Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu. - Interpretacja - 0113-KDIPT1-2.4012.206.2022.1.JSZ

ShutterStock

Interpretacja indywidualna z dnia 2 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.206.2022.1.JSZ

Temat interpretacji

Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

Interpretacja indywidualna  – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

17 marca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 14 marca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „...” realizowany w Szkole Podstawowej ... Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Do zakresu działania gminy, w myśl art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (j.t. Dz. U. z 2021 r. poz. 1372, 1834.), należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Stosownie do art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy o samorządnie gminnym zadania własne gminy obejmują m.in. sprawy edukacji.

Gmina w 2022 roku aplikuje o udzielenie dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na realizację projektu Program Edukacji Ekologicznej pn. „...” realizowany w Szkole Podstawowej.

Program Edukacji Ekologicznej obejmuje utworzenie punktu dydaktycznego na potrzeby prowadzenia zajęć terenowych z edukacji ekologicznej i przyrodniczej. Wstęp na teren będzie nieodpłatny. Z obiektu będą korzystali nauczyciele, uczniowie i ich rodzice oraz pracownicy obsługi szkoły. Pośrednimi uczestnikami będą rodzice uczniów i przedszkolaki z Przedszkola ... położonego nieopodal szkoły.

Realizacja programu jest odpowiedzią na zdiagnozowane potrzeby uczniów Szkoły Podstawowej ... w zakresie utworzenia punktu dydaktycznego na potrzeby prowadzenia zajęć terenowych z edukacji ekologicznej i przyrodniczej. Uczniowie wzięli aktywny udział w projektowaniu ogródka odpowiadając na pytania ankietowe – uczniowie klas IV-VIII i wykonując prace plastyczne – uczniowie klas I-III. Oni też, w liczbie 320, będą bezpośrednimi uczestnikami projektu. Pośrednimi uczestnikami będą rodzice uczniów i przedszkolaki z Przedszkola położonego nieopodal szkoły. Punkt dydaktyczny o wymiarach 17 m x 17 m usytuowany będzie we wschodniej części szkoły na ogrodzonym placu. W jego utworzenie zaangażowani zostaną uczniowie, nauczyciele, rodzice uczniów oraz pracownicy obsługi szkoły. Przygotowanie terenu pod punkt dydaktyczny obejmować będzie następujące czynności: wykopanie niecki oczka wodnego, wytyczenie ścieżek, terenu pod wiatę, prostokątnych rabat oraz usunięcie z tych obszarów 20 cm warstwy darni i ziemi. Po zakończeniu tych prac teren zostanie wyrównany. 8 rabat o wymiarach 1 m x 2m Gmina obłoży obrzeżem betonowym o wymiarach 100 cm x 20 cm x 6 cm. Wokół każdej rabaty położona będzie Eko kratka trawnikowa o wymiarach 50 cm x 50 cm x 4 cm, która zapobiegnie niszczeniu trawy i wpłynie na podniesienie estetyki ogródka. Każda rabata zostanie oznakowana tablicą dydaktyczną o wymiarach 50 cm x 70 cm, opisującą gatunki roślin, ich charakterystykę i zawierającą zdjęcia. Przedmiotowe tablice będą zawierały informacje nt. ziół, bylin, warzyw, traw ozdobnych, roślin ozdobnych, roślin cebulowych, roślin łąkowych, zbóż. Rabaty będą obsiewane i obsadzane roślinami z określonego tablicą gatunku. Nazwy roślin zostaną wyeksponowane na tabliczkach. Eko kratka zostanie także wykorzystana do wyłożenia powierzchni chodników, instalacji dydaktycznych, powierzchni pod kosze na śmieci.

W punkcie dydaktycznym zostanie wybudowane oczko wodne o wymiarach lustra wody 2 m x 2 m, w górnej części z kaskadą obsadzoną roślinami. W oczku znajdą się rośliny wodne. W związku z budową oczka istnieje konieczność doprowadzenia źródła prądu z budynku szkoły. Z budynku szkoły Gmina musi także doprowadzić sieć wodną, która zostanie wykorzystana do instalacji zewnętrznej fontanny wody pitnej i montażu systemu nawadniającego. W centrum punktu dydaktycznego znajdzie się wiata o wymiarach 4 m x 6 m z dwoma stołami i ławkami o łącznej długości 5 m umieszczona na podłożu z kostki brukowej. Wiata z ławkami stworzy komfortowe warunki do udziału uczniów w różnorodnych zajęciach, do spotkań okolicznościowych z rodzicami i zajęć z przedszkolakami. Nauczyciele różnych przedmiotów deklarują przeprowadzanie zajęć w punkcie dydaktycznym z wykorzystaniem jego zasobów. Między innymi będą to: plener malarski „....”; z matematyki  - ,,....”; z chemii „.....”, do których zostaną wykorzystane środki dydaktyczne zakupione podczas realizacji, w roku szkolnym 2019/2020, projektu edukacji ekologicznej „.....”; z geografii „....” z wykorzystaniem zakupionej stacji meteorologicznej; z języka angielskiego „...’’- poznajemy słownictwo; technika „.....”.

Stworzenie punktu dydaktycznego koresponduje z przygotowaniami nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej do wprowadzenia innowacji w obszarze tzw. edukacji leśnej. Przykładowa tematyka dotyczyć będzie: Pory roku - zmiany zachodzące w przyrodzie, Zmiany zachodzące w roślinach na jesień, Dbamy o zwierzęta - dokarmianie ptaków, obserwacja budek lęgowych, Wegetacja roślin: od nasienia do nasienia, Poznajemy budowę roślin, Budowa kwiatów, Spotkanie z leśniczym „.....”, Edukacja społeczno-przyrodnicza: Rola terenów zielonych w mieście.

Wiata i ogródek będą miejscem spotkań okolicznościowych z rodzicami m.in. Dzień Mamy, Święto Rodziny, a także imprez klasowych np. święto pieczonego ziemniaka. Miejsce to wykorzystamy także do spotkań integracyjnych, w czasie dni otwartych, z przedszkolakami. W wyposażeniu punktu dydaktycznego znajdą się instalacje dydaktyczne pn. koło wiedzy z informacjami dotyczącymi pór roku, ich charakterystyki z uwzględnieniem flory i fauny oraz leśne runo przybliżające uczniom wiadomości o zwierzętach i roślinach leśnych. Wykonane w ciekawy sposób środki dydaktyczne zachęcą uczniów do zabawy, a tym samym wzbogacania wiedzy przyrodniczej i ekologicznej. Stacja meteorologiczna wraz z wyposażeniem otworzy starszym uczniom drzwi do rozwijania tajników wiedzy o pogodzie, jej wpływie na wzrost, rozwój roślin. Uniwersalność dydaktyczna tej pomocy dydaktycznej sprawia, że każdy nauczyciel - fizyk, chemik, biolog, geograf, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej zdecyduje na jakim poziomie merytorycznym ją wykorzysta. Zewnętrzna fontanna wody pitnej umożliwi uczniom korzystanie z wody podczas pobytu na szkolnym placu zabaw, w punkcie dydaktycznym i boisku szkolnym. To ważny element edukacji ekologicznej - uczniowie nie muszą kupować wody w jednorazowych butelkach ani korzystać z jednorazowych kubeczków. Kolejnym ważnym elementem wyposażenia będą budki lęgowe, karmniki i domek dla owadów. Dzięki działaniom związanym z dokarmianiem ptaków, obserwacją owadów - stworzeniem im warunków do życia w czasie zimy uczniowie wyrobią nawyk opieki nad zwierzętami, nauczą się odpowiedzialności i systematyczności (dbanie o to, aby ptaki zawsze miały przygotowany pokarm), a dodatkowo pozyskiwania wiadomości z różnych źródeł np. jak czyścić budki lęgowe? jaki pokarm przygotować do karmnika? Źródłem aktywności uczniów będzie ich udział w zagospodarowaniu rabat. Gmina zakłada że klasy otrzymają pod opiekę po jednej rabacie. Od uczniów danej klasy zależeć będzie, jaki system opieki nad grządką opracują. W czasie wakacji Gmina zakłada opiekę uczniowską nad ogródkiem podczas półkolonii. Klasa 1a i 1b otrzymuje grządkę nr 1, klasa 2a i 2b grządkę nr 2 itd. Każdego roku uczniowie będą przejmować opiekę nad kolejną grządką, co spowoduje, że pobyt w szkole podstawowej stworzy im szansę na pielęgnowanie wszystkich roślin. Tablice dydaktyczne umożliwią uczniom podjęcie decyzji, jakie nasiona lub sadzonki wybrać na swoją grządkę. Oprócz rabat, na których znajdą się zioła, byliny, warzywa, trawy ozdobne, rośliny ozdobne, rośliny cebulowe, rośliny łąkowe, zboża, w ogrodzie dydaktycznym znajdą się krzewy tworzące żywopłot liściasty (od strony północnej ogródka) m.in. ligustr, buk, grab, bukszpan oraz „ścieżka” drzew liściastych i iglastych (od wschodniej strony), na której znajdą się m.in. klon pospolity, klon jesionolistny, buk zwyczajny, dąb, lipa drobnolistna, jarząb pospolity, szczepione na pniu: jesion wyniosły, grab pospolity, dąb błotny, morwa biała, ze względu na walory użytkowe dla ptaków i owadów: jabłoń rajska, wiśnia piłkowana, grusza wierzbo-listna, tuja, cyprysiki, iglaki szczepione na pniu: sosna górska, sosna pospolita, świerk kłujący, świerk pospolity, jodła hiszpańska, modrzew japoński. Pracami porządkowe w całym ogrodzie prowadzić będą uczniowie wszystkich klas zgodnie z ustalonym grafikiem.

Gmina nie będzie zawierała umów cywilnoprawnych, jak również wstęp na teren będzie nieodpłatny i ogólnodostępny dla całej społeczności Szkoły Podstawowej oraz przedszkolaków z Przedszkola. Tym samym Gmina nie będzie wykazywała podatku należnego od towarów i usług.

W przypadku realizacji opisanego projektu Program Edukacji Ekologicznej pn. „...” realizowany w Szkole Podstawowej wybrany przez Gminę dostawca towarów i usług wystawi na Gminę faktury, w których zawarty będzie podatek od towarów i usług. Gmina nie będzie wykorzystywać zakupionych towarów i usług dla celów wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Nabyte towary i usługi zostaną wykorzystane wyłącznie do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Pytanie

Czy Gminie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących nabycie towarów i usług z realizacji projektu Program Edukacji Ekologicznej pn. „...” realizowany w Szkole Podstawowej?

Państwa stanowisko w sprawie

W myśl art. 15 ust. 6 ustawy o VAT, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizacji zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie, w jakim te towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy o VAT, kwotę podatku naliczonego stanowi między innymi suma kwot podatku wynikających przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wyłącznie w przypadku, gdy dokonane zakupy mają ścisły związek z czynnościami opodatkowanymi, a brak takiego związku eliminuje to uprawnienie.

Wobec powyższego, z uwagi na okoliczność, że nabywane w związku z planowanym projektem towary i usługi nie będą służyć czynnościom opodatkowanym, Gminie nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją projektu Program Edukacji Ekologicznej pn. „...” realizowany w Szkole Podstawowej.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r., poz. 685, z późn. zm.) – zwanej dalej „ustawą”:

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a)nabycia towarów i usług,

b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Art. 87 ust. 1 ustawy stanowi:

W przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

W świetle art. 88 ust. 4 ustawy:

Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Natomiast zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Według art. 15 ust. 6 ustawy:

Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej – (Dz. Urz. UE.L. Nr 347 z 11.12.2006 s. 1, z późn. zm.), zgodnie z którym:

Krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże w przypadku gdy podejmują one takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

W każdych okolicznościach podmioty prawa publicznego są uważane za podatników w związku z czynnościami określonymi w załączniku I, chyba że niewielka skala tych działań sprawia, że mogą być one pominięte.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r., poz. 559):

Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Jak stanowi art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym:

Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Katalog zadań własnych gminy został określony w art. 7 ust. 1 ww. ustawy o samorządzie gminnym.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itd., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych).

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W omawianej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie będzie spełniony, ponieważ – jak wynika z okoliczności sprawy – nie będą Państwo wykorzystywać zakupionych towarów i usług dla celów wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. W związku z powyższym, nie będą mieli Państwo prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków ponoszonych z tytułu realizacji ww. projektu. Tym samym, z tego tytułu nie będzie przysługiwało Państwu prawo do zwrotu podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

Reasumując, nie będą mieli Państwo prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „…” realizowany w Szkole Podstawowej, ponieważ – jak wynika z okoliczności sprawy – nie będą Państwo wykorzystywać zakupionych towarów i usług dla celów wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Tym samym stanowisko Państwa należało uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r., poz. 1540 z późn. zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329, z późn. zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·     w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).