
Temat interpretacji
POSTANOWIENIE
Na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
(tekst jednolity Dz. U. z
2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) Naczelnik Urzędu Skarbowego w Górze stwierdza, że stanowisko Spółki z o. o. przedstawione we wniosku z dnia lutego 2006 r., (który wpłynął w dniu lutego 2006 r.) o udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej sposobu uzupełniania symboli PKWiU na wystawionych fakturach VAT dokumentujących sprzedaż materiałów budowlanych, na które od 01.05.2004 r. wzrosła stawka podatku VAT z 7% do 22% jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 07 lutego 2006 r. do Naczelnika Urzędu Skarbowego w Górze wpłynął wniosek
o udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego.
Jak stanowi art. 14a § 1 ustawy Ordynacja podatkowa stosownie do swojej właściwości naczelnik urzędu skarbowego, naczelnik urzędu celnego lub wójt, burmistrz (prezydent miasta), starosta albo marszałek województwa na pisemny wniosek podatnika, płatnika lub inkasenta mają obowiązek udzielić pisemnej
interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w ich indywidualnych sprawach, w których nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym. W myśl art. 14a § 4 cytowanej ustawy, udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, o której mowa w § 1, następuje w drodze postanowienia, na które przysługuje zażalenie.
Strona przedstawiła następujący stan faktyczny:
Spółka, dokonując sprzedaży materiałów budowlanych, na które po dniu 30 kwietnia 2004 r. wzrosła stawka VAT z 7% na 22%, wystawiała faktury VAT, na których nie wykazywała symbolu PKWiU. Spółka ma wątpliwości czy w przypadku uzupełniania wystawionych faktur o symbole PKWiU należy uzupełniać każdą pozycję na każdej fakturze, czy też istnieje możliwość zbiorowego wstawiania symboli PKWiU do kilku, czy też kilkunastu faktur dla jednego klienta.
W swoim piśmie Spółka wyraziła stanowisko, że istnieje możliwość
zbiorowego wstawiania do kilku czy kilkunastu faktur dla jednego klienta symboli PKWiU.
Ustosunkowując się do powyższego Naczelnik Urzędu Skarbowego w Górze informuje:
Elementy, jakie powinna zawierać faktura korygująca określa przepis § 17 ust. 1 ust. 2 i 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2005 r. Nr 95, poz. 798).
Przepisy powołanego rozporządzenia nie zabraniają wystawiania jednej (zbiorczej) faktury korygującej do kilku wystawionych dla tego samego podatnika. Faktura zbiorcza musi jednak zawierać wszystkie dane wymagane dla każdego rodzaju faktur korygujących, a korygowaną pozycję faktury należy wskazać tak, aby możliwa była jej jednoznaczna identyfikacja. Może więc mieć miejsce zbiorcze zestawienie pozycji,
lecz w taki sposób, aby można było przyporządkować korektę do faktury pierwotnej. Ponadto, z uwagi na to, że rozliczenie podatku ma charakter miesięczny, korekty faktur mogą być dokonywane jedynie w odniesieniu do poszczególnych miesięcy.
Biorąc powyższe pod uwagę Naczelnik Urzędu Skarbowego w Górze stwierdza, że stanowisko wnioskodawcy jest prawidłowe.
Zgodnie z art. 14a § 2 ustawy Ordynacja podatkowa, niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę oraz stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania tego postanowienia.
Jak stanowi art. 14b § 1 i § 2 ustawy Ordynacja podatkowa, interpretacja nie jest wiążąca dla wnioskodawcy, wiąże natomiast właściwe dla wnioskodawcy organy podatkowe i organy kontroli skarbowej do czasu jej zmiany lub uchylenia.
Stronie przysługuje prawo wniesienia zażalenia na niniejsze postanowienie do Dyrektora Izby Skarbowej we Wrocławiu Ośrodek Zamiejscowy w Legnicy w terminie 7 dni od dnia doręczenia
rozstrzygnięcia. Zażalenie wnosi się za pośrednictwem organu podatkowego, który wydał postanowienie.
