P O S T A N O W I E N I E - Interpretacja - 1432/PMiCC/436/3a/07/MW

Shutterstock
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 05.04.2007, sygn. 1432/PMiCC/436/3a/07/MW, Urząd Skarbowy Warszawa-Bielany

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

P O S T A N O W I E N I E

Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa Bielany działając na podstawie art. 216 i art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa ( tekst jedn: Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku z dnia 10.01.2007r. w zakresie podatku od spadku od spadków i darowizn stwierdza,iż przedstawione w pkt 3 zapytania stanowisko Strony w części dotyczącej zwolnienia od podatku od darowizny lokalu mieszkalnego nabytego od ojca w 2007r. jest prawidłowe.

Mając na uwadze przedstawiony przez Stronę stan faktyczny i obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa stwierdza się co nastepuje. W myśl art. 4a ustawy obowiązującej od 1 stycznia 2007r. zwalnia się od podatku nabycie własności rzeczy lub praw majątkowych między innymi przez zstępnych, jeżeli zgłoszą oni nabycie własności rzeczy lub praw majatkowych właściwemu naczelnikowi urzędu w terminie miesiąca od dnia powstania obowiązku podatkowego. Obowiązek zgłoszenia nie obowiązuje przypadku, gdy nabycie następuje na podstawie umowy zawartej w formie aktu notarialnego. Wielokość otrzymanego w drodze darowizny lokalu jak również fakt posiadania innego w dniu jej dokonania nie rodzą skutków powstania zobowiązania podatkowego z tytułu podatku od darowizny.

Odpowiedzi udzielono w oparciu o stan faktyczny przedstawiony przez wniskodawcę i stan prawny obowiązujący w dacie udzielenia odpowiedzi.

Zgodnie z art.14b§1 w/w ustawy Ordynacja podatkowa interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika lub inkasenta. W przypadku uwzględnienia przez podatnika tej interpretacji ma zastosowanie art.14c ustawy Ordynacja podatkowa. Na niniejsze postanowienie służy Stronie prawo wniesienia zażalenia do Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego Warszawa Bielany w terminie 7 dni od dnia doręczenia / art.236§2 pkt 1 ustawy Ordynacja podatkowa/.

Urząd Skarbowy Warszawa-Bielany