
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
25 sierpnia 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z 21 sierpnia 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków ponoszonych w związku z realizacją inwestycji dotyczącej budowy kotłowni osiedlowej wraz z infrastrukturą i siecią ciepłowniczą w (…). Uzupełnili go Państwo pismem z 23 września 2025 r. (wpływ 30 września 2025 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Gmina (…) jest czynnym podatnikiem VAT.
Od 1 stycznia 2017 r. zgodnie z art. 3 ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego, Gmina (…) rozpoczęła wspólne rozliczanie podatku VAT ze swoimi jednostkami organizacyjnymi, między innymi Zakładem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w (…), w skrócie ZGKiM (…).
Jak stanowi art. 9 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, w celu wykonywania zadań gmina może tworzyć jednostki organizacyjne. Nie mają one osobowości prawnej, a swoją działalność prowadzą w formie zakładu budżetowego lub jednostki budżetowej.
Zakłady budżetowe są jednostkami wyodrębnionymi fizycznie, organizacyjnie i majątkowo, ale nadal stanowią część Gminy. Instytucja samorządowych zakładów budżetowych została uregulowana w art. 15-18 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Wymieniony akt prawny nie nadaje jednak osobowości prawnej. Samorządowe zakłady budżetowe korzystają z osobowości prawnej jednostek samorządu terytorialnego, a to oznacza, że nie działają w imieniu własnym. Wszelką działalność prowadzą w imieniu i na rachunek Gminy, w zakresie udzielonych im przez Gminę pełnomocnictw. Dlatego też ZGKiM (…) nie może nabywać towarów i usług związanych z tą inwestycją. Z tej przyczyny, to Gmina (…) dokona nabyć towarów i usług związanych z przedmiotową inwestycją.
Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Jednym z zadań własnych Gminy, zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym oraz art. 18 ustawy Prawo energetyczne, jest zaopatrzenie w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe m.in. planowanie i organizacja zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe na obszarze gminy.
Gmina (…) jest w trakcie realizacji inwestycji dotyczącej budowy środka trwałego w postaci kotłowni osiedlowej wraz z infrastrukturą i siecią ciepłowniczą w (…).
Inwestycja ta została podzielona na dwa etapy. Pierwsza część pod nazwą: (…) została zakończona i przyjęta do ewidencji środków trwałych w styczniu 2025 r., natomiast część druga pod nazwą: (…) rozpoczęła się w maju br., a zakończenie według zawartej umowy pod koniec roku 2025.
Na pierwszą część: (…) Gmina otrzymała dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych, a wydatki związane z drugą częścią: (…) będą pokryte w całości ze środków własnych Gminy.
Po zakończeniu inwestycji cały środek trwały (kotłownia wraz z infrastrukturą oraz sieć ciepłownicza) zostanie nieodpłatnie przekazany do ZGKiM, i to ZGKiM będzie wykorzystywał kotłownię oraz sieć ciepłowniczą do wykonywania czynności opodatkowanych w zakresie dostarczania ciepła do lokali mieszkalnych oraz użytkowych.
Do sieci ciepłowniczej nie będą podłączone żadne jednostki organizacyjne Gminy.
W związku z powyższym Gmina (…) uważa, że ma prawo odliczyć VAT w 100%.
Doprecyzowanie opisu sprawy
Informują Państwo, iż po zakończeniu inwestycji, środek trwały, tj. kotłownia wraz z infrastrukturą ciepłowniczą w (…) – zostanie nieodpłatnie przekazany do ZGKiM, a ten będzie wykorzystywał go wyłącznie do wykonywania czynności opodatkowanych.
Pytanie
Czy w świetle obowiązujących przepisów Gmina (…) ma prawo do odliczenia 100% VAT naliczonego z faktur dokumentujących wydatki związane z realizacją inwestycji dotyczącej budowy środka trwałego w postaci kotłowni osiedlowej wraz z infrastrukturą i siecią ciepłowniczą w (…)?
Państwa stanowisko w sprawie
Jak stanowi art. 9 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, w celu wykonywania zadań gmina może tworzyć jednostki organizacyjne. Nie mają one osobowości prawnej, a swoją działalność prowadzą w formie samorządowego zakładu budżetowego lub jednostki budżetowej.
Zakłady budżetowe są jednostkami wyodrębnionymi fizycznie, organizacyjnie i majątkowo, ale nadal stanowią część gminy. Instytucja samorządowych zakładów budżetowych została uregulowana w art. 15 i nast. ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305 z późn. zm.). Wymieniony akt prawny nie nadaje jednak osobowości prawnej.
Samorządowe zakłady budżetowe korzystają z osobowości prawnej jednostek samorządu terytorialnego, a to oznacza, że nie działają w imieniu własnym. Wszelką działalność prowadzą w imieniu i na rachunek gminy w zakresie udzielonych im przez gminę pełnomocnictw. Dlatego też ZGKiM (…) nie może nabywać towarów i usług we własnym imieniu. Z tej przyczyny, to Gmina (…) dokona nabyć towarów i usług związanych z przedmiotową inwestycją.
Czynności wykonywane przez ZGKiM (…), zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi podatku VAT, należy uznać za czynności wykonywane przez Gminę. W uchwale z dnia 26 października 2015 r. o sygn. akt I FPS 4/15, Naczelny Sąd Administracyjny uznał: „Przyjęcie natomiast na gruncie podatku VAT tożsamości podmiotowo-podatkowej gminy, a nie jej zakładu budżetowego, oznacza jednocześnie, że gmina bezpośrednio świadczy usługi opodatkowane, związane z realizacją jej zadań własnych, które w ramach jej wewnętrznej organizacji zostały przekazane do wykonania zakładowi budżetowemu”.
Przedmiotowa inwestycja, czyli budowa kotłowni osiedlowej wraz z infrastrukturą i siecią ciepłowniczą w (…), będzie wykorzystywana przez Gminę (…) za pośrednictwem ZGKiM (…) do wykonywania czynności opodatkowanych, tj. w zakresie odpłatnego dostarczania ciepła.
W związku z powyższym uważają Państwo, że Gmina przy realizacji tej inwestycji będzie miała prawo odliczyć podatek VAT w 100%.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 775 ze zm.), zwanej dalej ustawą, zgodnie z którym:
W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:
Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:
a) nabycia towarów i usług,
b) dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.
Jak wynika z powołanych przepisów, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).
Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
Ponadto należy podkreślić, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym:
Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Natomiast na podstawie przepisu art. 88 ust. 4 ustawy:
Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.
Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.
Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Jak stanowi art. 15 ust. 6 ustawy:
Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Oznacza to, że organ władzy publicznej będzie uznany za podatnika podatku od towarów i usług w dwóch przypadkach, tj. gdy wykonuje czynności inne niż te, które mieszczą się w ramach jego zadań oraz, gdy wykonuje czynności mieszczące się w ramach zadań, ale czyni to na podstawie umów cywilnoprawnych.
Jak wynika z powyższego, wyłączenie organów władzy publicznej z kategorii podatnika ma charakter wyłącznie podmiotowo-przedmiotowy.
W świetle wskazanych unormowań jednostki samorządu terytorialnego na gruncie podatku od towarów i usług występować mogą w dwojakim charakterze:
·podmiotów niebędących podatnikami, gdy realizują zadania nałożone na nich odrębnymi przepisami prawa, oraz
·podatników podatku od towarów i usług, gdy wykonują czynności na podstawie umów cywilnoprawnych.
Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itp., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych) – tylko w tym zakresie ich czynności mają charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.
Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1153):
Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.
Jak stanowi art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym:
Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.
Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym:
Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz.
Z opisu sprawy wynika, że Gmina jest czynnym podatnikiem VAT.
Od 1 stycznia 2017 r. Gmina rozpoczęła wspólne rozliczanie podatku VAT ze swoimi jednostkami organizacyjnymi, między innymi Zakładem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w (…), w skrócie ZGKiM (…).
Jak stanowi art. 9 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, w celu wykonywania zadań gmina może tworzyć jednostki organizacyjne. Nie mają one osobowości prawnej, a swoją działalność prowadzą w formie zakładu budżetowego lub jednostki budżetowej.
Zakłady budżetowe są jednostkami wyodrębnionymi fizycznie, organizacyjnie i majątkowo, ale nadal stanowią część Gminy. Instytucja samorządowych zakładów budżetowych została uregulowana w art. 15-18 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Wymieniony akt prawny nie nadaje jednak osobowości prawnej. Samorządowe zakłady budżetowe korzystają z osobowości prawnej jednostek samorządu terytorialnego, a to oznacza, że nie działają w imieniu własnym. Wszelką działalność prowadzą w imieniu i na rachunek Gminy, w zakresie udzielonych im przez Gminę pełnomocnictw. Dlatego też ZGKiM (…) nie może nabywać towarów i usług związanych z tą inwestycją. Z tej przyczyny, to Gmina (…) dokona nabyć towarów i usług związanych z przedmiotową inwestycją.
Gmina (…) jest w trakcie realizacji inwestycji dotyczącej budowy środka trwałego w postaci kotłowni osiedlowej wraz z infrastrukturą i siecią ciepłowniczą w (…).
Inwestycja ta została podzielona na dwa etapy. Pierwsza część pod nazwą: (…) została zakończona i przyjęta do ewidencji środków trwałych w styczniu 2025 r., natomiast część druga pod nazwą: (…) rozpoczęła się w maju br., a zakończenie według zawartej umowy pod koniec roku 2025.
Na pierwszą część: (…) Gmina otrzymała dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych, a wydatki związane z drugą częścią: (…) będą pokryte w całości ze środków własnych Gminy.
Po zakończeniu inwestycji cały środek trwały (kotłownia wraz z infrastrukturą oraz sieć ciepłownicza) zostanie nieodpłatnie przekazany do ZGKiM, i to ZGKiM będzie wykorzystywał kotłownię oraz sieć ciepłowniczą wyłącznie do wykonywania czynności opodatkowanych w zakresie dostarczania ciepła do lokali mieszkalnych oraz użytkowych.
Do sieci ciepłowniczej nie będą podłączone żadne jednostki organizacyjne Gminy.
Państwa wątpliwości dotyczą wskazania, czy w świetle obowiązujących przepisów Gmina ma prawo do odliczenia 100% VAT naliczonego z faktur dokumentujących wydatki związane z realizacją inwestycji dotyczącej budowy środka trwałego w postaci kotłowni osiedlowej wraz z infrastrukturą i siecią ciepłowniczą w (…).
Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, odliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.
W omawianej sprawie oba warunki, o których mowa w art. 86 ust. 1 ustawy są spełnione. Gmina jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Ponadto, jak wynika z opisu sprawy, do sieci ciepłowniczej nie będą podłączone żadne jednostki organizacyjne Gminy, a więc przedsięwzięcie będzie służyć wyłącznie sprzedaży opodatkowanej.
Wobec powyższego, będzie Państwu przysługiwać – na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy – prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych związanych z realizacją przedmiotowej inwestycji.
Podsumowując stwierdzić należy, że w świetle obowiązujących przepisów Gmina ma prawo do odliczenia 100% VAT naliczonego z faktur dokumentujących wydatki związane z realizacją inwestycji dotyczącej budowy środka trwałego w postaci kotłowni osiedlowej wraz z infrastrukturą i siecią ciepłowniczą w (…). Prawo to będzie Państwu przysługiwać pod warunkiem niezaistnienia przesłanek negatywnych wynikających z treści art. 88 ustawy.
W związku z powyższym, Państwa stanowisko jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej:
Składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego.
Jestem ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Państwo ponoszą ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) podanym przez Państwa w złożonym wniosku. Zatem, wydając przedmiotową interpretację oparłem się na wynikającym z treści wniosku opisie zdarzenia przyszłego. W przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych. Ponadto, w sytuacji zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
· Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
· Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
· Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
· w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
· w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
