
Temat interpretacji
W odpowiedzi na zapytanie, Naczelnik Urzędu Skarbowego w Pruszkowie, zgodnie z art. 14 a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 1997r. Nr 137, poz. 926 ze zm.), informuje:
Obowiązująca od dnia 1 maja 2004 r. ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004r. Nr 54, poz. 535) reguluje, zgodnie z art.1ust.1 opodatkowanie podatkiem od towarów i usług, a przez towary, zgodnie z art. 2 pkt 6 rozumie się rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.
Z kolei na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 w/w ustawy zwalnia się od podatku dostawę terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane oraz przeznaczone pod zabudowę.
Jak wynika z w/w pisma nr Gn 72241/18/04 z dnia 19.07.2004 r. przedmiotem dostawy jest niezabudowana nieruchomość, określona w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego miasta Pruszkowa jako strefa wytwórczości, magazynowania, handlu, usług, rzemiosła, a więc przeznaczona pod zabudowę.
W związku z powyższym transakcja dostawy w/w nieruchomości nie może korzystać ze zwolnienia od podatku od towarów i usług, wynikającego z cyt. art. 43 ust. 1 pkt 9 powołanej ustawy o podatku od towarów i usług, lecz będzie podlegała opodatkowaniu według stawki 22%, zgodnie z art. 41 ust. 1 tej ustawy.
Jednocześnie tut. Organ Podatkowy zaznacza, że w myśl art. 15 ust. 6 w/w ustawy o podatku od towarów i usług, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
