
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
7 sierpnia 2025 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełnił go Pan pismami z 13 sierpnia 2025 r. – w odpowiedzi na wezwanie. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
W 2011 roku otrzymał Pan Kartę Polaka, wydaną przez Konsulat RP na Białorusi. Od momentu jej uzyskania utrzymywał Pan zagraniczny status miejsca zamieszkania oraz centrum interesów życiowych i gospodarczych. Przez ostatnie lata Pana miejsce zamieszkania, aktywności zawodowe i podatkowe były związane z Białorusią oraz Kazachstanem.
Pana okresy zamieszkania i pracy przed powrotem do Polski kształtowały się następująco:
1.Do maja 2022 roku mieszkał i pracował Pan na terytorium Białorusi, gdzie podlegał Pan nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu i uzyskiwał Pan dochody z tytułu umowy o pracę.
2.Od maja 2022 roku do lipca 2022 roku przebywał Pan w Kazachstanie, gdzie również posiadał Pan swoje centrum interesów życiowych i gospodarczych.
3.Od lipca 2022 roku do sierpnia 2022 roku oraz ponownie od września 2022 roku do stycznia 2023 roku czasowo przebywał Pan w Polsce, jednak w tym okresie nie podejmował Pan pracy ani innych aktywności zawodowych na terytorium RP.
4.Od stycznia 2023 roku do marca 2025 roku mieszkał Pan i pracował Pan na terenie Kazachstanu, gdzie osiągał Pan dochody z tytułu umowy o pracę oraz podlegał Pan obowiązkowi podatkowemu.
5.Od kwietnia 2025 roku do lipca 2025 roku mieszkał i pracował Pan w Białorusi, gdzie również rozliczał Pan swoje podatki.
W dniu (…) lipca 2025 roku przeprowadził się do Polski na stałe wraz z rodziną. W tym czasie przeniósł Pan swój ośrodek interesów osobistych i gospodarczych do Polski. Podpisał Pan długoterminową umowę najmu mieszkania, uzyskał Pan numer PESEL oraz meldunek w (…), a także rozpoczął Pan pracę na podstawie umowy o pracę zawartej z polskim pracodawcą.
Od momentu przeprowadzki do Polski podlega Pan nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w RP. Do momentu Pana przeprowadzki do Polski w lipcu 2025 r. Pana centrum interesów życiowych i gospodarczych znajdowało się wyłącznie za granicą, tj. w Białorusi i Kazachstanie. W okresie czasowego pobytu w Polsce w latach 2022-2023 nie podejmował Pan działań, które mogłyby wskazywać na przeniesienie centrum moich interesów życiowych do RP. Pana dochody w tym okresie były osiągane wyłącznie za granicą, a praca wykonywana w ramach umów o pracę w Białorusi i Kazachstanie. Chciałby Pan uzyskać interpretację, czy w świetle przedstawionego stanu faktycznego spełnia Pan warunki do skorzystania z ulgi na powrót, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy o PIT, obejmując cztery lata podatkowe od 2025 roku.
Uzupełnienie opisu zdarzenia przyszłego
Na moment przeniesienia miejsca zamieszkania do Polski posiadał Pan ważną Kartę Polaka. W załączeniu przesyła Pan kopię Karty Polaka i decyzję o jej wydaniu (2011) i przedłużeniu (2021).
W żadnym z wymienionych lat podatkowych, tj. w latach 2022, 2023, 2024 oraz w okresie od początku roku 2025 do dnia poprzedzającego dzień, w którym zmienił Pan miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, nie przebywał Pan na terytorium Polski dłużej niż 183 dni.
7 lipca 2022 roku przyjechał Pan do Polski razem z byłą żoną i dziećmi.
W sierpniu 2022 roku wyjechał Pan na miesiąc na teren Białorusi wraz z dziećmi.
Od stycznia 2023 roku do marca 2025 roku pracował Pan i przebywał Pan na terytorium Kazachstanu i był Pan rezydentem podatkowym Kazachstanu. W załączeniu przedkłada Pan zaświadczenie z miejsca pracy w Kazachstanie, które to potwierdza.
Od kwietnia 2025 roku do końca czerwca 2025 roku pracował Pan i przebywał Pan w (…) na terenie Białorusi. W załączeniu przedkłada Pan kopię kontraktu z firmą (…). Załączniki: Zaświadczenie z miejsca pracy w Kazachstanie (…), Kopia kontraktu z firmą (…) (Białoruś).(…)
W okresie od lipca 2022 roku do stycznia 2023 roku był Pan rezydentem podatkowym Białorusi. We wskazanym okresie nie wykonywał Pan pracy zarobkowej ani na Białorusi, ani w innym kraju.
W okresie od lipca 2022 roku do stycznia 2023 roku Pana celem przyjazdu do Polski była pomoc byłej żonie i dzieciom w adaptacji na terenie kraju. Przyjechał Pan do Polski 7 lipca 2022 roku razem z byłą żoną i dziećmi, aby pomóc w załatwieniu formalności dotyczących wynajmu mieszkania, organizacji edukacji dzieci (przedszkole, szkoła) oraz innych spraw bieżących związanych z osiedleniem rodziny na terytorium Polski.
Jeszcze przed przyjazdem do Polski w 2022 roku uczestniczył Pan w kursach IT organizowanych przez firmę, która poinformowała Pana, że pomyślne ukończenie kursów będzie warunkiem rozpoczęcia pracy na terenie Kazachstanu lub innych krajów Azji. W tym okresie nie miał Pan zamiaru osiedlenia się w Polsce na stałe ani celów związanych z pracą zarobkową.
Jednocześnie chciałby Pan poinformować, że w tym okresie złożył wniosek o wydanie karty stałego pobytu (pobyt stały). Decyzję o złożeniu wniosku podjął Pan sądząc, że karta pobytu mogłaby ułatwić Pana przyszłe wizyty u dzieci, które osiedliły się na terytorium Polski. Jednakże później, po otrzymaniu oferty pracy w Kazachstanie wycofał Pan ten wniosek przed jego rozpatrzeniem.
W okresie od lipca 2022 roku do stycznia 2023 roku miał Pan następujące powiązania osobiste
·z Polską: Pana była żona oraz dzieci w tym okresie przeprowadziły się do (…) w Polsce na stałe. Celem Pana przyjazdu było wsparcie ich przy organizacji przeprowadzki, pomoc w znalezieniu mieszkania oraz załatwieniu spraw związanych z edukacją dzieci (przedszkole, szkoła);
·z Białorusią: Do końca roku 2022 był Pan rezydentem podatkowym i posiadał Pan centrum interesów osobistych w Białorusi. W sierpniu 2022 roku wyjeżdżał Pan na teren Białorusi wraz z dziećmi na jeden miesiąc.
·z Kazachstanem: Od lutego 2023 roku pozostawał Pan w związku partnerskim z osobą z Kazachstanu. W listopadzie 2024 roku zawarł Pan związek małżeński na terenie Białorusi. W okresie od lipca 2022 r. do stycznia 2023 r. nie miał Pan jeszcze formalnych powiązań rodzinnych z Kazachstanem, jednak w 2023 roku łączyły Pana relacje partnerskie.
W okresie od lipca 2022 roku do stycznia 2023 roku sytuacja rodzinna była następująca: Była żona i dzieci przeniosły się na stałe do Polski (do (…)) w lipcu 2022 roku. Przyjechał Pan razem z nimi (…) lipca 2022 r., aby pomóc w organizacji przeprowadzki, poszukiwaniu mieszkania, a także w załatwieniu spraw związanych z edukacją dzieci (przedszkole, szkoła).
Chciałby Pan objąć tzw. ulgą na powrót wyłącznie dochody z tytułu umowy o pracę.
Posiada Pan dokumenty potwierdzające Pana miejsce zamieszkania dla celów podatkowych poza Polską w latach 2022–2024 oraz w 2025 roku do dnia Pana przeprowadzenia się na stałe do Polski:
·Certyfikat rezydencji podatkowej z Kazachstanu, wystawiony przez firmę (…) potwierdzający Pana zatrudnienie w okresie od 19 stycznia 2023 roku do 26 marca 2025 roku.
·(…) zawarty z firmą (…) z siedzibą w (…) (Białoruś), potwierdzający Pana współpracę w okresie od kwietnia 2025 roku do czerwca 2025 roku.
Jeśli zajdzie taka potrzeba, jest Pan gotowy przedłożyć kopie powyższych dokumentów.
Pytanie
Czy w świetle przedstawionego stanu faktycznego oraz przepisów art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2025 r., poz. 163 ze zm.) ma Pan prawo do zastosowania ulgi na powrót, obejmującej cztery kolejne lata podatkowe od 2025 roku?
Pana stanowisko w sprawie
W Pana ocenie spełnia Pan warunki do skorzystania z ulgi na powrót na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy o PIT, ponieważ:
- Posiada Pan ważną Kartę Polaka (wydaną w 2011 roku);
- Przed przeprowadzką w 2025 r. pracował i mieszkał Pan za granicą przez ponad 3 lata;
- W wyniku przeprowadzki w 2025 r. przeniósł Pan swój ośrodek interesów osobistych i gospodarczych do Polski.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.) wolne od podatku dochodowego są:
Przychody podatnika, który przeniósł miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 85 528 zł, osiągnięte:
a) ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej i spółdzielczego stosunku pracy,
b) z umów zlecenia, o których mowa w art. 13 pkt 8,
c) z pozarolniczej działalności gospodarczej, do których mają zastosowanie zasady opodatkowania określone w art. 27, art. 30c albo art. 30ca albo ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym w zakresie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych,
d) z zasiłku macierzyńskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa
- w czterech kolejno po sobie następujących latach podatkowych, licząc od początku roku, w którym podatnik przeniósł to miejsce zamieszkania, albo od początku roku następnego, z zastrzeżeniem ust. 39, 43 i 44.
Na podstawie art. 21 ust. 39 ustawy:
Przy obliczaniu kwoty przychodów podlegających zwolnieniu od podatku na podstawie ust. 1 pkt 148 i 152-154 nie uwzględnia się przychodów podlegających opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym na podstawie niniejszej ustawy, zwolnionych od podatku dochodowego oraz od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
Stosownie do art. 21 ust. 43 ustawy:
Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 152, przysługuje pod warunkiem, że:
1) w wyniku przeniesienia miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej podatnik podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu oraz
2) podatnik nie miał miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie obejmującym:
a) trzy lata kalendarzowe poprzedzające bezpośrednio rok, w którym zmienił miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz
b) okres od początku roku, w którym zmienił miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, do dnia poprzedzającego dzień, w którym zmienił miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz
3) podatnik:
a) posiada obywatelstwo polskie, Kartę Polaka lub obywatelstwo innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa należącego do Europejskiego Obszaru Gospodarczego albo Konfederacji Szwajcarskiej lub
b) miał miejsce zamieszkania:
nieprzerwanie co najmniej przez okres, o którym mowa w pkt 2, w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Konfederacji Szwajcarskiej, Australii, Republice Chile, Państwie Izrael, Japonii, Kanadzie, Meksykańskich Stanach Zjednoczonych, Nowej Zelandii, Republice Korei, Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej lub Stanach Zjednoczonych Ameryki, lub
na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nieprzerwanie przez co najmniej 5 lat kalendarzowych poprzedzających okres, o którym mowa w pkt 2, oraz
4) posiada certyfikat rezydencji lub inny dowód dokumentujący miejsce zamieszkania dla celów podatkowych w okresie niezbędnym do ustalenia prawa do tego zwolnienia, oraz
5) nie korzystał uprzednio, w całości lub w części, z tego zwolnienia - w przypadku podatników, którzy ponownie przeniosą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
W myśl natomiast art. 21 ust. 44 ustawy:
Suma przychodów zwolnionych od podatku na podstawie ust. 1 pkt 148 i 152-154 nie może w roku podatkowym przekroczyć kwoty 85 528 zł.
Ww. przepisy zostały wprowadzone z dniem 1 stycznia 2022 r. przez art. 1 pkt 13 lit. a) tiret 13 ustawy z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 2105).
Ponadto, z art. 53 ww. ustawy zmieniającej wynika, że:
Zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy zmienianej w art. 1, ma zastosowanie do podatników, którzy przenieśli miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 31 grudnia 2021 r.
Zwolnienie, o którym mowa w ww. art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych polega na zwolnieniu od podatku dochodowego niektórych przychodów osiągniętych w czterech kolejno po sobie następujących latach podatkowych przez podatników, którzy w wyniku przeniesienia miejsca zamieszkania na terytorium Polski po dniu 31 grudnia 2021 r. podlegają w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu.
Jak wynika z art. 3 ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:
1) posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub
2) przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w roku podatkowym.
W świetle art. 4a ww. ustawy:
Przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.
W celu skorzystania z ww. preferencji podatkowej, tj. tzw. „ulgi na powrót” spełnione muszą być jednak wszystkie dodatkowe warunki wskazane w art. 21 ust. 39, 43 i 44 ustawy.
Aby zapewnić sobie możliwość skorzystania z omawianej preferencji podatkowej, należy zarówno przez trzy lata kalendarzowe poprzedzające bezpośrednio rok, w którym zmieniono miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz w okresie od początku roku, w którym zmieniono miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, do dnia poprzedzającego ten dzień, nie posiadać miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i co istotne w wyniku przeniesienia miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, należy mieć nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium RP.
Z treści wniosku wynika, że w wyniku przeniesienia w 2025 r. miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej podlega Pan w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Zatem, warunek wskazany w art. 21 ust. 43 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych został spełniony.
Następny warunek określony w art. 21 ust. 43 pkt 2 lit. a) i b) ww. ustawy również został spełniony.
W okresie trzech lat kalendarzowych poprzedzających rok 2025 oraz w okresie od początku 2025 roku do dnia poprzedzającego dzień, w którym zmienił Pan miejsce swojego zamieszkania na Polskę, wskazał Pan, że był Pan rezydentem podatkowym Białorusi oraz Kazachstanu.
Jednym z warunków, wymienionych w art. 21 ust. 43 pkt 3 lit. a) jest posiadanie przez podatnika Karty Polaka.
Wskazał Pan, że na moment przeniesienia miejsca zamieszkania do Polski posiadał Pan ważną Kartę Polaka.
Zatem spełnił Pan warunek wskazany w art. 21 ust. 43 pkt 3 lit. a) ww. ustawy, albowiem przeniesienie miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nastąpiło w związku z posiadaniem przez Pana Karty Polaka.
Kolejnym istotnym kryterium umożliwiającym zastosowanie „ulgi na powrót” jest stosownie do art. 21 ust. 43 pkt 4 ustawy, posiadanie certyfikatu rezydencji lub innych dowodów dokumentujących miejsce zamieszkania dla celów podatkowych w okresie niezbędnym do ustalenia prawa do tego zwolnienia.
Zgodnie z art. 5a pkt 21 ww. ustawy:
Ilekroć w ustawie mowa jest o certyfikacie rezydencji - oznacza to zaświadczenie o miejscu zamieszkania podatnika dla celów podatkowych wydane przez właściwy organ administracji podatkowej państwa miejsca zamieszkania podatnika.
Z treści ww. regulacji wynika, że dokumentowanie miejsca zamieszkania dla celów podatkowych w okresie niezbędnym do ustalenia prawa do „ulgi na powrót” może alternatywnie nastąpić posiadanym przez podatnika certyfikatem rezydencji lub innym dowodem. Wystarczy zatem, że podatnik posiada inne dokumenty, które potwierdzą jego miejsce zamieszkania w innym państwie, niemniej muszą być to dokumenty potwierdzające miejsce zamieszkania dla celów podatkowych. Takimi dokumentami mogą być np. umowa o pracę, albo umowa najmu mieszkania za granicą, albo zaświadczenie od byłego pracodawcy.
Choć przepisy podatkowe nie wymieniają w tym zakresie żadnego katalogu, to należy pamiętać, że zgodnie z art. 180 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.):
Jako dowód należy dopuścić wszystko, co może przyczynić się do wyjaśnienia sprawy, a nie jest sprzeczne z prawem.
Powyższe oznacza, że innymi dowodami wskazującymi na miejsce zamieszkania poza Polską mogą być m.in. umowa o pracę, historia zatrudnienia, zagraniczne zeznania podatkowe, zagraniczna umowa najmu nieruchomości, paski wynagrodzeń, wyciągi bankowe czy też zagraniczne zaświadczenie od pracodawcy. Można w tym zakresie przedstawić również inne dowody.
Wskazuje Pan, że posiada Pan dokumenty potwierdzające Pana miejsce zamieszkania dla celów podatkowych poza Polską w latach 2022–2024 oraz w 2025 roku do dnia Pana przeprowadzenia się na stałe do Polski. Spełniła Pan zatem warunek wskazany w art. 21 ust. 43 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Jednocześnie, w sposób oczywisty spełnił Pan również obwarowanie wynikające z art. 21 ust. 43 pkt 5 cyt. ustawy podatkowej, jako że nie korzystał Pan wcześniej w całości lub w części z ulgi na powrót.
Zatem, na gruncie opisanego stanu faktycznego przysługuje Panu prawo do skorzystania z tzw. ulgi na powrót w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Ulga na powrót obejmuje przychody do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 85 528 zł, osiągnięte z tytułów wymienionych w art. 21 ust. 43 powołanej ustawy – w czterech kolejno po sobie następujących latach podatkowych, licząc od początku roku, w którym nastąpiło przeniesienie miejsca zamieszkania, albo od początku roku następnego, z zastrzeżeniem ust. 39, 43 i 44.
Przeniósł Pan swoje miejsce zamieszkania do Polski w 2025 r., od lipca 2025 r. podlega Pan nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, zatem może Pan skorzystać z ulgi na powrót począwszy od 2025 r., tj. za lata 2025 – 2028 lub za lata 2026-2029.
Pana stanowisko jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Pana i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Ponadto Organ wydający interpretację indywidualną opiera się tyko i wyłącznie na opisie stanu faktycznego przedstawionego we wniosku, nie prowadzi postępowania dowodowego w tym nie analizuje dokumentów dołączonych do wniosku, tj. umów, aneksów, pism.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”). Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
