Zastosowanie zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy o VAT dla kompleksowej usługi zapewnienia oprawy artystycznej ... - Interpretacja - 0113-KDIPT1-2.4012.829.2022.2.SM

shutterstock

Interpretacja indywidualna z dnia 9 lutego 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.829.2022.2.SM

Temat interpretacji

Zastosowanie zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy o VAT dla kompleksowej usługi zapewnienia oprawy artystycznej wesel wykonywanej przez spółkę z o.o.

Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

28 listopada 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 28 listopada 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy o VAT dla kompleksowej usługi zapewnienia oprawy artystycznej wesel wykonywanej przez Państwa. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 1 lutego 2023 r. (wpływ 6 lutego 2023 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca (dalej również jako: „Podatnik”) jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością.

Działalność rozpoczął …. Kody PKD, które dotyczą prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności to w przeważającej części 90.01.Z Działalność związana z wystawianiem przedstawień artystycznych. Pozostałe kody, które odpowiadają wykonywanej działalności to:

…,

…,

…,

59.20.Z Działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych,

90.02.Z Działalność wspomagają wystawianie przedstawień artystycznych oraz

90.03.Z Artystyczna i literacka działalność twórcza.

Wnioskodawca posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nieograniczony obowiązek podatkowy w świetle art. 3 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Nie jest on czynnym podatnikiem VAT, z uwagi na zwolnienie podmiotowe z art. 113 ust. 1 ustawy o VAT. Jako że niedługo przekroczy próg 200 tys. złotych przychodu, zastanawia się, czy nie przysługuje mu zwolnienie przedmiotowe z VAT.

Wszystkie wskazane usługi wykonują członkowie zarządu Spółki. Ponadto Spółka zatrudnia jedną pracownicę, która pracuje na podstawie umowy o pracę.

W ramach świadczonych przez Wnioskodawcę usług, zapewnia on oprawę muzyczną wesel, na którym członkowie zarządu oraz pracownica grają jako zespół, jak również świadczą usługi konferansjerskie. Animacja uroczystości przez wodzireja polega na realizacji autorskiego scenariusza, powstałego w konsultacji z klientami Wnioskodawcy, w którego powstaniu rola Wnioskodawcy jest jednak przeważająca. Scenariusz obejmuje takie elementy jak tańce integracyjne, zabawy integracyjne, konkursy, podziękowania, prowadzenie oczepin, itd. Wskazane elementy często tworzone są na podstawie autorskich pomysłów członków zarządu. Scenariusz polega na odpowiednim doborze elementów muzycznych, choreograficznych i literackich i uszeregowaniu ich we właściwej kolejności. Rolą wodzireja, oprócz realizacji scenariusza, jest komunikacja z uczestnikami oraz zapewnienie odpowiedniej atmosfery na imprezie, a także koordynowanie działalności innych usługodawców zatrudnionych przez organizatora imprezy.

Rola zespołu jest ściśle skoordynowana ze scenariuszem imprezy. Zespół dokonuje twórczych przekształceń utworów. W ramach kompleksowej usługi, Wnioskodawca zapewnia również zaopatrzenie imprezy w sprzęt, bez którego realizacja scenariusza imprezy jest niemożliwa: oświetlenie, nagłośnienie, generatory dymu czy też różnego rodzaju drobne akcesoria niezbędne do realizacji zabaw. Każdorazowo Wnioskodawca jest odpowiedzialny za dobór utworów, który, choć uwzględniający sugestie klientów Wnioskodawcy, jest również zestawieniem autorskim, dopasowanym do scenariusza całej imprezy.

Reasumując, przy świadczonych przez członków zarządu oraz pracownicę Wnioskodawcy usługach występują oni za każdym razem jako indywidualni twórcy i artyści wykonawcy jednocześnie, bowiem tworzą scenariusze imprez, a następnie je wykonują. Utworzenie scenariusza imprezy ma charakter twórczy. Dobór muzyki i kolejność poszczególnych utworów jest wyrazem zmysłu artystycznego i umiejętności w zakresie dostosowania wykonywanych utworów do gustów organizatorów imprezy. Scenariusz ten składa się również z utworów stworzonych osobiście, takich jak: konkursy, autorskie animacje czy zabawy.

Należy dodać, że Wnioskodawca planuje zawrzeć z członkami zarządu oraz pracownicą umowy, przenoszące prawa autorskie do wykonywanych przez nich utworów na Spółkę. Po zawarciu takiej umowy do tworzonych indywidualnie i charakterystycznych dla Wnioskodawcy przedstawień muzyczno-artystycznych, wykonywanych przez członków zarządu oraz pracownicę, prawa autorskie przysługiwać będą Wnioskodawcy.

Przedstawienie zawiera takie elementy jak artystyczne wykonanie w większości utworów innych autorów i własnych oraz prowadzenie tradycyjnych zabaw charakterystycznych dla danego typu uroczystości (np. oczepiny). Na imprezach są też przemówienia i toasty, w trakcie których członkowie zarządu i pracownica wykorzystują autorskie gagi i żarty nawiązując do konwencji tzw. stand up-u.

Wnioskodawca wynagradzany jest w formie honorarium wypłacanego przez Klienta, na podstawie faktury lub paragonu.

Wątpliwości Wnioskodawcy budzi interpretacja przepisu art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy podatku od towarów i usług, w kontekście wyżej opisanych usług, świadczonych przez Wnioskodawcę.

Pytanie

Czy kompleksowa usługa zapewnienia oprawy artystycznej wesel podlega zwolnieniu od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy o podatku od towarów i usług, jeżeli ze zwolnienia chce skorzystać osoba prawna (spółka z o.o.)?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, Spółka może skorzystać ze zwolnienia określonego w art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy o VAT. Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Ustawodawca zarówno w treści ustawy, jak i w przepisach wykonawczych do niej, przewiduje dla niektórych czynności obniżone stawki lub zwolnienie od podatku. Jako odstępstwo od zasady powszechności i równości opodatkowania, zastosowanie obniżonej stawki podatku lub zwolnienia od podatku możliwe jest jedynie w przypadku wykonywania czynności ściśle określonych w ww. ustawie oraz w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie jej upoważnienia.

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy, zwalnia się od podatku usługi kulturalne świadczone przez indywidualnych twórców i artystów wykonawców, w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wynagradzane w formie honorariów, w tym za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania utworów.

Brzmienie ww. art. 43 ust. 1 pkt 33 ustawy wskazuje, że ze zwolnienia od podatku korzystać mogą usługi w zakresie kultury oraz dostawa towarów ściśle z tymi usługami związana.

Usługi będące przedmiotem wniosku o wydanie interpretacji stanowią, zdaniem Wnioskodawcy, usługi kultury. Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej - działalność kulturalna polega na tworzeniu, upowszechnianiu i ochronie kultury. Zgodnie z wykładnią językową pod terminem „usługi kulturalne” kryją się usługi odnoszące się do kultury, natomiast kultura to całokształt materialnego i duchowego dorobku ludzkości, a także ogół wartości i zasad oraz norm współżycia przyjętych przez dane zbiorowości. Kultura to wszystko co powstaje dzięki pracy człowieka, co jest wytworem jego myśli i działalności. Przy świadczeniu usług oprawy muzycznej i artystycznej imprez Wnioskodawca wykorzystuje znane z tradycji dawne zabawy i przyśpiewki, często nawiązuje również do dawnych zwyczajów i przesądów. Podczas imprez Wnioskodawca często opowiada skecze i zabawne historie związane z tradycją, przesądami i zwyczajami ludzkimi. Tego typu działanie to nie tylko przypominanie o tradycji i zwyczajach z dawnych czasów ale też przekazywanie tej wiedzy i zwyczajów dla następnych pokoleń, które są uczestnikami takiej imprezy. Pewne elementy z przedstawienia artystycznego mogą być wykluczane lub dodawane i zależy to od indywidualnych potrzeb klienta. Na tej podstawie Wnioskodawca uważa, organizowane przez Spółkę imprezy mają charakter usług kulturalnych poprzez tworzenie i upowszechnianie kultury.

Zgodnie z art. 1 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1191 ze zm.), do której odwołuje się ustawodawca w treści ww. art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b - przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór).

W szczególności przedmiotem prawa autorskiego są m.in. utwory muzyczne i słowno-muzyczne, a także sceniczne, sceniczno-muzyczne, choreograficzne i pantomimiczne (art. 1 ust. 2 pkt 7 i 8 ww. ustawy).

Pod ochroną pozostaje - na podstawie art. 85 ust. 1 ww. ustawy - każde artystyczne wykonanie utworu lub dzieła sztuki ludowej niezależnie od jego wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia.

Zgodnie z art. 85 ust. 2 ww. ustawy, artystycznymi wykonaniami, w rozumieniu ust. 1, są w szczególności: działania aktorów, recytatorów, dyrygentów, instrumentalistów, wokalistów, tancerzy i mimów oraz innych osób w sposób twórczy przyczyniających się do powstania wykonania.

Mając na względzie znaczenie pierwiastka autorskiego (kreacyjnego) przy tworzeniu scenariusza danej imprezy weselnej, zdaniem Wnioskodawcy, świadcząc usługi oprawy artystycznej i muzycznej imprez okolicznościowych zarówno członkowie zarządu, jak i pracownica, występują jako indywidualni twórcy lub artyści wykonawcy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1062 ze zm.), ponieważ scenariusz danej imprezy weselnej każdorazowo ustalany jest indywidualnie pod każdego klienta zgodnie z jego indywidualnymi wymaganiami oraz preferencjami. Pod każdy scenariusz dobierany jest odpowiedni repertuar muzyczny. Tworzone scenariusze wesel składają się z: odpowiedniej selekcji repertuaru muzycznego, miksowania muzyki na żywo (w wyniku czego każdorazowo powstaje unikalna kompozycja) oraz prowadzenia animacji oraz zabaw. Jako że Wnioskodawca planuje zawrzeć zarówno z członkami zarządu, jak i z pracownicą umowy przeniesienia praw autorskich, zdaniem Wnioskodawcy to on wejdzie wtedy w rolę indywidualnego twórcy i artysty wykonawcy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:

Opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy:

Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy, przewidują dla niektórych towarów i usług zwolnienie od podatku.

Zakres i zasady zwolnienia od podatku dostaw towarów lub świadczenia usług zostały określone m.in. w art. 43 ustawy.

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 33 ustawy:

Zwalnia się od podatku usługi kulturalne świadczone przez:

a)podmioty prawa publicznego lub inne podmioty uznane na podstawie odrębnych przepisów za instytucje o charakterze kulturalnym lub wpisane do rejestru instytucji kultury, prowadzonego przez organizatora będącego podmiotem tworzącym instytucje kultury w rozumieniu przepisów o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, oraz dostawę towarów ściśle z tymi usługami związaną,

b)indywidualnych twórców i artystów wykonawców, w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wynagradzane w formie honorariów, w tym za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania utworów.

Ponadto, zgodnie z art. 43 ust. 19 ustawy:

Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 33, nie ma zastosowania do:

1)usług związanych z filmami i nagraniami na wszelkich nośnikach;

2)wstępu:

a)na spektakle, koncerty, przedstawienia i imprezy w zakresie twórczości i wykonawstwa artystycznego i literackiego,

b)do wesołych miasteczek, parków rozrywki, cyrków, dyskotek, sal balowych,

c)do parków rekreacyjnych, na plaże i do innych miejsc o charakterze kulturalnym;

3)wstępu oraz wypożyczania wydawnictw w zakresie usług świadczonych przez biblioteki, archiwa, muzea i innych usług związanych z kulturą;

4)usług związanych z produkcją filmów i nagrań na wszelkich nośnikach;

5)działalności agencji informacyjnych;

6)usług wydawniczych;

7)usług radia i telewizji, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 34;

8)usług ochrony praw.

Należy podkreślić, że pojęcia używane do oznaczenia zwolnień, o których mowa w art. 43 ustawy, należy interpretować ściśle, zważywszy, że zwolnienia te stanowią odstępstwa od ogólnej zasady, zgodnie z którą podatek od towarów i usług pobierany jest od każdej usługi świadczonej odpłatnie przez podatnika. Hipoteza normy prawnej zawarta w powyższym przepisie art. 43 ust. 1 pkt 33 będzie zatem obejmować wyłącznie podmioty expressis verbis w nim ujęte.

Analizując powołane wyżej regulacje dotyczące zwolnienia od podatku od towarów i usług przewidzianego w art. 43 ust. 1 pkt 33 ustawy, w zakresie usług kulturalnych zauważyć należy, że warunkiem zastosowania ww. zwolnienia od podatku jest spełnienie przesłanki o charakterze podmiotowym odnoszącej się do usługodawcy, jak również przedmiotowym, dotyczącym rodzaju świadczonych usług. Niespełnienie chociażby jednej z ww. przesłanek powoduje, że zwolnienie nie będzie miało zastosowania.

W skład grupy podmiotów uprawnionych do zwolnienia weszli indywidualni twórcy i artyści wykonawcy, w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wynagradzani w formie honorariów, w tym za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania utworów.

Ustawodawca - w art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy - wymienia usługi indywidualnych twórców i artystów wykonawców, odsyłając w celu zdefiniowania tych pojęć do ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2509), zwanej dalej ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

I tak, zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych:

Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór).

W myśl art. 1 ust. 2 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych:

W szczególności przedmiotem prawa autorskiego są utwory:

1)wyrażone słowem, symbolami matematycznymi, znakami graficznymi (literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne oraz programy komputerowe);

2)plastyczne;

3)fotograficzne;

4)lutnicze;

5)wzornictwa przemysłowego;

6)architektoniczne, architektoniczno-urbanistyczne i urbanistyczne;

7)muzyczne i słowno-muzyczne;

8)sceniczne, sceniczno-muzyczne, choreograficzne i pantomimiczne;

9)audiowizualne (w tym filmowe).

Na podstawie art. 8 ust. 2 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych:

Domniemywa się, że twórcą jest osoba, której nazwisko w tym charakterze uwidoczniono na egzemplarzach utworu lub której autorstwo podano do publicznej wiadomości w jakikolwiek inny sposób w związku z rozpowszechnianiem utworu.

Stosownie do art. 85 ust. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych:

Każde artystyczne wykonanie utworu lub dzieła sztuki ludowej pozostaje pod ochroną niezależnie od jego wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia.

Zgodnie z art. 85 ust. 2 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych:

Artystycznymi wykonaniami, w rozumieniu ust. 1, są w szczególności: działania aktorów, recytatorów, dyrygentów, instrumentalistów, wokalistów, tancerzy i mimów oraz innych osób w sposób twórczy przyczyniających się do powstania wykonania.

Z treści ww. przepisów można zatem wywieść, że twórcą w rozumieniu ustawy jest każda osoba prowadząca faktycznie działalność twórczą, czyli działalność, której efektem jest powstanie utworu w rozumieniu art. 1 ust. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Użyte w tym przepisie określenie „przejaw działalności twórczej”, należy rozumieć jako uzewnętrzniony rezultat działalności człowieka o charakterze kreacyjnym.

Tak sformułowana treść przepisów określających zwolnienie od podatku, gdzie szczególnie akcentowana jest „indywidualność twórców i artystów wykonawców”, w zestawieniu z brzmieniem przepisów ustawy o prawie autorskim pozwala stwierdzić, że intencją ustawodawcy podatkowego było objęcie zwolnieniem wyłącznie takich usług kulturalnych, które świadczone są przez twórców, artystów wykonawców, z uwzględnieniem ich szczególnych relacji z dziełem, utworem. Powyższego przymiotu twórcy, czy artysty wykonawcy z pewnością nie można przypisać np. spółkom.

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że prowadzą Państwo działalność od 25 września 2018 r. w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Państwo nie są czynnym podatnikiem VAT, z uwagi na zwolnienie podmiotowe z art. 113 ust. 1 ustawy o VAT. Państwa działalność to w przeważającej części działalność związana z wystawianiem przedstawień artystycznych. W ramach świadczonych przez Państwa Spółkę usług, zapewniają Państwo oprawę muzyczną wesel, na których członkowie zarządu oraz pracownica grają jako zespół, jak również świadczą usługi konferansjerskie. Państwa Spółka zapewnia również zaopatrzenie imprezy w sprzęt, bez którego realizacja scenariusza imprezy jest niemożliwa: oświetlenie, nagłośnienie, generatory dymu czy też różnego rodzaju drobne akcesoria niezbędne do realizacji zabaw. Państwa Spółka planuje zawrzeć z członkami zarządu oraz pracownicą umowy, przenoszące prawa autorskie do wykonywanych przez nich utworów na Spółkę. Po zawarciu takiej umowy do tworzonych indywidualnie i charakterystycznych dla Państwa Spółki przedstawień muzyczno-artystycznych, wykonywanych przez członków zarządu oraz pracownicę, prawa autorskie przysługiwać będą Państwa Spółce. Państwa Spółka wynagradzana jest w formie honorarium wypłacanego przez Klienta, na podstawie faktury lub paragonu.

Państwa wątpliwości budzi interpretacja przepisu art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy podatku od towarów i usług, w kontekście wyżej opisanych usług, świadczonych przez Państwa Spółkę.

Należy zauważyć, że aby skorzystać ze zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy o VAT wymagane jest posiadanie statusu indywidualnego twórcy lub artysty wykonawcy. Państwa Spółka natomiast w zakresie Państwa działalności nie może korzystać ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy gdyż, jako podmiot gospodarczy nie posiada statusu indywidualnego twórcy lub artysty wykonawcy. Status taki może być przyznany wyłącznie personalnie konkretnej osobie, a nie spółce, która ze swojej istoty jest podmiotem zbiorowym. A zatem tylko i wyłącznie usługi świadczone przez osoby fizyczne posiadające statusu indywidualnego twórcy lub artysty wykonawcy objęte będą zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy.

Odnosząc przedstawione okoliczności sprawy do powołanych przepisów prawa stwierdzić należy, że skoro Państwo prowadzicie działalność gospodarczą, w przeważającej części związaną z wystawianiem przedstawień artystycznych, w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, to tym samym nie możecie Państwo być uznani za indywidualnego twórcę lub artystę wykonawcę. Zatem nie jesteście Państwo podmiotem wymienionym w art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy.

Wobec powyższego, z uwagi na fakt, że Państwa Spółka nie jest podmiotem (twórcą i artystą wykonawcą), o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy, to świadczone przez Państwa Spółkę kompleksowe usługi zapewnienia oprawy artystycznej wesel nie korzystają ze zwolnienia od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy.

Tym samym Państwa stanowisko należało uznać za nieprawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Inne kwestie przedstawione we wniosku, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa – rozpatrzone.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosują się Państwo do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 329 z późn. zm.; (dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).