
Temat interpretacji
Art. 29 w/w ustawy o podatku od towarów i usług określa podstawę opodatkowania w przypadku wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu i tylko w tym kontekście organ podatkowy może dokonać jego wykładni . Zgodnie z treścią ustępu 1 tego artykułu podstawą opodatkowania jest obrót z zastrzeżeniem ust.2-22, art. 30 -32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5 . Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży , pomniejszona o kwotę należnego podatku . Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy . Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje , subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę ( kwotę należna) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika . Natomiast w ustępie 4 tegoż artykułu postanowiono, iż obrót zmniejsza się o kwoty udokumentowanych , prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat ,opustów , uznanych reklamacji i skont ) i o wartość zwróconych towarów , zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji , subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze , a także kwot wynikających z dokonanych korekt faktur . Z treści cytowanego przepisu wynika , iż definiuje on kwotę należną z tytułu sprzedaży jako całość świadczenia należnego od nabywcy , jednak nie narzuca sposobu ustalenia jego wysokości . Sposób ustalenia kwoty należnej z tytułu sprzedaży przez Gminę nieruchomości jej dotychczasowemu użytkownikowi wieczystemu określają przepisy w/w ustawy o gospodarce nieruchomościami .
Zdaniem tut. organu podatkowego , przedstawiony we wniosku sposób ustalenia kwoty należnej z tytułu sprzedaży nieruchomości użytkownikowi wieczystemu , a co za tym idzie ustalenie podstawy opodatkowania nie narusza postanowień przepisu art. 29 w/w ustawy o podatku od towarów i usług.
