Brak zwolnienia od podatku VAT sprzedaży działek niezabudowanych - Interpretacja - 0111-KDIB3-1.4012.450.2022.2.AB

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 26 sierpnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.450.2022.2.AB

Temat interpretacji

Brak zwolnienia od podatku VAT sprzedaży działek niezabudowanych

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT sprzedaży działek niezabudowanych nr 1, 2, 3, 4 i 5 jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

20 czerwca 2022 r. wpłynął Pana wniosek z 11 czerwca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zwolnienia od podatku VAT sprzedaży działek niezabudowanych. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 17 sierpnia 2022 r. i 18 sierpnia 2022 r.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Komornik Sądowy prowadzi egzekucję z wniosku wierzyciela przeciwko Skarbowi Państwa reprezentowanemu przez Prezydenta Miasta. We wniosku egzekucyjnym wierzyciel wniósł o zajęcie i oszacowanie nieruchomości położonej w (…) przy ulicy (…), dla której Sąd Rejonowy (…) prowadzi księgę wieczystą o numerze (…). Nieruchomość ta stanowi niezabudowane działki gruntu o numerach: 1, 2, 3, 4 i 5. Nieruchomość gruntowa położona w miejscowości (…), o powierzchni wynoszącej (…) ha. Wpisany sposób korzystania: „R-grunty orne” oraz „Ł-łąki trwałe”. Według odpowiedzi z Urzędu Miasta wskazane działki objęte są ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta (…) dla obszaru położonego pomiędzy (…) a rzeką (…) uchwalonego Uchwałą Rady Miasta (…) z dnia 22 maja 2019 r., który ustala przeznaczenie terenu i sposób jego zagospodarowania. Według uchwalonego ww. planu miejscowego działki nr: 1, 2, 3, 4 wchodzą w skład terenów zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, a działka nr 5 - w skład terenów dróg wewnętrznych. Wobec powyższego w ocenie organu egzekucyjnego przedmiotowa nieruchomość jest niezabudowanym terenem budowlanym, zgodnie z art. 2 pkt 33 ustawy o podatku od towarów i usług, z uwagi na fakt, że w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczono przedmiotowe działki pod zabudowę mieszkaniową oraz działkę numer 5 pod zabudowę drogi wewnętrznej. Definicja drogi wewnętrznej znajduje się w art. 8 ust. 1 ustawy z 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (Dz.U. z 2007 r. Nr 19 poz. 115). Zgodnie z przepisem drogą wewnętrzną jest każda droga niezaliczona do żadnej kategorii dróg publicznych. Droga jest budowlą wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi, urządzeniami oraz instalacjami, stanowiąca całość techniczno-użytkową, przeznaczona do prowadzenia ruchu drogowego, zlokalizowana w pasie drogowym (art. 4 pkt 1 ustawy o drogach publicznych): dla wyjaśnienia należy dodać, że zgodnie z art. 3 pkt 3 prawa budowlanego budowlą jest każdy obiekt budowlany niebędący budynkiem lub obiektem małej architektury. Wobec powyższego, w ocenie organu egzekucyjnego powyższe działki przeznaczone są pod zabudowę, odpowiednio, mieszkaniową i drogową, stanowią teren budowlany. Wobec powyższego w niniejszym postępowaniu dojdzie do odpłatnej dostawy towaru w imieniu Skarbu Państwa, którego reprezentuje Prezydent Miasta tj. miasta na prawach powiatu. Zgodnie z art. 1 ustawy o gospodarce nieruchomościami. Skarb Państwa jest reprezentowany przez Starostę w sprawach gospodarowania nieruchomościami, natomiast zgodnie z art. 4 pkt 9b1 ustawy o gospodarce nieruchomościami, ilekroć mowa o staroście, należy przez to rozumieć także prezydenta miasta na prawach powiatu. Nieruchomość jest niezabudowana, wobec czego zwolnienia dotyczące pierwszego zasiedlenia, nie będą miały zastosowania. Wobec powyższego, jeżeli przedmiotowa nieruchomość zostanie w przyszłości sprzedana w drodze licytacji. Komornik Sądowy będzie zobligowany, jako płatnik, do naliczenia i odprowadzenia podatku od towarów i usług w wysokości 23% oraz wystawienia faktury VAT w imieniu dłużnika-Miasta (…). Niniejsza sprawa, ani niniejszy przyszły stan faktyczny nie jest w trakcie postępowania podatkowego, ani kontroli podatkowej lub celno-skarbowej. W toku czynności ustalono, że Miasto, którego prezydent działa w imieniu Skarbu Państwa, figuruje w rejestrze VAT. Dłużnikiem jest Skarb Państwa - (…). W toku czynności zwrócono się pismem z dnia 2 stycznia 2021 roku do Skarbu Państwa- (…)z zapytaniem czy sprzedaż w drodze licytacji spowoduje obowiązek naliczenia i zapłaty podatku od towarów i usług i uzyskano odpowiedź z dnia 1 lutego 2021 roku z Urzędu Miasta (…), że sprzedaż przedmiotowej nieruchomości jako dostawa towaru podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w wysokości 23%. Wobec faktu, że Skarb Państwa nie jest zwolniony z podatku od towarów i usług (VAT) powstanie obowiązek naliczenia i zapłaty tego podatku przez płatnika, czyli komornika sądowego.

Zgodnie z odpowiedzią Urzędu Miasta (…) zajęta nieruchomość nie była wykorzystywana przez obecnego właściciela na żadne cele, nie dokonywano obrotu nieruchomością, ani jej nie udostępniano. Zajęta nieruchomość stała się własnością obecnego właściciela z dniem 1 stycznia 2016 roku na podstawie przepisu art. 9 ust. 2b ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 roku - przepisy wprowadzające ustawę o Krajowym Rejestrze Sądowym w związku z nieprzerejestrowaniem się podmiotu, który zobowiązany był do dokonania tej czynności z rejestru handlowego do Krajowego Rejestru Sądowego. Decyzja potwierdzająca nabycie własności nieruchomości została wydana w dniu 10 października 2016 roku przez Prezydenta Miasta właściwego ze względu na miejsce położenia nieruchomości, czynność ta (nabycie z mocy prawa w drodze decyzji administracyjnej) nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług VAT. Dłużnikowi nie przysługiwało prawo odliczenia podatku VAT, gdyż nie został on naliczony przy nabyciu nieruchomości. Nieruchomość zajęta przeznaczona jest w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego na cele mieszkaniowe, wobec czego jako tereny budowlane będą podlegały opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Pytanie

Czy przy sprzedaży, w drodze licytacji, nieruchomości stanowiącej działki 1, 2, 3, 4 i 5 stanowiących własność Skarbu Państwa, reprezentowanego przez Prezydenta Miasta, stanowiącej teren budowlany, dla której prowadzona jest księga wieczysta o numerze (…), powstanie obowiązek naliczenia i zapłaty podatku od towarów i usług (VAT)?

Pana stanowisko w sprawie (przeformułowane pismem z 17 i 18 sierpnia 2022 r.)

W Pana ocenie przy sprzedaży, w drodze licytacji, nieruchomości niezabudowanej stanowiącej własność Skarbu Państwa, reprezentowanego przez Prezydenta Miasta (…), dla której prowadzona jest księga wieczysta (…), przeznaczonej w planie zagospodarowania przestrzennego, jako tereny pod zabudowę mieszkaniową oraz pod budowę drogi wewnętrznej, powstanie obowiązek naliczenia i zapłaty podatku od towarów i usług (VAT) do Naczelnika Urzędu Skarbowego.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które Pan przedstawił we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r., poz. 931 ze zm.), zwanej dalej „ustawą” lub „ustawą o VAT”:

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej „podatkiem”, podlegają:

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju

Towarami – na mocy art. 2 pkt 6 ustawy:

Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o towarach – rozumie się przez to rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do

rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Jak stanowi art. 2 pkt 22 ustawy:

Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:

sprzedaży - rozumie się przez to odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Z powyższych przepisów wynika, że zbycie nieruchomości, traktowane jest jako czynność odpłatnej dostawy towarów i na mocy art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Czynność podlegająca opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług może być opodatkowana lub korzystać ze zwolnienia z podatku.

Zarówno w treści ustawy, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku.

Z kolei zakres i zasady zwolnienia od podatku od towarów i usług dostawy towarów lub świadczenia usług zostały określone m.in. w art. 43 ustawy. W myśl art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy:

Zwalnia się od podatku dostawę terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane.

W świetle art. 2 pkt 33 ustawy:

Przez tereny budowlane rozumie się grunty przeznaczone pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku braku takiego planu – zgodnie z decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, o których mowa w przepisach o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Powyższe oznacza, że generalnie opodatkowane podatkiem VAT są dostawy, których przedmiotem są nieruchomości gruntowe zabudowane i niezabudowane, przy czym w przypadku tych ostatnich opodatkowane są wyłącznie te, których przedmiotem są tereny budowlane (przeznaczone pod zabudowę). Pozostałe natomiast dostawy gruntów niezabudowanych, będących gruntami leśnymi, rolnymi itp., nieprzeznaczonymi pod zabudowę – są zwolnione od podatku VAT.

W myśl art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2022 r., poz. 503):

Kształtowanie i prowadzenie polityki przestrzennej na terenie gminy, w tym uchwalanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, z wyjątkiem morskich wód wewnętrznych, morza terytorialnego i wyłącznej strefy ekonomicznej oraz terenów zamkniętych, należy do zadań własnych gminy.

Jak stanowi art. 4 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:

Ustalenie przeznaczenia terenu, rozmieszczenie inwestycji celu publicznego oraz określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.

Zgodnie z art. 4 ust. 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:

W przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w drodze decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, przy czym:

1)lokalizację inwestycji celu publicznego ustala się w drodze decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego;

2)sposób zagospodarowania terenu i warunki zabudowy dla innych inwestycji ustala się w drodze decyzji o warunkach zabudowy.

Stosownie do treści wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 28 marca 1996 r. w sprawie C-468/93 Gemeente Emmen – „teren budowlany” oznacza każdy nieuzbrojony lub uzbrojony teren uznany przez państwa członkowskie za teren z przeznaczeniem pod zabudowę.

Tym samym, w świetle orzeczeń Trybunału Sprawiedliwości za teren budowlany uznać można jedynie taki, który regulacjami prawa krajowego został przeznaczony pod zabudowę.

Wprowadzony do ustawy art. 2 pkt 33, odpowiada więc także treści ww. orzeczenia, gdyż cechę przeznaczenia pod zabudowę ustala się na podstawie określonych wprost w ustawie dokumentów prawa miejscowego.

Zatem, ustawa nakazuje oceniać przeznaczenie określonego gruntu wyłącznie w oparciu o istniejący plan zagospodarowania przestrzennego oraz wydane decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.

Z opisu sprawy wynika, że będąc płatnikiem zamierza Pan sprzedać działki niezabudowane nr 1, 2, 3, 4 należące do Dłużnika. Według uchwalonego miejscowego planu zagospodarowania działki nr: 1, 2, 3, 4 wchodzą w skład terenów zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, a działka nr 5 - w skład terenów dróg wewnętrznych. Jak wskazał Pan w opisie sprawy przedmiotowa nieruchomość jest niezabudowanym terenem budowlanym, zgodnie z art. 2 pkt 33 ustawy o podatku od towarów i usług, z uwagi na fakt, że w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczono przedmiotowe działki pod zabudowę mieszkaniową oraz działkę numer 5 pod zabudowę drogi wewnętrznej.

Zatem odnosząc się do zastosowania zwolnienia od podatku dla sprzedaży Nieruchomości, należy wskazać, że jak Pan wskazał w opisie wniosku działki, zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego nr 1, 2, 3, 4 i 5 są przeznaczone pod zabudowę, w konsekwencji spełniają definicję terenów budowlanych w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy.

Tym samym dostawa działek niezabudowanych nr 1, 2, 3, 4 i 5 nie będzie korzystać ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT.

Należy nadmienić, że dla dostawy nieruchomości niezabudowanych, które nie spełniają przesłanek do objęcia ich zwolnieniem od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy, ustawodawca przewidział możliwość zastosowania zwolnienia od podatku w oparciu o art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy.

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy:

Zwalnia się od podatku dostawę towarów wykorzystywanych wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku, jeżeli z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Zwolnienie od podatku określone w art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy, dotyczy wszystkich towarów – zarówno nieruchomości, jak i ruchomości – przy nabyciu (imporcie lub wytworzeniu) których nie przysługiwało podatnikowi prawo do odliczenia podatku VAT i wykorzystywanych – niezależnie od okresu ich używania przez podatnika – wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku VAT.

Jak wskazano wyżej, aby zastosować zwolnienie od podatku, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy, dla dostawy towarów, spełnione muszą być łącznie dwa warunki wskazane w tym przepisie, tj.:

-towary od momentu ich nabycia do momentu ich zbycia muszą służyć wyłącznie działalności zwolnionej, w żadnym momencie ich posiadania nie można zmienić ich przeznaczenia oraz sposobu wykorzystywania,

-przy nabyciu (imporcie, wytworzeniu) tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Niespełnienie jednego z powyższych warunków daje podstawę do wyłączenia dostawy towarów ze zwolnienia od podatku VAT przewidzianego w ww. art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy.

W analizowanej sprawie, sprzedaż działek niezabudowanych nr 1, 2, 3, 4 i 5 nie korzysta ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy.

Z opisu sprawy wynika, że Dłużnik nabył niezabudowane działki nr 1, 2, 3, 4 i 5 z mocy prawa w drodze decyzji administracyjnej i nabycie to nie podlegało opodatkowaniu podatkiem VAT.

Należy zauważyć, że NSA w wyroku z dnia 28 lutego 2013 r., sygn. akt I FSK 627/12 wskazał, że „zwolnienie, o którym mowa w art. 136 lit. b) dyrektywy 2006/112/WE, a więc również wynikające z art. 43 ust. 1 pkt 2 u.p.t.u., przysługuje tylko wtedy gdy podatnik nie ma prawa do odliczenia podatku na skutek ograniczeń i zakazów przewidzianych przepisami dyrektywy lub u.p.t.u., co wynika np. ze związku ze sprzedażą zwolnioną od podatku (por. art. 86 i art. 88 ustawy), a więc nie ma zastosowania, gdy brak odliczenia podatku w poprzedniej fazie obrotu wynika z faktu, że dana czynność w ogóle nie podlegała opodatkowaniu (por. wyrok ETS z dnia 8 grudnia 2005 r. w sprawie C-280/04 Jyske Finanse A/S) oraz gdy podatnik, mając prawo do odliczenia podatku naliczonego, z uprawnienia tego nie skorzystał”.

W wyroku, na który powołuje się Naczelny Sąd Administracyjny, Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej stwierdził, że ze zwolnienia od VAT nie będzie korzystać dostawa towarów, w stosunku do których podatnik nie odliczył VAT naliczonego z powodów innych niż ściśle określone w art. 136 Dyrektywy 2006/112/WE. Tym samym, przepis art. 136 Dyrektywy 2006/112/WE wskazuje zatem, że w przypadkach, w których przy nabyciu towaru VAT w ogóle nie wystąpił, nie można uznać, że mamy do czynienia z brakiem prawa do odliczenia VAT.

Wobec powyższego należy wskazać, że w odniesieniu do czynności nabycia przez Dłużnika ww. działek nr 1, 2, 3, 4 i 5 nie wystąpił podatek od towarów i usług. Nie można zatem uznać, że Dłużnikowi przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT skoro dostawa nie była objęta tym podatkiem. W takiej sytuacji nie można mówić, że Dłużnikowi przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu ww. nieruchomości, lub że takie prawo nie przysługiwało, skoro przy nabyciu tych nieruchomości nie wystąpił podatek VAT, który mógłby podlegać odliczeniu przez Dłużnika.

Zatem, sprzedaż ww. działek niezabudowanych nr 1, 2, 3, 4 i 5 nie będzie korzystać ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy, z uwagi na fakt, że nie został spełniony warunek, o których mowa w tym przepisie.

Ponadto z opisu sprawy wynika, że działki te nie były wykorzystywane przez obecnego właściciela na żadne cele, nie dokonywano obrotu nieruchomości ani jej nie udostępniano. Tym samym Dłużnik nie wykorzystywał działek niezabudowanych nr 1, 2, 3, 4 i 5 wyłącznie na cele działalności zwolnionej z VAT.

Zatem zbycie działek nr 1, 2, 3, 4 i 5 nie będzie korzystać ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9, a także pkt 2 ustawy o VAT. Oznacza to, że sprzedaż działek nr 1, 2, 3, 4 i 5 podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług z zastosowaniem właściwej stawki podatku VAT. Tym samym przy sprzedaży ww. działek powstanie obowiązek naliczenia i zapłaty podatku od towarów i usług wg stawki właściwej dla przedmiotu sprzedaży.

Pana stanowisko jest zatem prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Pełna weryfikacja przedstawionych we wniosku okoliczności możliwa jest jedynie w toku postępowania podatkowego lub kontrolnego, prowadzonego przez uprawnione do tego organy, będącego poza zakresem instytucji interpretacji indywidualnej. Postępowanie w sprawie dotyczącej wydania interpretacji indywidualnej jest postępowaniem szczególnym, mającym charakter uproszczony, odrębny od postępowania podatkowego, uregulowanego w dziale IV Ordynacji podatkowej. Wydając bowiem interpretację indywidualną Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej przedstawia jedynie pogląd dotyczący wykładni treści analizowanych przepisów i sposobu ich zastosowania w odniesieniu do przedstawionego we wniosku stanu faktycznego bądź zdarzenia przyszłego (którego elementy przyjmuje, jako podstawę rozstrzygnięcia bez weryfikacji).

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  - Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.

  - Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są  przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na  adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co  do  zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).