Interpretacja indywidualna po wyroku sądu - stanowisko prawidłowe - Interpretacja - 0114-KDIP4-1.4012.332.2021.9.S.SK

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 9 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-1.4012.332.2021.9.S.SK

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna po wyroku sądu - stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

1.ponownie rozpatruję sprawę Państwa wniosku z 17 maja 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej - uwzględniam przy tym wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 13 czerwca 2025 r. sygn. akt I FSK 559/22 (data wpływu prawomocnego orzeczenia - 12 września 2025 r.); i

2.stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

21 maja 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 17 maja 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu „(...)”. Uzupełnili go Państwo pismem z 9 sierpnia 2021 r. (wpływ 13 sierpnia 2021 r.) - w odpowiedzi na wezwanie. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Przedmiotem działania (…) S.A. w (…), określonym w art. 7 statutu, są przedsięwzięcia służące rozwojowi województwa (…) i podnoszeniu konkurencyjności jego gospodarki, przygotowaniu przedsiębiorstw i struktur otoczenia biznesowego do współpracy międzynarodowej, dostosowaniu oferty do wymagań rynku europejskiego oraz ułatwieniu dostępu do nowoczesnych, ekologicznych technologii produkcji i nowoczesnych metod zarządzania.

W ramach prowadzonej działalności (…) S.A. w (…) wdraża programy wsparcia kierowane do sektora przedsiębiorstw, a realizowane w ramach funduszy strukturalnych Unii Europejskiej oraz obsługuje różne projekty, w których ostatecznymi odbiorcami są przedsiębiorcy.

26 marca 2018 r. (…) S.A. w (…) jako partner nr 3 podpisała umowę partnerstwa na rzecz realizacji projektu pt. „(...)” pomiędzy: Gminą (…) - lider, Gminą (…) - partner nr 1, Gminą (…) - partner nr 2. Partnerstwo ustanowione w celu wspólnej realizacji projektu dotyczy umowy o dofinansowanie projektu „(...)” z 27 września 2018 r. podpisanej przez lidera projektu - Gminę (…) z Województwem (…) w ramach osi priorytetowej 1 Działania 1.3 Poddziałania 1.3.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…) na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Celem głównym projektu jest osiągnięcie zdolności samodzielnego działania na rynku przez (...) innowacyjne MŚP województwa (…) w początkowej fazie rozwoju działalności poprzez realizację w okresie maj 2019 - 31 sierpnia 2021 r. przez 4 ośrodki innowacji (…) (partnerzy projektu) programu inkubacji przedsiębiorstw służącego dostarczeniu MŚP zgodnych z potrzebami usług dla zapewnienia bieżącego funkcjonowania oraz usług specjalistycznych dla rozwoju produktów/usług oraz umocnienia pozycji rynkowej. Realizacja celów Projektu jest zgodna z założeniami SZOOP poddz. (...) 2014-2020, promuje przedsiębiorczość, stwarza warunki wsparcia rozwoju młodych MŚP. W efekcie zwiększa szanse gospodarczego wykorzystania nowych pomysłów, kreacji nowych i rozwoju konkurencyjności młodych firm, poziomu inwestycji prywatnych uzupełniających wsparcie publiczne dla firm.

Koszty kwalifikowane poniesione przez partnera (…) S.A. w (…) w ramach projektu „(...)” zostaną sfinansowane w 85% z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i w 15% ze środków własnych Spółki.

(…) S.A. w (…) jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, rozlicza swoje zobowiązania podatkowe z Urzędem Skarbowym w (…).

Faktury dokumentujące poniesione wydatki w ramach projektu pt. „(...)” w części realizowanej przez (…) S.A. w (…) jako partnera - są wystawiane na (…) S.A. w (…).

Wnioskodawca (…) S.A. w (…) nie będzie korzystał z efektów projektu zgodnie z założeniami wniosku o dofinansowanie projektu, będącym załącznikiem do umowy. Nie wykonuje i nie będzie wykonywał żadnych czynności opodatkowanych podatkiem VAT w związku z realizacją projektu.

Efekty projektu w postaci dostarczonych usług wykazanych we wniosku o dofinansowanie będą służyły inkubowanym przez partnera projektu (…) S.A. w (…) przedsiębiorstwom, które uzyskają zdolność do samodzielnego konkurowania na rynku w oparciu o model biznesowy działalności, z gotowym do rozwoju sprzedaży produktem/usługą, uzupełnionymi m.in. o strategię marketingową.

Umowa o dofinansowanie wymaga przedłożenia przez każdego z partnerów projektu indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, wydanej przez Dyrektora KIS, stwierdzającej brak możliwości odzyskania podatku VAT w zakresie realizowanego projektu.

W uzupełnieniu Wnioskodawca wskazał, że:

W umowie partnerskiej wskazane są zadania do realizacji przez lidera i każdego z partnerów. (…) S.A. w (…) w związku z realizacją projektu „(...)” ponosi wydatki na zakup usług (pkt 1-3, 5-8) oraz na media i inne koszty zw. z utrzymaniem pomieszczeń zajmowanych przez startupy (pkt 4):

1.szkolenia: szkolenie grupowe zarządzanie zespołem przeznaczone dla start-upów biorących udział w projekcie,

2.doradztwo: opracowanie indywidualnego programu rozwoju dla start-upów mające na celu weryfikację poziomu zawansowania produktu/usługi, którą MŚP chcą budować lub udoskonalać podczas uczestnictwa w projekcie,

3.usługi specjalistyczne: zgodnie z indywidualnym programem rozwoju w ramach programu inkubacji MŚP korzystają z pakietu usług specjalistycznych mających na celu wypracowanie dla każdego MŚP modelu biznesowego, na który składają się:

a)opracowanie tożsamości marki,

b)opracowanie projektu produktu/usługi (prototyp),

c)przeprowadzenie badania użytkowników (testowanie rozwiązań),

d)weryfikacja modelu biznesowego,

e)opracowanie strategii marketingowej startup venture, spotkania z potencjalnymi inwestorami,

4.udostępnienie start-upom powierzchni biurowej z niezbędnym wyposażeniem oraz bieżącym utrzymaniem,

5.usługi prawne: pakiet usług podstawowych niezbędnych do funkcjonowania MŚP (konstruowanie umów handlowych, doradztwo w zakresie prawa gospodarczego i handlowego, prawa autorskie, zarządzanie własnością intelektualną),

6.usługi księgowe: pakiet usług podstawowych niezbędnych do funkcjonowania MŚP (doradztwo księgowe i podatkowe),

7.usługi ICT: pakiet usług podstawowych niezbędnych do funkcjonowania MŚP (internet szerokopasmowy),

8.mentoring: usługa mająca na celu przygotowanie MŚP do przedstawiania swoich założeń biznesowych, produktu/usługi przed potencjalnym inwestorem, przygotowanie do wystąpień podczas startup venture.

Wystawcą faktur na rzecz (…) S.A. w (…), które dokumentują powyższe wydatki są dostawcy świadczący te usługi wyłonieni zgodnie z ustawą o PZP w zakresie, w jakim ta ustawa ma zastosowanie, albo zgodnie z obowiązującym „regulaminem udzielania zamówień na dostawy, usługi, roboty budowlane w (…) S.A. w (…)” (zał. do uchwały zarządu (…) S.A. z 16 kwietnia 2021 r.).

Bezpośrednim beneficjentem korzystającym z prac wykonywanych przez (…) S.A. w (…) w ramach realizacji projektu jest 13 innowacyjnych przedsiębiorstw MŚP z województwa (…) w początkowej fazie rozwoju działalności objętych indywidualnym programem inkubacji.

Pomiędzy partnerami a liderem zawarta została 26 marca 2018 r. umowa partnerstwa na rzecz realizacji projektu „(...)” w ramach konkursu nr (...) do poddziałania 1.3.1 inkubowanie przedsiębiorstw, działania 1.3 przedsiębiorczość (wsparcie przedsiębiorczości), osi priorytetowej 1 inteligentna gospodarka (…) Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…) na lata 2014-2020 zawarta na podstawie art. 33 ustawy z 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowych w perspektywie finansowej 2014-2020 (Dz. U. z 2016 r. poz. 217) zwanej „ustawą wdrożeniową”.

Obowiązuje jedna, ww. umowa, w której zgodnie z § 2 ust. 3 określone są zasady funkcjonowania partnerstwa, w tym w szczególności:

1.przedmiot umowy,

2.oznaczenie lidera uprawnionego do reprezentowania pozostałych partnerów projektu,

3.prawa i obowiązki lidera i partnerów projektu w związku ze wspólną realizacją projektu,

4.zakres i formę udziału lidera i poszczególnych partnerów w projekcie,

5.sposób przekazywania dofinansowania na pokrycie kosztów ponoszonych przez lidera i poszczególnych partnerów projektu umożliwiający określenie kwoty dofinansowania projektu udzielonego stronom umowy,

6.sposób postępowania w przypadku naruszenia lub niewywiązania się lidera i partnerów projektu z umowy.

Nie ma dodatkowych umów o wzajemnych świadczeniach usług.

W ramach realizacji projektu (…) S.A. w (…) jako partner nr 3, zgodnie z § 5 ust. 7 pkt 5 umowy partnerskiej jest odpowiedzialna za realizację następujących zadań określonych w projekcie:

a)objęcie indywidualnym programem inkubacji 13 przedsiębiorstw,

b)organizacja i realizacja programu inkubacji ww. 13 przedsiębiorstw w ramach 1 edycji (tj. świadczenie podstawowych i specjalistycznych usług inkubacji),

c)organizacja i realizacja startup venture - usługi specjalistycznej świadczonej jednocześnie dla uczestników edycji programu inkubacji zaplanowanej do przeprowadzenia w ramach projektu,

d)organizacja i realizacja usługi networkingu biznesowego - usługi specjalistycznej świadczonej jednocześnie dla uczestników edycji programu inkubacji zaplanowanej do przeprowadzenia w ramach projektu oraz udostępnienie 13 start-upom powierzchni biurowej z niezbędnym wyposażeniem oraz bieżącym utrzymaniem (media, ubezpieczenie, przeglądy techniczne itp.).

Czynności opisane powyżej wykonywane są wyłącznie na rzecz inkubowanych MŚP. Zgodnie z umową partnerstwa (§ 10 ust. 2) środki finansowe przekazywane dla (…) S.A. w (…) przez lidera projektu stanowią dofinansowanie wydatków ponoszonych przez (…) S.A. w (…) w związku z wykonywaniem zadań w ramach projektu. (…) S.A. w (…) nie może przeznaczyć ww. środków finansowych na cele inne niż związane z projektem. Inkubacją pozostałych przedsiębiorstw zajmuje się lider i pozostali partnerzy.

Pytanie

Czy w związku z realizacją projektu „(...)” realizowanego w formule partnerstwa w projekcie w rozumieniu art. 33 ust. 1 ustawy o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 - (…) S.A. w (…) (partner projektu) przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług?

Państwa stanowisko w sprawie

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

W ramach umowy o dofinansowanie projektu „(...)” nie są świadczone żadne usługi na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej w rozumieniu art. 8 Ustawy o VAT. Wobec powyższego (…) S.A. nie będzie wykonywała żadnych czynności opodatkowanych warunkujących prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, dlatego też z uwagi na brak możliwości odzyskania kwoty podatku naliczonego przy realizacji projektu „(...)” podatek VAT będzie stanowić wydatek kwalifikowalny.

Interpretacja indywidualna

Rozpatrzyłem Państwa wniosek - 6 września 2021 r. wydałem interpretację indywidualną znak 0114-KDIP4-1.4012.332.2021.2.SK, w której uznałem Państwa stanowisko za nieprawidłowe.

Interpretację doręczono Państwu 8 września 2021 r.

Skarga na interpretację indywidualną

30 września 2021 r. (data nadania) wnieśli Państwo skargę na tę interpretację do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie.

Wnieśli Państwo o:

  • uchylenie w całości zaskarżonej Interpretacji Indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej znak 0114-KDIP4-1.4012.332.2021.2.SK, z 6 września 2021 r.;
  • zasądzenie od Organu na rzecz Skarżącej kosztów postępowania.

Postępowanie przed sądami administracyjnymi

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie wyrokiem z 13 stycznia 2022 r. sygn. akt I SA/Ol 698/21 oddalił skargę na interpretację indywidualną.

Wnieśli Państwo skargę kasacyjną od tego wyroku do Naczelnego Sądu Administracyjnego.

Naczelny Sąd Administracyjny wyrokiem z 13 czerwca 2025 r. sygn. akt I FSK 559/22 uchylił zaskarżony wyrok w całości oraz uchylił zaskarżoną interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 6 września 2021 r. nr 0114-KDIP4-1.4012.332.2021.2.SK.

Odpis prawomocnego wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego otrzymałem 13 września 2025 r.

Ponowne rozpatrzenie wniosku - wykonanie wyroku

Zgodnie z art. 153 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.):

Ocena prawna i wskazania co do dalszego postępowania wyrażone w orzeczeniu sądu wiążą w sprawie organy, których działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania było przedmiotem zaskarżenia, a także sądy, chyba że przepisy prawa uległy zmianie.

Wykonuję obowiązek, który wynika z tego przepisu, tj.:

  • uwzględniam ocenę prawną i wskazania dotyczące postępowania, które wyraził Naczelny Sąd Administracyjny w ww. wyroku;
  • ponownie rozpatruję Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej - stwierdzam, że stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.), zwanej dalej ustawą. W myśl tego przepisu:

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a.nabycia towarów i usług,

b.dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje gdy:

  • podatek odlicza podatnik podatku od towarów i usług,
  • towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Warunkiem, który daje podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Podatnik nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od nabywanych towarów i usług, których nie będzie wykorzystywał do wykonywania czynności opodatkowanych (czyli będzie wykorzystywał do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi).

Art. 88 ustawy zawiera listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Tylko podatnik podatku od towarów i usług, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej ma prawo do odliczenia podatku.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W myśl art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Jak wynika z opisu sprawy, podpisali Państwo jako partner umowę partnerstwa na rzecz realizacji projektu pt. „(...)”. Nie ma innych dodatkowych umów o wzajemnych świadczeniach usług. Są Państwo czynnym podatnikiem od towarów i usług.

Celem głównym projektu jest osiągnięcie zdolności samodzielnego działania na rynku przez (...) innowacyjne MŚP województwa (…) w początkowej fazie rozwoju działalności poprzez realizację w okresie maj 2019 - 31 sierpnia 2021 r. przez 4 ośrodki innowacji (…) (partnerzy projektu) programu inkubacji przedsiębiorstw służącego dostarczeniu MŚP zgodnych z potrzebami usług dla zapewnienia bieżącego funkcjonowania oraz usług specjalistycznych dla rozwoju produktów/usług oraz umocnienia pozycji rynkowej.

Faktury dokumentujące poniesione wydatki w ramach projektu pt. „(...)” w części realizowanej przez Państwa jako partnera - są wystawiane na Państwa.

Nie będą Państwo korzystali z efektów projektu zgodnie z założeniami wniosku o dofinansowanie projektu, będącym załącznikiem do umowy. Nie wykonują i nie będą wykonywali Państwo żadnych czynności opodatkowanych podatkiem VAT w związku z realizacją projektu.

Efekty projektu w postaci dostarczonych usług wykazanych we wniosku o dofinansowanie będą służyły inkubowanym przez Państwa przedsiębiorstwom, które uzyskają zdolność do samodzielnego konkurowania na rynku w oparciu o model biznesowy działalności, z gotowym do rozwoju sprzedaży produktem/usługą, uzupełnionymi m.in. o strategię marketingową.

Wystawcą faktur na Państwa rzecz, które dokumentują powyższe wydatki są dostawcy świadczący te usługi wyłonieni zgodnie z ustawą o PZP w zakresie, w jakim ta ustawa ma zastosowanie, albo zgodnie z obowiązującym „regulaminem udzielania zamówień na dostawy, usługi, roboty budowlane w (…) S.A. w (…)”.

Bezpośrednim beneficjentem korzystającym z prac wykonywanych przez Państwa w ramach realizacji projektu jest 13 innowacyjnych przedsiębiorstw MŚP z województwa (…) w początkowej fazie rozwoju działalności objętych indywidualnym programem inkubacji.

Państwa wątpliwości dotyczą prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. „(...)”.

Rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez podatnika podatku od towarów i usług do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

W omawianej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie będzie spełniony, ponieważ - jak Państwo wskazali, nie będą Państwo korzystali z efektów projektu oraz nie wykonują, ani nie będą Państwo wykonywali żadnych czynności opodatkowanych podatkiem VAT w związku z realizacją projektu.

Tym samym nie będzie spełniona podstawowa pozytywna przesłanka warunkująca prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek ponoszonych wydatków z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, o której mowa w art. 86 ust. 1 ustawy.

Zatem, nie przysługuje Państwu prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „(...)”.

Tym samym Państwa stanowisko jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
  • Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

  • Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.