Opodatkowanie zakupionego urządzenia wielofunkcyjnego oraz urządzeń drukujących. - Interpretacja - 0112-KDIL3.4012.179.2023.2.AK

ShutterStock

Interpretacja indywidualna z dnia 18 maja 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.179.2023.2.AK

Temat interpretacji

Opodatkowanie zakupionego urządzenia wielofunkcyjnego oraz urządzeń drukujących.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

22 marca 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 17 marca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania zakupionego urządzenia wielofunkcyjnego oraz urządzeń drukujących stawką podatku VAT w wysokości 23%.

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 26 kwietnia 2023 r. (wpływ 26 kwietnia 2023 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Gmina Miasto (…) (dalej: Wnioskodawca lub Miasto) jest zarejestrowana jako płatnik podatku od towarów i usług. Jako podatnik podatku od towarów i usług składa w urzędzie skarbowym JPK_V7M za okresy miesięczne w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu.

Miasto zrealizowało (…), którego celem było zwiększenie kompetencji matematycznych i umiejętności naukowo-technicznych poprzez doposażenie bazy dydaktycznej 15 (…) szkół podstawowych polegające na utworzeniu (…) Pracowni (…) w Szkole Podstawowej (…) oraz wyposażeniu szkolnych pracowni w pomoce dydaktyczne do nauczania matematyki w oparciu o eksperyment uczniów kl. II i III.

W ramach doposażenia bazy dydaktycznej do (…) Pracowni (…) zostało zakupione urządzenie wielofunkcyjne, a do wszystkich pozostałych pracowni szkolnych – drukarki laserowe.

Miasto w ramach realizacji projektu zakupiło m.in. urządzenie wielofunkcyjne (…) oraz 15 sztuk urządzeń drukujących (…), zgodnie z fakturą VAT nr (…) z dnia (…) czerwca 2022 r. o łącznej wartości brutto (…) zł.

Przedmiotowa faktura jest skutkiem umowy nr (…) zawartej pomiędzy Miastem a firmą (…) Sp. z o.o., wybraną w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, gdzie określono:

-definicję przedmiotu zamówienia,

-kod CPV (m.in. oświadczenie, że CPV: (…) Urządzenia drukujące i graficzne),

-główne miejsca realizacji dostaw (…),

-oświadczenie, że drukarki zakupione w postępowaniu są przeznaczone dla placówek oświatowych i zostaną nieodpłatnie przekazane tym placówkom oraz treść: „W związku z tym zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy o podatku od towarów i usług, gdy dostawa drukarek będzie zakupiona dla placówek oświatowych bądź organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 13-15, będzie podlegała opodatkowaniu stawką podatku w 0%”.

Zakupione urządzenie wielofunkcyjne (…) (opis urządzenia w dokumentacji producenta dostępnej na stronie (…)) nie jest drukarką, a urządzeniem wielofunkcyjnym. Posiada następujące funkcje:

·kopiowania, faxu, drukowania, skanowania;

·wykańczania dokumentów – Zszywanie narożne; Zszywanie dwupunktowe; (…); Łączone/mieszane media; Składanie w pół; Składanie do postaci listowej; Dziurkowanie Broszura 4 otworów; Dziurkowanie 2 otworów; Wstawianie arkuszy, raportowanie; Sortowanie offsetowe; Składanie w Z; Druk banerów; Zszywanie narożne (offline);

·ochronę hasłem przechowywanych danych poufnych;

·bezpieczną integrację z siecią, szyfrowanie danych, nadpisywanie dysku twardego oraz zaawansowane uwierzytelnianie użytkownika;

·separator prac – oddzielanie faksów;

·obsługi jak smartfon lub tablet za pomocą w pełni dostosowanego interfejsu użytkownika;

·automatyczne powiększanie dokumentu;

·dodatkowe oprogramowanie, antywirus;

·automatyczne wykrywanie typu i wagi papieru;

·funkcje bezpiecznego drukowania oraz drukowania (…) niewymagające zastosowania serwera;

·drukowanie mobilne,

·łączność: moduł interfejsu USB; moduł do montażu czytnika kart zbliżeniowych; różne technologie kart identyfikacyjnych; uwierzytelnianie biometryczne (skaner układu naczyń krwionośnych w palcach); moduł faksu (fax (…), funkcje faksu cyfrowego); połączenie klawiatury USB, Bluetooth; tryb bezprzewodowego LAN i punktu dostępu bezprzewodowego LAN; Funkcja ochrony kopii; Zastępczy dysk SSD – zwiększona pojemność do 1 TB.

Stosownie do art. 83 ust. 13 ustawy o VAT opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0% podlegają towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy.

Biorąc pod uwagę treść interpretacji indywidualnych wydawanych przez instytucje skarbowe, treść załącznika nr 8 ustawy należy interpretować w sposób ścisły, katalog towarów w nim wskazanych jest katalogiem zamkniętym.

Zatem, jeżeli dane urządzenie wykracza poza cechy drukarki, a posiada np. cechy urządzenia wielofunkcyjnego, posiada funkcjonalność kopiowania, faxu, zszywania, dziurkowania itp., a takie cechy posiada urządzenie wielofunkcyjne (…), prawidłowe powinno być zastosowanie stawki 23%, niezależnie od tego, że jest to urządzenie, które zostało nieodpłatnie przekazane dla szkół podstawowych w ramach realizowanego projektu unijnego.

Zakupione w ramach projektu 15 sztuk urządzeń drukujących (…), zarówno w ocenie Zamawiającego jak i Wykonawcy nie są jedynie drukarkami, a urządzeniami pośrednimi pomiędzy zwykłymi drukarkami a urządzeniami wielofunkcyjnymi. Urządzenia te zgodnie z dokumentacją ze strony internetowej producenta (…) posiadają:

·system operacyjny pozwalający na drukowanie mobilne,

·funkcje związane z bezpieczeństwem drukowania,

·zewnętrzny moduł zszywający z opcją zszywania w rogu (offline),czego nie posiadają zwykłe drukarki podłączone do komputerów przez kabel USB.

Zatem, w Państwa ocenie, urządzenie (…) również nie kwalifikuje się jako drukarka wskazana w załączniku nr 8 ustawy o VAT, a tym samym nie kwalifikuje się do zastosowania stawki VAT 0%.

Majątek wytworzony w ramach projektu ma charakter ogólnodostępny, pełni funkcje edukacyjne. Zakupione doposażenie zostało nieodpłatnie przekazane na stan 15 szkół podstawowych – jednostek organizacyjnych Gminy Miasto (…). Za jego eksploatację odpowiadają dyrektorzy poszczególnych jednostek.

W uzupełnieniu do wniosku wskazali Państwo następujące informacje:

W zakresie realizacji zamówienia na dostawę urządzenia wielofunkcyjnego oraz urządzeń drukujących Gmina Miasto (…) jest zamawiającym w rozumieniu ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 170 ze zm.).

Gmina Miasto (…) jest organem prowadzącym dla 15 szkół podstawowych, którym zostaną przekazane urządzenia drukujące oraz Szkoły Podstawowej (…), której zostanie przekazane urządzenie wielofunkcyjne.

Szkoły podstawowe, o których mowa we wniosku stanowią placówki oświatowe w rozumieniu art. 43 ust. 9 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług,

Wykonawca wyłoniony w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nie posiada stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową w przypadku dostawy sprzętu komputerowego dla placówek oświatowych,

Wykonawca wyłoniony w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nie przekaże kopii dokumentów, o których mowa w art. 83 ust. 14 i 15 ustawy do właściwego urzędu skarbowego.

Pytanie

Biorąc powyższe pod uwagę, zwracają się Państwo z zapytaniem, czy zakupione urządzenie wielofunkcyjne (…) oraz 15 sztuk urządzeń drukujących (…), przekazanych następnie do szkół podstawowych, powinny być opodatkowane stawką podatku VAT w wysokości 23%?

Państwa stanowisko w sprawie

W Państwa ocenie, zakupione urządzenia w ramach przedmiotowego projektu powinny być opodatkowane wg stawki podstawowej, tj. 23% VAT.

Podstawą do zastosowania preferencyjnej stawki 0% w przypadku dostaw sprzętu komputerowego na rzecz placówek oświatowych jest przede wszystkim zaliczenie dostarczanych towarów do określonych grup towarowych wymienionych w załączniku nr 8 do ustawy o VAT.

Katalog towarów, co do których mają zastosowanie przepisy art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy o VAT, został przez ustawodawcę określony w sposób szeroki, wymieniono bowiem grupy towarów bez podania szczegółowego oznaczenia Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, jednak jest to katalog zamknięty, co oznacza, że ustawodawca nie przewidział jakichkolwiek wyjątków ani interpretacji rozszerzających.

W związku z powyższym należy stwierdzić, że nie każdy sprzęt komputerowy będzie opodatkowany 0% stawka podatku, lecz tylko i wyłącznie ten, który został wymieniony w załączniku nr 8 do ustawy o VAT.

Wszystkie niewymienione towary wchodzące w skład sprzętu komputerowego będą opodatkowane stawką podstawową – 23% podatku VAT. Należy podkreślić, że urządzenia wielofunkcyjne nie zostały wymienione wprost w załączniku nr 8 do ustawy o VAT, zatem ich dostawa nie może podlegać preferencyjnej stawce podatku VAT.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej „podatkiem”, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

W myśl art. 2 pkt 6 ustawy:

Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o towarach – rozumie się przez to rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W świetle art. 41 ust. 1 ustawy:

Stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Zgodnie z art. 146aa ust. 1 pkt 1 ustawy:

W okresie od dnia 1 stycznia 2019 r. do końca roku następującego po roku, dla którego wartość relacji, o której mowa w art. 38a pkt 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, jest nie większa niż 43% oraz wartość, o której mowa w art. 112aa ust. 5 tej ustawy, jest nie mniejsza niż -6%: stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2, art. 110 i art. 138i ust. 4, wynosi 23%.

Oprócz stawki podstawowej, na wybrane grupy towarów i usług, ustawodawca przewidział także stawki preferencyjne, przy czym wszelkie preferencje dotyczące wysokości opodatkowania stanowią wyjątek od ogólnej zasady i dlatego zastosowanie niższej niż podstawowa stawka podatku, może być zrealizowane wyłącznie w granicach określonych przepisami ustawy o podatku od towarów i usług i wydanych na podstawie delegacji ustawowej aktów wykonawczych do tej ustawy.

Na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy:

Stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostaw sprzętu komputerowego:

a)dla placówek oświatowych,

b)dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym

– przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 13-15.

Stosownie do art. 83 ust. 13 ustawy:

Opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0% podlegają towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy.

W załączniku nr 8 do ustawy – „Wykaz towarów, których dostawa jest opodatkowana stawką 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy” wymieniono:

1.Jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych

2.Drukarki

3.Skanery

4.Urządzenia komputerowe do pism Braille’a (dla osób niewidomych i niedowidzących)

5.Urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe, routery i modemy).

W myśl art. 83 ust. 14 ustawy:

Dokonujący dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26, stosuje stawkę podatku 0%, pod warunkiem:

1)posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami – w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a;

2)posiadania kopii umowy o nieodpłatnym przekazaniu sprzętu komputerowego placówce oświatowej oraz posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami – w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. b.

Ponadto stosownie do art. 83 ust. 15 ustawy:

Dostawca obowiązany jest przekazać kopię dokumentów, o których mowa w ust. 14, do właściwego urzędu skarbowego.

Jednocześnie zaznaczyć należy, że w myśl art. 43 ust. 9 ustawy:

Przez placówki oświatowe, o których mowa w ust. 1 pkt 13 oraz w art. 83, rozumie się szkoły i przedszkola publiczne i niepubliczne, szkoły wyższe i placówki opiekuńczo-wychowawcze.

Z powołanych regulacji wynika, że nie każdy sprzęt komputerowy, będący przedmiotem dostawy dla placówek oświatowych, organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym, będzie opodatkowany stawką podatku w wysokości 0%, lecz tylko i wyłącznie wymieniony w załączniku nr 8 do ustawy.

Przepisy ustawy przewidują warunki, jakie należy spełnić, aby móc zastosować preferencyjną stawkę podatku. Po pierwsze, dostawa musi być realizowana na rzecz placówki oświatowej. Na potrzeby art. 83 ustawy, w treści art. 43 ust. 9 ustawy, wymieniono zamknięty katalog placówek oświatowych. Po drugie, preferencyjną stawką objęta może być jedynie dostawa ściśle określonego sprzętu komputerowego wskazanego w załączniku nr 8 do ustawy, w którym literalnie wymienione są m.in.: jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych, urządzenia do transmisji danych cyfrowych, drukarki oraz skanery. Unormowania zawarte w art. 83 ust. 14 oraz ust. 15 ustawy wskazują na warunki formalne do zastosowania stawki 0%, poprzez obowiązek posiadania stosownych dokumentów, których następnie kopie dokonujący dostawy obowiązany jest przekazać do właściwego urzędu skarbowego. Zatem dopiero łączne spełnienie wszystkich powyższych warunków uprawnia dostawcę do zastosowania obniżonej stawki do dostawy sprzętu komputerowego.

Dodatkowo wyjaśnić należy, że katalog towarów, co do których mają zastosowanie przepisy art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy o podatku od towarów i usług, został przez ustawodawcę określony w sposób szeroki (wymieniono grupy towarów bez podania szczegółowego oznaczenia Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług), jednakże jest to katalog zamknięty, co oznacza, że ustawodawca nie przewidział w tym przypadku jakichkolwiek wyjątków ani też interpretacji rozszerzających.

Jak wynika z opisu sprawy zakupili Państwo urządzenie wielofunkcyjne oraz 15 sztuk urządzeń drukujących.

Zakupione urządzenie wielofunkcyjne nie jest drukarką, a urządzeniem wielofunkcyjnym. Posiada następujące funkcje:

·kopiowania, faxu, drukowania, skanowania;

·wykańczania dokumentów – Zszywanie narożne; Zszywanie dwupunktowe; (…); Łączone/mieszane media; Składanie w pół; Składanie do postaci listowej; Dziurkowanie Broszura 4 otworów; Dziurkowanie 2 otworów; Wstawianie arkuszy, raportowanie; Sortowanie offsetowe; Składanie w Z; Druk banerów; Zszywanie narożne (offline);

·ochronę hasłem przechowywanych danych poufnych;

·bezpieczną integrację z siecią, szyfrowanie danych, nadpisywanie dysku twardego oraz zaawansowane uwierzytelnianie użytkownika;

·separator prac – oddzielanie faksów;

·obsługi jak smartfon lub tablet za pomocą w pełni dostosowanego interfejsu użytkownika;

·automatyczne powiększanie dokumentu;

·dodatkowe oprogramowanie, antywirus;

·automatyczne wykrywanie typu i wagi papieru;

·funkcje bezpiecznego drukowania oraz drukowania (…) niewymagające zastosowania serwera;

·drukowanie mobilne;

·łączność: moduł interfejsu USB; moduł do montażu czytnika kart zbliżeniowych; różne technologie kart identyfikacyjnych; uwierzytelnianie biometryczne (skaner układu naczyń krwionośnych w palcach); moduł faksu (fax (…), funkcje faksu cyfrowego); połączenie klawiatury USB, Bluetooth; tryb bezprzewodowego LAN i punktu dostępu bezprzewodowego LAN; Funkcja ochrony kopii; Zastępczy dysk SSD – zwiększona pojemność do 1 TB.

Jeżeli dane urządzenie wykracza poza cechy drukarki, a posiada np. cechy urządzenia wielofunkcyjnego, posiada funkcjonalność kopiowania, faxu, zszywania, dziurkowania itp.,

a takie cechy posiada urządzenie wielofunkcyjne, prawidłowe powinno być zastosowanie stawki 23%, niezależnie od tego, że jest to urządzenie, które zostało nieodpłatnie przekazane dla szkół podstawowych w ramach realizowanego projektu unijnego.

Natomiast zakupione w ramach projektu 15 sztuk urządzeń drukujących, zarówno w ocenie Zamawiającego jak i Wykonawcy nie są jedynie drukarkami, a urządzeniami pośrednimi pomiędzy zwykłymi drukarkami a urządzeniami wielofunkcyjnymi. Urządzenia te zgodnie z dokumentacją ze strony internetowej posiadają:

·system operacyjny pozwalający na drukowanie mobilne,

·funkcje związane z bezpieczeństwem drukowania,

·zewnętrzny moduł zszywający z opcją zszywania w rogu (offline),czego nie posiadają zwykłe drukarki podłączone do komputerów przez kabel USB.

Urządzenie drukujące nie kwalifikuje się jako drukarka wskazana w załączniku nr 8 ustawy o VAT, a tym samym nie kwalifikuje się do zastosowania stawki VAT 0%.

Ponadto, w zakresie realizacji zamówienia na dostawę urządzenia wielofunkcyjnego oraz urządzeń drukujących Miasto jest zamawiającym w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych. Miasto jest organem prowadzącym dla 15 szkół podstawowych, którym zostaną przekazane urządzenia drukujące oraz szkoły podstawowej, której zostanie przekazane urządzenie wielofunkcyjne. Szkoły podstawowe, o których mowa we wniosku stanowią placówki oświatowe w rozumieniu art. 43 ust. 9 ustawy o podatku od towarów i usług.

Wykonawca wyłoniony w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nie posiada stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową w przypadku dostawy sprzętu komputerowego dla placówek oświatowych,

Wykonawca wyłoniony w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nie przekaże kopii dokumentów, o których mowa w art. 83 ust. 14 i 15 ustawy do właściwego urzędu skarbowego.

W analizowanej sprawie Państwa wątpliwości dotyczą ustalenia, czy zakupione urządzenie wielofunkcyjne oraz 15 sztuk urządzeń drukujących, przekazanych następnie do szkół podstawowych, powinny być opodatkowane stawką podatku VAT w wysokości 23%.

Unormowania zawarte w art. 83 ust. 14 i 15 ww. ustawy wskazują na istnienie warunków formalnych niezbędnych do zastosowania stawki podatku wynoszącej 0%. Spełnienie warunków wynikających z powyższego przepisu, zarówno na moment dostawy jak i po dokonanej dostawie pozwala na opodatkowanie dostawy sprzętu komputerowego dla placówek oświatowych stawką 0%.

Jednak podkreślenia wymaga fakt, że uprawnienie powyższe odnosić się będzie wyłącznie do dostawy takich sprzętów komputerowych, które zostały wymienione w załączniku nr 8 do ustawy o podatku od towarów i usług. Z przepisów ustawy wynika, że preferencyjną stawką podatku VAT – 0% objęto dostawę konkretnego sprzętu komputerowego.

W celu określenia, dostawa jakiego sprzętu podlega opodatkowaniu powyższą stawką art. 83 ust. 13 ustawy odsyła do załącznika nr 8 do ustawy, w którym literalnie wymienione są m.in.: jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych, urządzenia do transmisji danych cyfrowych, drukarki oraz skanery. Precyzyjnie określony w załączniku do ustawy wykaz sprzętów, których dostawa podlega opodatkowaniu zerową stawką podatku pozwala na uznanie, że jest to katalog zamknięty, co oznacza, że ustawodawca nie przewidział w tym przypadku jakichkolwiek wyjątków ani interpretacji rozszerzających.

Dokonując zatem analizy przedstawionego stanu faktycznego opisanego we wniosku wskazać należy, że dostawa urządzenia wielofunkcyjnego oraz urządzeń drukujących, będących – jak Państwo wskazali – urządzeniami pośrednimi pomiędzy zwykłymi drukarkami a urządzeniami wielofunkcyjnymi, jako że nie zostały one wymienione wprost w katalogu urządzeń mieszczących się w załączniku nr 8 do ustawy o podatku od towarów i usług, nie podlegają preferencyjnej 0% stawce podatku VAT, gdyż urządzenia te nie są żadnym z towarów wymienionych w załączniku nr 8 do ustawy.

Nadto, wskazać należy, że ani przepisy ustawy, ani rozporządzeń wykonawczych do ustawy nie przewidują zwolnienia lub obniżonych stawek podatku VAT dla dostawy ww. urządzenia wielofunkcyjnego oraz urządzeń drukujących.

Mając na uwadze obowiązujące przepisy oraz opis sprawy należy stwierdzić, że dostawa zakupionego urządzenia wielofunkcyjnego oraz urządzeń drukujących podlega opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 23%.

Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy uznano za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (oraz z opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W szczególności oparto się na informacji, że Zakupione urządzenie wielofunkcyjne nie jest drukarką, a urządzeniem wielofunkcyjnym. Natomiast zakupione w ramach projektu 15 sztuk urządzeń drukujących, zarówno w ocenie Zamawiającego jak i Wykonawcy nie są jedynie drukarkami, a urządzeniami pośrednimi pomiędzy zwykłymi drukarkami a urządzeniami wielofunkcyjnymi. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).