
Temat interpretacji
Zastosowanie 0% stawki podatku do planowanej dostawy na rzecz Powiatu projektora multimedialnego, ekranu, telewizora, szafy dystrybucyjnej 42U z routerem, switchem, patch panelem, zasilaczem + UPS, serwerem, system operacyjnym, kompletem kolorowych patchcord'ów, serwerem NAS, komputera stacjonarnego z pakietem biurowym - MS Office w wersji zawierającej MS Acces i oprogramowania (antywirusowe, do diagnostyki pojazdów), tablicy interaktywnej z projektorem krótkoogniskowym, kablem i przedłużaczem kabla USB oraz z podstawą jezdną z wysięgnikiem do mocowania tablicy i projektora, systemu do nauki języków obcych zawierającego: jednostkę centralną z wbudowanym komputerem, oprogramowanie sterujące PC, monitor dotykowy, oprogramowanie magnetofonu cyfrowego z trenerem wymowy, słuchawki z mikrofonem oraz głośnik.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 6 czerwca 2018 r. (data wpływu), uzupełnionym w dniu 20 lipca 2018 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania 0% stawki podatku do planowanej dostawy na rzecz Powiatu projektora multimedialnego, ekranu, telewizora, szafy dystrybucyjnej 42U z routerem, switchem, patch panelem, zasilaczem + UPS, serwerem, system operacyjnym, kompletem kolorowych patchcordów, serwerem NAS, komputera stacjonarnego z pakietem biurowym - MS Office w wersji zawierającej MS Acces i oprogramowania (antywirusowe, do diagnostyki pojazdów), tablicy interaktywnej z projektorem krótkoogniskowym, kablem i przedłużaczem kabla USB oraz z podstawą jezdną z wysięgnikiem do mocowania tablicy i projektora, systemu do nauki języków obcych zawierającego: jednostkę centralną z wbudowanym komputerem, oprogramowanie sterujące PC, monitor dotykowy, oprogramowanie magnetofonu cyfrowego z trenerem wymowy, słuchawki z mikrofonem oraz głośnik - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 6 czerwca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 20 lipca 2018 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania 0% stawki podatku do planowanej dostawy na rzecz Powiatu projektora multimedialnego, ekranu, telewizora, szafy dystrybucyjnej 42U z routerem, switchem, patch panelem, zasilaczem + UPS, serwerem, system operacyjnym, kompletem kolorowych patchcordów, serwerem NAS, komputera stacjonarnego z pakietem biurowym - MS Office w wersji zawierającej MS Acces i oprogramowania (antywirusowe, do diagnostyki pojazdów), tablicy interaktywnej z projektorem krótkoogniskowym, kablem i przedłużaczem kabla USB oraz z podstawą jezdną z wysięgnikiem do mocowania tablicy i projektora, systemu do nauki języków obcych zawierającego: jednostkę centralną z wbudowanym komputerem, oprogramowanie sterujące PC, monitor dotykowy, oprogramowanie magnetofonu cyfrowego z trenerem wymowy, słuchawki z mikrofonem oraz głośnik.
We wniosku i jego uzupełnieniu przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Powiat jako jednostka samorządu terytorialnego jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, z późn. zm.), został wyłączony z grona podatników tego podatku z tytułu wykonywania zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których został powołany, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie umów cywilnoprawnych.
Na mocy ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu UE lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 1454, z póżn. zm.) w dniu 1 stycznia 2017 r. doszło do scentralizowania rozliczeń VAT Powiatu K. i jego jednostek budżetowych. W strukturze Powiatu funkcjonuje 16 scentralizowanych jednostek budżetowych, w tym Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr im. ... w miejscowości K., Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr w miejscowości K. oraz Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w miejscowości Ż.
Wykonując przedmiotowe obowiązki Powiat realizuje m. in. projekt (). Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020, oś priorytetowa XIII Infrastruktura społeczna, działanie 13.6. Infrastruktura kształcenia zawodowego i ustawicznego. Okres realizacji projektu: 16 maj 2016 r. - 29 listopad 2018 r.
Projekt zakresem obejmuje szkoły i placówki kształcenia zawodowego i ustawicznego z terenu powiatu k.: ZSP nr ... w miejscowości K., ZSP nr w miejscowości K. oraz ZSP w miejscowości Ż., dla których organem prowadzącym jest Powiat. Do wszystkich obiektów zostanie zakupione wyposażenie do pracowni i warsztatów, w jednym zostaną wykonane niezbędne prace modernizacyjne i dostosowawcze istniejącej infrastruktury na potrzeby pracowni/warsztatów kształcenia praktycznego jak również pracowni wykorzystywanych w procesie kształcenia i rozwoju kompetencji kluczowych zorientowanych na potrzeby regionalnego rynku pracy. Realizacja projektu należy do zadań własnych jednostki samorządu terytorialnego, gdyż Powiat zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1 i 19 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 995), wykonuje określone zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie edukacji publicznej oraz utrzymania powiatowych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej. Zakupione wyposażenie oraz wyremontowane i zmodernizowane pomieszczenia wykorzystywane będą w zakresie kształcenia i wychowania stosownie do art. 10 ust. 1 pkt 1-3, 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996 i 1000). Powiat za pośrednictwem jednostek budżetowych - ZSP nr ... i ... w miejscowości K. oraz ZSP w miejscowości Ż. będzie wykorzystywał nabywane towary i usługi związane z realizacją zadania do czynności zwolnionych od podatku od towarów i usług (art. 43 ust. 1 pkt 26).
Towary i usługi nabywane do realizacji projektu nie będą wykorzystywane przez Powiat oraz jednostki budżetowe do celów prowadzonej działalności gospodarczej, w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług.
W zakresie realizacji zamówienia na dostawę sprzętu komputerowego zamawiającym w rozumieniu ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579, z późn. zm.) będzie Powiat. Przeprowadzi on postępowanie przetargowe i w związku z przygotowywaniem tego postępowania musi rozstrzygnąć jakie stawki VAT należy przyjąć w stosunku do zamawianych towarów.
W ramach projektu przewidziano zakup i dostawę następującego sprzętu komputerowego:
- Projektor multimedialny,
- Ekran rozwijany elektrycznie,
- Telewizor,
- Szafa dystrybucyjna 42U z wyposażeniem:
4a. router: 19 (rack),
4b. switch: 19 (rack)
4c. patch panel: 19,
4d. zasilacz + UPS,
4e. serwer: 19 (rack),
4f. system operacyjny: Windows Server 2016,
4g. komplet kolorowych patchcordów DCE/DTE,
4h. serwer NAS, - Komputer stacjonarny z systemem operacyjnym dla
ucznia/nauczyciela (w tym: klawiatura, mysz, monitor):
5a. Pakiet biurowy dla ucznia/nauczyciela - MS Office w wersji zawierającej MS Acces,
5b. Oprogramowanie antywirusowe, - Oprogramowanie do diagnostyki pojazdów (Autodata),
- Tablica interaktywna z wyposażeniem: projektor krótkoogniskowy, kabel USB i przedłużacz kabla USB, instrukcja obsługi w języku polskim, podstawa jezdna z wysięgnikiem do mocowania tablicy i projektora,
- System do nauki
języków obcych zawierający:
8a. jednostką centralną systemu z wbudowanym komputerem,
8b. oprogramowanie sterujące PC,
8c. monitor dotykowy wbudowany do blatu biurka lektora,
8d. oprogramowanie magnetofonu cyfrowego z trenerem wymowy,
8e. słuchawki z mikrofonem,
8f. głośnik montowany w blendzie biurka lektorskiego.
Zakupiony sprzęt i oprogramowanie zostaną nieodpłatnie przekazane przez Powiat poszczególnym szkołom, na podstawie Uchwały Zarządu. Dokumentem potwierdzającym przekazanie będzie protokół przekazania - przejęcia środka trwałego. Przekazującym będzie Powiat a przyjmującym poszczególne szkoły, które na podstawie tych dokumentów wprowadzą otrzymany majątek do swoich ksiąg rachunkowych.
Powiat przekaże dostawcy sprzętu dokumenty, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy o VAT, tj. zamówienie na sprzęt komputerowy (wymieniony w załączniku nr 8 do ustawy o VAT) potwierdzone przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową oraz kopię dokumentów potwierdzających nieodpłatne przekazanie sprzętu komputerowego placówce oświatowej. Transakcja będzie udokumentowana fakturą VAT, na której: Nabywcą i Odbiorcą będzie Powiat.
Szkoły ponadgimnazjalne, do których zostanie dostarczony sprzęt komputerowy stanowią placówki oświatowe w rozumieniu art. 43 ust. 9 ustawy o podatku od towarów i usług. Podstawą do zastosowania preferencyjnej stawki podatku 0% w przypadku dostaw sprzętu komputerowego na rzecz placówek oświatowych jest przede wszystkim zaliczenie dostarczanych towarów do określonych grup towarowych wymienionych w załączniku nr 8 do ustawy o VAT.
Tablica interaktywna nie stanowi zestawu komputerowego.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.
Czy w związku z realizacją projektu pn. () zakup i dostawa sprzętu komputerowego wyżej wymienionego w zdarzeniu przyszłym mogą zostać opodatkowane zerową (0%) stawką VAT w przypadku, gdy zamawiającym nie jest jednostka oświatowa, ale jej organ prowadzący, w tym przypadku Powiat?
Zdaniem Wnioskodawcy, w przypadku zakupu i dostawy sprzętu komputerowego w postaci:
- 4a. router: 19 (rack),
4b. switch: 19 (rack),
4e. serwer: 19 (rack),
4h. serwer NAS,
5) Komputer stacjonarny (w tym: klawiatura, mysz, monitor) z systemem operacyjnym dla ucznia/nauczyciela,
należy zastosować stawkę podatku w wysokości 0%, na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy o VAT, przy spełnieniu warunków określonych w art. 83 ust. 14 i 15 ustawy o VAT, ponieważ stanowią towar wymieniony w załączniku nr 8 do ww. ustawy.
W przypadku pozostałych pozycji zamówienia, objętych zakresem pytania, tj.:
- 1) Projektor multimedialny,
2) Ekran rozwijany elektrycznie,
3) Telewizor,
4) Szafa dystrybucyjna 42U z wyposażeniem:
4c. patch panel: 19,
4d. zasilacz + UPS,
4f. system operacyjny: Windows Server 2016,
4g. komplet kolorowych patchcordów DCE/DTE,
5a. Pakiet biurowy dla ucznia/nauczyciela - MS Office w wersji zawierającej MS Acces,
5b. Oprogramowanie antywirusowe,
6) Oprogramowanie do diagnostyki pojazdów (Autodata),
7) Tablica interaktywna z wyposażeniem: projektor krótkoogniskowy, kabel USB i przedłużacz kabla USB, instrukcja obsługi w języku polskim, podstawa jezdna z wysięgnikiem do mocowania tablicy i projektora,
8) System do nauki języków obcych zawierający:
8a. jednostką centralną systemu z wbudowanym komputerem,
8b. oprogramowanie sterujące PC,
8c. monitor dotykowy wbudowany do blatu biurka lektora,
8d. oprogramowanie magnetofonu cyfrowego z trenerem wymowy,
8e. słuchawki z mikrofonem,
8f. głośnik montowany w blendzie biurka lektorskiego,
należy zastosować stawkę VAT 23%, gdyż nie zostały wymienione w załączniku nr 8 do ustawy o VAT. Sprzęt i oprogramowanie będzie służyło jednostkom oświatowym - ZSP nr ... i ... w miejscowości K., dla których organem prowadzącym jest Powiat. Powyższe jednostki oświatowe są szkołami, czyli mieszczą się w definicji placówki oświatowej, o której mowa w art. 43 ust. 9 ustawy o podatku od towarów i usług.
Zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 26a ustawy o VAT, stawkę w wysokości 0% stosuje się do dostaw sprzętu komputerowego dla placówek oświatowych, przy równoczesnym zachowaniu warunków, o których mowa w art. 83 ust. 13-15. Stosownie do przepisu art. 83 ust. 13 ustawy o VAT, opodatkowaniu stawką w wysokości 0% podlegają towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy: jednostki centralne, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych, drukarki, skanery, urządzenia komputerowe do pisma Brailla, urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe, routery i modemy). W związku z powyższym wyszczególniony sprzęt spełnia warunki określone w załączniku nr 8 do ustawy o VAT.
Ponadto wskazać należy, że w art. 83 ust. 1 pkt 26a ustawy o VAT kładzie się nacisk na to, dla kogo towar jest przeznaczony. W związku z tym decydujące znaczenie ma cel dokonywanej dostawy, tj. dostawa dla jednostek oświatowych.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.
Stosownie do dyspozycji art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się - w myśl dyspozycji art. 7 ust. 1 ww. ustawy - przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel ().
Stawka podatku - na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług - wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.
W myśl art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.
Oprócz stawki podstawowej, na wybrane grupy towarów i usług, ustawodawca przewidział także stawki preferencyjne, przy czym wszelkie preferencje dotyczące wysokości opodatkowania stanowią wyjątek od ogólnej zasady i dlatego zastosowanie niższej niż podstawowa stawka podatku, może być zrealizowane wyłącznie w granicach określonych przepisami ustawy o podatku od towarów i usług i wydanych na podstawie delegacji ustawowej aktów wykonawczych do tej ustawy.
W myśl art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy, stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostaw sprzętu komputerowego:
- dla placówek oświatowych,
- dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym
- przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 13-15.
Stosownie do art. 83 ust. 13 ustawy, opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0% podlegają towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy.
W załączniku nr 8 do ustawy, stanowiącym wykaz towarów, których dostawa jest opodatkowana stawką 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy wymieniono:
- jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych;
- drukarki;
- skanery;
- urządzenia komputerowe do pism Braillea (dla osób niewidomych i niedowidzących);
- urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe, routery i modemy).
Jak stanowi art. 83 ust. 14 ustawy, dokonujący dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26, stosuje stawkę podatku 0%, pod warunkiem:
- posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a;
- posiadania kopii umowy o nieodpłatnym przekazaniu sprzętu komputerowego placówce oświatowej oraz posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. b.
Dostawca obowiązany jest przekazać kopię dokumentów, o których mowa w ust. 14, do właściwego urzędu skarbowego (art. 83 ust. 15 ustawy).
Zgodnie z art. 43 ust. 9 ustawy, przez placówki oświatowe, o których mowa w ust. 1 pkt 13 oraz w art. 83, rozumie się szkoły i przedszkola publiczne i niepubliczne, szkoły wyższe i placówki opiekuńczo-wychowawcze.
Z powołanych regulacji wynika, że nie każdy sprzęt komputerowy, będący przedmiotem dostawy dla placówek oświatowych, organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym, będzie opodatkowany stawką podatku w wysokości 0%, lecz tylko i wyłącznie wymieniony w załączniku nr 8 do ustawy.
Ustawodawca objął ww. preferencyjną stawką podatku dostawę konkretnego sprzętu komputerowego. Jednakże nie każda taka dostawa będzie korzystała z obniżonej stawki podatku, gdyż przepisy ustawy przewidują warunki jakie należy spełnić aby móc ją zastosować. Po pierwsze, dostawa musi być realizowana na rzecz placówki oświatowej lub organizacji humanitarnych, charytatywnych, edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym. Na potrzeby art. 83 ustawy, w treści art. 43 ust. 9 ustawy, wymieniono zamknięty katalog placówek oświatowych. Po drugie, preferencyjną stawką objęta może być jedynie dostawa ściśle określonego sprzętu komputerowego wskazanego w załączniku nr 8 do ustawy, w którym literalnie wymienione są m. in.: jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych, urządzenia do transmisji danych cyfrowych, drukarki oraz skanery. Unormowania zawarte w art. 83 ust. 14 oraz ust. 15 ustawy wskazują na warunki formalne do zastosowania stawki 0%, poprzez obowiązek posiadania stosownych dokumentów, których następnie kopie dokonujący dostawy obowiązany jest przekazać do właściwego urzędu skarbowego. Zatem dopiero łączne spełnienie wszystkich powyższych warunków uprawnia dostawcę do zastosowania obniżonej stawki do dostawy sprzętu komputerowego.
Analiza przedstawionego zdarzenia przyszłego oraz treści powołanych regulacji prowadzi do stwierdzenia, że z uwagi na fakt, że projektor multimedialny, ekran rozwijany elektrycznie, telewizor, tablica interaktywna, szafa dystrybucyjna z patch panelem, zasilaczem + UPS, systemem operacyjnym, kompletem kolorowych patchcordów, system operacyjny - MS Office w wersji zawierającej MS Acces, oprogramowania (antywirusowe, do diagnostyki pojazdów), projektor krótkoogniskowy, kabel USB i jego przedłużacz, podstawa jezdna z wysięgnikiem do mocowania tablicy i projektora, system do nauki języków obcych zawierający oprogramowania (sterujące PC, magnetofonu cyfrowego), słuchawki z mikrofonem oraz głośnik nie zostały wymienione w załączniku nr 8 do ustawy o podatku od towarów i usług, ich planowana dostawa na rzecz Powiatu (zamawiającego w rozumieniu ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych) nie będzie podlegała opodatkowaniu stawką podatku 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy, lecz zgodnie z art. 41 ust. 1 w związku z art. 146a pkt 1 ustawy - stawką podatku 23%.
Natomiast router, switch, serwer, serwer NAS, komputer stacjonarny, ale także wbrew stanowisku Powiatu jednostka centralna systemu z wbudowanym komputerem i monitor dotykowy stanowić będą towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy o podatku od towarów i usług. Zatem planowana dostawa ww. sprzętu na rzecz Powiatu (jego jednostek organizacyjnych szkół, tj. palcówek oświatowych w rozumieniu art. 43 ust. 9 ustawy o podatku od towarów i usług) będzie opodatkowana 0% stawką podatku, na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 pkt a ustawy, przy spełnieniu warunków, o których mowa w art. 83 ust. 14 i 15 ustawy.
W związku z powyższym oceniając stanowisko Powiatu całościowo należało uznać je za nieprawidłowe.
Należy wskazać, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego, co oznacza, że w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan faktyczny, to interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.
Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
- z zastosowaniem art. 119a;
- w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie, ul. M. C. Skłodowskiej 40, 20-029 Lublin, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2018 r., poz. 1302) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).
Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.
Stanowisko
nieprawidłowe
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej
