Wnioskodawca nie jest obowiązany do naliczenia podatku VAT należnego w związku z wydaniem przez Agencje Marketingowe Nagród, które spełniałyby definic... - Interpretacja - IPPP3/443-692/12-3/RD

ShutterStock

Interpretacja indywidualna z dnia 21.09.2012, sygn. IPPP3/443-692/12-3/RD, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie

Temat interpretacji

Wnioskodawca nie jest obowiązany do naliczenia podatku VAT należnego w związku z wydaniem przez Agencje Marketingowe Nagród, które spełniałyby definicję dostawy towarów o której mowa w art. 7 ust. 2 ustawy ani świadczeniu usług o których mowa w art. 8 ust. 2 ustawy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 05.07.2012 r. (data wpływu 09.07.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania nagród wydanych w ramach akcji promocyjnych wykonanej na rzecz Spółki - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 09.07.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów wydanych w ramach akcji promocyjnych wykonanej na rzecz Spółki.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

Przedmiotem działalności X S.A. zwanej dalej Spółką, jest dystrybucja sprzętu elektronicznego i komputerowego (w tym oprogramowania komputerowego) oraz sprzętu AGD. Towary i usługi dystrybuowane przez Spółkę są nabywane przez podmioty prowadzące działalność gospodarczą, zwane dalej Klientami. Co do zasady, sprzedaż Spółki jest opodatkowana podatkiem VAT. W konsekwencji, co do zasady, Spółce przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka podejmuje różnego rodzaju działania marketingowe mające na celu zwiększenie sprzedaży swoich produktów, takie jak m.in. konkursy, sprzedaże premiowe, programy lojalnościowe, zwane dalej łącznie Akcjami Promocyjnymi. Konkursy polegają na wyłonieniu i nagrodzeniu zwycięzców spośród uczestników, którymi są Klienci, albo pracownicy lub przedstawiciele Klientów, którzy nabywają produkty od Spółki lub wyjątkowo użytkownicy końcowi produktów Spółki. Przyznanie nagrody jest uzależnione od wielkości zakupów produktów Spółki. Zasady konkursu są określone w regulaminie konkursu. Sprzedaż premiowa polega na przyznaniu nagród Klientom, którzy nabyli produkty Spółki i spełnili warunki otrzymania nagrody określone w regulaminie sprzedaży premiowej. Program lojalnościowy polega na przyznawaniu punktów Klientom, którzy nabyli produkty Spółki i spełnili warunki otrzymania nagrody określone w regulaminie programu lojalnościowego. Następnie, Klienci mogą wymieniać zebrane punkty na nagrody. Nagrodami w Akcjach Promocyjnych są towary, usługi, bony towarowe, vouchery turystyczne, karty paliwowe, karty przedpłacone lub nagrody pieniężne, zwane dalej Nagrodami.

Spółka zleca kompleksową organizację Akcji Promocyjnych agencjom reklamowym lub spółce zależnej zajmującej się m.in. obsługą marketingową spółek należących do Grupy Kapitałowej X S.A., zwanymi dalej łącznie Agencjami Marketingowymi. Agencje Marketingowe świadczą na rzecz Spółki kompleksową usługę organizacji, przeprowadzenia i obsługi Akcji Promocyjnych.

Zgodnie z umowami o świadczenie usług marketingowych zawieranymi z Agencjami Marketingowymi, Agencje Marketingowe wykonują w szczególności następujące czynności:

  1. opracowanie we współpracy ze Spółką koncepcji Akcji Promocyjnej,
  2. przygotowanie regulaminu Akcji Promocyjnej określającego szczegółowe zasady Akcji Promocyjnej,
  3. przygotowanie i wysłanie do uczestników Akcji Promocyjnej komunikacji marketingowej dotyczącej Akcji Promocyjnej (np. bannerów, mailingów, reklam dotyczących Akcji Promocyjnej),
  4. zakup we własnym imieniu Nagród od podmiotu trzeciego lub wyjątkowo od Spółki,
  5. podsumowanie wyników Akcji Promocyjnej i wyłonienie zwycięzców Akcji Promocyjnej uprawnionych do otrzymania Nagród,
  6. przekazanie (wysłanie) Nagród zwycięzcom Akcji Promocyjnej uprawnionym do otrzymania Nagród oraz udokumentowanie przekazania (wysłania) Nagród,
  7. wypełnienie obowiązków podatkowych wynikających z przekazania Nagród, o ile takie obowiązki powstaną zgodnie z polskim prawem,
  8. bieżąca obsługa i zarządzanie Akcją Promocyjną,
  9. obsługa logistyczna i magazynowa Akcji Promocyjnej,
  10. rozpatrzenie ewentualnych reklamacji uczestników Akcji Promocyjnej.

Zgodnie z regulaminami Akcji Promocyjnych organizatorem Akcji Promocyjnej jest Agencja Marketingowa. W niektórych przypadkach regulamin Akcji Promocyjnej stwierdza, że organizatorem Akcji Promocyjnej jest Agencja Marketingowa, działająca na zlecenie Spółki. Ewentualne nieodebrane Nagrody pozostają własnością Agencji Marketingowej.

Z tytułu wykonania usługi kompleksowej organizacji, przeprowadzenia i obsługi Akcji Promocyjnej Agencje Marketingowe wystawiają na rzecz Spółki faktury VAT obejmujące wynagrodzenie należne Agencji Marketingowej za organizację, przeprowadzenie i obsługę Akcji Promocyjnej. Wynagrodzenie należne Agencji Marketingowej uwzględnia koszty poniesione przez Agencję Marketingową w związku z organizacją i przeprowadzeniem Akcji Promocyjnej, w tym m.in. koszty zakupu Nagród. Agencje Marketingowe naliczają na fakturach wystawianych za organizację, przeprowadzenie i obsługę Akcji Promocyjnych podatek VAT według podstawowej stawki VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w przypadku powierzenia Agencji Marketingowej kompleksowej organizacji, przeprowadzenia i obsługi Akcji Promocyjnej Spółka może być obowiązana do naliczenia podatku VAT, o którym mowa w art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2 ustawy o podatku VAT, z tytułu przekazania Nagród przez Agencje Marketingowe zwycięzcom Akcji Promocyjnych...

Zdaniem Wnioskodawcy:

W przypadku powierzenia Agencji Marketingowej kompleksowej organizacji, przeprowadzenia i obsługi Akcji Promocyjnej Spółka nie jest obowiązana do naliczenia podatku VAT, o którym mowa w art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2 ustawy o podatku VAT, z tytułu przekazania Nagród przez Agencje Marketingowe zwycięzcom Akcji Promocyjnych.

Zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy o podatku VAT przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku VAT, rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

  1. przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,
  2. wszelkie inne darowizny

- jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów.

Ponadto, w myśl art. 8 ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku VAT za odpłatne świadczenie usług uznaje się również użycie towarów stanowiących część przedsiębiorstwa podatnika do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika, w tym w szczególności do celów osobistych podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów.

Z powyższych przepisów wynika, że podatnik jest zobowiązany do naliczenia podatku VAT z tytułu:

  1. nieodpłatnego przekazania towarów należących do jego przedsiębiorstwa, jeżeli podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów oraz,
  2. z tytułu użycia towarów stanowiących część przedsiębiorstwa podatnika do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika, jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów.

Zdaniem Spółki, przytoczone powyżej przepisy nie znajdą zastosowania do Spółki w opisanym powyżej stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym. Wynika to z faktu, że w opisanym stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym Spółka na żadnym etapie nie nabywa prawa do rozporządzania żadnymi towarami jak właściciel. Nagrody są nabywane przez Agencję Marketingowe we własnym imieniu, a następnie są wydawane przez Agencje Marketingowe zwycięzcom Akcji Promocyjnych uprawnionym zgodnie z regulaminami Akcji Promocyjnych do otrzymania Nagród. Ewentualne nieodebrane Nagrody pozostają własnością Agencji Marketingowej. Zakup oraz wydanie Nagród przez Agencję Marketingową jest częścią kompleksowej usługi marketingowej wykonywanej przez Agencję Marketingową. Wydanie Nagród uprawnionym uczestnikom Akcji Promocyjnych nie może jednocześnie stanowić dostawy towarów. Należy również podkreślić, że wartość Nagród przekazywanych przez Agencje Marketingowe podlega opodatkowaniu podatkiem VAT jako element kalkulacyjny wynagrodzenia za świadczenie na rzecz Spółki kompleksowej usługi organizacji, przeprowadzenia i obsługi Akcji Promocyjnej. Biorąc pod uwagę powyższe, zdaniem Spółki, przyjęcie, że Spółka powinna naliczyć podatek VAT z tytułu przekazania Nagród przez Agencję Marketingową nie ma podstaw prawnych, niezależnie od formy Nagród nabywanych i przekazywanych przez Agencje Marketingowe zwycięzcom Akcji Promocyjnych.

Zaprezentowane przez Spółkę stanowisko jest zgodne z interpretacjami organów podatkowych. W szczególności, zgodnie z interpretacją indywidualną wydaną dnia 7 lipca 2011 r. przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-725/11-2/PR (opublikowaną na stronie internetowej Ministerstwa Finansów: http://sip.mf.gov.pl/sip/sip/):

W istocie, Spółka nigdy nie nabywa prawa do dysponowania przedmiotowymi towarami jak właściciel. Należy również podkreślić, że wydanie nagrody stanowi element usługi świadczonej przez agencję na rzecz Spółki, wydanie to nie może zatem stanowić jednocześnie dostawy towarów. Co więcej, jak zaznaczono wyżej, wartość przekazywanych nagród podlega opodatkowaniu podatkiem VAT, jako element wynagrodzenia za świadczenie na rzecz Spółki usługi. Przyjęcie założenia, że Spółka powinna dokonać naliczenia podatku należnego od towarów przekazywanych przez agencję zdaniem Spółki naruszałoby zasadę neutralności podatku VAT i prowadziło do podwójnego opodatkowania tej samej czynności: raz w wartości wykonanej usługi, zaś po raz drugi, w wyniku przekazania przez agencję, co sprzeczne jest z systemową zasadą podatku VAT, zakładającą brak podwójnego opodatkowania tej samej czynności.

Biorąc pod uwagę powyższe, po stronie Wnioskodawcy nie powstają żadne obowiązki związane z nieodpłatnymi przekazaniami towarów w ramach akcji organizowanych na rzecz Spółki przez agencje reklamowe. (Organ podatkowy uznał stanowisko wnioskodawcy za prawidłowe w pełnym zakresie i w związku z tym odstąpił od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy).

Podsumowując, zdaniem Spółki:

W przypadku powierzenia Agencji Marketingowej kompleksowej organizacji, przeprowadzenia i obsługi Akcji Promocyjnej Spółka nie jest obowiązana do naliczenia podatku VAT, o którym mowa w art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2 ustawy o podatku VAT, z tytułu przekazania Nagród przez Agencje Marketingowe zwycięzcom Akcji Promocyjnych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177 poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Zakres tych czynności sformułowany został odpowiednio w art. 7 oraz w art. 8 ustawy. I tak, stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...). Przy czym towarami - w myśl art. 2 pkt 6 ustawy - są rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Ponadto, stosownie do ust. 2 powołanego artykułu, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

  1. przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,
  2. wszelkie inne darowizny

- jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów.

Z kolei, zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Natomiast ust. 2 cyt. artykułu stanowi, że za odpłatne świadczenie usług uznaje się również:

  1. użycie towarów stanowiących część przedsiębiorstwa podatnika do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika, w tym w szczególności do celów osobistych podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów;
  2. nieodpłatne świadczenie usług na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, oraz wszelkie inne nieodpłatne świadczenie usług do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika.

Przy czym stosownie do ust. 2a niniejszego artykułu w przypadku gdy podatnik, działając we własnym imieniu, ale na rzecz osoby trzeciej, bierze udział w świadczeniu usług, przyjmuje się, że ten podatnik sam otrzymał i wyświadczył te usługi.

Zauważyć tutaj należy, iż jak wynika z ww. przepisu art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy dla uznania, iż dostawa towarów oraz świadczenie usług podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a bezwzględnym warunkiem jest odpłatność za daną czynność.

Odpłatność oznacza wykonanie czynności (dostawy towarów oraz świadczenia usług) za wynagrodzeniem. W znaczeniu potocznym wynagrodzenie to zapłata za pracę, należność, a także odszkodowanie, nagroda. Natomiast odpłatny to taki, który wymaga zapłacenia, zwrotu kosztów, płatny.

Powyższa analiza prowadzi do wniosku, że istotną cechą wynagrodzenia jest istnienie bezpośredniego związku pomiędzy dostawą towarów lub świadczeniem usług i otrzymaną zapłatą.Można w tym miejscu wskazać, iż kwestia odpłatności była wielokrotnie przedmiotem rozstrzygnięć Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

I tak, w wyroku z dnia 1 kwietnia 1982 r. w sprawie C-89/81 Hong Kong Trade Development Council TSUE stwierdził, iż wskazane w sprawie czynności podlegają opodatkowaniu jedynie wtedy, gdy zostały wykonane odpłatnie. Analizując głębiej ten problem Trybunał Sprawiedliwości UE w wyroku z dnia 8 marca 1988 r. w sprawie C-102/86 Apple and Pear Development Council stwierdził, iż czynność można uznać za dokonaną odpłatnie, gdy istnieje bezpośrednia i jasno zindywidualizowana korzyść po stronie dostawcy towaru lub usługi, a ponadto odpłatność za otrzymane świadczenie (towar lub usługę) pozostaje w bezpośrednim związku z czynnością, która miałaby być opodatkowana tym podatkiem.

Na uwagę zasługuje tutaj także orzeczenie z 3 kwietnia 1994 r. w sprawie C-16/93 R.J. Tolsma, gdzie podkreślono, iż dla wystąpienia opodatkowania podatkiem od towarów i usług konieczne staje się zaistnienie bezpośredniego związku płatności z konkretną czynnością oraz istnienie konsumenta tej czynności.

Zatem pod pojęciem odpłatności świadczenia rozumieć należy prawo podmiotu sprzedającego towar lub świadczącego usługę do żądania od nabywcy towaru, odbiorcy usługi lub osoby trzeciej zapłaty ceny lub ekwiwalentu (np. w postaci świadczenia wzajemnego).

W konsekwencji powyższego należy stwierdzić, iż opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług będzie podlegało tylko to świadczenie (dostawa lub usługa), w przypadku którego istnieje konsument, tj. odbiorca świadczenia odnoszący z niego choćby potencjalną korzyść. Dopóki nie istnieje podmiot, który odnosiłby lub powinien odnosić konkretne korzyści o charakterze majątkowym związanym z danym świadczeniem, dopóty świadczenie to nie będzie czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Z przedstawionych okoliczności sprawy wynika, że przedmiotem działalności jest dystrybucja sprzętu elektronicznego i komputerowego oraz sprzętu AGD. W ramach prowadzonej działalności Spółka podejmuje różne działania marketingowe mające na celu zwiększenie sprzedaży swoich produktów takie jak: m.in. konkursy, sprzedaże premiowe, programy lojalnościowe zwane dalej Akcjami Promocyjnymi. Nagrodami w Akcjach Promocyjnych są towary, usługi, bony towarowe, vouchery turystyczne, karty paliwowe, karty przepłacone lub nagrody pieniężne zwane dalej Nagrodami. Spółka zleca kompleksową organizację Akcji Promocyjnych agencjom reklamowym lub spółce zależnej zajmującej się m.in. obsługą marketingową spółek należących do grupy kapitałowej zwanymi dalej Agencjami Marketingowymi. Agencje Marketingowe zgodnie z umowami świadczą kompleksową usługę organizacji, przeprowadzania i obsługi Akcji Promocyjnych. Zgodnie z umowami o świadczenie usług Agencje Marketingowe wykonują m.in. następujące czynności: opracowanie i przygotowanie regulaminu Akcji Promocyjnej, zakup we własnym imieniu Nagród od podmiotu trzeciego lub wyjątkowo od Spółki, przekazania Nagród zwycięzcom Akcji Promocyjnej, bieżącą obsługę i zarządzanie Akcją Promocyjną jak również obsługę logistyczną i magazynową. Ewentualne nieodebrane nagrody pozostają własnością Agencji Marketingowej.

Wątpliwości Wnioskodawcy budzi kwestia czy w związku z nieodpłatnymi wydaniami Nagród przez Agencje Marketingowe, Spółka będzie obowiązana te wydania opodatkować.

Brzmienie art. 7 ust. 2 ustawy wskazuje, że ustawa zrównuje nieodpłatne przekazanie towarów z dostawą towarów w przypadku, gdy następuje wydanie towarów, towary będące przedmiotem tego nieodpłatnego wydania należą do przedsiębiorstwa podatnika oraz jeżeli podatnikowi przysługiwało w całości lub w części prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów.

W przedmiotowej sprawie towary przekazywane w celu promocji produktów Wnioskodawcy nie są własnością Spółki. Towary te są nabywane przez Agencje Marketingowe we własnym imieniu i na własny rachunek, który następnie w ramach obowiązków wynikających z zawartej umowy dokonuje ich przekazania beneficjentom. Zatem to Agencja Marketingowa nabywa towary i przenosi prawo do rozporządzania przedmiotowymi towarami jak właściciel.

W konsekwencji nie można uznać, że Spółka dokonuje przekazania nagród w postaci towarów należących do jej przedsiębiorstwa. Tym samym, nie można też uznać, że spełniona jest podstawowa przesłanka warunkująca konieczność naliczenia podatku VAT przez Wnioskodawcę zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy.

Analogiczna sytuacja występuje w odniesieniu do nagród mających charakter usług. I w tym przypadku to Agencja Marketingowa dokonuje zakupu nagród w postaci usług we własnym imieniu i na własny rachunek. W konsekwencji powyższego Wnioskodawca nie dokonuje żadnego świadczenia na rzecz podmiotu otrzymującego nagrodę w postaci usługi, a zatem nie ma możliwości zastosowania wobec Spółki art. 8 ust. 2 ustawy.

W odniesieniu zaś do nagród w postaci bonów towarowych, voucherów turystycznych, kart przedpłaconych czy kart paliwowych jak również nagród pieniężnych należy zauważyć, że przekazanie przez Agencje Marketingowe tego rodzaju nagród nie stanowi dostawy towarów o której mowa w art. 7 ust. 1 ustawy, ani świadczenia usług w myśl art. 8 ust. 1 i tym samym nie mieści się w katalogu czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług określonym w art. 5 ust. 1 ustawy.

Reasumując, Wnioskodawca nie jest obowiązany do naliczenia podatku VAT należnego w związku z wydaniem przez Agencje Marketingowe Nagród, które spełniałyby definicję dostawy towarów o której mowa w art. 7 ust. 2 ustawy ani świadczeniu usług o których mowa w art. 8 ust. 2 ustawy.

Stanowisko Wnioskodawcy w powyższym zakresie zostało uznane za prawidłowe.

Tut. Organ informuje, że w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących świadczenie usługi marketingowej zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydawania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Wniosek ORD-IN

Treść w pliku PDF 814 kB

Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie