opodatkowanie dostawy gruntu zabudowanego i niezabudowanego - Interpretacja - IPPP1/443-887/12-2/AW

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 31.10.2012, sygn. IPPP1/443-887/12-2/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie

Temat interpretacji

opodatkowanie dostawy gruntu zabudowanego i niezabudowanego

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 14.09.2012 r. (data wpływu 18.09.2012r.), uzupełnione pismem z dnia 19.10.2012 r. (data wpływu 22.10.2012 r.) nadesłanym w odpowiedzi na wezwanie z dnia 10.10.2012 r. (skutecznie doręczone w dniu 12.10.2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania transakcji zbycia nieruchomości zabudowanej i niezabudowanej w części dotyczącej:

  • dostawy nieruchomości A i B z wyłączeniem działki Nr 19 - jest prawidłowe;
  • dostawy działki Nr 19 znajdującej się na nieruchomości B - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18.09.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania transakcji zbycia nieruchomości zabudowanej i niezabudowanej.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 19.10.2012 r. (data wpływu 22.10.2012 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie z dnia 10.10.2012 r. doręczone Wnioskodawcy w dniu 12.10.2012 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Spółka, Wnioskodawca), zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Spółka prowadzi działalność gospodarczą polegającą na wynajmie nieruchomości. W zakres prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej wchodzi także obrót nieruchomościami.

Wnioskodawca jest właścicielem zabudowanych nieruchomości położonych w P. o charakterze niemieszkalnym (dalej: Nieruchomość A i Nieruchomość B). Obecnie Nieruchomości są zaliczone przez Wnioskodawcę do środków trwałych i wykorzystywane przez niego do wykonywania czynności opodatkowanych VAT w ramach prowadzonej działalności gospodarczej (nieruchomości są przedmiotem najmu).

Opis nieruchomości.

Nieruchomość A

Nieruchomość A, położona jest w P., składa się z sześciu wyodrębnionych ewidencyjnie działek gruntu. Na nieruchomości posadowiony jest trwale związany z gruntem budynek hali magazynowej oraz budynek przepompowni przeciwpożarowej, a ponadto trwale związane z gruntem i służące tej hali place, drogi, parkingi, ogrodzenie, zbiornik retencyjny. W odniesieniu do działek składających się na Nieruchomość A została wydana decyzja o warunkach zabudowy. Przy nabyciu towarów i usług związanych z budową obiektów położonych na nieruchomości Wnioskodawcy przysługiwało prawo do odliczenia naliczonego podatku od towarów i usług.

Budynek hali magazynowej oraz budynek przepompowni, jak też ogrodzenie i zbiornik retencyjny zostały przyjęte przez Wnioskodawcę do używania w 2009 r. Place, drogi i parkingi zostały natomiast przyjęte do używania w roku 2006.

Budynek hali magazynowej został przez Wnioskodawcę oddany w najem w roku 2009. Na podstawie umowy najmu najemca korzysta z budowli i urządzeń technicznych znajdujących się na Nieruchomości A, które są funkcjonalnie związane z budynkiem hali. W okresie ostatnich dwóch lat Wnioskodawca nie ponosił wydatków na ulepszenie budynków i budowli posadowionych na Nieruchomości A, których wartość przekraczałaby 30% ich wartości początkowej.

Nieruchomość B

Nieruchomość B położona również w P., składa się z trzech wyodrębnionych ewidencyjnie działek gruntu. Na tej nieruchomości posadowiony jest trwale związany z gruntem budynek hali magazynowej, a ponadto trwale związane z gruntem i służące tej hali place, drogi, parkingi i ogrodzenie. W odniesieniu do działek składających się na Nieruchomość B została wydana decyzja o warunkach zabudowy.

Przy nabyciu towarów i usług związanych z budową obiektów położonych na Nieruchomości B Wnioskodawcy przysługiwało prawo do odliczenia naliczonego podatku od towarów i usług.

Budynek hali magazynowej, jak i związane z nim urządzenia techniczne (sieć kanalizacyjna, przyłącza itd..) zostały przyjęte przez Wnioskodawcę do używania w 2005 r. Ogrodzenia zostały natomiast przyjęte do używania w roku 2006. Budynek hali magazynowej wraz ze związanymi z nim budowlami oraz urządzeniami technicznymi został przez Wnioskodawcę oddany w najem w roku 2005. Na podstawie umowy najmu najemca korzysta z budowli i urządzeń technicznych znajdujących się na Nieruchomości B., które są funkcjonalnie związane z budynkiem hali.

W okresie ostatnich dwóch lat Wnioskodawca nie ponosił wydatków na ulepszenie budynków i budowli posadowionych na Nieruchomości B, których wartość przekraczałaby 30% ich wartości początkowej.

W nadesłanym uzupełnieniu do wniosku z dnia 19.10.2012 r. (data wpływu 22.10.2012 r.) Wnioskodawca wskazał: Na nieruchomość A składają się działki o następujących numerach ewidencyjnych: 13, 14, 15, 16/1, 17/1, 18; na działkach 13, 14 i 15 znajduje się budynek hali magazynowej oraz budynek przepompowni, jak też budowle i urządzenia budowlane; na działkach nr 16/1, 17/1, 18 znajdują się budowle i urządzenia budowlane. Na nieruchomość B składają się działki o następujących numerach ewidencyjnych 19, 20, 5/3; na działkach o numerach 20 i 5/3 znajduje się budynek hali oraz budowle i urządzenia budowlane, działka Nr 19 jest niezabudowana. W odniesieniu do wszystkich wskazanych wyżej działek zostały wydane decyzje o warunkach zabudowy.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy przy założeniu, że Wnioskodawca oraz nabywca Nieruchomości A i Nieruchomości B, złożą przed dniem dokonania dostawy zgodne oświadczenie, o którym mowa w art. 43 ust. 10 i 11 Ustawy o VAT, o rezygnacji ze zwolnienia od podatku od towarów i usług dostawy tych nieruchomości, ich dostawa przez Wnioskodawcę będzie wyłączona ze zwolnienia podatkiem od towarów i usług...

Stanowisko Wnioskodawcy

Przy założeniu, że Wnioskodawca oraz nabywca Nieruchomości A oraz Nieruchomości B złożą przed dniem dokonania dostawy zgodne oświadczenie, o którym mowa w art. 43 ust. 10 i 11 Ustawy o VAT, o rezygnacji ze zwolnienia od podatku od towarów i usług dostawy tych nieruchomości, ich dostawa przez Wnioskodawcę będzie wyłączona ze zwolnienia podatkiem od towarów i usług.

Uzasadnienie

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 10 Ustawy o VAT, od podatku zwolniona jest dostawa budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:

  1. dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,
  2. pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

Ponadto ustawa o VAT przewiduje zwolnienie od podatku dla takiej dostawę budynków, budowli lub ich części, która nie jest objęta zwolnieniem na podstawie powołanego wyżej pkt 10, pod warunkiem jednak, że:

  1. w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,
  2. dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów; wyłączenie to nie ma jednak zastosowania, jeżeli podatnik poniósł takie wydatki, a następnie wykorzystywał ulepszone budynki, budowle lub ich części w stanie ulepszonym do wykonywania czynności opodatkowanych.

Art. 43 ust. 10 Ustawy o VAT przewiduje jednak, iż podatnik może zrezygnować ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10, i wybrać opodatkowanie dostawy budynków, budowli lub ich części, pod warunkiem że dokonujący dostawy i nabywca budynku, budowli lub ich części:

  1. są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni;
  2. złożą, przed dniem dokonania dostawy tych obiektów właściwemu dla ich nabywcy naczelnikowi urzędu skarbowego, zgodne oświadczenie, że wybierają opodatkowanie dostawy budynku, budowli lub ich części.

Oświadczenie o wyborze opodatkowania, o którym mowa w ust. 10 pkt 2, musi również zawierać:

  1. imiona i nazwiska lub nazwę, adresy oraz numery identyfikacji podatkowej dokonującego dostawy oraz nabywcy;
  2. planowaną datę zawarcia umowy dostawy budynku, budowli lub ich części;
  3. adres budynku, budowli lub ich części.

Pierwszym zasiedleniem, determinującym zasady opodatkowania lub zwolnienia dostawy obiektów budowlanych jest zgodnie z art. 2 pkt 14 ustawy o VAT, oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:

  1. wybudowaniu lub
  2. ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej;

W orzecznictwie i doktrynie nie jest kwestionowane stanowisko, zgodnie z którym pierwszym zasiedleniem jest także oddanie budynku, budowli lub ich części do użytkowania w wykonaniu podlegającej opodatkowaniu VAT czynności uznanej za usługę najmu, dzierżawy lub innej czynności o podobnym charakterze.

W opisanym w pierwszej części wniosku zdarzeniu przyszłym:

  1. budynki i budowle posadowione na nieruchomości A były oddane do użytkowania, po ich wybudowaniu, na podstawie umowy najmu w roku 2009, kiedy to doszło do wynajęcia hali położonej na tej nieruchomości; od tego zdarzenia do dnia dzisiejszego upłynął okres 2 lat, w konsekwencji zatem dostawa budynków i budowli położonych na Nieruchomości A będzie w całości objęta zwolnieniem z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 Ustawy o VAT, chyba że strony czynności zrezygnują z tego zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 10 i 11 ustawy o VAT;
  2. budynki i budowle posadowione na nieruchomości B były oddane do użytkowania, po ich wybudowaniu, na podstawie umowy najmu w roku 2005, kiedy to doszło do wynajęcia hali położonej na tej nieruchomości; od tego zdarzenia do dnia dzisiejszego upłynął okres 2 lat, w konsekwencji zatem dostawa budynków i budowli położonych na Nieruchomości B będzie w całości objęta zwolnieniem z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 Ustawy o VAT, chyba że strony czynności zrezygnują z tego zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 10 i 11 ustawy o VAT.

Zgodnie z art. 29 ust. 5 Ustawy o VAT z podstawy opodatkowania dostawy budynków i budowli trwale zwianych z gruntem nie wyłącza się wartości gruntu. Rezygnacja ze zwolnienia w odniesieniu do budynków i budowli spowoduje więc de facto naliczenie podatku od towarów i usług od wartości transakcji uwzględniającej wartość działek gruntu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się:

  • za prawidłowe w zakresie wszystkich działek znajdujących się na nieruchomości A oraz działek Nr 20 i 5/3 znajdujących się na nieruchomości B, natomiast
  • za nieprawidłowe w odniesieniu do działki Nr 19 znajdującej się na nieruchomości B.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Stosownie do art. 146a pkt 1 ustawy od 1 stycznia 2011 r. do 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku wynosi 23%.

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane oraz przeznaczone pod zabudowę.

Powyższy przepis oznacza, iż generalnie opodatkowane podatkiem VAT są dostawy, których przedmiotem są nieruchomości gruntowe niezabudowane, przy czym wyłącznie te, których przedmiotem są tereny budowlane lub przeznaczone pod zabudowę. Pozostałe natomiast dostawy gruntów niezabudowanych, będących gruntami leśnymi, rolnymi itp., nieprzeznaczonymi pod zabudowę są zwolnione od podatku VAT.

Celem określenia, czy dany grunt jest przeznaczony pod zabudowę należy się odwołać do przepisów ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 ze zm.), zwanej dalej ustawą o planowaniu.

W myśl art. 3 ust. 1 ustawy o planowaniu kształtowanie i prowadzenie polityki przestrzennej na terenie gminy, w tym uchwalanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, z wyjątkiem morskich wód wewnętrznych, morza terytorialnego i wyłącznej strefy ekonomicznej oraz terenów zamkniętych, należy do zadań własnych gminy.

Zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy o planowaniu ustalenie przeznaczenia terenu, rozmieszczenie inwestycji celu publicznego oraz określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.

Ustęp 2 tego artykułu stanowi, że w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w drodze decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu, przy czym:

  1. lokalizację inwestycji celu publicznego ustala się w drodze decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego,
  2. sposób zagospodarowania terenu i warunki zabudowy dla innych inwestycji ustala się w drodze decyzji o warunkach zabudowy.

Zatem o charakterze danego gruntu winien rozstrzygać odpowiedni zapis w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, który jako dokument prawa miejscowego, decyduje o kwalifikacji gruntu. W sytuacji, gdy dla danego terenu, nie obowiązuje plan zagospodarowania przestrzennego ani decyzja o warunkach zabudowy, o klasyfikacji danego terenu decydują zapisy zawarte w ewidencji gruntów i budynków.

W myśl art. 43. ust. 1 pkt 10 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:

  1. dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,
  2. pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

Z powyższego uregulowania wynika, iż dostawa budynków, budowli lub ich części jest generalnie zwolniona od podatku od towarów i usług. Wyjątek stanowi dostawa w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim oraz jeżeli pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

Definicja pierwszego zasiedlenia, o której mowa powyżej została zawarta w art. 2 pkt 14 ustawy. Przez pierwsze zasiedlenie rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:

  1. wybudowaniu lub
  2. ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.

Z powyższego wynika, że przez pierwsze zasiedlenie należy rozumieć objęcie we władanie budynku, budowli lub ich części przez pierwszego nabywcę lub pierwszego użytkownika. Przedmiotowa nieruchomość nie musi być faktycznie zamieszkała, lecz winna być przejęta przez nabywcę do użytkowania. Wydanie przedmiotowego obiektu nabywcy winno nastąpić w ramach wykonania przez sprzedającego czynności podlegających opodatkowaniu.

Z powyższej definicji wynika, iż oddanie do użytkowania powinno nastąpić w ramach czynności podlegających opodatkowaniu, a za takie należy rozumieć sprzedaż, a także najem oraz dzierżawę.

W przypadku, gdy nie ma zastosowania zwolnienie od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, należy sprawdzić zakres zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy. Stosownie do art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10, pod warunkiem że:

  1. w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,
  2. dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów;

Warunku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10a lit. b, nie stosuje się, jeżeli budynki, budowle lub ich części w stanie ulepszonym były wykorzystywane przez podatnika do czynności opodatkowanych przez co najmniej 5 lat. (art. 43 ust. 7a ustawy)

Ponadto, w świetle ust. 10 ww. artykułu 43, podatnik może zrezygnować ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10, i wybrać opodatkowanie dostawy budynków, budowli lub ich części, pod warunkiem że dokonujący dostawy i nabywca budynku, budowli lub ich części:

  1. są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni;
  2. złożą, przed dniem dokonania dostawy tych obiektów właściwemu dla ich nabywcy naczelnikowi urzędu skarbowego, zgodne oświadczenie, że wybierają opodatkowanie dostawy budynku, budowli lub ich części.

Zgodnie natomiast z art. 43 ust. 11 ustawy, oświadczenie, o którym mowa w ust. 10 pkt 2, musi również zawierać:

  1. imiona i nazwiska lub nazwę, adresy oraz numery identyfikacji podatkowej dokonującego dostawy oraz nabywcy;
  2. planowaną datę zawarcia umowy dostawy budynku, budowli lub ich części;
  3. adres budynku, budowli lub ich części.

Natomiast, treść art. 29 ust. 5 ustawy stanowi, iż w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu.

W świetle tego przepisu przy sprzedaży budynków lub budowli, dokonywanej wraz z dostawą gruntu, na którym są one posadowione, grunt dzieli byt prawny budynków w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Oznacza to, że do dostawy gruntu stosuje się analogiczną stawkę podatku jak dla dostawy budynków, budowli lub ich części na tym gruncie posadowionych. Jeżeli dostawa budynków albo budowli lub ich części korzysta ze zwolnienia od podatku, ze zwolnienia takiego korzysta również dostawa gruntu, na którym obiekt jest posadowiony.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca będący czynnym podatnikiem podatku VAT zamierza dokonać sprzedaży nieruchomości A i B. Nieruchomość A składająca się z działek o Nr 13, 14, 15, 16/1, 17/1 i 18 jest w całości zabudowana. Jak wskazał Wnioskodawca w nadesłanym uzupełnieniu do wniosku działki Nr 13, 14 i 15 są zabudowane budynkiem hali magazynowej oraz budynkiem przepompowni, budowlami i urządzeniami budowlanymi, natomiast na działkach Nr 13/1, 17/1 i 18 znajdują się budowle i urządzenia budowlane. Natomiast nieruchomość B składa się z 3 działek o Nr 19, 20 i 5/3. Działki Nr 20 i 5/3 są zabudowane budynkiem hali magazynowej i budowlami i urządzeniami budowlanymi. Działka o Nr 19 jest niezabudowana.

Jak wskazał Zainteresowany budynki i budowle znajdujące się na nieruchomości A zostały oddane do użytkowania po ich wybudowaniu na podstawie umowy najmu w 2009r. Natomiast budynki i budowle posadowione na nieruchomości B na działkach Nr 20 i 5/3 są oddane w najem od 2005r. Zatem planowana sprzedaż przedmiotowych nieruchomości nie będzie dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia, jak również pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budowli, upłynął okres dłuższy niż 2 lata.

Zatem analizując powyższe okoliczności sprawy należy uznać, iż dostawa przedmiotowych nieruchomości zabudowanych budynkami i budowlami (nieruchomość A i B bez działki Nr 19) będzie zwolniona z opodatkowania na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy.

Tym samym Wnioskodawca oraz Nabywca będący zarejestrowanymi czynnymi podatnikami podatku VAT, będą uprawnieni na podstawie art. 43 ust. 10 ustawy do rezygnacji ze zwolnienia i opodatkowania tej dostawy podatkiem VAT na zasadach ogólnych.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy w zakresie zwolnienia sprzedaży przedmiotowej Nieruchomości A i B bez działki Nr 19 oraz możliwości wybrania opcji jej opodatkowania na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 w związku z art. 43 ust. 10 ustawy należało uznać za prawidłowe.

W stosunku do działki Nr 19 znajdującej się na nieruchomości B, która jak wskazał Wnioskodawca w nadesłanym uzupełnieniu jest niezabudowana oraz została wydana dla niej decyzja o warunkach zabudowy, nie będą miały zastosowania przepisy odnoszące się do dostawy nieruchomości zabudowanych (art. 43 ust. 1 pkt 10 i pkt 10a oraz ust. 10 ustawy). Dostawa przedmiotowej działki niezabudowanej będzie opodatkowana podatkiem VAT według stawki podstawowej 23% zgodnie z art. 41 ust. 1 w zw. z art. 146a pkt 1 ustawy, gdyż z uwagi, iż jest to teren przeznaczony pod zabudowę (wydana została decyzja o warunkach zabudowy) nie będzie mieć zastosowania zwolnienie od podatku VAT przewidziane w art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy.

W związku z powyższym w stosunku do działki Nr 19 znajdującej się na nieruchomości B należy uznać, iż Wnioskodawca zaprezentował nieprawidłowe stanowisko w sprawie.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Wniosek ORD-IN

Treść w pliku PDF 544 kB

Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie