Interpretacja indywidualna– stanowisko nieprawidłowe - Interpretacja - null

ShutterStock
Interpretacja indywidualna– stanowisko nieprawidłowe - Interpretacja - 0112-KDIL2-1.4011.536.2025.2.TR

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna– stanowisko nieprawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

5 czerwca 2025 r. wpłynął Pana wniosek z 5 czerwca 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełnił go Pan pismami z: 8 lipca 2025 r. (wpływ 8 lipca 2025 r.) oraz 18 sierpnia 2025 r. (wpływ 18 sierpnia 2025 r.) – w odpowiedzi na wezwania. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Zwrócił się Pan z prośbą o interpretację indywidualną przepisów dotyczącą podatku dochodowego od tzw. lokatopolis.

Jest Pan emerytem, który ponad dwie dekady temu podjął decyzję o zabezpieczeniu części wypracowanego własnego kapitału, jako oszczędności na jesień życia. Zdecydował się Pan w 2002 r. na skorzystanie i uruchomienie polisy ubezpieczeniowej na życie i dożycie, tj. z datą końcową, z ówczesnego towarzystwa X. Polisa była regularnie w tamtym czasie zasilana miesięcznymi wpłatami przez około 5 lat, co pozwoliło na zgromadzenie kapitału.

Po tym czasie przeszedł Pan na tzw. umowę bezskładkową, pozostawiając kapitał jako wartość ubezpieczenia, lub jeżeli dojdzie do dożycia końca ochrony/umowy, to do wypłaty środków. X jako zarządca tych środków inwestował ten kapitał w różnego rodzaju aktywa rynku finansowego, obligacje, fundusze krajowe, zagraniczne, waluty itp., w zarządzaniu w tzw. Portfelach Modelowych.

W 2014 r., wraz z nowelizacją ustawy o podatku dochodowym, gdzie między innymi, takie produkty jak lokatopolisy, zostały na rynku objęte tzw. podatkiem Belki, czyli zryczałtowanym podatkiem 19% od dochodu z takich umów. W ustawie tej z sierpnia 2014 r. można odnaleźć zapisy mówiące o tym, że umowy zawarte przed 31 grudnia 2014 r., podlegają opodatkowaniu na zasadach sprzed zmiany, czyli nieopodatkowane; warunkiem jest niezmienność tej umowy po tej dacie.

Zaznaczył Pan, że od roku praktycznie 2008 do dnia wypłaty we wrześniu 2024 r. (PIT-8C, wypłata (...), koszty (...) zł, dochód (...) zł) umowa miała status nieskładkowej, i nie została zmieniona w żadnej części. To daje Panu podstawę do twierdzenia, że zaliczenie wypłaty tych środków we wrześniu 2024 r., a ujęcie ich w systemie Twój e-PIT w 2025 r. za rok 2024, i naliczenie kwoty podatku jest niezasadne.

Na potwierdzenie tej tezy, załączył Pan choćby opracowanie zmian ustawy przez portal podatkowy pit.pl >>> https://www.pit.pl/aktualnosci/pierwsze-zmiany-w-pit-juz-obowiazuja-na-poczatek-lokaty-917702 Na szczególną uwagę zasługuje fragment: Zwolnienie na zasadach obowiązujących przed dniem wejścia w życie zmian stosuje się do dochodów uzyskanych z umów zawartych do tej daty.

Jeżeli po dniu 31 grudnia 2014 r. umowa ta została zmieniona lub odnowiona, zwolnienia tego nie stosuje się do dochodów przypadających za okres od dnia zmiany lub odnowienia tej umowy. W takim przypadku podatek określa się proporcjonalnie od tej części dochodów, jaka przypada na okres zmianie lub odnowieniu umowy. Proporcję oblicza się w stosunku do całego okresu obowiązywania umowy.

Jeszcze inaczej wygląda sytuacja, jeżeli wypłata dochodów wynika z umów zawartych, zmienionych lub odnowionych od dnia wejścia w życie przepisów do dnia 31 grudnia 2014 r. Wówczas zwolnienie na zasadach dotychczasowych, stosuje się do dnia 31 grudnia 2014 r., z tym że podatek 19% określa się od tej części dochodów, jaka przypada na okres od dnia 1 stycznia 2015 r. proporcjonalnie do całego okresu obowiązywania umowy.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 29 sierpnia 2014 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r., poz. 1328), ogłoszona w dniu 3 października 2014 r. - przepisy dotyczące polisolokat posiadały 14-dniowe vacatio legis.

W uzupełnieniu wniosku podał Pan, co następuje.

Świadczenie zakładu ubezpieczeń z tytułu umowy ubezpieczenia na życie i dożycie, o której mowa we wniosku, nie jest ustalane na podstawie indeksów ani innych wartości bazowych.

Umowa ubezpieczenia, o której mowa we wniosku, nie została odnowiona po dniu 31 grudnia 2014 r.

Pytanie

Czy naliczony podatek (stawka 19%) i ujęcie tej kwoty do rocznego zeznania PIT jest zasadne, czy kwota tego podatku jest odpowiednia?

Pana stanowisko w sprawie

W Pana ocenie, podatek jest niezasadny, społecznie niesprawiedliwy, gdyż podjął Pan decyzję w 2002 r. o regularnym odkładaniu części wynagrodzenia, a w późniejszym czasie okazuje się, że mimo wszystko Państwo Polskie sięgnęło do tych zasobów, co w Pana oczach bardzo słabo to wygląda. Lepiej było po prostu na bieżąco z tych środków korzystać.

Tak jak przedstawił Pan w tekście powyżej, uważa Pan, że naliczenie z automatu w rocznym zeznaniu podatkowym podatku 19% od tych wypłaconych środków jest niezasadne, gdyż umowa od 2008 r., pozostawała umową niezmienioną.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz.U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Jak stanowi art. 11 ust. 1 ww. ustawy:

Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

W konstrukcji podatku dochodowego od osób fizycznych ustawodawca wziął pod uwagę, że przysporzenia, które uzyskują osoby fizyczne mogą być skutkiem różnego rodzaju czynności i zdarzeń. Stworzył klasyfikację tych przysporzeń w oparciu o kryterium źródła przychodów. Źródła przychodów są określone w art. 10 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Świadczenie wypłacane z ubezpieczenia – co do zasady – stanowi przychód w rozumieniu cytowanego wyżej art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 7 ww. ustawy:

Źródłami przychodów są: kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a-c.

Stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 5 ww. ustawy:

Za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się przychody z tytułu udziału w funduszach kapitałowych, z zastrzeżeniem ust. 1c.

Niektóre ze świadczeń – wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych określonym w art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – mogą jednakże korzystać ze zwolnienia od podatku.

W myśl art. 21 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Wolne od podatku dochodowego są kwoty otrzymane z tytułu ubezpieczeń majątkowych i osobowych, z wyjątkiem:

a)odszkodowań za szkody dotyczące składników majątku związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą lub prowadzeniem działów specjalnych produkcji rolnej, z których dochody są opodatkowane zgodnie z art. 27 ust. 1 lub art. 30c,

b)dochodu, o którym mowa w art. 24 ust. 15 i 15a.

W powyżej cytowanym przepisie ustawodawca posługuje się zwrotem „kwoty otrzymane z tytułu ubezpieczeń”. W związku z tym, jeżeli świadczenie wypłacone zostało z tytułu ubezpieczeń majątkowych i osobowych, a nie mieści się ono w punktach a) i b) przepisu, to takie świadczenie będzie podlegać zwolnieniu od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

W myśl art. 5a pkt 14 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Ilekroć w ustawie jest mowa o funduszach kapitałowych - oznacza to fundusze inwestycyjne oraz fundusze zagraniczne, o których mowa w przepisach o funduszach inwestycyjnych, oraz ubezpieczeniowe fundusze kapitałowe działające na podstawie przepisów o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej, z wyjątkiem funduszy emerytalnych, o których mowa w przepisach o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych.

Stosownie do art. 24 ust. 15 ww. ustawy:

Dochodem z tytułu inwestowania składki ubezpieczeniowej w związku z umową ubezpieczenia zawartą na podstawie przepisów o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej, w przypadku ubezpieczeń związanych z funduszami kapitałowymi, jest różnica między wypłaconą kwotą świadczenia a sumą składek wpłaconych do zakładu ubezpieczeń, które zostały przekazane na fundusz kapitałowy.

Według art. 24 ust. 15a tej ustawy:

Dochodem z tytułu inwestowania składki ubezpieczeniowej w związku z umową ubezpieczenia na życie lub dożycie, zawartą na podstawie odrębnych przepisów, w której świadczenie zakładu ubezpieczeń z tytułu dożycia jest:

1)    ustalane na podstawie określonych indeksów lub innych wartości bazowych albo

2)równe składce ubezpieczeniowej powiększonej o określony w umowie ubezpieczenia wskaźnik

- jest różnica między wypłaconą kwotą świadczenia a składką wpłaconą do zakładu ubezpieczeń.

Do dnia 17 października 2014 r. przepis art. 21 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wskazywał, że:

Wolne od podatku dochodowego są kwoty otrzymane z tytułu ubezpieczeń majątkowych i osobowych, z wyjątkiem:

a)odszkodowań za szkody dotyczące składników majątku związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą lub prowadzeniem działów specjalnych produkcji rolnej, z których dochody są opodatkowane zgodnie z art. 27 ust. 1 lub art. 30c,

b)dochodu, o którym mowa w art. 24 ust. 15.

Zmianę tego przepisu, poprzez dodanie do lit. b) wyłączenia ze zwolnienia dochodu, o którym mowa w art. 24 ust. 15a, wprowadzono na mocy art. 2 pkt 8 lit. c) ustawy z dnia 29 sierpnia 2014 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r., poz. 1328). Zmiana weszła w życie 18 października 2014 r.

Z treści art. 10 ust. 1 tejże ustawy zmieniającej wynika, że:

Zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 4 ustawy wymienionej w art. 2, w brzmieniu obowiązującym przed dniem wejścia w życie przepisów, o których mowa w art. 17 pkt 6, stosuje się do dochodów uzyskanych z tytułu inwestowania składki ubezpieczeniowej w związku z umową ubezpieczenia na życie lub dożycie, w której świadczenie zakładu ubezpieczeń jest ustalane na podstawie określonych indeksów lub innych wartości bazowych albo świadczenie jest równe składce ubezpieczeniowej powiększonej o określony w umowie ubezpieczenia wskaźnik, jeżeli umowa ta została zawarta do dnia wejścia w życie przepisów, o których mowa w art. 17 pkt 6. Jeżeli po dniu 31 grudnia 2014 r. umowa ta została zmieniona lub odnowiona, zwolnienia tego nie stosuje się do dochodów przypadających za okres od dnia zmiany lub odnowienia tej umowy; podatek, o którym mowa w art. 30a ust. 1 pkt 5a ustawy wymienionej w art. 2, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, określa się od tej części dochodów, jaka przypada na okres umowy po jej zmianie lub odnowieniu proporcjonalnie do całego okresu obowiązywania umowy.

Z kolei art. 10 ust. 2 ww. ustawy zmieniającej wskazuje, że:

Jeżeli wypłata dochodów z tytułu, o którym mowa w ust. 1, wynika z umów zawartych, zmienionych lub odnowionych od dnia wejścia w życie przepisów, o których mowa w art. 17 pkt 6, do dnia 31 grudnia 2014 r., zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 4 ustawy wymienionej w art. 2, w brzmieniu obowiązującym przed dniem wejścia w życie przepisów, o których mowa w art. 17 pkt 6, stosuje się do dnia 31 grudnia 2014 r., z tym że podatek, o którym mowa w art. 30a ust. 1 pkt 5a ustawy wymienionej w art. 2, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, określa się od tej części dochodów, jaka przypada na okres od dnia 1 stycznia 2015 r. proporcjonalnie do całego okresu obowiązywania umowy.

Jak zaś zmiana ta została uzasadniona w uzasadnieniu zmian przedstawionym na Druku sejmowym Sejmu VII kadencji nr 2330 z 14 kwietnia 2014 r. na stronach 66 i 76:

·zgodnie z aktualnie obowiązującym przepisem art. 21 ust. 1 pkt 4 ustawy PIT, od podatku dochodowego wolne są kwoty otrzymane z tytułu ubezpieczeń majątkowych i osobowych, z wyjątkiem m.in. dochodu z tytułu inwestowania składki ubezpieczeniowej w ubezpieczeniach na życie związanych z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym. W wyniku zmiany opodatkowane będą również świadczenia z ubezpieczeń na dożycie, w których świadczenie zakładu ubezpieczeń jest ustalane w zależności od wartości określonego indeksu lub wartości innego świadczenia bazowego, analogicznie jak ma to miejsce w przypadku ubezpieczeń z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym. Zmiana zapewni równe traktowanie świadczeń o charakterze inwestycyjnym z obu rodzajów ubezpieczeń w rozumieniu przepisów podatkowych (s. 66);

·przepis przewiduje zachowanie zwolnienia dochodów z tytułu umów ubezpieczenia, w których świadczenie zakładu ubezpieczeń jest ustalane w oparciu o określone indeksy lub inne wartości bazowe, jeżeli umowa została zawarta przed dniem wejścia w życie tego przepisu. W przypadku takiej umowy, która została zmieniona lub odnowiona po dniu 31 grudnia 2014 r., zwolnienia tego nie stosuje się do dochodów przypadających za okres od dnia zmiany lub odnowienia tej umowy. Natomiast w przypadku dochodów uzyskanych na podstawie umów zawartych, zmienionych lub Odnowionych w okresie od dnia wejścia w życie tego przepisu do dnia 31 grudnia 2014 r., zwolnienie będzie miało zastosowanie do dochodu, który przypada na okres od dnia wejścia w życie tych przepisów do dnia 31 grudnia 2014 r. (s. 76).

We wniosku oraz jego uzupełnieniu wskazał Pan, że:

·X jako zarządca tych środków inwestował ten kapitał w różnego rodzaju aktywa rynku finansowego, obligacje, fundusze krajowe, zagraniczne, waluty itp., w zarządzaniu w tzw. Portfelach Modelowych.

·Świadczenie zakładu ubezpieczeń z tytułu umowy ubezpieczenia na życie i dożycie, o której mowa we wniosku, nie jest ustalane na podstawie indeksów ani innych wartości bazowych.

·Umowa ubezpieczenia, o której mowa we wniosku, nie została odnowiona po dniu 31 grudnia 2014 r.

Skoro zatem przedmiotowe świadczenie zakładu ubezpieczeń z tytułu umowy ubezpieczenia na życie i dożycie, o której mowa we wniosku, nie jest ustalane na podstawie indeksów ani innych wartości bazowych, to – stosownie do cyt. art. 10 ust. 1 ustawy zmieniającej – nie ma do niego zastosowania zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 4 ustawy wymienionej w art. 2, w brzmieniu obowiązującym przed dniem wejścia w życie przepisów, o których mowa w art. 17 pkt 6 (tj. do dnia 17 października 2014 r.), mimo faktu, że umowa została zawarta do dnia wejścia w życie przepisów, o których mowa w art. 17 pkt 6.

Zgodnie natomiast ze nowelizowanymi przepisami od 1 stycznia 2024 r. opodatkowanie dochodu uzyskanego z umorzenia, odkupienia, wykupienia albo unicestwienia w inny sposób tytułów uczestnictwa w funduszach kapitałowych wynika z art. 30b ust. 1 pkt 5 cytowanej ustawy. Art. 30b ust. 2 tej ustawy określa, co jest dochodem, o którym mowa w ust. 1, natomiast art. 39 ust. 3 nakłada na wskazane podmioty obowiązek przesłania imiennej informacji o wysokości dochodu, o którym mowa w art. 30b ust. 2.

W myśl art. 30b ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Od dochodów uzyskanych z umorzenia, odkupienia, wykupienia albo unicestwienia w inny sposób tytułów uczestnictwa w funduszach kapitałowych - podatek dochodowy wynosi 19% uzyskanego dochodu.

Jednocześnie ustawodawca wskazał, że zgodnie z art. 30b ust. 2 pkt 7 tej ustawy:

Dochodem, o którym mowa w ust. 1, jest różnica między sumą przychodów uzyskanych z tytułu umorzenia, odkupienia, wykupienia albo unicestwienia w inny sposób tytułów uczestnictwa w funduszach kapitałowych a kosztami uzyskania przychodów, określonymi na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 38 - osiągnięta w roku podatkowym.

Powyższy artykuł wskazuje na określone kategorie dochodów, w przypadku których podatnik zgodnie z art. 30b ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych dokonuje samodzielnego rozliczenia podatku według stawki 19%.

Przy tym, na podmiocie wypłacającym (np. instytucji finansowej, ubezpieczeniowej) będą ciążyły obowiązki informacyjne. Podmioty te będą zobowiązane przesłać podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku nierezydenta urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania, imienne informacje o wysokości dochodu ze zbycia tytułów jednostek uczestnictwa w funduszach kapitałowych. Informację tę instytucje mają obowiązek złożyć na formularzu PIT-8C.

Zauważam, że wszelkie zwolnienia zawsze przysługują określonym podmiotom, po spełnieniu przez nie wskazanych warunków.

Z kolei zgodnie z cyt. już art. 24 ust. 15 ww. ustawy, dochodem z tytułu inwestowania składki ubezpieczeniowej w przypadku ubezpieczeń związanych z funduszami kapitałowymi, jest różnica między wypłaconą kwotą świadczenia, a sumą składek wpłaconych do zakładu ubezpieczeń, które zostały przekazane na fundusz kapitałowy.

Reasumując: na gruncie opisanego przez Pana zdarzenia, opodatkowaniu 19% podatkiem dochodowym, na zasadach wynikających z art. 30b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podlega nadwyżka wypłaconej Panu kwoty świadczenia nad sumą wpłaconych składek. Rozliczenia rocznego wypłaconych środków winien Pan dokonać samodzielnie, na podstawie otrzymanej informacji PIT-8C.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Zastrzegam, że weryfikacja prawidłowości wyliczeń kwotowych nie mieści się w obszarze właściwości rzeczowej organu interpretacyjnego i podlega weryfikacji przez właściwe rzeczowo organy podatkowe, które mają umocowanie do prowadzenia postępowania dowodowego na podstawie dokumentów źródłowych.

Wyjaśniam również, że przy wydawaniu interpretacji w trybie art. 14b Ordynacji podatkowej nie przeprowadzam postępowania dowodowego w związku z czym nie jestem obowiązany, ani uprawniony do oceny załączonych dokumentów źródłowych; jestem związany wyłącznie opisem zdarzenia przedstawionym przez Pana i Pana stanowiskiem.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.