
Temat interpretacji
POSTANOWIENIE
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Zakopanem działając na podstawie art. 14a § 1 oraz § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005 roku Nr 8, poz. 60) po rozpatrzeniu Pana wniosku z dnia 15.03.2005 roku uzupełnionego 31.03.2005 roku w sprawie udzielenia interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług dotyczącego obowiązku instalacji kasy fiskalnej stwierdza, iż przedstawione we wniosku
stanowisko jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
Podatnik zwrócił się z zapytaniem czy może skorzystać ze zwolnienia od obowiązku ewidencjonowania osiąganych obrotów za pomocą kasy fiskalnej na podstawie § 4 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23.12.2004 roku. Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Podatnik prowadzi działalność gospodarczą w zakresie wykonywania usług transportu regularnego na obszarze Miasta Zakopane, będąc jednocześnie członkiem stowarzyszenia Zakopiańskiej Korporacji Transportu Pasażerskiego "Rysy". Podatnik świadczy swoje usługi na trasach regularnych gminnych, zgodnie z umowami podpisanymi z Burmistrzem Miasta Zakopane. Informacja o cenach biletów przekazana jest Burmistrzowi Miasta Zakopane.Zdaniem Podatnika biorąc pod uwagę fakt, iż o cenie biletów poinformowany jest Burmistrz Miasta Zakopane oraz że kursy są rozkładowe ma on prawo do skorzystania ze zwolnienia od obowiązku ewidencjonowania obrotu za
pomocą kasy fiskalnej na podstawie § 4 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23.12.2004 roku.
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Zakopanem wyjaśnia, iż iż zgodnie z art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w formie indywidualnych gospodarstw rolnych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących. Na mocy delegacji ustawowej, wynikającej z art. 111 ust. 7 pkt 3 minister właściwy do spraw finansów publicznych, upoważniony został do zwolnienia na czas określony niektórych grup podatników oraz niektórych czynności z obowiązku ewidencjonowania, ze względu na rodzaj prowadzonej działalności lub wysokość obrotu. Wykonaniem tej delegacji jest rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2004
r. w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. Nr 273, poz. 2706). Zgodnie z § 4 pkt 2 ww. rozporządzenia, zwolnień od obowiązku ewidencjonowania, o których mowa w § 2 oraz § 3, nie stosuje się bez względu na wysokość osiąganych obrotów przy świadczeniu usług przewozów regularnych i nieregularnych pasażerskich w samochodowej komunikacji, z wyjątkiem przewozów, o których mowa w poz. 6 i 7 załącznika do rozporządzenia.Pod pozycją nr 6 ww. załącznika widnieją przewozy miejskie rozkładowe pasażerskie, inne niż kolejowe, za które pobierane są ceny urzędowe ustalone przez gminę (Radę m. st. Warszawy) lub związek komunalny symbol PKWiU ex 60.21.2, natomiast pod pozycją nr 7 zwolnione zostały przewozy rozkładowe pasażerskie pozostałe, gdzie indziej niesklasyfikowane, za które pobierane są ceny urzędowe w wysokości ustalonej przez gminę (Radę m. st. Warszawy) lub związek komunalny symbol PKWiU ex 60.21.42.
W związku z tym, iż Strona nie przedstawiła żadnych dowodów potwierdzających, iż ceny na
świadczone przez nią usługi są cenami urzędowymi, ustalonymi przez gminę lub związek komunalny, a jedynie oświadczyła iż informację o cenie usługi są przekazane Burmistrzowi Miasta, Naczelnik Urzędu Skarbowego w Zakopanem stwierdza, iż Podatnik jest obowiązany do ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej, ponadto z udzielonej informacji przez Starostwo Powiatowe wynika, iż na terenie gminy Tatrzańskiej nie zostały ustalone ceny urzędowe za przewozy rozkładowe pasażerskie w związku z powyższym zwolnienie o którym mowa w § 4 pkt 2 ww. rozporządzenia nie odnosi się do Podatnika.
Dla ww. podmiotu w sprawie będącej przedmiotem wniosku nie toczy się postępowanie podatkowe, kontrolne ani postępowanie przed sądem administracyjnym, wszczęte przed złożeniem wniosku.
Powyższa interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia, a traci swoją ważność z dniem zmiany przepisów
prawa, które były jej przedmiotem, oraz zmiany stanu faktycznego przedstawionego przez stronę.
Jednocześnie zaznacza się, iż interpretacja ta nie jest wiążąca dla podatnika, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej - do czasu jej zmiany lub uchylenia.
Na postanowienie służy zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Krakowie za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego w Zakopanem w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia (art. 236 § 2 pkt 1 ustawy Ordynacja podatkowa).
