Opodatkowanie podatkiem VAT świadczonych w ramach Projektu usług transportu pasażerskiego oraz prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego wynikaj... - Interpretacja - 0112-KDIL1-2.4012.123.2022.1.ST

ShutterStock

Interpretacja indywidualna z dnia 12 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.123.2022.1.ST

Temat interpretacji

Opodatkowanie podatkiem VAT świadczonych w ramach Projektu usług transportu pasażerskiego oraz prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na realizację Inwestycji.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług – jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

21 marca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 21 marca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy:

·opodatkowania podatkiem VAT świadczonych w ramach Projektu usług transportu pasażerskiego (pytanie oznaczone we wniosku nr 1);

·prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na realizację Inwestycji (pytanie oznaczone we wniosku nr 2).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

Gmina (…) (dalej: „Gmina” lub „Wnioskodawca”) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: „VAT”).

Gmina w latach (…) partycypuje/będzie partycypować wraz z Powiatem (…) (dalej: „Powiat”) w projekcie pn. „(…)” (dalej: „Projekt” lub „Inwestycja”).

W ramach Inwestycji na terenie Powiatu zostanie utworzona dyspozytornia w celu świadczenia usług transportu pasażerskiego na rzecz zainteresowanych podmiotów na trasach w obrębie Powiatu, w tym w szczególności do okolicznych ośrodków miejskich – (…) oraz (…). Głównym celem Projektu jest/będzie usprawnienie transportu pasażerskiego pomiędzy większymi ośrodkami miejskimi w regionie Powiatu.

W celu realizacji Inwestycji Powiat wraz Gminą (jako partnerem całego zadania) uzyskał dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…) na lata 2014-2020. Projekt jest/będzie finansowany w części ze środków własnych Gminy a w części ze środków zewnętrznych.

Gmina w ramach Inwestycji występuje w roli partnera i w tym celu zawarła porozumienie z Powiatem na mocy którego jest/będzie on zobowiązany do utworzenia i prowadzenia dyspozytorni. Dyspozytornia będzie się mieścić na terenie Powiatu i jest/będzie przyjmować zgłoszenia od osób zainteresowanych usługami przejazdu w dni powszednie w godzinach od (…) do (…). Celem dyspozytorni będzie odpowiednie zarządzenia transportem. Przejazdy będą planowane z 1-dniowym wyprzedzeniem. Dodatkowo Powiat planuje uruchomienie aplikacji, która będzie służyć do zgłaszania chęci przejazdu zarówno do dyspozytorni jak również bezpośrednio do przewoźnika.

Zgodnie z postanowieniami zawartego z Powiatem porozumienia Gmina jest/będzie zobowiązana do wyboru przewoźnika (tj. przedsiębiorcy świadczącego usługi transportu pasażerskiego), który w imieniu i na rachunek Gminy, na podstawie zawartej umowy cywilnoprawnej, świadczy/będzie świadczył osobom prywatnym (pasażerom), w tym w szczególności mieszkańcom Gminy i okolicznych miejscowości, usługi transportu pasażerskiego w ramach Projektu. Opłaty należne od pasażerów za usługi przewozu są/będą obrotem (przychodem) Gminy.

Przewoźnik jest/będzie świadczył usługi transportu pasażerskiego osobom które zgłoszą dyspozytorni chęć przejazdu na trasach obejmujących obszar Powiatu. Usługi te będą świadczone w dni powszednie w godzinach od (…) do (…) oraz w soboty i niedziele w godzinach od (…) do (…). Dyspozytornia po otrzymaniu zgłoszenia poinformuje przewoźnika o godzinie i danej trasie. Wynagrodzenie przewoźnika za wykonywanie przewozu jest/będzie dokumentowane za pomocą faktur VAT wystawionych na Gminę.

Wszystkie przejazdy w ramach Projektu są/będą odpłatne. Sprzedaż biletów przez Gminę odbywa się/będzie odbywać się za pośrednictwem przewoźnika, który następnie przekazuje/będzie przekazywać wpływy z tego tytułu przelewem bankowym na rachunek Gminy. Tym samym należności z biletów stanowią/będą stanowić obrót Gminy. Jednocześnie Gmina odprowadza/będzie odprowadzać z tego tytułu należny podatek VAT.

W związku z Inwestycją, oprócz wynagrodzenia przewoźnika za przewóz pasażerów, Gmina poniosła/poniesie również m.in. koszty związane z promocją Projektu, tj. za reklamę przejazdów pasażerskich w ramach Inwestycji w mediach społecznościowych, wydruk ulotek reklamowych, a także koszty związane z publikacją ogłoszenia dotyczącego zamówienia publicznego w zakresie wyboru przewoźnika. Wskazane wydatki są/będą dokumentowane za pomocą faktur VAT wystawionych na Gminę. Omawiane wydatki są/będą związane wyłącznie z Projektem – tj. odpłatnym przewozem zainteresowanych osób trzecich.

Dodatkowo Gmina pragnie podkreślić, że z usług transportu pasażerskiego w ramach Projektu nie korzystają/nie będą korzystać jednostki organizacyjne Gminy, tj. przykładowo w celu transportu uczniów szkół gminnych bądź pracowników Urzędu Gminy. Usługi te są/będą bowiem świadczone wyłącznie odpłatnie na rzecz zainteresowanych osób trzecich.

Jednocześnie Gmina wskazuje, że usługi w ramach Projektu nie są/nie będą świadczone bezpośrednio na rzecz podmiotów prowadzących działalność gospodarczą w związku z prowadzoną przez nie działalnością, tj. przykładowo, Gmina (w ramach ww. zadania) nie będzie świadczyła usług wynajmu pojazdu wraz z kierowcą na rzecz zainteresowanego taką usługą podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą.

Płatność za przejazdy jest/będzie zasadniczo odbywała się na podstawie biletu wydawanego przez przewoźnika pasażerowi, a nie na podstawie faktur wystawianych na pasażerów (chyba, że pasażer zgłosi zapotrzebowanie na taką fakturę na podstawie obowiązujących przepisów – faktura wystawiona „na żądanie”).

Gmina dotychczas nie dokonywała odliczenia VAT naliczonego od wydatków związanych z Projektem.

Pytania

1.Czy usługi transportu pasażerskiego, które są/będą świadczone przez Gminę (za pośrednictwem przewoźnika) w ramach Projektu stanowią/będą stanowiły po stronie Gminy usługi podlegające opodatkowaniu, niekorzystające ze zwolnienia od tego podatku?

2.Czy Gminie przysługuje/będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego w pełnych kwotach wynikających z faktur dokumentujących wydatki poniesione na realizację Inwestycji?

Państwa stanowisko w sprawie

Ad 1:

Usługi transportu pasażerskiego, które są/będą świadczone przez Gminę (za pośrednictwem przewoźnika) w ramach Projektu stanowią/będą stanowiły usługi podlegające opodatkowaniu, niekorzystające ze zwolnienia od tego podatku.

Ad 2:

Gmina ma/będzie miała prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego w pełnych kwotach wynikających z faktur dokumentujących wydatki poniesione na realizację Inwestycji.

Uzasadnienie stanowiska Gminy

Ad 1:

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931), zwanej dalej ustawą o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie natomiast do treści art. 15 ust. 6 ustawy o VAT nie uważa się za podatników organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Jako że jednostki samorządu terytorialnego są wyposażone w osobowość prawną oraz w określonym zakresie wykonują samodzielnie działalność gospodarczą w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o VAT, należy uznać, iż spełniają zawartą w tym przepisie definicję podatnika VAT. Oznacza to, że w zakresie czynności cywilnoprawnych dokonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego, nawet, gdy dotyczą one zadań własnych, podmioty te powinny być uznawane za podatników VAT.

Zatem, w przypadku, gdy Gmina realizuje należące do niej zadania na podstawie umów cywilnoprawnych, tj. na warunkach i w okolicznościach właściwych również dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą – powinna być ona traktowana, jako podatnik VAT, gdyż w przedmiotowym zakresie działa ona de facto w sposób analogiczny do tych podmiotów.

Mając na uwadze, że Gmina świadczy/będzie świadczyć, za pośrednictwem przewoźnika, odpłatne usługi transportu pasażerskiego na rzecz zainteresowanych podmiotów trzecich, należy uznać, że w tym zakresie Gmina występuje/będzie występować w charakterze podatnika VAT. Mamy bowiem do czynienia ze stosunkiem cywilnoprawnym, w którym pasażerowie na życzenie za odpłatnością, korzystają/będą korzystać ze świadczonej przez Gminę usługi. W konsekwencji Gmina występuje w tym przypadku w takiej samej roli jak inne podmioty prowadzące działalność w zakresie transportu pasażerów, jak np. firmy przewozowe czy podmioty prowadzące usługi taksówek.

Powyższe stanowisko znajduje również potwierdzenie m.in. w interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 21 lipca 2016 r. sygn. ITPP1/4512-372/16/DM, w której organ potwierdził następujące stanowisko podatnika: „Miasto, ponosząc wydatki na świadczone przez spółki komunikacyjne usługi przewozu pasażerów autobusami komunikacji miejskiej, działa w charakterze podatnika VAT” oraz w interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: „DKIS”) z dnia 16 listopada 2018 r. sygn. 0112-KDIL1-2.4012.623.2018.1.PG, w której organ potwierdził, że: „Mając powyższe na względzie, należy stwierdzić, że w okolicznościach niniejszej sprawy Wnioskodawca świadczy usługi związane z publicznym transportem zbiorowym wyłącznie w ramach prowadzonej działalności gospodarczej”.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy o VAT, opodatkowaniu podatkiem VAT podlegają m.in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Jak stanowi art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Art. 8 ust. 1 ustawy o VAT wskazuje natomiast, iż świadczeniem usług jest każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów.

Z brzmienia powołanych powyżej przepisów wynika, iż pojęcia dostawy towarów i świadczenia usług na gruncie ustawy o VAT uzupełniają się w tym sensie, iż co do zasady, czynności podejmowane przez podatników należy uznać za świadczenie usług, o ile nie stanowią one dostawy towarów. Takie skonstruowanie zakresu czynności opodatkowanych prowadzi do zapewnienia zasady powszechności opodatkowania.

W myśl powyższych definicji, przedmiotowe usługi transportu pasażerskiego świadczone na podstawie zgłoszenia do dyspozytorni na rzecz zainteresowanych osób stanowią/będą stanowić niewątpliwie czynności podlegające opodatkowaniu VAT spełniające definicję usługi w rozumieniu art. 8 ustawy o VAT.

Jednocześnie, w opinii Gminy nie będą one korzystać ze zwolnienia z VAT, gdyż ani ustawa o VAT, ani też rozporządzenia wykonawcze nie przewidują w takim przypadku zwolnienia od podatku.

Konkludując, Gmina świadcząc (za pośrednictwem przewoźnika) odpłatne usługi transportu pasażerskiego, występuje/będzie występować w charakterze podatnika VAT. Tym samym usługi te stanowią/będą stanowić usługi podlegające opodatkowaniu, niekorzystające ze zwolnienia od tego podatku.

Ad 2:

Stosownie do treści art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z pewnymi zastrzeżeniami niemającymi zastosowania w przedmiotowej sytuacji.

W świetle ust. 2 pkt 1 niniejszego przepisu, kwotę podatku naliczonego stanowi suma podatku określona w fakturach otrzymanych przez podatnika.

Z treści wskazanej powyżej regulacji wynika zatem, iż prawo do odliczenia VAT naliczonego przysługuje przy łącznym spełnieniu dwóch przesłanek, tj.:

·nabywcą towarów/usług jest podatnik VAT oraz

·nabywane towary/usługi są wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności opodatkowanych VAT.

Zdaniem Gminy, w analizowanym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym, w związku z odpłatnym świadczeniem usług transportu pasażerskiego na rzecz zainteresowanych podmiotów w ramach stosunku cywilnoprawnego, powyższe przesłanki zostaną spełnione i tym samym, stosownie do ww. przepisu, Gminie przysługuje/będzie przysługiwało prawo do odliczenia VAT naliczonego w pełnych kwotach wykazanych na fakturach dokumentujących wydatki związane z Inwestycją.

W ocenie Gminy, za bezsporny należy uznać fakt, iż ponoszone wydatki na Inwestycję są/będą bezpośrednio związane z odpłatną usługą transportu pasażerskiego, której świadczenie przez Gminę nie byłoby możliwe, gdyby nie zostały poniesione koszty dotyczące promocji czy też wynagrodzenia przewoźnika. Usługi przewoźnika czy promocji nabywane przez Gminę są/będą zatem niezbędne dla uruchomienia przewozów wykonywanych przez Gminę i tym samym dla generowania podatku VAT należnego z usług przewozu.

Mając na uwadze powyższe, Gminie powinno przysługiwać prawo do odliczenia VAT naliczonego w pełnych kwotach od wydatków, które zostały/zostaną poniesione na Inwestycję. Ponadto, w przedmiotowym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym nie wystąpi żadna z negatywnych przesłanek prawa do odliczenia, o których mowa w art. 88 ustawy o VAT.

Analogiczne stanowisko, w zakresie prawa jednostek samorządu terytorialnego do odliczenia VAT naliczonego od wydatków związanych z usługami transportowymi w pełnej wysokości, zostało potwierdzone m.in. w interpretacji indywidualnej DKIS z dnia 3 września 2021 r. sygn. 0111-KDIB3-2.4012.325.2021.2.MN, w której organ wskazał, że: „Reasumując, w przypadku spełnienia podstawowej pozytywnej przesłanki warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonywaniem czynności opodatkowanych, Wnioskodawcy – będącemu czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT w sytuacji wykonywania przez Wnioskodawcę tylko zadań będących działalnością gospodarczą opodatkowaną podatkiem VAT (zakupów towarów i usług służących wykonywaniu usług przewozu w ramach publicznego transportu zbiorowego na liniach autobusowych, tramwajowych i komunikacji zastępczej autobusowej za tramwaje) – stosownie do zapisów art. 86 ust. 1 ustawy, będzie przysługiwać prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego wykazanego w fakturach dokumentujących te zakupy przy spełnieniu wyżej wskazanych warunków bez konieczności uwzględniania preproporcji o której mowa w art. 86 ust. 2a-2h ustawy o VAT”.

Ponadto, Gmina pragnie podkreślić, że stanowisko odmienne od przestawionego powyżej pozostawałoby w sprzeczności z fundamentalną zasadą opodatkowania VAT, jaką jest zasada neutralności tego podatku, podkreślana wielokrotnie w orzecznictwie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dalej: „TSUE”) oraz polskich sądów administracyjnych. Przykładowo, Gmina pragnie przytoczyć orzeczenie TSUE w sprawie C-37/95 Ghent Coal, w którym TSUE stwierdził, iż: „Prawo do odliczenia zostało wprowadzone, aby całkowicie uwolnić przedsiębiorcę od kosztów VAT zapłaconego lub podlegającego zapłacie w toku jego działalności gospodarczej. Wspólny system podatku od wartości dodanej konsekwentnie zapewnia, że każda działalność gospodarcza, niezależnie od jej celu i efektu, pod warunkiem, że sama podlega VAT, jest opodatkowana w sposób całkowicie neutralny”.

Zdaniem Gminy, nie powinna być ona traktowana inaczej/mniej korzystnie niż inne podmioty gospodarcze, dokonujące sprzedaży opodatkowanej VAT i korzystające w związku z tym z prawa do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie towarów/usług niezbędnych w celu wykonywania czynności opodatkowanych VAT.

Skoro bowiem Gmina, jako czynny podatnik VAT, zobowiązana będzie uiszczać VAT należny z tytułu świadczonej na rzecz zainteresowanych podmiotów trzecich usługi transportu pasażerskiego, to powinna mieć ona jednocześnie prawo do odliczenia VAT naliczonego od wydatków warunkujących możliwość świadczenia tej usługi.

Reasumując, zdaniem Wnioskodawcy, w związku ze świadczeniem usług transportu pasażerskiego w ramach Projektu, Gminie przysługuje/będzie przysługiwało prawo do odliczenia w pełnej wysokości podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakupy związane z Inwestycją.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku – jest prawidłowe.

Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny.

Dodatkowo, wskazuje się, że aktualna treść art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy ma brzmienie:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a)nabycia towarów i usług,

b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Jednakże aktualna treść ww. przepisu, nie ma wpływu na przedmiotowe rozstrzygnięcie.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy:

·stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia oraz

·zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem Państwa wniosku (pytań). Inne kwestie przedstawione we wniosku, które nie zostały objęte pytaniami nie mogą być rozpatrzone zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej, w myśl którego:

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, na wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną).

Ponadto, zauważyć należy, że zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej:

Składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego.

Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Państwo ponoszą ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym jego przedstawieniem. Zatem, wydając przedmiotową interpretację Organ oparł się na wynikającym z treści wniosku opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego. W przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych. Ponadto, w sytuacji zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).

Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, który stanowi:

Interpretacja indywidualna zawiera wyczerpujący opis przedstawionego we wniosku stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego oraz ocenę stanowiska wnioskodawcy wraz z uzasadnieniem prawnym tej oceny. Można odstąpić od uzasadnienia prawnego, jeżeli stanowisko wnioskodawcy jest prawidłowe w pełnym zakresie.