brak prawa do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z wydatkami poniesionymi na realizację projektu - Interpretacja - 0114-KDIP1-2.4012.122.2022.1.GK

Shutterstock

Interpretacja indywidualna z dnia 28 marca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.122.2022.1.GK

Temat interpretacji

brak prawa do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z wydatkami poniesionymi na realizację projektu

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

18 marca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 1 marca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z wydatkami poniesionymi na realizację projektu pn. (...). Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

Gmina (dalej: Gmina lub Wnioskodawca) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT.

Gmina w dniu 04.08.2021 r. podpisała umowę o przyznaniu pomocy (...) z Województwem (...) z siedzibą w (...) na realizację operacji pn. (...), związaną z realizacją operacji w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrożenie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW na lata 2014 - 2020, w ramach działania „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” objętego programem w zakresach: 4.1. Wzmocnienie kapitału społecznego w tym przez podnoszenie wiedzy społeczności lokalnej w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych, także z wykorzystaniem rozwiązań innowacyjnych, 4.3.2 w zakresie świadczenia usług turystycznych, 4.5. Zachowanie dziedzictwa lokalnego - w tym wyposażenie mające na celu szerzenie lokalnej kultury i dziedzictwa lokalnego.

W wyniku realizacji operacji założono osiągnięcie następującego celu: Promowanie i odkrywanie walorów atrakcji turystycznych Gminy i obszaru LGD, poprzez wydanie folderu promocyjnego, przeprowadzenie gry miejskiej przy wykorzystaniu wytyczonych nowych i już istniejących szlaków turystycznych z zastosowaniem nowego znaku towarowego – (...).

(...) to projekt, który obejmuje wytyczenie i opisanie szlaków turystycznych wraz z atrakcjami turystycznymi oraz ciekawe miejsca, warte zwiedzenia na (...) i całego obszaru LGD. Trasa rozpoczyna się przy Informacji Turystycznej w (...). Zaplanowano/wytyczono 4 trasy piesze oraz 4 trasy mobilne (które można przebyć np. rowerem, skuterem czy samochodem). Trasy piesze obejmują gminę (...), trasy mobilne - tereny (...) i ościennych Gmin, należących do obszaru LSR – LGD. Opisane trasy zostały przetłumaczone na język niemiecki oraz język angielski. W ramach projektu zaplanowano przygotowanie bezpłatnego wydawnictwa - folderu promocyjnego wytyczonych szlaków w ilości 5 000 sztuk w wersji polskiej oraz niemieckiej i angielskiej o formacie 162 x 235 mm o objętości 40 stron w języku polskim i 48 stron w języku niemiecko/angielskim, papier - kreda mat, zszyte zszywkami, okładka kreda mat/folia błysk. Wydawnictwa te są bezpłatnie dystrybuowane w punktach Informacji Turystycznej w (...), przyczyniając się do wzmocnienia promocji walorów przyrodniczych i dziedzictwa kulturowego obszaru LSR i wyspy. Przygotowanie folderów w językach niemieckim i angielskim rozszerzyło obszar promocji operacji. W ramach działań promujących operację, utworzono na stronie miejskiej (...) podstronę, na której zostały umieszczone opisane trasy w trzech wersjach językowych. W ramach operacji wykonano na trasie szlaku, w przestrzeni publicznej – (...) mural, usytuowany na powierzchni budynku przy ul (...) oraz wykonano (...), odlew z brązu o wysokości 50 cm, ustawionej przy budynku Informacji Turystycznej przy ul. (...) - symbol projektu i szlaku. Wszystkie opisane trasy rozpoczynają i kończą się przy rzeźbie (...). Rzeźba stanowi nową koncepcję znaku towarowego Gminy, szczególnie ukierunkowaną na dzieci. Koncepcja muralu obejmuje autorską wizję z elementem (...). W ramach promocji projektu, przeprowadzono bezpłatnie dla chętnych grę miejską, pn (...), gdzie m.in. nagrodami w grze były przygotowane maskotki pluszowe (...). W tym celu zostały wyprodukowane maskotki pluszowe – (...), w ilości 50 sztuk. W okresie od 04.08.2021 r. do 25.12.2021 r. Gmina zrealizowała wskazany projekt pn. (...) i dokonała wszystkich płatności wynikających z otrzymanych faktur/rachunków za wykonanie usług i wydatków inwestycyjnych (np. wykonanie rzeźby).

W związku z powyższym Inwestycja została zrealizowana przez Gminę w związku z jej działalnością jako organu publicznego stosownie do zadań własnych gminy wskazanych w ustawie z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2021 r poz. 1372: dalej ustawa o samorządzie gminnym). Zgodnie bowiem z treścią art. 7 ust. 1 pkt 10 przytoczonej ustawy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. Zadania własne w szczególności obejmują sprawy kultury fizycznej i turystyki.

Gmina nie pobiera i nie będzie pobierała opłat za korzystanie z wytyczonych szlaków turystycznych, jak również nie pobiera (i nie będzie pobierała) opłat podczas dystrybucji wydawnictw w języku polskim, niemieckim i angielskim, udostępnionych w Punkcie Informacji Turystycznej w (...).

Wnioskodawca podkreśla, że powstałych w ramach Inwestycji obiektów nie będzie wykorzystywała do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem o towarów i usług. Przedmiot inwestycji nie stanowi i nie będzie stanowił źródła przychodu. Wybudowane obiekty oraz zakupione materiały promocyjne będą wykorzystywane do wykonywania zadań własnych gminy (określonych w ustawie o samorządzie gminnym) tj. działań mających na celu promowanie i odkrywanie walorów turystycznych Gminy (...).

Pytanie

Czy Gmina będzie miała prawo do odliczenia VAT naliczonego z faktur, które otrzymała w związku z wydatkami poniesionymi na realizację projektu pn. (...)?

Państwa stanowisko w sprawie

Gmina nie ma prawa do odliczenia VAT naliczonego z faktur, które otrzymała w związku z wydatkami poniesionymi w wyniku realizacji projektu pn. (...).

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy VAT podatnikami są osoby prawne, osoby fizyczne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności. Stosownie natomiast do treści art. 15 ust. 6 ww. ustawy nie uważa się za podatników organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Jako, że jednostki samorządu terytorialnego są wyposażone w osobowość prawną oraz w określonym zakresie wykonują samodzielnie działalność gospodarczą w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy VAT, należy uznać, iż spełniają zawartą w tym przepisie definicję podatku VAT. Oznacza to, że w zakresie czynności cywilnoprawnych dokonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego będą one uznane za podatników VAT, natomiast w pozostałym zakresie np. w przypadku wykonywania zadań własnych nałożonych na nie odrębnymi przepisami nie będą występować jako podatnicy VAT.

Na mocy art. 2 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Zgodnie z art. 7 ust. 1 ww. ustawy, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Jak stanowi art. 7 ust. 1 cytowanej ustawy, zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy dotyczące promocji gminy oraz kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych (art. 7 ust. 1 ww. ustawy).

Przedmiotem projektu pn. (...) jest promocja walorów turystycznych gminy oraz regionu Pomorza Zachodniego, z bogatą ofertą pobytu dla mieszkańców gminy i turystów/gości odwiedzających nasz region. Gmina jako miejscowość o charakterze typowo turystycznym, jest zobowiązana do prowadzenia wszelkich działań promocyjnych i rozwoju usług okołoturystycznych oraz miejsc rekreacji i wypoczynku.

Powstałe w wyniku realizacji operacji/projektu materiały promocyjne oraz powstałe elementy małej architektury (mural i rzeźba) nie służą i nie będą służyć czynnościom i będą wykorzystywane do celów działalności publicznoprawnej.

Ponadto, stosownie do treści art. 86 ust. 1 ustawy o VAT w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Zatem aby dokonać odliczenia podatku VAT naliczonego konieczne jest spełnienie określonych warunków:

odliczenie jest dokonane przez podatnika VAT,

towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony są wykorzystane do czynności podatkowych.

Mając na uwadze opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego oraz przywołane powyżej przepisy wynikające z ustawy o VAT oraz ustawy o samorządzie gminnym należy podkreślić, że celem projektu pn. (...) jest realizacja zadań własnych gminy wynikających z odrębnych przepisów. Gmina nie zamierza osiągnąć z tytułu powstałego mienia żadnych przychodów i nie działa w tym zakresie jako przedsiębiorca. Oznacza to, że przesłanki wynikające z art. 86 ust. 1 nie zostały spełnione i Gmina nie ma prawa do odliczenia VAT naliczonego w zakresie wydatków poniesionych na realizację przedmiotowego projektu.

W ocenie wnioskodawcy Gmina nie ma możliwości odliczenia podatku VAT, gdyż realizowane w ramach projektu pn. (...) działania mają na celu wzmocnienie kapitału społecznego oraz realizację zadań własnych gminy, w zakresie promocji i turystyki, w tym utworzenie miejsc rekreacji i wypoczynku.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi: suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu: nabycia towarów i usług, dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Zatem prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego). Przedstawiona zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Na zakres prawa do odliczeń w sposób bezpośredni wpływa również pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku od towarów i usług wykonującego czynności opodatkowane. Tylko podatnik w rozumieniu art. 15 ustawy, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Stosownie do art. 15 ust. 6 ustawy:

Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z powołanych przepisów wynika, że organy władzy publicznej nie będą podatnikami podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań, które podejmują jako podmioty prawa publicznego, nawet jeśli pobierają należności, opłaty lub składki. Organy te, będą natomiast podatnikami podatku od towarów i usług, w przypadku wykonywanych przez nie czynności na podstawie umów cywilnoprawnych. Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559),

Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

W świetle art. 6 ust. 1 tej ustawy:

Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 10 i 18 ww. ustawy:

Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych oraz promocji gminy.

Z opisu sprawy wynika, że Gmina jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT. Gmina podpisała umowę o przyznanie pomocy z Województwem (...) na realizację operacji pn. (...) związaną z realizacją operacji w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW na lata 2014 – 2020.  W wyniku realizacji operacji założono osiągnięcie celu: Promowanie i odkrywanie walorów atrakcyjności turystycznych Gminy i obszaru LGD, poprzez wydanie folderu promocyjnego, przeprowadzenie gry miejskiej przy wykorzystaniu wytyczonych nowych i już istniejących szlaków turystycznych zastosowaniem nowego znaku towarowego – (...). (...) to projekt, który obejmuje wytyczenie i opisanie szlaków turystycznych wraz z atrakcjami turystycznymi oraz ciekawe miejsca, warte zwiedzenia na (...) i całego obszaru LGD. Zaplanowano/wytyczono 4 trasy piesze oraz 4 trasy mobilne (które można przebyć np. rowerem, skuterem czy samochodem). Opisane trasy zostały przetłumaczone na język niemiecki oraz język angielski. W ramach projektu zaplanowano przygotowanie bezpłatnego wydawnictwa - folderu promocyjnego wytyczonych szlaków w ilości 5 000 sztuk w wersji polskiej oraz niemieckiej i angielskiej o formacie 162 x 235 mm o objętości 40 stron w języku polskim i 48 stron w języku niemiecko/angielskim. Wydawnictwa te są bezpłatnie dystrybuowane w punktach Informacji Turystycznej w (...), przyczyniając się do wzmocnienia promocji walorów przyrodniczych i dziedzictwa kulturowego obszaru LSR i wyspy (...). Przygotowanie folderów w językach niemieckim i angielskim rozszerzyło obszar promocji operacji. Również w ramach działań promujących operację, utworzono na stronie miejskiej (...) podstronę, na której zostały umieszczone opisane trasy w trzech wersjach językowych. Wykonano także na trasie szlaku, (...) mural oraz wykonano małą rzeźbę - (...). W ramach promocji projektu, przeprowadzono bezpłatnie dla chętnych grę miejską, pn. (...), gdzie m.in. nagrodami w grze były przygotowane maskotki pluszowe (...). W tym celu zostały wyprodukowane maskotki pluszowe – (...), w ilości 50 sztuk. Gmina nie pobiera i nie będzie pobierała opłat za korzystanie z wytyczonych szlaków turystycznych, jak również nie pobiera (i nie będzie pobierała) opłat podczas dystrybucji wydawnictw w języku polskim, niemieckim i angielskim. Powstałych w ramach Inwestycji obiektów Gmina nie będzie wykorzystywała do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem o towarów i usług. Przedmiot inwestycji nie stanowi i nie będzie stanowił źródła przychodu. Wybudowane obiekty oraz zakupione materiały promocyjne będą wykorzystywane do wykonywania zadań własnych gminy tj. działań mających na celu promowanie i odkrywanie walorów turystycznych Gminy.

Wątpliwości Państwa dotyczą kwestii, czy Gmina będzie miała prawo do odliczenia VAT naliczonego z faktur, które otrzymała w związku z wydatkami poniesionymi na realizację projektu pn. (...).

Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku od towarów i usług w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W niniejszej sprawie związek taki nie występuje. Z opisu sprawy wynika, że wybudowane obiekty oraz zakupione materiały będą wykorzystywane przez Gminę do wykonywania zadań własnych gminy, określonych w ustawie o samorządzie gminnym, tj. działań mających na celu promowanie i odkrywanie walorów turystycznych Gminy. Gmina nie pobiera i nie będzie pobierała opłat za korzystanie z obiektów oraz nie będzie wykorzystywała ich do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Zatem w analizowanym przypadku Gmina nie ponosi wydatków w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy, a tym samym nabywając towary i usługi nie działa w charakterze podatnika podatku od towarów i usług. W niniejszej sprawie podatek naliczony wynikający z wydatków objętych realizacją przedmiotowego zadania nie jest związany z wykonywaniem czynności opodatkowanych świadczonych przez czynnego podatnika podatku od towarów i usług w ramach działalności gospodarczej. Tym samym nie są spełnione przesłanki z art. 86 ust. 1 ustawy uprawniające do odliczenia podatku naliczonego.

W konsekwencji, Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia podatku od towarów i usług naliczonego z faktur, które otrzymała w związku z wydatkami poniesionymi na realizację projektu pn. (...).

Tym samym Państwa stanowisko w powyższym zakresie należy uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy:

stanu faktycznego, który Państwo przedstawiliście i stanu prawnego, który obwiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia, oraz

zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawiliście i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawyz dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego zastosują się Państwo do interpretacji.

‒   Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329; dalej jako „PPSA”).  

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

‒   w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

‒   w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).