
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
24 czerwca 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z 23 czerwca 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełnili go Państwo pismem z 28 lipca 2025 r. (wpływ 28 lipca 2025 r.) – w odpowiedzi na wezwanie. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Zgodnie ze statutem są Państwo instytutem badawczym (…) – X.
W ramach zawartej umowy o dofinansowanie projektu w ramach Programu realizują Państwo projekt. Założeniem projektu jest (...). Warsztaty będą się odbywały (...).
Projekt realizowany jest w ramach programu ,dla którego Instytucją Zarządzającą jest Minister. W ramach Priorytetu w Programie. Dofinansowanie wynosi (...) zł. 95% stanowią środki europejskie, a 5% środki z budżetu państwa.
W ramach realizacji projektu będą Państwo przyznawali stypendia dla studentek, zwanych dalej Uczestniczkami Projektu (…). W budżecie projektu wypłaty stypendiów zaplanowano w kwoce ok. (...) zł i zostały one ujęte w kategorii wydatków. Kwalifikacja ta wynika z charakteru wsparcia - środki te stanowią formę bezzwrotnej pomocy dla uczestników projektu.
W ramach zawartej umowy o udział w projekcie Uczestniczka Projektu zobowiązuje się do: (…).
Uczestniczka otrzyma stypendium za udział w Projekcie, w wysokości i na zasadach określonych w Umowie.
Wysokość przyznawanego stypendium uzależniona jest od zaangażowania Uczestniczki Projektu, (…).
(…) Stypendium będzie wypłacone po zakończeniu każdego cyklu Warsztatów, w wysokości odpowiedniej do liczby Warsztatów przeprowadzonych przez Uczestniczkę Projektu.
W uzupełnieniu wniosku wskazali Państwo, że przedmiotowe stypendia stanowią środki finansowe wypłacone uczestnikom projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1, 2 i 4, pkt 5 lit. a i b i pkt 5a-5d ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Stypendia wypłacane są w ramach projektu realizowanego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (...) i stanowią formę wsparcia udzielaną uczestnikom projektu. Wynika to wprost z dokumentu (…). W budżecie projektu środki na wypłatę stypendiów ujęte są w kategorii kosztów pod nazwą „wsparcie finansowe”. Studentki otrzymujące stypendia są Uczestniczkami Projektu.
Wypłata stypendiów dla Uczestniczek Projektu odbywa się w ramach realizacji umowy o dofinansowanie projektu w ramach Programu (…).
Zatem stypendia wypłacane są ze środków programu (…).
Środki te są wskazane w art. 5 ust. 3 pkt. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych tj. jako środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz sprawiedliwej Transformacji, Europejskiego Funduszu Rybackiego, Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. a i b.
Pytanie
Czy stypendium szkoleniowe otrzymane przez uczestników projektu jest zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie przepisu art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o PIT?
Państwa stanowisko w sprawie
W Państwa ocenie, w analizowanym stanie faktycznym stypendium szkoleniowe wypłacane uczestnikom projektu korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie przepisu z art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o PIT.
Z przywołanego przepisu wynika bowiem, że z podatku dochodowego zwolnione są „środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych” (dalej uFP).
Uzasadnienie Państwa stanowiska:
W Państwa ocenie, stypendium szkoleniowe wypłacane uczestnikom projektu korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie przepisu z art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o PIT.
Katalog źródeł przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych zawiera art. 10 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wśród źródeł przychodów wymienione są też inne źródła, które to zdefiniowane zostały w art. 20 ust. 1 ustawy o PIT.
Stosownie do treści art. 20 ust. 1 ustawy o PIT za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.
Sformułowanie „w szczególności” dowodzi, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w przepisie art. 20 ust. 1 ustawy. O przychodzie podatkowym z innych źródeł będziemy więc mówić w każdym przypadku, kiedy u podatnika wystąpią realne korzyści majątkowe.
Jednocześnie w art. 21 ustawy o PIT wymienione zostały przychody wolne od podatku dochodowego od osób fizycznych.
Z treści przepisu art. 21 ust. 1 pkt. 137 ustawy o PIT wynika, że z podatku dochodowego zwolnione są środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1,2 i 4, pkt 5 lit. a i b i pkt 5a-5d ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Z kolei zgodnie z regulacją art. 5 ust. 3 pkt 1, 2 i 4, pkt 5 lit. a i b i pkt 5a-5d ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych do środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu zalicza się między innymi:
· środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji, Europejskiego Funduszu Rybackiego, Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. a i b;
· niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. c i d:
a)Norweskiego Mechanizmu Finansowego,
b)Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
c)Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy,
·środki na realizację wspólnej polityki rolnej;
·środki przeznaczone na realizację:
a)programów w ramach celu Europejska Współpraca Terytorialna oraz celu Europejska Współpraca Terytorialna (Interreg),
b)programów, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1638/2006 z dnia 24 października 2006 r. określającym przepisy ogólne w sprawie ustanowienia Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa (Dz. Urz. UE L 310 z 09.11.2006, str. 1) oraz programów Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa;
· środki przeznaczone na realizację lnicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych 2014-2020;
· środki Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym i środki Europejskiego Funduszu Społecznego Plus przeznaczonego na zwalczanie deprywacji materialnej;
· środki pochodzące z instrumentu „Łącząc Europę”, o którym mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1316/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. ustanawiającym instrument „Łącząc Europę”, zmieniającym rozporządzenie (UE) nr 913/2010 oraz uchylającym rozporządzenia (WE) nr 680/2007 i (WE) nr 67/2010 (Dz. Urz. UE L 348 z 20.12.2013, str. 129, z późn. zm.), oraz środki pochodzące z instrumentu „Łącząc Europę”, o którym mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1153 z dnia 7 lipca 2021 r. ustanawiającym instrument „Łącząc Europę” i uchylającym rozporządzenia (UE) nr 1316/2013 i (UE) nr 283/2014 (Dz. Urz. UE L 249 z 14.07.2021, str. 38);
· środki pochodzące z Instrumentu na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności, przeznaczone na wsparcie o charakterze bezzwrotnym, o którym mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/241 z dnia 12 lutego 2021 r. ustanawiającym Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (Dz. Urz. UE L 57 z 18.02.2021, str. 17, z późn. zm.)
Zgodnie z przedstawionym stanem faktycznym wypłata stypendiów dla Uczestniczek Projektu następować będzie w ramach programu finansowanego z udziałem środków, o których mowa w ustawie o finansach publicznych. W związku z powyższym spełniona zostanie przesłanka pochodzenia środków, o której mowa w cytowanym przepisie art. 21 ust. 1 pkt. 137 ustawy o PIT.
Należy jednocześnie wskazać, że cytowany przepis wskazuje wyłącznie, iż zwolnione z podatku są środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielana w ramach programu finansowanego z udziałem wskazanych w tym przepisie środków. Tym samym nie jest wymagane aby uczestnik otrzymywał ww. środki bezpośrednio z funduszy, a z udziałem tych funduszy.
Uwzględniając powyższe, do środków, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zalicza się m.in. środki pochodzące z funduszy strukturalnych (w tym Europejskiego Funduszu Społecznego) - wymienione w art. 5 ust. 3 pkt 5b ustawy o finansach publicznych.
Mając na uwadze powyższe, w Państwa ocenie, w przypadku wypłat stypendiów dla Uczestniczek projektu wypłaty te korzystać będą ze zwolnienia z art.21 ust. 1 pkt 137 ustawy o PIT. Zwolnienie to będzie miało zastosowanie do całości wypłaconych środków pieniężnych. Powyższe wynika z faktu, że wypłata stypendium następuje źródeł, o których mowa w cytowanym przepisie, zgodnie z regulaminem projektu i na podstawie umowy zawieranej z uczestnikiem, z których to dokumentów wprost wynika źródło finansowania ww. stypendiów ze środków, o których mowa w cytowanym przepisie.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z przepisem art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
W myśl art. 11 ust. 1 tej ustawy:
Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
Za przychód należy zatem uznać każdą formę przysporzenia majątkowego, zarówno formę pieniężną jak i niepieniężną, w tym nieodpłatne świadczenia otrzymane przez podatnika.
Zatem przychodem będą również wypłacane przez Państwo stypendystom świadczenia pieniężne.
Źródła przychodów zostały określone w art. 10 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wśród nich ustawodawca w pkt 9 tego przepisu wyodrębnił inne źródła.
Jak wynika z art. 20 ust. 1 ww. ustawy:
Za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.
Na podmiotach dokonujących świadczeń z ww. tytułów ciążą natomiast obowiązki informacyjne, wynikające z art. 42a ust. 1 ww. ustawy, zgodnie z którym:
Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.
Jednakże stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Wolne od podatku dochodowego są środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1, 2 i 4, pkt 5 lit. a i b i pkt 5a-5d ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
W uzupełnieniu wniosku wskazali Państwo, że przedmiotowe stypendia stanowią środki finansowe wypłacone uczestnikom projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1, 2 i 4, pkt 5 lit. a i b i pkt 5a-5d ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Stypendia wypłacane są ze środków programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (...), współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) który jest jednym z funduszy strukturalnych UE.
Jednocześnie doprecyzowali Państwo, że środki te są wskazane w art. 5 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, tj. jako środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz sprawiedliwej Transformacji, Europejskiego Funduszu Rybackiego, Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. a i b.
Jak stanowi natomiast wskazany przez Państwa art. 5 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 ze zm.):
Do środków, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zalicza się: środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji, Europejskiego Funduszu Rybackiego, Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. a i b.
Z kolei stosownie do art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych:
Środkami publicznymi są: środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).
Uwzględniając powyższe, do środków, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zalicza się m.in. środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji, Europejskiego Funduszu Rybackiego, Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. a i b – wymienione we wskazanym przez Państwa art. 5 ust. 3 pkt 1 ustawy o finansach publicznych.
Ustosunkowując się do kwestii będącej przedmiotem Państwa wątpliwości, wskazuję, że zwolnieniem określonym w art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych objęci są uczestnicy projektu. Przez uczestników projektu, o których mowa w przywołanym wyżej przepisie, należy rozumieć osoby, dla których faktycznie przeznaczona jest pomoc udzielona w ramach projektu. Natomiast użyte w powyższym przepisie pojęcie „z udziałem środków” należy rozumieć, jako finansowanie lub współfinansowanie pomocy z tych środków.
Z opisanego przez Państwa zdarzenia wynika, że w rozpatrywanej sprawie, przedmiotowe stypendia dla Uczestniczek Projektu będą finansowane ze środków wymienionych w art. 5 ust. 3 pkt 1 ustawy o finansach publicznych, a więc ze środków, o których mowa w przepisie statuującym rozpatrywane zwolnienie przedmiotowe. Natomiast stypendyści (studentki), jako uczestnicy projektu będą ostatecznie osobami, którym faktycznie udzielana jest pomoc w ramach projektu.
Biorąc powyższe pod uwagę, stwierdzam, że przedmiotowe stypendia, wypłacane w ramach programu finansowanego z udziałem środków wymienionych w art. 5 ust. 3 pkt 1 ustawy o finansach publicznych, będą stanowiły dla stypendystów (studentek/Uczestniczek Projektu), przychód z innych źródeł, który jednakże korzysta ze zwolnienia od opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
W konsekwencji, na Państwu – jako płatniku – nie będą ciążyły obowiązki pobrania i odprowadzenia zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od wypłacanych rzeczonych stypendiów. Jednocześnie, nie będą na Państwu ciążyły obowiązki wystawienia z tego tytułu informacji, o której mowa w art. 42a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT-11).
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
· Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
· Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
· Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
· w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
· w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
