Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu. - Interpretacja - ITPP2/443-1313/11/AJ

Shutterstock

Interpretacja indywidualna z dnia 28.11.2011, sygn. ITPP2/443-1313/11/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy

Temat interpretacji

Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 1 września 2011 r. (data wpływu 19 września 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 czerwca 2011 r. został złożony wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenie podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Powiat otrzymał dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi 7 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego, Działalnie 7.2 Promocja i ułatwienie dostępu do usług teleinformatycznych, Poddziałanie 7.2.1 Usługi i aplikacje dla obywateli, Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 na realizację. Termin realizacji projektu od 30 marca 2009 r. do 28 listopada 2013 r. Przedmiotem projektu jest weryfikacja i uzupełnienie osnów w układzie 65 oraz przeliczenie do układu 2000, przekształcenie analogowej mapy zasadniczej do postaci cyfrowej, weryfikacja istniejących numerycznych opracowań części kartograficznej ewidencji gruntów pod kątem wykorzystania ich do modernizacji ewidencji gruntów i terenów Powiatu, przetworzenie dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej do postaci cyfrowej w celu archiwizacji i udostępnienia dokumentów w postaci cyfrowej z wykorzystaniem internetu. Głównym celem projektu jest przygotowanie organizacyjno-techniczne regionu Powiatu do realizacji długofalowego procesu budowy społeczeństwa informacyjnego poprzez użytkowanie zasobów w postaci numerycznej, ułatwienie gromadzenia i aktualizacji danych, ułatwienie dostępu do danych i ich wyszukiwania, eliminację wielokrotnego wprowadzania tych samych danych, optymalizację obsługi klientów, uruchomienie usług elektronicznych związanych z przyjmowaniem zgłoszeń i udostępnianiem przez internet. Liderem projektu jest Powiat. Projekt realizowany jest przez Starostwo Powiatowe, które jest odbiorcą i płatnikiem faktur.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Starostwo Powiatowe ma prawo do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizowanym projektem...

Zdaniem Wnioskodawcy, Powiat dokonując nabycia towarów i usług związanych z realizacją ww. projektu, nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego, gdyż poniesione w tym zakresie wydatki nie są związane z czynnościami opodatkowanymi.

Po powołaniu treści art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54 , poz. 535 ze zm.) oraz § 13 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r., w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług stwierdził, że skoro realizowany projekt w całości jest zadaniem o charakterze użyteczności publicznej i nie będzie wykorzystywany do wykonywania czynności opodatkowanych nie ma możliwości prawnej odzyskania podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Wniosek ORD-IN

Treść w pliku PDF 770 kB

Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy