
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
29 lipca 2025 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. „(...)”. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 3 września 2025 r. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Park (...) - dalej Park/(...) - powstał w (...) roku (Dz. U. (...)). Obecny status prawny parku (...) reguluje ustawa o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2014 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 1336, 1688, 1890 z 2024 r. poz. 1089), na mocy której (...) Park (...) jest państwową osobą prawną w rozumieniu art. 9 pkt 14 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270, 1273, 1407, 1429, 1641, 1693, 1872 z 2024 r. poz. 858, 1089).
Do zadań Parku (art. 8b 1 ww. ustawy o ochronie przyrody) należy szczególności:
1.prowadzenie działań ochronnych w ekosystemach parku (...), zmierzających do zachowania różnorodności biologicznej, zasobów, tworów i składników przyrody nieożywionej i walorów krajobrazowych, przywrócenia właściwego stanu zasobów i składników przyrody oraz odtworzenia zniekształconych siedlisk przyrodniczych, siedlisk roślin, siedlisk zwierząt i siedlisk grzybów,
2.udostępnianie obszaru Parku na zasadach określonych w planie ochrony lub zadaniach ochronnych i zarządzeniach dyrektora parku (...),
3.prowadzenie działań związanych z edukacją przyrodniczą.
Dodatkowo, ustawa o bezpieczeństwie i ratownictwie w górach i na zorganizowanych terenach narciarskich (Dz.U. z 2023 r. poz. 1154 ), w art. 3 ust. 1 i 2 nakłada na dyrektora parku (...) obowiązek zapewnienia warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach, które to zadanie jest realizowane m.in. poprzez:
1.oznakowanie terenów, obiektów i urządzeń służących do uprawiania sportu, rekreacji lub turystyki;
2.ustalenie zasad korzystania z danego terenu, obiektu lub urządzenia.
(...) Park (...) jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Park uzyskuje przychody z tytułów określonych w art. 8h ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody. Podstawowe źródła przychodów obejmują: dotacje z budżetu państwa, przychody z biletów wstępu lub sprzedaży drewna, dotacje z Narodowego i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, dofinansowania z funduszu leśnego PGL Lasy Państwowe, sprzedaży materiałów edukacyjnych, z udostępniania terenu Parku, zajęć edukacyjnych, ze sprzedaży biletów wstępu do obiektów PN, z noclegów w pokojach gościnnych.
(...) Park (...) współuczestniczy w realizacji projektu „(...)”. Projekt jest wynikiem wieloletniej współpracy Dyrekcji (...) Parku (...), który jest (...) partnerem projektu. Pozostali partnerzy projektu to (...) oraz (...). Projekt obejmuje część naukowo-badawczą, realizowaną po (...) stronie przez naukowców z wymienionych (...) instytucji naukowych. Po (...) stronie zadania badawcze będą wykonywać badacze z (...) uniwersytetów.
Oba parki (...) są uznane za parki (...), a cały chroniony przez nie obszar ma statut (...). Najważniejsze kompleksy torfowisk wysokich weszły też w skład obszaru chronionego przez (...).
Najważniejszym celem projektu jest poznanie stanu przyrody obszarów pokrytych torfowiskami, a w szczególności ich roślinności, fauny, procesów hydrogeologicznych i chemizmu środowisk wodnych, a także unifikacja metod monitoringu, które będą w przyszłości wykorzystywane przez oba Parki w zarządzaniu obszarem. Jednolite podejście metodologiczne do monitoringu wraz ze stosowaniem zbliżonych działań ochronnych stwarza szanse na skuteczną ochronę zagrożonych torfowisk.
W ramach części badawczej wykonane będą następujące działania:
(...)
Podsumowaniem opracowań badawczych i monitoringowych będzie opracowanie tzw. paszportów poszczególnych torfowisk, czyli ujednoliconych opisów każdego torfowiska w obszarze objętym działaniami projektu, a także sporządzenie publikacji naukowych i popularnonaukowych, a w tym książki o torfowiskach (...).
Przewidziano też zastosowanie (już w fazie projektu) zabiegów polepszających stosunki wodne w najbardziej przesuszonych miejscach obszaru torfowisk, co w zamiarze autorów projektu może przyczynić się do regeneracji zagrożonych złóż torfowych. Zabiegi te będą polegać na instalacji w wybranych miejscach zastawek spowalniających odpływ wód powierzchniowych.
Projekt pt. „(...)” o nr (…) jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Współpracy (...).
Partner wiodący: (…)
Partner (...) Park (...)
Partnerzy projektu:
- (...)
- (...)
Cel szczegółowy: Bardziej skoordynowane podejście do ochrony środowiska na (...)
Numer priorytetu: 11.01
Nazwa priorytetu: Zintegrowany system ratownictwa i środowisko
Finanse projektu:
Wartość całego projektu: (…)
Doprecyzowanie i uzupełnienie opisu zdarzenia przyszłego
Zadania realizowane przez (...) Park (...) w ramach projektu objętego wnioskiem:
a) Zakup usług zewnętrznych – tematy badawcze realizowane przez ekspertów:
(...)
b) Zakup wyposażenia na potrzeby realizacji tematów badawczych:
- Piezometr (2 szt.)
- Dataloger (20 szt.)
- Kamera do drona YUNEEC H520 pracująca w zakresie IR
- Aparat fotograficzny
- Laska glebowa do pomiaru głębokości złóż torfu (LG-175/21,7) (4 szt.)
Podsumowaniem prac badawczych i monitoringowych będzie opracowanie tzw. paszportów poszczególnych torfowisk, czyli ujednoliconych opisów każdego torfowiska, a także sporządzenie publikacji naukowych i popularnonaukowych, w tym monografii o torfowiskach (...).
Wyniki każdego z tematów badawczych zostaną również zebrane w postaci szczegółowych Raportów. Wymienione pracowania eksperckie, będące produktami usług, będą stanowiły narzędzia planowania i monitorowania działań ochronnych realizowanych na terenie (...) Parku (...).
W ramach projektu zaplanowano ponadto realizację zabiegów polepszających stosunki wodne w najbardziej przesuszonych rejonach torfowisk, aby umożliwić regenerację zagrożonych złóż torfowych. Zabiegi te będą polegać na instalacji zastawek w wybranych miejscach, spowalniając odpływ wód powierzchniowych i zapobiegając odwodnieniu siedliska.
Sprzęt zakupiony w ramach projektu, taki jak piezometry, datalogery, laski glebowe, kamera do drona oraz aparat fotograficzny będzie wykorzystany na potrzeby realizacji tematów badawczych oraz późniejszego monitoringu torfowisk. Piezometry oraz datalogery zostaną zainstalowane w terenie.
(...) Park (...) nie zamierza wykorzystywać towarów i usług zakupionych i wytworzonych w ramach realizacji projektu do wykonywania zadań związanych ze sprzedażą opodatkowaną. Prace w ramach projektu nie będą generowały przychodu, są zadaniami dotyczącymi ochrony przyrody, inwentaryzacji zasobów przyrodniczych oraz monitoringu przyrodniczego, zapisanymi w Planie Ochrony (...) Parku (...), i stanowią ustawową działalność jednostki. Plan Ochrony jest strategicznym dokumentem dla osiągania celów ochrony przyrody w (...) Parku (...).
Wszystkie produkty będące wynikiem projektu będą dostępne dla interesariuszy i grup docelowych projektu bezkosztowo - nie będą sprzedawane.
Całkowity budżet projektu wynosi: (…) stanowi dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Współpracy (...), natomiast wysokość wkładu własnego wynosi (…) i będzie on pokryty ze środków (...) oraz z dotacji budżetu państwa.
Nabyte w związku z realizacją projektu pn. „(...)” towary i usługi (...) Park (...) będzie wykorzystywać do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Nabyte towary i usługi będą wykorzystywane wyłącznie do realizacji statutowych zadań (...) Parku (...) z zakresu ochrony przyrody, czyli działalności niepodlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Całość – 100% zakupionych towarów i usług będzie wykorzystywana do zadań zakresu ochrony przyrody, czyli działalności niepodlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Wydatki poniesione na realizację projektu pn. „(...)” będą dokumentowane fakturami wystawionymi na (...) Park (...).
Pytanie
Czy (...) Park (...) przystępując do projektu pn. „(...)”, planowanego do współfinansowania przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Współpracy (...), ma prawo, biorąc pod uwagę zakładane cele, którym ma służyć projekt, do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, określonego w otrzymanych w przyszłości fakturach, dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją projektu?
Państwa stanowisko w sprawie
W związku z realizacją projektu pn. „(...)”, planowanego do współfinansowania przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Programu Operacyjnego Współpracy (...), (...) Park (...) stoi na stanowisku, że realizując powyższy projekt nie będzie mógł odzyskać poniesionego kosztu podatku VAT, którego wysokość została określona we wniosku o dofinansowanie.
Uzasadnienie:
(...) Park (...) (...) jest płatnikiem podatku VAT zgodnie z art. 15 ustawy o podatku od towarów i usług, jednak zakupy usług i towarów zaplanowanych w projekcie służą wyłącznie do ochrony przyrody i nie są związane z wykonywaniem czynności opodatkowanych. Ten stan prawny powoduje, że (...) Park (...) nie może odliczać podatku VAT.
Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124 ustawy.
Z powyższego zapisu wynika, iż prawo do odliczenia podatku naliczonego przysługuje podatnikom podatku od towarów i usług tylko w takim przypadku, gdy dokonywane zakupy mają związek z czynnościami opodatkowanymi. W ramach projektu nie będą realizowane zadania związane ze sprzedażą opodatkowaną. (...) Park (...) nie zamierza wykorzystywać towarów i usług zakupionych i wytworzonych w ramach realizacji projektu do wykonywania zadań związanych ze sprzedażą opodatkowaną. Zadania w ramach projektu nie będą generowały przychodu, są zadaniami dotyczącymi ochrony przyrody, stanowią ustawową działalność jednostki. Ustawa wyłącza zatem możliwość dokonywania odliczeń podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających opodatkowaniu.
W zakresie zadań realizowanych przez (...) Park (...) w ramach przedmiotowego projektu (...) Park (...) nie będzie świadczył na niczyją rzecz usług opodatkowanych, a działalność ta nie przyniesie dochodów. Cele projektu mają charakter działalności stanowiącej dobro publiczne (ochrona przyrody).
Wobec powyższego, zdaniem (...) Parku (...) jako Wnioskodawcy, prawo do odliczenia podatku naliczonego określonego w otrzymanych fakturach, dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją projektu pn. „(...)”, nie przysługuje.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 775 ze zm.), zwanej dalej ustawą, zgodnie z którym:
W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy:
Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje zatem wtedy, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn.:
-odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług, oraz
-gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.
Zasada ta wyklucza możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
Ustawodawca przyznał podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy, oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym:
Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Na mocy art. 88 ust. 4 ustawy:
Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.
Zgodnie z ww. regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.
Aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, powinien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Pojęcia „podatnik” i „działalność gospodarcza”, na potrzeby podatku od towarów i usług, zostały zdefiniowane w art. 15 ust. 1 i ust. 2 ustawy, zgodnie z którym:
1. Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
2. Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Jak wynika z opisu sprawy, są Państwo czynnym podatnikiem VAT. Współuczestniczą Państwo w realizacji projektu pt. „(...)”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Współpracy (...). Najważniejszym celem projektu jest poznanie stanu przyrody obszarów pokrytych torfowiskami, a w szczególności ich roślinności, fauny, procesów hydrogeologicznych i chemizmu środowisk wodnych, a także unifikacja metod monitoringu.
Nie zamierzają Państwo wykorzystywać towarów i usług zakupionych i wytworzonych w ramach realizacji projektu do wykonywania zadań związanych ze sprzedażą opodatkowaną. Prace w ramach projektu nie będą generowały przychodu, są zadaniami dotyczącymi ochrony przyrody, inwentaryzacji zasobów przyrodniczych oraz monitoringu przyrodniczego, zapisanymi w Planie Ochrony (...) Parku (...), i stanowią ustawową działalność jednostki.
Wszystkie nabyte w związku z realizacją projektu towary i usługi będą Państwo wykorzystywać do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, wyłącznie do realizacji Państwa zadań statutowych z zakresu ochrony przyrody. Wydatki poniesione na realizację projektu będą dokumentowane fakturami wystawionymi na Państwa.
Państwa wątpliwości dotyczą kwestii braku prawa do obniżenia kwoty podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego związanego z nabyciem towarów i usług wykorzystywanych do realizacji ww. projektu.
Rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy jest uwarunkowane tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT, w ramach działalności gospodarczej, do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Zasada ta wyłącza tym samym możliwość odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które są wykorzystywane do czynności zwolnionych od podatku lub niepodlegających opodatkowaniu. Oznacza to, że podstawowym warunkiem, który uprawnia do odliczenia podatku naliczonego, jest związek nabywanych towarów i usług ze sprzedażą generującą podatek należny.
W omawianej sprawie związek taki nie wystąpi. Jak Państwo wskazali, nie zamierzają Państwo wykorzystywać towarów i usług zakupionych i wytworzonych w ramach realizacji projektu do wykonywania zadań związanych ze sprzedażą opodatkowaną. Prace w ramach projektu nie będą generowały przychodu i stanowią ustawową działalność jednostki.
W konsekwencji, nie zostanie spełniona podstawowa pozytywna przesłanka warunkująca prawo do odliczenia podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 1 ustawy, jaką jest związek ponoszonych wydatków z wykonywaniem czynności opodatkowanych.
Tym samym nie będą Państwo mieli – na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy – prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego związanego z nabyciem towarów i usług wykorzystywanych do realizacji projektu pn.: „(...)”.
Państwa stanowisko jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Jednocześnie wskazuję, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywać się będzie ze opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Należy zauważyć, że pojęcie „koszty kwalifikowane” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Państwu przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowanym.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
