Zwolnienie od podatku usługi polegającej na opracowaniu autorskiego scenariusza filmu dokumentalnego, który będzie zapisem pracy nad procesem twórczym... - Interpretacja - 01112-KDIL1-3.4012.26.2022.2.MR

ShutterStock

Interpretacja indywidualna z dnia 15 kwietnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 01112-KDIL1-3.4012.26.2022.2.MR

Temat interpretacji

Zwolnienie od podatku usługi polegającej na opracowaniu autorskiego scenariusza filmu dokumentalnego, który będzie zapisem pracy nad procesem twórczym w trakcie nagrań płyty „(…)” oraz zwolnienie od podatku usługi polegającej na opracowaniu autorskich kreacji multimedialnych na potrzeby projektu „(…)”.

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług w zakresie jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

19 stycznia 2022 r. wpłynął Pana wniosek z 19 stycznia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku usługi polegającej na opracowaniu autorskiego scenariusza filmu dokumentalnego, który będzie zapisem pracy nad procesem twórczym w trakcie nagrań płyty „(…)” oraz zwolnienia od podatku usługi polegającej na opracowaniu autorskich kreacji multimedialnych na potrzeby projektu „(…)”. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 28 marca 2022 r. (wpływ 28 marca 2022 r.) o informacje doprecyzowujące przedstawiony opis stanu faktycznego.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Stan faktyczny 1.

Data sprzedaży: (...)2020 r.

Scenariusz na potrzeby projektu „(…)”.

Opis: Usługa polegała na opracowaniu autorskiego scenariusza filmu dokumentalnego, który będzie zapisem pracy nad procesem twórczym w trakcie nagrań płyty „(…)”.

Opracował Pan autorski scenariusz, który śledził drogę od pomysłu na płytę „(…)”, aż do powstania finalnej wersji płyty składającej się z kilkunastu utworów. Scenariusz został podzielony na rozdziały (każdy utwór był osobnym rozdziałem). Poprzez „podglądanie” pracy każdego twórcy mógł Pan być częścią procesu twórczego. Pomiędzy rozdziałami, które są realistyczne pojawiają się części tak zwane teledyskowe, które przez swój patetyzm nawiązują do twórczości (…). To zestawienie i kontrast (...) są główną ideą autorskiego scenariusza. Projekt „(…)” łączy w sobie twórczość (…). (...) jest współwydawcą albumu „(…)”.

Ten projekt został sfinansowany ze środków Ministra (...) w ramach Programu (…) na lata 2017-2022. Co również wskazuje jak ważne jest znaczenie „(…)” dla kultury polskiej.

Pana autorskie opracowanie scenariusza ma łączyć tradycję (...) i dzięki temu upowszechniać dorobek kulturny (...).

Stan faktyczny 2.

Data sprzedaży: (...)2020 r.

Opracowanie multimediów na potrzeby projektu „(…)”.

Opis: Usługa polegała na opracowaniu autorskich kreacji multimedialnych nawiązujących do (…). Była to usługa na potrzeby tego samego projektu co stan faktyczny 1.

Kreacje multimedialne nawiązują do (...). Tradycje (...) poprzez nawiązania do wartości, wierzeń i historii są kontekstem do współczesnych problemów, które są zawarte w warstwie tekstowej piosenek. Multimedia posłużą do promocji płyty, jak i będą wizualizacjami wykorzystywanymi w trakcie koncertu.

Przy obu usługach występuje Pan jako podmiot w pełni samodzielny działający w swoim imieniu i na własny rachunek.

Za obie usługi otrzymał Pan honorarium na podstawie wystawionej faktury.

Przekazał Pan prawa autorskie usługobiorcy (…).

W piśmie z 28 marca 2022 r. – stanowiącym uzupełnienie wniosku – na pytania Organu:

1.Czy i w jakim zakresie prowadzi Pan działalność gospodarczą?

2.Czy jest Pan zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług?

3.Czy będące przedmiotem wniosku usługi, tj. opracowanie autorskiego scenariusza filmu dokumentalnego na potrzeby projektu „(…)” oraz opracowanie multimediów na potrzeby projektu „(…)”, stanowią usługi kulturalne? Prosimy wskazać odrębnie dla każdej usługi czynniki, które decydują o kulturalnym charakterze tych usług.

4.Czy świadcząc usługi, o których mowa we wniosku, działa Pan jako indywidualny twórca, bądź artysta wykonawca w rozumieniu przepisów ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1062 ze zm.)? Jeżeli tak, to w jaki sposób? – prosimy podać odrębnie dla każdej usługi.

5.Czy wykonanie przez Pana autorskiego scenariusza filmu dokumentalnego na potrzeby projektu „(…)” oraz opracowanie przez Pana multimediów na potrzeby projektu „(…)przyczyni się do upowszechniania dorobku kulturalnego?

wskazał Pan:

1)tak, prowadzi Pan działalność gospodarczą (…), która zajmuje się:

-realizacją nagrań video takich jak: filmy, wideoklipy, nagrania spektakli teatralnych, nagrania występów muzycznych, koncerty, wizualizacje do spektakli teatralnych, reklamy;

-montażem i postprodukcją materiałów video;

-opracowywaniem i wykonywaniem autorskich scenariuszy do: filmów, seriali, wideoklipów, koncertów muzycznych, reklam;

-opracowywaniem i wykonywaniem koncepcji wizualnej do: wideoklipów, koncertów muzycznych, przedstawień teatralnych.

Główne PKD związane z działalnością:

-59.11.Z Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych;

-90.03.Z Artystyczna i literacka działalność twórcza;

-90.02.Z Działalność wspomagająca wystawienie przedstawień artystycznych;

2)tak;

3)A. Opracowanie autorskiego scenariusza filmu dokumentalnego jest usługą kulturalną, ponieważ dotyczy łączenia kultury (…). Scenariusz ma ukazać, że kultura (...) nie jest zapomniana i dalej jest aktualna. Zetknięcie twórców ws(...) ze sobą pozwoli na przybliżenie odbiorcom kultury (...).

B. Opracowanie multimediów na potrzeby projektu „(…)” również łączy w sobie twórczość (…). (…) jest współwydawcą albumu „(…)”.

Projekt „(…)” został sfinansowany ze środków Ministra (...) w ramach Programu (…)na lata 2017-2022. Co również wskazuje jak ważne jest znaczenie „(…)” dla kultury polskiej.

4)tak.

A. Opracowanie autorskiego scenariusza filmu dokumentalnego na potrzeby projektu „(…)” – Opracował Pan autorski scenariusz, który śledził drogę od pomysłu na płytę „(…)”, aż do powstania finalnej wersji płyty składającej się z kilkunastu utworów. Scenariusz został podzielony na rozdziały (każdy utwór był osobnym rozdziałem). Poprzez „podglądanie” pracy każdego twórcy mógł Pan być częścią procesu twórczego. Pomiędzy rozdziałami, które są realistyczne pojawiają się części tak zwane teledyskowe, które przez swój patetyzm nawiązują do twórczości (…). To zestawienie i kontrast (...) są główną ideą autorskiego scenariusza.

B. Opracowanie kreacji multimedialnych na potrzeby projektu „(…)” – Kreacje multimedialne nawiązują do (...). Tradycje (…) poprzez nawiązania do wartości, wierzeń i historii są kontekstem do współczesnych problemów, które są zawarte w warstwie tekstowej piosenki.

5)tak. Oba projekty mają na celu szerzyć dorobek polskiej kultury.

(…)” to projekt, w którym bierze udział (…). Pana autorskie opracowanie scenariusza filmu dokumentalnego, jak i kreacji multimedialnych miały łączyć tradycję (...). Dzięki temu projekt przyczynia się upowszechniania dorobku kultury i utrwalania, bądź przypomnienia odbiorcom polskiej twórczości (...).

Pytanie

Czy dane stany faktyczne mogą być objęte zwolnieniem od podatku VAT?

Pana stanowisko w sprawie

Pana zdaniem, usługi przez Pana wykonywane są w pełni autorskie z przekazaniem prawa usługobiorcy oraz przyczyniają się do rozwoju dorobku kulturalnego. Zatem zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy o VAT, powinny zostać zwolnione od podatku VAT.

Art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy o VAT zwalnia się od podatku usługi kulturalne świadczone przez indywidualnych twórców i artystów wykonawców, w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wynagradzane w formie honorariów, w tym za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania utworów.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku w zakresie:

zwolnienia od podatku usługi polegającej na opracowaniu autorskiego scenariusza filmu dokumentalnego, który będzie zapisem pracy nad procesem twórczym w trakcie nagrań płyty „(…)” jest nieprawidłowe,

zwolnienia od podatku usługi polegającej na opracowaniu autorskich kreacji multimedialnych na potrzeby projektu „(…)” jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.), zwanej dalej ustawą:

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy:

Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

Na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy:

Zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Stosownie do art. 43 ust. 1 pkt 33 ustawy:

Z kolei na podstawie art. 43 ust. 19 ustawy:

Warunkiem zastosowania ww. zwolnienia jest zatem spełnienie przesłanki o charakterze przedmiotowym, dotyczącej rodzaju świadczonych usług (kulturalnych), ale także przesłanki podmiotowej odnoszącej się do usługodawcy.

W skład grupy podmiotów uprawnionych do zwolnienia weszli indywidualni twórcy i artyści wykonawcy, w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wynagradzani w formie honorariów, w tym za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania utworów.

Ustawa o podatku od towarów i usług oraz przepisy wykonawcze nie definiują pojęć „kultura” i „usługa kulturalna”. Zatem przy dokonywaniu interpretacji przepisu art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy posłużyć się należy wykładnią literalną, odwołując się do językowego znaczenia tych pojęć.

Zgodnie z jej regułami, odnosząc się do znaczenia terminu „usługi kulturalne” w języku potocznym, możemy stwierdzić, że pod pojęciem tym kryją się usługi odnoszące się do kultury, w zakresie kultury itp. Natomiast kultura to „całokształt materialnego i duchowego dorobku ludzkości, a także ogół wartości, zasad i norm współżycia przyjętych przez dane zbiorowości; wszystko to, co powstaje dzięki pracy człowieka, co jest wytworem jego myśli i działalności. Kultura dzieli się na: materialną, której zakres pokrywa się z pojęciem cywilizacja, i duchową – ogół wytworów i osiągnięć z dziedziny sztuki, nauki, moralności funkcjonujących w postaci dzieł artystycznych, wierzeń, obyczajów, a także uznanych wartości, takich jak: prawda, sprawiedliwość, wolność, równość itp. (Roman Smolski, Marek Smolski, Elżbieta Helena Stadtmuller „Słownik Encyklopedyczny Edukacja Obywatelska” Wydawnictwo Europa, Warszawa 1999). Encyklopedia Popularna w haśle „kultura” podaje, że jest to „całokształt materialnego i duchowego dorobku ludzkości gromadzony, utrwalany i wzbogacany w ciągu jej dziejów, przekazywany z pokolenia na pokolenie; w skład tak pojętej kultury wchodzą nie tylko wytwory materialne i instytucje społeczne, ale także zasady współżycia społecznego, sposoby postępowania, wzory, kryteria ocen estetycznych i moralnych przyjęte w danej zbiorowości i wyznaczające obowiązujące zachowania” (Encyklopedia Popularna PWN, Wydanie XV, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1982).

Przez potoczne rozumienie pojęcia „kultura” możemy zatem uznać całokształt wytworów materialnych i umysłowych społeczności.

W sytuacji, gdy wykładnia językowa nie przynosi oczekiwanych rezultatów, wskazanym jest sięgnięcie do wykładni systemowej oraz funkcjonalnej. W tym celu należy sięgnąć do ustaw wprost lub pośrednio odnoszących się do działalności prowadzonej w sferze kulturalnej, np. ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2020 r. poz. 194 ze zm.):

W myśl art. 2 ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej:

Formami organizacyjnymi działalności kulturalnej są w szczególności: teatry, opery, operetki, filharmonie, orkiestry, instytucje filmowe, kina, muzea, biblioteki, domy kultury, ogniska artystyczne, galerie sztuki oraz ośrodki badań i dokumentacji w różnych dziedzinach kultury.

Z kolei zgodnie z art. 3 ust. 1 ww. ustawy:

Analizując możliwość zwolnienia świadczonych usług na gruncie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy, na wstępie należy wskazać, że zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1062), do której odwołuje się ustawodawca w treści art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy:

Na podstawie art. 1 ust. 2 pkt 1, 7-9 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych:

Stosownie do art. 8 ust. 2 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych:

W myśl art. 85 ust. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych:

Zgodnie z art. 85 ust. 2 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych:

Aby określone dzieło mogło być przedmiotem prawa autorskiego musi posiadać następujące cechy:

mieć źródło w pracy człowieka (twórcy),

stanowić przejaw działalności twórczej,

posiadać indywidualny charakter.

Przepis art. 41 ust. 1 i ust. 2 ww. ustawy określa, że:

Ponadto w tym miejscu należy podkreślić, że kwestia określenia usług kultury została również przedstawiona w orzeczeniu Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 8 marca 2017 r., sygn. akt III SA/Wa 987/16 (orzeczenie prawomocne), w którym powołano także inne orzeczenia, np. NSA z dnia 11 czerwca 2015 r. w sprawie I FSK 1988/13, NSA z 13 marca 2014 r. w sprawie I FSK 584/13, NSA z 4 marca 2014 r. w sprawie I FSK 535/13 i z 14 maja 2015 r. w sprawie I FSK 318/14, WSA w Bydgoszczy z 22 grudnia 2014 r. w sprawie I SA/Łd 1174/14. Z orzecznictwa tego wynika, że istotne jest aby usługi miały charakter działalności twórczej, charakteryzowały się indywidualnością, a ich wykonywanie odbywało się w interesie publicznym, gdyż celem wprowadzenia zwolnienia usług kulturalnych było obniżenie kosztów dostępu do kultury i dziedzictwa narodowego.

Z opisu sprawy wynika, że (...)2020 r. sprzedał Pan scenariusz na potrzeby projektu „(…)”. Usługa polegała na opracowaniu autorskiego scenariusza filmu dokumentalnego, który będzie zapisem pracy nad procesem twórczym w trakcie nagrań płyty „(…)”.

Opracował Pan autorski scenariusz, który śledził drogę od pomysłu na płytę „(…)”, aż do powstania finalnej wersji płyty składającej się z kilkunastu utworów. Scenariusz został podzielony na rozdziały (każdy utwór był osobnym rozdziałem). Poprzez „podglądanie” pracy każdego twórcy mógł Pan być częścią procesu twórczego. Pomiędzy rozdziałami, które są realistyczne pojawiają się części tak zwane teledyskowe, które przez swój patetyzm nawiązują do twórczości (…). To zestawienie i kontrast (...) są główną ideą autorskiego scenariusza. Projekt „(…)” łączy w sobie twórczość (…). (...) jest współwydawcą albumu „(…)”.

Ten projekt został sfinansowany ze środków Ministra (...) w ramach Programu (…) na lata 2017-2022. Co również wskazuje jak ważne jest znaczenie „(…)” dla kultury polskiej.

Pana autorskie opracowanie scenariusza ma łączyć tradycję (...) i dzięki temu upowszechniać dorobek kulturny (…).

(...)2020 r. sprzedał Pan również opracowanie multimediów na potrzeby projektu „(…)”. Usługa polegała na opracowaniu autorskich kreacji multimedialnych nawiązujących do (…). Była to usługa na potrzeby tego samego projektu co scenariusz na potrzeby projektu „(…)”.

Kreacje multimedialne nawiązują do (...). Tradycje (…) poprzez nawiązania do wartości, wierzeń i historii są kontekstem do współczesnych problemów, które są zawarte w warstwie tekstowej piosenek. Multimedia posłużą do promocji płyty, jak i będą wizualizacjami wykorzystywanymi w trakcie koncertu.

Przy obu usługach występuje jako podmiot w pełni samodzielny działający w swoim imieniu i na własny rachunek. Za obie usługi otrzymał Pan honorarium na podstawie wystawionej faktury. Przekazał Pan prawa autorskie usługobiorcy (…).

Prowadzi Pan działalność gospodarczą, która zajmuje się:

-realizacją nagrań video takich jak: filmy, wideoklipy, nagrania spektakli teatralnych, nagrania występów muzycznych, koncerty, wizualizacje do spektakli teatralnych, reklamy;

-montażem i postprodukcją materiałów video;

-opracowywaniem i wykonywaniem autorskich scenariuszy do: filmów, seriali, wideoklipów, koncertów muzycznych, reklam;

-opracowywaniem i wykonywaniem koncepcji wizualnej do: wideoklipów, koncertów muzycznych, przedstawień teatralnych.

Jest Pan zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Opracowanie autorskiego scenariusza filmu dokumentalnego jest usługą kulturalną, ponieważ dotyczy łączenia kultury (…). Scenariusz ma ukazać, że kultura (...) nie jest zapomniana i dalej jest aktualna. Zetknięcie twórców (...) ze sobą pozwoli na przybliżenie odbiorcom kultury (...).

Opracowanie multimediów na potrzeby projektu „(…)” również łączy w sobie twórczość (…). (...) jest współwydawcą albumu „(…)”.

Projekt „(…)” został sfinansowany ze środków Ministra (...) w ramach Programu (…) na lata 2017-2022. Co również wskazuje jak ważne jest znaczenie „(…)” dla kultury polskiej.

Świadcząc przedmiotowe usługi, działa Pan jako indywidualny twórca, bądź artysta wykonawca w rozumieniu przepisów ustawy.

Oba projekty mają na celu szerzyć dorobek polskiej kultury.

Pana wątpliwości w analizowanej sprawie dotyczą zwolnienia od podatku usługi polegającej na opracowaniu autorskiego scenariusza filmu dokumentalnego, który będzie zapisem pracy nad procesem twórczym w trakcie nagrań płyty „(…)” oraz usługi polegającej na opracowaniu autorskich kreacji multimedialnych na potrzeby projektu „(…)”.

W świetle powołanych wyżej uregulowań zawartych w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych zauważyć należy, że ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy korzystają indywidualni twórcy i artyści wykonawcy, w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych, którzy są wynagradzani w formie honorariów, w tym za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania utworów.

To oznacza, że spełnienie warunków podmiotowych i przedmiotowych, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy, w sytuacji, gdy świadczona usługa jest jedną z tych objętych wyłączeniem, nie daje świadczącemu uprawnienia do zastosowania ww. zwolnienia od podatku.

Podkreślić należy, że ustawodawca wyłączył ze zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 33 ustawy, usługi wymienione w art. 43 ust. 19 ustawy, tj. m.in. usługi związane z filmami i nagraniami na wszelkich nośnikach oraz usługi związane z produkcją filmów i nagrań na wszelkich nośnikach.

Odnosząc się do Pana wątpliwości należy stwierdzić, że wykonana przez Pana usługa polegająca na opracowaniu autorskiego scenariusza filmu dokumentalnego, który będzie zapisem pracy nad procesem twórczym w trakcie nagrań płyty „(…)” oraz usługa polegająca na opracowaniu autorskich kreacji multimedialnych na potrzeby projektu „(…)” nie będą objęte zwolnieniem od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy. Wymienione usługi co prawda – jak Pan wskazał – stanowią usługi kulturalne i działa Pan w tym zakresie jako indywidualny twórca bądź artysta wykonawca w rozumieniu przepisów ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ponadto przekazał Pan prawa autorskie usługobiorcy i pobrał Pan z tego tytułu wynagrodzenie w formie honorarium, to jednak stwierdzić należy, że usługi te stanowią usługi związane z filmami i nagraniami na wszelkich nośnikach. Zatem wskazane usługi na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 19 ustawy nie mogą korzystać ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy.

Jednocześnie należy nadmienić, że zwolnieniem od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 lit. b ustawy będzie objęta świadczona przez Pana usługa opracowania autorskich kreacji multimedialnych, w przypadku, gdy wizualizacje zostaną wykorzystane w trakcie koncertu i pobierze Pan wynagrodzenie w formie honorarium.

Podsumowując, świadczenie przez Pana usługi polegającej na opracowaniu autorskiego scenariusza filmu dokumentalnego, który będzie zapisem pracy nad procesem twórczym w trakcie nagrań płyty „(…)” oraz usługi polegającej na opracowaniu autorskich kreacji multimedialnych na potrzeby projektu „(…)”, nie może być objęte zwolnieniem od podatku VAT.

Zatem Pana stanowisko oceniane całościowo jest nieprawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Wnioskodawczynię w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).