
Temat interpretacji
P O S T A N O W I E N I E
Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego Warszawa - Śródmieście, działając na podstawie art. 14a § 1 i § 4 oraz art. 216 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 1997r. Nr 137, poz. 926 z późn. zm.), w związku z pismem Strony z dnia 11.05.2005r. (wpływ do tut. Urzędu 11.05.2005r.) o udzielenie pisemnej interpretacji w trybie art. 14a Ordynacji podatkowej co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego
postanawia
znać stanowisko Strony przedstawione w piśmie z dnia 11.05.2005r. w zakresie pytania: "czy w związku z częściowym zwrotem kosztów przysługuje nam w całości odliczenie naliczonego podatku VAT zawartego w fakturze zakupu?" za prawidłowe.
Uzasadnienie
Z przedstawionego przez Spółkę stanu faktycznego wynika, iż w ramach zawartej z głównym dostawcą umowy, kontrahent zobowiązuje się do pokrycia części wydatków związanych z modernizacją lokalu będącego siedzibą Spółki. Całkowity koszt prac wyniósł ok. 20000 zł netto. Kontrahent zobowiązał się do pokrycia ww. wydatków w kwocie 9400 zł netto.
Zdaniem Podatnika otrzymanie dotacji nie pozbawia prawa do odliczenia całości VAT zawartego na fakturze zakupu.
Przepis art. 86 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 54, poz. 535 ze zm.) stanowi, iż podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do
wykonywania czynności opodatkowanych.
Biorąc pod uwagę powyższe oraz stan faktyczny należy więc stwierdzić, iż jeżeli zakupy udokumentowane fakturą wykorzystane będą do wykonywania czynności opodatkowanych, podatek naliczony związany z fakturą zakupową podlegać będzie odliczeniu bez względu na częściowy zwrot kosztów w postaci otrzymanej dotacji.
W związku z powyższym tut. organ podatkowy postanowił jak w sentencji
Niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego na dzień wydania niniejszego postanowienia.
Jednocześnie tut. organ podatkowy informuje, że zgodnie z art. 14b § 1 niniejsza interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika lub inkasenta. Jeżeli jednak podatnik, płatnik lub inkasent zastosowali się do tej interpretacji, organ nie może wydać decyzji określającej lub ustalającej ich zobowiązanie podatkowe bez zmiany albo uchylenia postanowienia, o którym mowa w art. 14a § 4, jeżeli taka decyzja byłaby niezgodna z interpretacją zawartą w tym postanowieniu. W myśl § 2 w/w artykułu interpretacja, o której mowa w art. 14a § 1, jest wiążąca dla organów podatkowych i organów kontroli skarbowej właściwych dla wnioskodawcy i może zostać zmieniona albo uchylona wyłącznie w drodze decyzji, w trybie określonym w § 5.
Pouczenie
Na postanowienie służy zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie za pośrednictwem tut. organu podatkowego w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia. Zażalenie powinno zawierać zarzuty przeciw postanowieniu, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem zażalenia oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.
