
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna
- stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
26 sierpnia 2025 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości skorzystania ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, wpłynął 26 sierpnia 2025 r. Uzupełnił go Pan - w odpowiedzi na wezwanie - pismem z 29 września 2025 r.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego (wraz z uzupełnieniem)
1. Wnioskodawca planuje rozpocząć prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej, która zostanie wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
2. Przedmiotem działalności będzie świadczenie usług polegających na:
- sporządzaniu Świadectw Charakterystyki Energetycznej Budynków,
- sporządzaniu Audytów Energetycznych.
3. Przewidywana sprzedaż w roku podatkowym nie przekroczy kwoty 200 000 zł, co umożliwia skorzystanie ze zwolnienia podmiotowego z VAT zgodnie z art. 113 ust. 1 ustawy o VAT.
4. Szczegółowy opis charakteru usług:
Świadectwo charakterystyki energetycznej:
Usługa polega na przeprowadzeniu wizji lokalnej budynku, pozyskaniu dokumentacji technicznej oraz danych dotyczących konstrukcji budynku, systemów grzewczych oraz przygotowania ciepłej wody użytkowej. Na podstawie tych danych sporządzana jest dokumentacja techniczna, zgodnie z ustawą o charakterystyce energetycznej, w której metodą obliczeniową określana jest charakterystyka energetyczna budynku oraz jej zgodność z obowiązującymi warunkami technicznymi.
Audyt energetyczny:
Audyt obejmuje wizję lokalną, analizę stanu technicznego budynku oraz instalacji, pozyskanie niezbędnej dokumentacji technicznej i danych. Wykonywana jest analiza porównawcza stanu istniejącego z wymogami techniczno-budowlanymi. Na tej podstawie sporządzane są zalecenia techniczne, określające zakres i rodzaj robót budowlano-instalacyjnych niezbędnych do poprawy charakterystyki energetycznej lub dostosowania parametrów technicznych budynku do obowiązujących przepisów.
Audyty są opracowaniami inżynierskimi, wykonywanymi metodami obliczeniowymi opartymi na obowiązujących przepisach oraz rozporządzeniach.
W uzupełnieniu do wniosku (na poniższe pytania) podał Pan, że:
1. Czy prowadził Pan wcześniej działalność gospodarczą i korzystał ze zwolnienia określonego w art. 113 ust. 1 lub 9 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 775, ze zm.)?
„Prowadziłem wcześniej działalność gospodarczą, w ramach której korzystałem ze zwolnienia podmiotowego z VAT wynikającego z art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług. Działalność była zawieszona w (…) r., a następnie wyrejestrowana w (…) r.”.
2. Czy utracił Pan prawo do ww. zwolnienia sprzedaży od podatku lub zrezygnował z tego zwolnienia?
„Nigdy nie utraciłem prawa do ww. zwolnienia ani z niego nie zrezygnowałem”.
3. Proszę podać datę kiedy utracił Pan prawo do ww. zwolnienia?
„nie dotyczy”.
4. Proszę podać datę kiedy Pan z ww. zwolnienia zrezygnował?
„nie dotyczy”.
5. Od kiedy zamierza Pan prowadzić działalność gospodarczą? Proszę podać datę.
„Od (…) (…) (…). Planuję rozpocząć działalność gospodarczą w ramach programu „(…)”. Termin ten zależy jednak od przebiegu procedur związanych z realizacją programu, które mogą ulec wydłużeniu bądź skróceniu.
6. Czy przewidywana wartość sprzedaży z tytułu całości prowadzonej przez Pana działalności gospodarczej, bez kwoty podatku, nie przekroczy w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej w roku rozpoczęcia działalności kwoty 200 000 zł?
„Przewidywana wartość sprzedaży z tytułu prowadzonej działalności bez kwoty podatku nie przekroczy w proporcji do okresu prowadzonej działalności w roku rozpoczęcia kwoty 200 000 zł”.
7. Czy oprócz świadczenia usług, będących przedmiotem wniosku, będzie Pan dokonywał również dostawy towarów bądź świadczył inne usługi wymienione w art. 113 ust. 13 ustawy o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 775, ze zm.); jeżeli tak, to prosimy wskazać, jakie to będą towary lub usługi?
„Nie będę świadczył innych usług ani dostarczał towarów objętych obowiązkowym podatkiem VAT, o których mowa w art. 113 ust. 13 ustawy o VAT”.
8. Czy usługi, które Pan zamierza wykonywać w ramach prowadzonej działalności gospodarczej tj. świadectwami charakterystyki energetycznej oraz audytami energetycznymi będą polegały na udzielaniu „porad, opinii i wyjaśnień” charakterystycznych dla usług doradztwa?
„Pragnę zaznaczyć, że w ustawie o VAT brak jest definicji usług doradczych. Zgodnie ze słownikiem języka polskiego oraz utrwalonym stanowiskiem organów podatkowych i orzecznictwem, doradztwo polega na udzielaniu porad, opinii lub wskazówek, które klient może, ale nie musi zastosować. Planowane przeze mnie usługi tj. sporządzanie świadectw charakterystyki energetycznej oraz wykonywanie audytów energetycznych, nie polegają na udzielaniu porad, opinii ani wyjaśnień charakterystycznych dla usług doradczych.
Usługi te mają charakter opracowań techniczno-inżynierskich, oparte są na obowiązującej metodyce obliczeniowej oraz przepisach prawa budowlanego. W audytach i świadectwach mogą występować zalecenia lub warianty modernizacji, jednak nie mają one charakteru swobodnych porad, a ich celem jest zapewnienie zgodności z wymogami prawnymi i nie pozostawiają klientowi wyboru co do ich wykonalności. W konsekwencji usługi te nie mają charakteru doradczego w rozumieniu art. 113 ust. 13 ustawy o VAT”.
Pytanie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu)
Czy Wnioskodawca, rozpoczynając prowadzenie działalności gospodarczej opisanej we wniosku i uzupełnieniu, ma prawo do skorzystania ze zwolnienia podmiotowego z VAT, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy o VAT?
Pana stanowisko w sprawie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu)
Wnioskodawca ma prawo do skorzystania ze zwolnienia podmiotowego z VAT, wynikającego z art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, ponieważ przewidywana wartość sprzedaży w roku rozpoczęcia działalności gospodarczej nie przekroczy kwoty 200 000 zł w proporcji do okresu prowadzenia działalności. Ponadto Wnioskodawca nigdy nie utracił prawa do tego zwolnienia ani z niego nie zrezygnował. Wnioskodawca nie będzie wykonywał usług ani dostaw towarów, które wykluczają możliwość skorzystania ze zwolnienia podmiotowego z VAT, w tym usług o charakterze doradczym.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 775 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:
Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej „podatkiem”, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy:
Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).
Natomiast art. 8 ust. 1 ustawy stanowi, że:
Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:
1) przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
2) zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
3) świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.
Nie każda jednak czynność stanowiąca dostawę towarów lub świadczenie usług w rozumieniu art. 7 ust. 1 oraz art. 8 ust. 1 ustawy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Aby dana czynność podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, musi być wykonana przez podatnika.
W oparciu o art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Stosownie do art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Należy zauważyć, że ustawodawca przewidział zwolnienie od podatku dla pewnej grupy podatników. Regulacje w tym zakresie zawarte zostały w art. 113 ustawy.
Według art. 113 ust. 1 ustawy:
Zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatnika posiadającego siedzibę działalności gospodarczej na terytorium kraju, u którego wartość sprzedaży, z wyłączeniem podatku, nie przekroczyła w poprzednim ani bieżącym roku podatkowym kwoty 200 000 zł.
Na podstawie art. 113 ust. 2 ustawy:
Do wartości sprzedaży, o której mowa w ust. 1, nie wlicza się:
1) wewnątrzwspólnotowej sprzedaży towarów na odległość, która nie podlega opodatkowaniu podatkiem na terytorium kraju;
1a) sprzedaży na odległość towarów importowanych, która nie podlega opodatkowaniu podatkiem na terytorium kraju;
2) odpłatnej dostawy towarów i odpłatnego świadczenia usług, zwolnionych od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3, z wyjątkiem:
a) transakcji związanych z nieruchomościami,
b) usług, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 7, 12 i 38-41,
c) usług ubezpieczeniowych i reasekuracyjnych
- jeżeli czynności te nie mają charakteru transakcji pomocniczych;
4) odpłatnej dostawy towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.
Artykuł 113 ust. 5 ustawy stanowi, że:
Jeżeli wartość sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie ust. 1 przekroczy kwotę, o której mowa w ust. 1, zwolnienie traci moc począwszy od czynności, którą przekroczono tę kwotę.
Zgodnie z art. 113 ust. 9 ustawy:
Zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatnika posiadającego siedzibę działalności gospodarczej na terytorium kraju, rozpoczynającego w trakcie roku podatkowego wykonywanie czynności określonych w art. 5, jeżeli przewidywana przez niego wartość sprzedaży nie przekroczy, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej w roku podatkowym, kwoty określonej w ust. 1.
Natomiast w myśl art. 113 ust. 10 ustawy:
Jeżeli faktyczna wartość sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie ust. 9, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej, przekroczy w trakcie roku podatkowego kwotę określoną w ust. 1, zwolnienie traci moc począwszy od czynności, którą przekroczono tę kwotę.
Na podstawie art. 113 ust. 11 ustawy:
Podatnik, który utracił prawo do zwolnienia sprzedaży od podatku lub zrezygnował z tego zwolnienia, może, nie wcześniej niż po upływie roku, licząc od końca roku, w którym utracił prawo do zwolnienia lub zrezygnował z tego zwolnienia, ponownie skorzystać ze zwolnienia określonego w ust. 1.
Odnosząc się do powyższego należy wskazać, że podatnik może korzystać ze zwolnienia od podatku na podstawie i według zasad określonych m.in. wyżej przytoczonymi przepisami art. 113 ust. 1-10 ustawy pod warunkiem, że nie wykonuje czynności, o których mowa w art. 113 ust. 13 ustawy.
Zgodnie z art. 113 ust. 13 ustawy:
Zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do podatników:
1) dokonujących dostaw:
a) towarów wymienionych w załączniku nr 12 do ustawy,
b) towarów opodatkowanych podatkiem akcyzowym, w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym, z wyjątkiem:
- energii elektrycznej (CN 2716 00 00),
- wyrobów tytoniowych,
- samochodów osobowych, innych niż wymienione w lit. e, zaliczanych przez podatnika, na podstawie przepisów o podatku dochodowym, do środków trwałych podlegających amortyzacji,
c) budynków, budowli lub ich części, w przypadkach, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10 lit. a i b,
d) terenów budowlanych,
e) nowych środków transportu,
f) następujących towarów, w związku z zawarciem umowy w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie:
- preparatów kosmetycznych i toaletowych (PKWiU 20.42.1),
- komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych (PKWiU 26),
- urządzeń elektrycznych (PKWiU 27),
- maszyn i urządzeń, gdzie indziej niesklasyfikowanych (PKWiU 28),
g) hurtowych i detalicznych części i akcesoriów do:
- pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli (PKWiU 45.3),
- motocykli (PKWiU ex 45.4);
2) świadczących usługi:
a) prawnicze,
b) w zakresie doradztwa, z wyjątkiem doradztwa rolniczego związanego z uprawą i hodowlą roślin oraz chowem i hodowlą zwierząt, a także związanego ze sporządzaniem planu zagospodarowania i modernizacji gospodarstwa rolnego,
c) jubilerskie,
d) ściągania długów, w tym factoringu.
3) (uchylony).
Biorąc pod uwagę powołany powyżej przepis art. 113 ust. 13 pkt 2 lit. b) ustawy stwierdzić należy, że ze zwolnienia od podatku określonego w art. 113 ust. 1 lub 9 nie korzystają m.in. usługi w zakresie doradztwa, z wyjątkiem doradztwa rolniczego związanego z uprawą i hodowlą roślin oraz chowem i hodowlą zwierząt, a także związanego ze sporządzaniem planu zagospodarowania i modernizacji gospodarstwa rolnego.
Ustawa oraz przepisy wykonawcze do ustawy nie definiują pojęcia doradztwa. W potocznym rozumieniu, termin „doradztwo” obejmuje szereg usług doradczych, np.: podatkowe, prawne, finansowe. Wobec braku w ustawie definicji doradztwa, należy odwołać się do wykładni językowej.
Zgodnie z definicją zawartą w internetowym Słowniku Języka Polskiego PWN (www.sjp.pwn.pl), pod pojęciem „doradcy” należy rozumieć tego, „kto udziela porad”. Natomiast „doradzać”, w myśl powołanego wyżej Słownika Języka Polskiego PWN, oznacza „udzielić porady, wskazać sposób postępowania w jakiejś sprawie”. Na podobny kierunek wskazuje również potoczne rozumienie tego terminu, zgodnie z którym „doradztwo” to udzielanie porad, opinii i wyjaśnień. Doradztwo jest zatem udzielaniem fachowych opinii, porad np. ekonomicznych, czy finansowych. Użyty w ustawie o podatku od towarów i usług termin „usługi w zakresie doradztwa” należy rozumieć w związku z tym szeroko.
Analiza przedstawionego opisu sprawy w świetle obowiązujących przepisów prowadzi do wniosku, że skoro wartość Pana sprzedaży nie przekroczyła i nie przekroczy w danym roku podatkowym 200 000 zł, i równocześnie nie sprzedaje i nie będzie Pan sprzedawał usług i towarów wymienionych w art. 113 ust. 13 ustawy, w tym usług w zakresie doradztwa - to w świadcząc usługi w zakresie wykonywania świadectw charakterystyki energetycznej i sporządzanie audytów energetycznych ((…)) - może Pan korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 9 w zw. z art. 113 ust. 1 ustawy.
Mając na uwadze przedstawione okoliczności sprawy oraz powołane przepisy prawa, stwierdzić należy, że wykonując opisaną działalność spełnia Pan warunki do zwolnienia od podatku VAT, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy. Jak Pan bowiem wskazał w opisie sprawy, prowadził Pan wcześniej działalność gospodarczą, w ramach której korzystał ze zwolnienia podmiotowego z VAT wynikającego z art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług. Działalność była zawieszona w (…) r., a następnie wyrejestrowana w (…) r. Nigdy nie utracił Pan prawa do ww. zwolnienia ani z niego nie zrezygnował. Planuje Pan rozpocząć działalność gospodarczą od (…) (…) (…) r. Przewidywana wartość sprzedaży z tytułu prowadzonej działalności bez kwoty podatku nie przekroczy w proporcji do okresu prowadzonej działalności w roku rozpoczęcia kwoty 200 000 zł. Planowane przez Pana usługi tj. sporządzanie świadectw charakterystyki energetycznej oraz wykonywanie audytów energetycznych, nie polegają na udzielaniu porad, opinii ani wyjaśnień charakterystycznych dla usług doradczych. Usługi te mają charakter opracowań techniczno-inżynierskich, oparte są na obowiązującej metodyce obliczeniowej oraz przepisach prawa budowlanego. W audytach i świadectwach mogą występować zalecenia lub warianty modernizacji, jednak nie mają one charakteru swobodnych porad, a ich celem jest zapewnienie zgodności z wymogami prawnymi i nie pozostawiają klientowi wyboru co do ich wykonalności. W konsekwencji Usługi te nie mają charakteru doradczego w rozumieniu art. 113 ust. 13 ustawy o VAT. Ponadto nie będzie świadczył Pan innych usług ani dostarczał towarów objętych obowiązkowym podatkiem VAT, o których mowa w art. 113 ust. 13 ustawy o VAT.
W konsekwencji stwierdzić należy, ze może Pan korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy w zakresie świadczonych usług sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej budynków oraz sporządzania audytów energetycznych, aż do momentu gdy wartość sprzedaży z tytułu świadczenia ww. usług w proporcji do okresu prowadzonej działalności w roku jej rozpoczęcia nie przekroczy 200 000 zł., a w następnych latach aż nie przekroczy kwoty określonej w art. 113 ust. 1 ustawy.
Należy jednak zaznaczyć, że jeżeli wartość sprzedaży, o której mowa w art. 113 ust. 1 ustawy przekroczy kwotę przewidzianą w tym przepisie, to zwolnienie utraci moc począwszy od czynności, którą zostanie przekroczona ta kwota. Wskazania wymaga również, że utraci Pan prawo do zwolnienia na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy, w przypadku wykonania jakiejkolwiek czynności wymienionej w art. 113 ust. 13 ustawy.
Tym samym, Pana stanowisko należało uznać za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany z przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym oraz z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Pana w złożonym wniosku. Biorąc pod uwagę powyższe, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy zdnia11marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA).
Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 iart.54§ 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa.
