
Temat interpretacji
Wynagrodzenie za świadczenie usług, opodatkowanie premii pieniężnej oraz jej dokumentowanie
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 11 marca 2010 r. (data wpływu do IS w Warszawie Biuro KIP w Płocku 15 marca 2010 r., do Biura KIP w Lesznie 22 marca 2010 r.) uzupełnionym pismem z dnia 12 maja 2010 r. (data wpływu 17 maja 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług
- jest prawidłowe w zakresie opodatkowania premii pieniężnej niezwiązanej ze świadczeniem usług,
- jest nieprawidłowe w zakresie opodatkowania premii pieniężnej wypłacanej w związku ze świadczeniem usług oraz sposobu jej udokumentowania, a także w zakresie sposobu dokumentowania premii pieniężnej niezwiązanej ze świadczeniem usług.
UZASADNIENIE
W dniu 15 marca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych oraz w zakresie sposobu ich dokumentowania. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 12 maja 2010 r. (data wpływu 17 maja 2010 r.) o doprecyzowanie stanu faktycznego.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Spółka prowadzi działalność polegającą na sprzedaży hurtowej artykułów spożywczych, leków w obrocie poza aptecznym, nabywanych od kilku dostawców. Spółka nabywa prawo do otrzymania premii pieniężnej pod warunkiem, że w określonym czasie zakupi od danego dostawcy oznaczoną ilość towarów. Ilość towarów niezbędna do otrzymania premii pieniężnej oraz wysokość premii określane są w umowach handlowych zawieranych przez Spółkę z poszczególnymi dostawcami. Oprócz zobowiązania się Spółki do dokonywania zakupów na określonym poziomie, Spółka jako nabywca nie wykonuje na rzecz sprzedawcy innych czynności. Poza transakcją kupna-sprzedaży pomiędzy sprzedającym (dostawcą) i Spółką (kupującym) nie dochodzi do rzeczywistego i odrębnego od transakcji kupna-sprzedaży świadczenia nabywcy na rzecz sprzedającego towary.
Dotychczas z tytułu otrzymania premii pieniężnej Spółka wystawiała fakturę VAT, przyjmując za podstawę opodatkowania wartość wyliczonej premii pieniężnej i naliczając 22% VAT. Taki sposób postępowania jest zgodny ze stanowiskiem Ministra Finansów z dnia 30 grudnia 2004 r. (znak PPB-812-1222/2004/AP/4026). Jednak odmienny pogląd zaprezentował Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 6 lutego 2007 r. (sygn. akt I FSK 94/06).
W uzupełnieniu sprawy Wnioskodawca wskazał, iż przedmiotowe premie pieniężne są związane ze zrealizowanymi dostawami w konkretnie określonym przedziale czasowym. Nie dotyczą one określonego asortymentu towarów lecz przysługują za osiągnięcie określonego progu obrotów. Warunkiem otrzymania premii pieniężnych jest wyłącznie osiągnięcie określonego poziomu zakupów. Jej wysokość różnicowana jest ze względu na wielkość obrotów procentowo. Gdy w danym okresie Zainteresowany nie podejmie żadnych działań na rzecz dostawcy, premie pieniężne nie będą wypłacane.
W zawieranych umowach rozróżnia się premie:
- która nie wiąże się ze świadczeniem wzajemnym (o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym etc.), nie zobowiązuje do dokonywania zakupów wyłącznie u wypłacającego premie, nie zobowiązuje do posiadania pełnego asortymentu towarów kontrahenta a jedynie otrzymanie premii pieniężnych uzależnione jest od osiągnięcia określonego progu obrotów,
- która wiąże się ze świadczeniem wzajemnym (o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym etc.), zobowiązuje do dokonywania zakupów wyłącznie u wypłacającego premie, zobowiązuje do posiadania pełnego asortymentu towarów kontrahenta a jedynie otrzymanie premii pieniężnych uzależnione jest od osiągnięcia określonego progu obrotów.
W związku z powyższym zadano następujące pytania.
Czy otrzymywane przez Spółkę premie pieniężne stanowią wynagrodzenie za świadczenie usług na rzecz dostawcy towarów i podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług...
Zdaniem Wnioskodawcy,
- Dokonywanie zakupów na określonym poziomie nie spełnia zawartej w art. 8 ust. 1 ustawy (VAT) definicji odpłatnego świadczenia usług. Na określony pułap obrotów składa się bowiem odpowiednia ilość transakcji kupna-sprzedaży (dostawy) towarów w rozumieniu art. 7 ustawy (VAT). Czynności stanowiące więc dostawę towarów nie mogą jednocześnie przez ich zsumowanie stanowić usługi. Nie można zatem uznać za usługę w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy (VAT), obrotów w wysokości określonej umownie, osiągniętych przez nabywcę towarów. W związku z tym wypłacane Spółce premie pieniężne nie są dla Spółki wynagrodzeniem za świadczone usługi i nie podlegają regulacjom ustawy (VAT).
- Ponieważ otrzymanie premii nie powoduje powstania obowiązku podatkowego w zakresie podatku od towarów usług, czynność ta nie skutkuje obowiązkiem wystawienia faktury VAT. Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy (VAT), podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę VAT stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy. Przepis ten nakłada obowiązek wystawienia faktury VAT jedynie w przypadku dokonania czynności podlegającej regulacjom ustawy. W naszej ocenie otrzymanie premii pieniężnej nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, wobec czego na podatniku nie ciąży obowiązek wystawienia faktury VAT, a czynność tę należy dokumentować notą księgową.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za:
- prawidłowe w zakresie opodatkowania premii pieniężnej niezwiązanej ze świadczeniem usług,
- nieprawidłowe w zakresie opodatkowania premii pieniężnej wypłacanej w związku ze świadczeniem usług, sposobu jej udokumentowania oraz w zakresie sposobu dokumentacji premii pieniężnej niezwiązanej ze świadczeniem usług.
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Mocą art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel ().
W myśl postanowień art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:
- przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
- zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
- świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.
Wobec powyższego należy stwierdzić, że każde świadczenie nie będące dostawą towarów polegające na działaniu, zaniechaniu lub tolerowaniu czyjegoś zachowania stanowi co do zasady usługę w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług. Niemniej muszą być przy tym spełnione następujące warunki:
- w następstwie zobowiązania, w wykonaniu którego usługa jest świadczona, druga strona (nabywca) jest bezpośrednim beneficjentem świadczenia,
- świadczonej usłudze odpowiada świadczenie wzajemne ze strony nabywcy (wynagrodzenie).
Należy podkreślić, iż oba ww. warunki winny być spełnione łącznie, aby świadczenie podlegało, jako usługa, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Dana czynność podlega opodatkowaniu podatkiem VAT wówczas, gdy istnieje bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą, a otrzymanym świadczeniem wzajemnym, w ten sposób, że zapłacone kwoty stanowią rzeczywiste wynagrodzenie za wyodrębnioną usługę świadczoną w ramach stosunku prawnego lub dochodzi do wymiany świadczeń wzajemnych.
Podatnicy podejmują różnorodne działania w zakresie intensyfikacji sprzedaży towarów, w efekcie których nabywcy otrzymują tzw. premie pieniężne, bonusy, rabaty.
Skutki podatkowe dotyczące tych czynności uzależnione są od wielu czynników, m.in. od ustalenia, za co faktycznie premie pieniężne zostały wypłacone, tzn. czy dotyczą konkretnych dostaw, czy też odnoszą się do wszystkich dostaw w określonym czasie, bądź też związane są ze świadczeniem dodatkowych usług na rzecz sprzedawcy itp.
Z opisu przedstawionego we wniosku wynika, iż Zainteresowany prowadzi działalność polegającą na sprzedaży hurtowej artykułów spożywczych, leków w obrocie poza aptecznym, nabywanych od kilku dostawców. Spółka nabywa prawo do otrzymania premii pieniężnej pod warunkiem, że w określonym czasie zakupi od danego dostawcy oznaczoną ilość towarów. Ilość towarów niezbędna do otrzymania premii pieniężnej oraz wysokość premii określane są w umowach handlowych zawieranych przez Spółkę z poszczególnymi dostawcami. Oprócz zobowiązania się Spółki do dokonywania zakupów na określonym poziomie, Spółka jako nabywca nie wykonuje na rzecz sprzedawcy innych czynności. Poza transakcją kupna-sprzedaży pomiędzy sprzedającym (dostawcą) i Spółką (kupującym) nie dochodzi do rzeczywistego i odrębnego od transakcji kupna-sprzedaży świadczenia nabywcy na rzecz sprzedającego towary.
Dotychczas z tytułu otrzymania premii pieniężnej Spółka wystawiała fakturę VAT, przyjmując za podstawę opodatkowania wartość wyliczonej premii pieniężnej i naliczając 22% VAT. Taki sposób postępowania jest zgodny ze stanowiskiem Ministra Finansów z dnia 30 grudnia 2004 r. (znak PPB-812-1222/2004/AP/4026). Jednak odmienny pogląd zaprezentował Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 6 lutego 2007 r. (sygn. akt I FSK 94/06).
W uzupełnieniu sprawy Wnioskodawca wskazał, iż przedmiotowe premie pieniężne są związane ze zrealizowanymi dostawami w konkretnie określonym przedziale czasowym. Nie dotyczą one określonego asortymentu towarów lecz przysługują za osiągnięcie określonego progu obrotów. Warunkiem otrzymania premii pieniężnych jest wyłącznie osiągnięcie określonego poziomu zakupów. Jej wysokość zróżnicowana jest ze względu na wielkość obrotów procentowo. Gdy w danym okresie Zainteresowany nie podejmie żadnych działań na rzecz dostawcy, premie pieniężne nie będą wypłacane.
W zawieranych umowach rozróżnia się premie:
- która nie wiąże się ze świadczeniem wzajemnym (o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym etc.), nie zobowiązuje do dokonywania zakupów wyłącznie u wypłacającego premie, nie zobowiązuje do posiadania pełnego asortymentu towarów kontrahenta a jedynie otrzymanie premii pieniężnych uzależnione jest od osiągnięcia określonego progu obrotów,
- która wiąże się ze świadczeniem wzajemnym (o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym etc.), zobowiązuje do dokonywania zakupów wyłącznie u wypłacającego premie, zobowiązuje do posiadania pełnego asortymentu towarów kontrahenta.
Zatem mamy do czynienia z premią pieniężną, wypłacenie której związane jest ze świadczeniem usług (świadczenie wzajemne o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym etc., zobowiązujące do dokonywania zakupów wyłącznie u wypłacającego premie oraz do posiadania pełnego asortymentu towarów kontrahenta), jak również z rabatem (premią pieniężną), którego udzielenie nie jest związane ze świadczeniem usług (nie wiąże się ze świadczeniem wzajemnym o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym etc., nie zobowiązuje do dokonywania zakupów wyłącznie u wypłacającego premie, nie zobowiązuje do posiadania pełnego asortymentu towarów kontrahenta) uzależnione jest natomiast od osiągnięcia określonego progu obrotów w określonym czasie.
W sytuacji gdy, w zamian za otrzymane wynagrodzenie w postaci premii pieniężnych ma miejsce zobowiązanie się Zainteresowanego do dokonywania zakupów wyłącznie u wypłacającego premie, do posiadania pełnego asortymentu towarów kontrahenta, oraz świadczenie wzajemne o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym etc., zastosowanie znajdzie przepis art. 8 ust. 1 ustawy.
Otrzymana premia pieniężna w zamian za zobowiązanie się do dokonywania zakupów wyłącznie u wypłacającego premie, do posiadania pełnego asortymentu towarów kontrahenta, oraz świadczenie wzajemne o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym etc. jest rodzajem wynagrodzenia za określone zachowanie się nabywcy w stosunku do sprzedawcy. Zachowanie nabywcy stanowi w tym przypadku świadczenie usługi za wynagrodzeniem na rzecz sprzedającego. Jako zapłatę za wykonaną usługę podatnik otrzymuje premię pieniężną.
Pomiędzy stronami istnieje więc więź o charakterze zobowiązaniowym, która na gruncie ustawy stanowi świadczenie usługi za wynagrodzeniem.
Stwierdzić należy, iż otrzymujący premie, tj. Wnioskodawca dotrzymując ww. zobowiązań świadczy usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, a więc czynności, które podlegają u niego opodatkowaniu.
Stosownie do art. 106 ust. 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy ().
Zatem, Wnioskodawca zobowiązując się do dokonywania zakupów wyłącznie u wypłacającego premie, do posiadania pełnego asortymentu towarów kontrahenta, oraz świadczenia wzajemnego o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym etc. świadczy usługę w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy, która podlega opodatkowaniu podatkiem VAT. Stosownie do art. 106 ust. 1 ustawy, obowiązany jest on otrzymane premie pieniężne w zamian za świadczenie usług udokumentować fakturami VAT.
Zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania jest obrót z zastrzeżeniem ust. 2-22, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.
Podstawę opodatkowania, w myśl art. 29 ust. 4 ustawy, zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.
W sytuacji, gdy wypłacona premia pieniężna jest związana z konkretną dostawą (dostawami) i nie wiąże się ze świadczeniem usług (nie jest świadczeniem wzajemnym o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym etc., nie zobowiązuje do dokonywania zakupów wyłącznie u wypłacającego premie, nie zobowiązuje do posiadania pełnego asortymentu towarów kontrahenta), uzależniona jest natomiast tylko od osiągnięcia określonego progu zakupów, to nawet jeżeli jest to premia wypłacona po dokonaniu zapłaty, powinna być traktowana jak rabat, o którym mowa w art. 29 ust. 4 ustawy. Rabat rozumieć należy, jako zniżkę od ustalonej ceny określonego towaru lub usługi, wyrażoną procentowo lub kwotowo. Rozróżnia się rabaty przyznane przed ustaleniem ceny oraz udzielane po jej ustaleniu. Rabat udzielony w momencie wystawienia faktury (rabat transakcyjny), nie ma znaczenia dla ustalenia podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług, ponieważ kwota należna od nabywcy już go uwzględnia dane dotyczące rabatu znajdą swoje odzwierciedlenie w wystawionej fakturze stwierdzającej dokonanie sprzedaży. Rabat udzielony po sprzedaży i wystawieniu faktury, w której dokonano pierwotnego określenia obrotu (rabat potransakcyjny), wymaga wystawienia faktury korygującej, zgodnie z uregulowaniami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1337 ze zm.).
Zgodnie z § 13 ust. 1 ww. rozporządzenia, w przypadku, gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów określonych w art. 29 ust. 4 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę korygującą, która zgodnie z § 13 ust. 2 rozporządzenia powinna zawierać co najmniej:
- numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
- dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:
- określone w § 5 ust. 1 pkt 1-4,
- nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych rabatem;
- kwotę i rodzaj udzielonego rabatu;
- kwotę zmniejszenia podatku należnego.
Ponadto należy nadmienić, iż zgodnie z § 13 ust. 5 cyt. rozporządzenia, faktury korygujące powinny zawierać wyraz KOREKTA albo wyraz FAKTURA KORYGUJĄCA.
Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca otrzymuje gratyfikacje pieniężne również tylko za wyłącznie osiągnięcie określonego poziomu zakupów. W zamian za udzielenie rabatu (premii pieniężnej) nie następuje więc świadczenie jakichkolwiek usług, w tym usług o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym etc, dokonywania zakupów wyłącznie u wypłacającego premie, do posiadania pełnego asortymentu towarów kontrahenta. Jeżeli nabywcy nie podejmą żadnych działań na rzecz Wnioskodawcy, wówczas rabat (premia pieniężna) nie zostanie wypłacony.
Z powyższego wynika, iż wysokość rabatu (premii) uzależniona jest od wielkości dokonywanych zakupów. Ponadto Wnioskodawca w zamian za udzielane mu premie nie świadczy jakichkolwiek usług. Zatem należy stwierdzić, iż nie wykonuje on żadnych dodatkowych czynności poza zakupem towarów od kontrahenta i rozliczeniu się z nim na podstawie zrealizowanego obrotu (zakupów). Oznacza to, że nie świadczy on wobec dostawców usług w rozumieniu art. 8 ustawy. Brak jest bowiem takich działań, które byłyby czynnościami dodatkowymi do jakich byłby zobligowany Zainteresowany.
Odnosząc się do powyższego, można stwierdzić, że przedmiotowe rabaty (premie pieniężne) można przyporządkować do konkretnych dostaw. Bowiem obrót uprawniający do uzyskania gratyfikacji pieniężnych ustalany jest na podstawie wielkości faktycznie zrealizowanych zakupów dokonanych w konkretnie określonym przedziale czasowym.
Aby więc ustalić wysokość rabatu (premii), zsumowane muszą zostać poszczególne faktury dokumentujące konkretne dostawy, na podstawie których dokonywane jest obliczenie rabatu (premii) stanowiącego w efekcie obniżenie wartości tychże poszczególnych dostaw w całym okresie objętym gratyfikacją w postaci przyznanej premii.
Reasumując, w sytuacji gdy Zainteresowany otrzymuje premię pieniężną z tytułu realizowania określonego poziomu obrotów, stwierdzić należy, że przedmiotowe gratyfikacje pieniężne stanowią rabat obniżający wartość konkretnych dostaw udokumentowanych poszczególnymi fakturami zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy zmniejszający podstawę opodatkowania. Zatem, według § 13 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r., rabat powinien być udokumentowany fakturą korygującą, uwzględniającą wymogi wynikające z § 13 ust. 2 rozporządzenia.
Biorąc pod uwagę powyższą analizę przepisów oraz przedstawiony stan faktyczny, stwierdzić należy, iż Wnioskodawca zobowiązując się nie tylko do osiągania określonego poziomu zakupów, ale również do dokonywania zakupów wyłącznie u wypłacającego premie, do posiadania pełnego asortymentu towarów kontrahenta, oraz świadczenia wzajemnego o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym etc. świadczy usługę w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy, podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT. Otrzymane premie pieniężne w zamian za świadczenie usług, stosownie do art. 106 ust. 1 ustawy należy udokumentować fakturami VAT.
Zatem, w powyższym zakresie stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za nieprawidłowe ponieważ otrzymana premia stanowi wynagrodzenie za świadczenie usług podlegające opodatkowaniu, które dokumentowane jest fakturami VAT.
Natomiast w sytuacji, gdy z umowy wynika, iż otrzymanie gratyfikacji pieniężnej uzależnione jest wyłącznie od osiągnięcia określonego poziomu zakupów (bez dodatkowych zobowiązań), nie ma miejsca świadczenie usług w zamian za wynagrodzenie. Tym samym, otrzymanie z powyższego tytułu premii pieniężnej nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
W tym zakresie stanowiska Zainteresowanego uznaje się za prawidłowe.
Powyższe, stanowi zaś rabat obniżający wartość konkretnych dostaw udokumentowanych poszczególnymi fakturami zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy zmniejszający podstawę opodatkowania. Rabat ten zgodnie z § 13 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. wymaga udokumentowania fakturą korygującą a nie notą księgową.
W związku z powyższym w zakresie dokumentowania premii pieniężnej niezwiązanej ze świadczeniem usług stanowisko Spółki należy uznać za nieprawidłowe.
Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi, ul. Piotrkowska 135, 90-434 Łódź po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.
Wniosek ORD-IN
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu
