Działając na podstawie art. 14a § 1 ustawy z dnia 29.08.1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.), w związku ze złożonym w dniu ... - Interpretacja - US.PP/443-3-1/04

ShutterStock
Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 02.07.2004, sygn. US.PP/443-3-1/04, Urząd Skarbowy w Leżajsku

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

Działając na podstawie art. 14a § 1 ustawy z dnia 29.08.1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.), w związku ze złożonym w dniu 4.06.2004 r. zapytaniem w sprawie udzielenia pisemnej informacji w zakresie opodatkowania dotacji przedmiotowej otrzymywanej przez jednostkę od Urzędu Gminy, Naczelnik Urzędu Skarbowego w Leżajsku po przeanalizowaniu stanu faktycznego i prawnego zważył co następuje:

Od 1.05.2004 r. - stosownie do art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535) - obrotem jest także otrzymana dotacja, subwencja lub inna dopłata o podobnym charakterze związana z dostawą lub świadczeniem usług. Pod pojęciem obrotu należy rozumieć całą kwotę otrzymanej dotacji pomniejszonej o kwotę należnego podatku. Z powyższego wynika, iż w kwocie otrzymanej dotacji zawarty jest również podatek od towarów i usług.

W art. 19 ust. 21 ustawy postanowiono, że obowiązek podatkowy z tytułu należnych na podstawie odrębnych przepisów dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze powstaje z chwilą uznania rachunku bankowego podatnika. Z chwilą otrzymania dotacji podmiot nie jest zobowiązany do wystawiania faktury na rzecz jednostki przyznającej dotację, a jedynie jest obowiązany do wystawienia dokumentu wewnętrznego potwierdzającego otrzymanie przedmiotowej dotacji i odprowadzenia należnego podatku zgodnie z przepisem ww. artykułu.

Urząd Skarbowy w Leżajsku