Brak prawa do odliczenia podatku VAT od czynności związanych z zakupami samochodów elektrycznych i trzech stacji ładowania na potrzeby własne w związk... - Interpretacja - 0112-KDIL3.4012.160.2022.2.AK

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 30 czerwca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.160.2022.2.AK

Temat interpretacji

Brak prawa do odliczenia podatku VAT od czynności związanych z zakupami samochodów elektrycznych i trzech stacji ładowania na potrzeby własne w związku z realizacją projektu. Prawo do odliczenia podatku VAT od czynności związanych z zakupem stacji ładowania na cele komercyjne w związku z realizacją projektu.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

27 kwietnia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 27 kwietnia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy:

·Braku prawa do odliczenia podatku VAT od czynności związanych z zakupami samochodów elektrycznych i stacji ładowania na potrzeby własne w związku z realizacją projektu;

·Prawa do odliczenia podatku VAT od czynności związanych z zakupem stacji ładowania na cele komercyjne w związku z realizacją projektu.

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 9 czerwca 2022 r. (wpływ 9 czerwca 2022 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Spis oznaczeń:

uOP – Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2021 r. poz. 1098 ze zm.)

uFP – Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305 ze zm)

uVAT – Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.).

(…) Park Narodowy, zwany dalej Parkiem, jest państwową osobą prawną w rozumieniu art. 9 pkt 14 UFP. Działalność Parku w znacznej mierze obejmuje realizację zadań statutowych (ustawowych) w zakresie ochrony przyrody. Do zadań Parku należy w szczególności:

1)prowadzenie działań ochronnych w ekosystemach parku narodowego, zmierzających do zachowania różnorodności biologicznej, zasobów, tworów i składników przyrody nieożywionej oraz odtworzenia zniekształconych siedlisk przyrodniczych, siedlisk roślin, siedlisk zwierząt lub siedlisk grzybów (art. 8 ust. 2 uOP),

2)udostępnianie obszaru parku narodowego na zasadach określonych w planie ochrony lub zadaniach ochronnych i w zarządzeniach dyrektora parku narodowego,

3)prowadzenie działań związanych z edukacją przyrodniczą.

Park w procesie realizacji zadań, o których mowa w pkt. 1–3 dokonuje sprzedaży towarów i usług i jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług w myśl art. 15 ust. 1 uVAT. Wykonywane przez Park czynności są zarówno opodatkowane stawkami VAT, jak również korzystają ze zwolnień przedmiotowych przewidzianych w art. 43 uVAT.

Park prowadzi samodzielną gospodarkę finansową, pokrywając z posiadanych środków i uzyskiwanych przychodów wydatki na finansowanie zadań określonych w uOP, w tym zadań Służby Parku Narodowego oraz koszty działalności. Przychodami Parku są: dotacje z budżetu państwa, dotacje z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, dotacje z funduszu leśnego Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, przychody z najmu obiektów na cele mieszkaniowe i inne niż mieszkaniowe, przychody ze sprzedaży drewna, tusz zwierzyny, przychody ze sprzedaży usług i towarów w zakresie działalności edukacyjnej, przychody z udostępniania Parku w celach turystycznych, przychody z dzierżawy gruntów na cele rolnicze i nierolnicze, przychody z działalności statutowej (ustawowej) w zakresie działalności bieżącej i inwestycyjnej.

Park planuje realizować projekt pn. „(…)” dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przy udziale środków własnych w zakresie zakupu (…) pojazdów zeroemisyjnych oraz (…) stacji ładowania, na potrzeby własne i cele komercyjne. Zakup samochodów elektrycznych (kategoria M1) pozwoli na realizację zadań statutowych, które będą służyć ochronie przyrody.

Przeznaczenie samochodów:

-       samochody typu (…) – przeznaczone będą do realizacji zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej, ochrony przed szkodnictwem leśnym i wodnym, patrole w okresie wzmożonego ruchu turystycznego, monitoring przyrodniczy, oraz inne zadania w zakresie ochrony przyrody wykonywane przez pracowników Parku,

-       samochody osobowe – przeznaczone będą do realizacji zadań wykonywanych przez pracowników Parku, w zakresie ochrony przyrody, monitoringu przyrodniczego,

-       samochód elektryczny (typ …) przeznaczony będzie do realizacji zadań związanych z edukacją przyrodniczą.

Przeznaczenie stacji ładowania:

-       (…) stacje ładowania – przeznaczone będą do zapewnienia energii dla samochodów z własnej floty samochodowej,

-       (…) stacja ładowania – zostanie przeznaczona na cele komercyjne, budowanie świadomości ekologicznej osób zwiedzających Park, zakup będzie związany z przychodem opodatkowanym Parku.

W uzupełnieniu wskazali Państwo następujące informacje:

Faktury dokumentujące wydatki poniesione w związku z realizacją projektu wystawiane będą na (…) Park Narodowy.

(…) samochodów elektrycznych i (…) stacje ładowania na potrzeby własne planowane do nabycia w ramach realizacji projektu będą Państwo wykorzystywali do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Samochody używane będą do patrolowania terenu Parku w zakresie ochrony przed szkodnictwem leśnym i wodnym, w zakresie ochrony przeciwpożarowej oraz do patroli w okresie wzmożonego ruchu turystycznego, do realizacji zadań wykonywanych przez pracowników Parku w zakresie bieżącej obsługi administracyjnej, prowadzenia edukacji ekologicznej w szkołach, uczestnictwa w festynach, targach, imprezach plenerowych turystyczno-edukacyjno-przyrodniczych, monitoringu przyrodniczego oraz kontroli wykonywanych zabiegów ochronnych. Są to czynności związane z działalnością statutową parku narodowego, Park nie czerpie przychodów z tej działalności. Wydatki ponoszone w ramach realizowanego projektu w części dotyczącej zakupu samochodów nie będą wykorzystywane przez Park do celów związanych z działalnością opodatkowaną podatkiem VAT.

Zakup stacji ładowania na potrzeby własne przeznaczony jest do obsługi wyżej wymienionych samochodów.

Celem zakupu stacji ładowania przeznaczonej na cele komercyjne jest budowanie świadomości ekologicznej osób zwiedzających (…) Park Narodowy. Stacja umieszczona będzie w miejscu ogólnie dostępnym dla turystów, stacja będzie obsługiwana przez podmiot zewnętrzny wyłoniony zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych. Park będzie otrzymywał z tego tytułu przychód opodatkowany. Park będzie ponosił koszty utrzymania w sieci (…). W końcowym rozliczeniu (…) Park Narodowy nie będzie osiągał żadnych dochodów związanych z eksploatacją punktu, będzie tylko jego „właścicielem” z tytułu władania gruntem, na którym będzie usytuowany.

Zakup stacji oraz punktów ładowania został podzielony na dwie grupy: każdy park będzie miał możliwość zakupu oraz montażu punktów ładowania (na potrzeby własnej floty) z dofinansowaniem 90% kosztów kwalifikowanych, jak również ogólnodostępnych stacji ładowania, które będą mogły zostać udostępnione np. na parkingu przy wejściu do parku. W tym drugim przypadku dofinansowanie będzie również wynosiło do 90%, ale z racji publicznego udostępnienia ten zakup będzie objęty pomocą publiczną de minimis.

Ze stacji tej nie będą korzystać samochody elektryczne zakupione w celu realizacji zadań statutowych Parku. Nabyte pojazdy nie spełniają warunków do prawa do odliczenia podatku naliczonego.

Pytania

1.Czy (…) Parkowi Narodowemu będzie przysługiwać prawo do odliczenia podatku od towarów i usług (VAT) od czynności związanych z zakupami samochodów elektrycznych i stacji ładowania na potrzeby własne w związku z realizacją projektu dofinansowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej?

2.Czy (…) Parkowi Narodowemu będzie przysługiwać prawo do odliczenia podatku od towarów i usług (VAT) od czynności związanych z zakupem stacji ładowania na cele komercyjne w związku z realizacją projektu dofinansowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej?

Państwa stanowisko w sprawie

Ad.1 W ocenie Wnioskodawcy, nie ma on możliwości odliczenia podatku od towarów i usług zawartego w cenie nabywanych samochodów elektrycznych i stacji ładujących wykorzystywanych na potrzeby własne związanych z realizacją projektu dofinansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Wymienione wyżej zakupy dotyczą podstawowej działalności Parku jaką jest prowadzenie działań związanych z ochroną przyrody zgodnie z art. 8b pkt. 1 uOP. Nie są związane ze sprzedażą opodatkowaną dostawy towarów i usług, którą prowadzi Park Narodowy. Ponieważ wymienione samochody i stacje ładujące zakupione w ramach projektu nie będą wykorzystywane przez Park Narodowy do wykonywania czynności opodatkowanych, Park nie może odzyskać w żaden sposób kosztu podatku VAT, poniesionego na realizację projektu.

Zgodnie z art. 86 ust. 1. uVAT obniżenie kwoty podatku lub zwrot różnicy podatku należnego uzależnione jest od zakresu w jakim nabywane towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Podatek od towarów i usług stanowić będzie koszt kwalifikowany w projekcie.

Ad.2 Natomiast w przypadku zakupu stacji ładującej służącej celom komercyjnym, Park będzie miał prawo do odliczenia podatku od towarów i usług zawartego w cenie nabywanej stacji, ponieważ stacja ładująca będzie wykorzystywana do wykonywania czynności opodatkowanych stanowiących przychód Parku Narodowego.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Podstawowe zasady, które dotyczą odliczania podatku naliczonego są sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.), zwanej dalej ustawą.

W myśl art. 86 ust. 1 ustawy:

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a) nabycia towarów i usług,

b) dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Jak wynika z powołanych przepisów, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług, oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto, podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest m.in. tego, że zakupy są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym:

Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wskazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

W myśl art. 88 ust. 4 ustawy:

Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2022 r. poz. 916):

Formami ochrony przyrody są parki narodowe.

W myśl art. 8 ust. 2 ww. ustawy o ochronie przyrody:

Park narodowy tworzy się w celu zachowania różnorodności biologicznej, zasobów, tworów i składników przyrody nieożywionej i walorów krajobrazowych, przywrócenia właściwego stanu zasobów i składników przyrody oraz odtworzenia zniekształconych siedlisk przyrodniczych, siedlisk roślin, siedlisk zwierząt lub siedlisk grzybów.

Na podstawie art. 8a ust. 1 cyt. ustawy o ochronie przyrody:

Park narodowy jest państwową osobą prawną w rozumieniu art. 9 pkt 14 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305).

Jak stanowi art. 8b ust. 1 wskazanej ustawy o ochronie przyrody:

Do zadań parków narodowych należy w szczególności:

1)prowadzenie działań ochronnych w ekosystemach parku narodowego, zmierzających do realizacji celów, o których mowa w art. 8 ust. 2;

2)udostępnianie obszaru parku narodowego na zasadach określonych w planie ochrony, o którym mowa w art. 18, lub zadaniach ochronnych, o których mowa w art. 22, i w zarządzeniach dyrektora parku narodowego;

3)prowadzenie działań związanych z edukacją przyrodniczą.

Na mocy art. 8b ust. 2 powołanej ustawy o ochronie przyrody:

Parki narodowe mogą wykonywać działalność gospodarczą na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2021 r. poz. 162), z ograniczeniami wynikającymi z ustawy.

Państwa wątpliwości dotyczą w pierwszej kolejności prawa do odliczenia podatku VAT od czynności związanych z zakupami samochodów elektrycznych i stacji ładowania na potrzeby własne w związku z realizacją projektu dofinansowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT, w ramach działalności gospodarczej, do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Odliczyć zatem można w całości podatek naliczony, który jest związany wyłącznie z transakcjami opodatkowanymi podatnika. Wskazana zasada wyłącza tym samym możliwość dokonywania odliczeń podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku lub niepodlegających opodatkowaniu.

Jak wynika z opisu sprawy, (…) samochodów elektrycznych i (…) stacje ładowania planowane do nabycia w ramach realizacji projektu będą Państwo wykorzystywali do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Samochody używane będą do patrolowania terenu Parku w zakresie ochrony przed szkodnictwem leśnym i wodnym, w zakresie ochrony przeciwpożarowej oraz do patroli w okresie wzmożonego ruchu turystycznego, do realizacji zadań wykonywanych przez pracowników Parku w zakresie bieżącej obsługi administracyjnej, prowadzenia edukacji ekologicznej w szkołach, uczestnictwa w festynach, targach, imprezach plenerowych turystyczno-edukacyjno-przyrodniczych, monitoringu przyrodniczego oraz kontroli wykonywanych zabiegów ochronnych. Są to czynności związane z działalnością statutową parku narodowego, Park nie czerpie przychodów z tej działalności. Wydatki ponoszone w ramach realizowanego projektu w części dotyczącej zakupu samochodów nie będą wykorzystywane przez Park do celów związanych z działalnością opodatkowaną podatkiem VAT. Zakup stacji ładowania na potrzeby własne przeznaczony jest do obsługi wyżej wymienionych samochodów.

W analizowanej sprawie nie wystąpi zatem związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia w odniesieniu do zakupu samochodów elektrycznych i stacji ładowania na potrzeby własne.

W kwestii nabycia samochodów elektrycznych i stacji ładowania na potrzeby własne należy wskazać, że warunek uprawniający do odliczenia nie będzie spełniony, ponieważ – jak wskazali Państwo w opisie sprawy – nabyte samochody elektryczne oraz stacja ładowania na potrzeby własne będą służyć do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. W związku z powyższym, nie będą Państwo mieli prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków ponoszonych z tytułu realizacji ww. projektu w części dotyczącej zakupu samochodów elektrycznych i stacji ładowania na potrzeby własne.

W konsekwencji, nie będą mieli Państwo prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu w części dotyczącej nabycia samochodów elektrycznych i stacji ładowania na potrzeby własne, ponieważ – jak wskazali Państwo w opisie sprawy – nabyte samochody elektryczne oraz stacja ładowania na potrzeby własne będą służyć do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Tym samym Państwa stanowisko w zakresie pytania nr 1 należało uznać za prawidłowe.

Kolejne Państwa wątpliwości dotyczą prawa do odliczenia podatku VAT od czynności związanych z zakupem stacji ładowania na cele komercyjne w związku z realizacją ww. projektu.

Jak już wskazano wcześniej, podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.

Odnosząc się zatem do prawa do odliczenia podatku naliczonego w zakresie nabycia stacji ładowania na cele komercyjne należy zauważyć, że w tym przypadku warunki, o których mowa w art. 86 ust. 1 ustawy zostaną spełnione, ponieważ – jak wynika z okoliczności sprawy – stacja ładowania przeznaczona na cele komercyjne będzie obsługiwana przez podmiot zewnętrzny wyłoniony zgodnie z ustawą prawo zamówień publiczny. Park będzie otrzymywał z tego tytułu przychód opodatkowany i będzie ponosił koszty utrzymania w sieci (…). W końcowym rozliczeniu Park nie będzie osiągał żadnych dochodów związanych z eksploatacją punktu, będzie tylko jego „właścicielem” z tytułu władania gruntem, na którym będzie usytuowany.

W konsekwencji, będą mieli Państwo prawo do odliczenia podatku VAT od czynności związanych z zakupem stacji ładowania na cele komercyjne z tytułu realizacji projektu, ponieważ – jak wskazali Państwo we wniosku – stacja ładowania na cele komercyjne będzie wykorzystywana do wykonywania czynności opodatkowanych, a Park będzie otrzymywał z tego tytułu przychód opodatkowany.

Tym samym Państwa stanowisko w zakresie pytania nr 2 należało uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Tutejszy Organ informuje, że organy podatkowe nie są kompetentne do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawcy przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowanym.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329; dalej jako „PPSA”.

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·        w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·        w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).