Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe - Interpretacja - null

Shutterstock
Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe - Interpretacja - null

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w podatku dochodowego od osób fizycznych jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

18 czerwca 2025 r. wpłynął Pana wniosek z 12 czerwca 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego

Przedsiębiorca prowadzący samodzielną działalność gospodarczą pod firmą: X, zwany dalej podatnikiem, przedsiębiorcą, stroną, lub wnioskodawcą, prowadzi działalność gospodarczą w zakresie wykonywania posadzek na zlecenie.

Strona jest podatnikiem czynnym VAT, w zakresie podatku od towarów i usług zobowiązanym do składania deklaracji miesięcznych oraz jest zarejestrowany od lat jako podatnik VAT UE.

W zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych, strona była zobowiązana do opłacania od uzyskanego w roku 2024 dochodu z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej podatek dochodowy od osób fizycznych wg stawki liniowej w wysokości 19%. Zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych strona opłacała miesięcznie. Także w przyszłych latach podatkowych podatnik zamierza opłacać od uzyskanego dochodu z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej podatek dochodowy od osób fizycznych według stawki podatkowej w wysokości 19%. Wnioskodawca w roku podatkowym 2024 był zobowiązany do prowadzenia ksiąg rachunkowych. Strona dla ww. działalności prowadzi księgi rachunkowe także w roku 2025 oraz strona jest zdania, iż będzie zobowiązana do prowadzenia ksiąg rachunkowych w następnych latach podatkowych.

Strona na podstawie prowadzonych w roku 2024 ksiąg rachunkowych ustaliła, iż za rok podatkowy 2024 r. uzyskała dochód z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej w wysokości zł, który pomniejszyła o tzw. ulgę na złe wierzytelności, o której to uldze mowa w art. 26i ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w kwocie zł. Powyżej wymieniony dochód podatnik wskazał w pozycji 69 zeznania (PIT-36L) o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) za rok 2024 r., które to zeznanie podatnik w dniu 1 kwietnia 2024 r. wysłał za przekazem elektronicznym do Urzędu Skarbowego, dalej organ podatkowy, który jest dla podatnika właściwy w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych określając, iż jest to podstawa opodatkowania w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych za rok 2024.

W złożonym zeznaniu podatkowym strona powiększyła podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych za rok 2024 o kwotę zł, tj. o kwotę wierzytelności zaliczonych do kosztów uzyskania w roku podatkowym 2024, które nie opłaciła do dnia 1 kwietnia 2025 r., dalej nieopłacone wierzytelności, do dnia złożenia zeznania podatkowego, w terminie określonym w art. 26i ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. nieopłaconych wierzytelności w terminie 90 dni od dnia zapłaty. Także w przyszłych latach podatkowych podatnik przewiduje, że będzie miał nieopłacone ww. wierzytelności na dzień złożenia zeznania podatkowego. Nieopłacone wierzytelności dotyczyły nabytych przez podatnika materiałów budowlanych wykorzystanych przy prowadzeniu działalności gospodarczej i także w przyszłości będą dotoczyły nieopłacone wierzytelności wydatków zaliczonych przez stronę do kosztów uzyskania przychodu.

Strona jest także podatnikiem daniny solidarnościowej za rok 2025. Nadto w roku 2024 podatnik uzyskał dochód w kwocie zł z tytułu pełnienia funkcji prezesa zarządu w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością, który to dochód zadeklarował w wysłanym do organu podatkowego zeznaniu podatkowym (PIT-37) za rok podatkowy 2024 r. W złożonej w dniu 23 kwietnia 2025 r. deklaracji (DSF-1), tj. deklaracji o wysokości daniny solidarnościowej za rok 2025 r., dalej deklaracji DSF-1, podatnik w pozycji 20 ww. deklaracji wskazał, iż dochód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym za rok 2024 jest to kwota faktycznie uzyskanego dochodu z działalności gospodarczej wykazany ww. deklaracji, powiększony o uzyskane wynagrodzenie z tytułu pełnienia funkcji prezesa zarządu w kwocie zł. czyli kwotę w wysokości zł. Ustalając podstawę do opodatkowania daniną solidarnościową podatnik ww. kwotę pomniejszył na podstawie art. 30h ust. 2 p.d.o.f. o kwotę 1 000 000 zł. W dniu 12 czerwca 2025 r. strona kierując się ustną sugestią pracownicy organu podatkowego, dokonała korekty podstawy naliczania daniny solidarnościowej i wykazała w pozycji deklaracji 20 kwotę w wysokości zł, czyli powiększyła podstawę naliczania o zapłacone do dnia 23 kwietnia 2025 r. zaległe wierzytelności w kwocie ogółem zł.

Pytania

1.Czy na podatniku przy ustalaniu podstawy naliczania daniny solidarnościowej za rok podatkowy 2025, o której to podstawie mowa w art. 30h ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, spoczywał obowiązek doliczenia do dochodu uzyskanego z tytułu prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej w roku podatkowym 2024 kwoty opłaconych wierzytelności, o których mowa w art. 26i ust. 1 pkt 1 i pkt 8 (winno być: ust. 8) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

2.Czy w przyszłości na podatniku przy ustalaniu podstawy naliczania daniny solidarnościowej za następne lata podatkowe, o której to podstawie mowa w art. 30h ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, będzie spoczywał na stronie obowiązek doliczenia do dochodu uzyskanego z tytułu prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej, kwoty opłaconych wierzytelności, o których mowa w art. 26i ust. 1 pkt 1 i pkt 8 (winno być: ust. 8) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

Pana stanowisko w sprawie

Ad 1

Wskazać należy, że ustawodawca enumeratywnie wymienił w art. 30h ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych o jakie kwoty zwiększa się lub pomniejsza się podstawę do naliczania daniny solidarnościowej. Pośród tych zwiększeń lub zmniejszeń, nie wskazano ww. wierzytelności opłaconych ale wskazuje się dochód do opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Z uwagi na powyższe strona na sugestię ustną pracownika organu podatkowego bezpodstawnie dokonała korekty podstawy naliczania daniny solidarnościowej co skutkuje, iż ww. danina solidarnościowa od kwoty zł dwukrotnie, raz w roku 2023 z tytułu zmniejszenia kosztów uzyskania przychodu, a drugi raz w roku 2024 z tytułu sugerowanego obowiązku doliczenia do podstawy ww. kwoty.

Dlatego też reasumując powyższe należy uznać, iż na podatniku przy ustalaniu podstawy naliczania daniny solidarnościowej za rok podatkowy 2025, o której to podstawie mowa w art. 30h ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie spoczywał obowiązek doliczenia do dochodu uzyskanego z tytułu prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej w roku podatkowym 2024, kwoty opłaconych wierzytelności, o których mowa w art. 26i ust. 1 pkt 1 i pkt 8 (winno być: ust. 8) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Ad 2

Wskazać należy, iż ustawodawca enumeratywnie wymienił w art. 30h ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych o jakie kwoty zwiększa się lub pomniejsza się podstawę do naliczania daniny solidarnościowej. Pośród tych zwiększeń lub zmniejszeń, nie wskazano ww. wierzytelności opłaconych ale wskazuje się, że podstawą naliczania jest dochód do opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Z uwagi na powyższe, podstawą naliczania powinien być dochód wskazywany przez stronę w zeznaniu podatkowym dla podatku dochodowym od osób fizycznych, gdy uznać inaczej to ww. danina będzie płacona dwukrotnie od tej samej kwoty, raz w roku podatkowym w którym spoczywa na podatniku obowiązek zwiększenia podstawy naliczania o nieopłacone wierzytelności, a drugi w roku podatkowym w którym podatnik opłaci wierzytelności, o które zmniejszył podstawę koszty uzyskania w poprzednich latach podatkowych.

Dlatego też reasumując powyższe należy uznać, iż w przyszłości na podatniku przy ustalaniu podstawy naliczania daniny solidarnościowej za następne lata podatkowe, o której to podstawie mowa w art. 30h ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie będzie spoczywał obowiązek doliczenia do dochodu uzyskanego z tytułu prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej, kwoty opłaconych wierzytelności, o których mowa w art. 26i ust. 1 pkt 1 i pkt 8 (winno być: ust. 8) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Stosownie do art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 30h ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Osoby fizyczne są obowiązane do zapłaty daniny solidarnościowej w wysokości 4% podstawy obliczenia tej daniny.

Zgodnie z art. 30h ust. 2 ww. ustawy:

Podstawę obliczenia daniny solidarnościowej stanowi nadwyżka ponad 1 000 000 zł sumy dochodów podlegających opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 27 ust. 1, 9 i 9a, art. 30b, art. 30c oraz art. 30f po ich pomniejszeniu o:

1) kwoty składek, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 i 2a, oraz składek, o których mowa w art. 30c ust. 2 pkt 2,

2) kwoty, o których mowa w art. 30f ust. 5

- odliczone od tych dochodów.

Zgodnie z art. 30h ust. 3 ww. ustawy:

Przy ustalaniu wysokości podstawy obliczenia daniny solidarnościowej w roku kalendarzowym, o którym mowa w ust. 4, uwzględnia się dochody i kwoty pomniejszające te dochody zgodnie z ust. 2 wykazywane w:

1) rocznym obliczeniu podatku, o którym mowa w art. 34 ust. 7, jeżeli podatek wynikający z tego rozliczenia jest podatkiem należnym,

2) zeznaniach wymienionych w art. 45 ust. 1, ust. 1a pkt 1 i 2 oraz ust. 1aa

- których termin złożenia upływa w okresie od dnia następującego po dniu upływu terminu na złożenie deklaracji o wysokości daniny solidarnościowej w roku poprzedzającym ten rok kalendarzowy do dnia upływu terminu, o którym mowa w ust. 4.

Stosownie do art. 30h ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Osoby fizyczne, o których mowa w ust.1, są obowiązane składać urzędom skarbowym deklarację o wysokości daniny solidarnościowej, według udostępnionego wzoru, w terminie do dnia 30 kwietnia roku kalendarzowego i w tym terminie wpłacić daninę solidarnościową. Przepisy art. 45 ust. 1b i 1c stosuje się odpowiednio.

Jak wynika z powyższych przepisów, do zapłaty daniny solidarnościowej są zobowiązane osoby fizyczne, których dochód przekroczył 1 000 000 zł. Osoby te, oprócz podatku dochodowego, są zobowiązane zapłacić dodatkowo daninę solidarnościową w wysokości 4% podstawy obliczenia oraz złożyć we właściwym urzędzie skarbowym deklarację o wysokości tej daniny solidarnościowej w terminie do 30 kwietnia roku kalendarzowego. W tym samym terminie upływa termin zapłaty tej daniny.

Podstawę obliczenia daniny solidarnościowej stanowi nadwyżka ponad 1 000 000 zł sumy dochodów podlegających opodatkowaniu na zasadach określonych:

a)w art. 27 ust. 1, 9, 9a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dochody opodatkowane według skali podatkowej, m.in. ze stosunku pracy, działalności gospodarczej, rent i emerytur, umów o dzieło i umów zlecenia itd.),

b)art. 30b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (zyski kapitałowe opodatkowane według stałej stawki 19%),

c)art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dochody z pozarolniczej działalności gospodarczej lub działów specjalnych produkcji rolnej opodatkowane podatkiem liniowym według stawki 19%) oraz

d)art. 30f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dochody zagranicznej jednostki kontrolowanej opodatkowane według stałej stawki 19%)

-pomniejszonych o możliwe do odliczenia od tych dochodów składki na ubezpieczenie społeczne, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 i 2a oraz składki, o których mowa w art. 30c ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, oraz o kwoty wymienione w art. 30f ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (tj. z tytułu uwzględnionej w podstawie opodatkowania podatnika dywidendy otrzymanej od zagranicznej jednostki kontrolowanej oraz dochodu z odpłatnego zbycia przez podatnika udziału w zagranicznej jednostce kontrolowanej, w części uwzględnionej w jego podstawie opodatkowania).

Z przedstawionych przez Pana we wniosku informacji wynika, że na podstawie prowadzonych w 2024 r. ksiąg rachunkowych ustalił Pan, że za rok podatkowy 2024 r. uzyskał dochód w wysokości zł. Powyżej wymieniony dochód jest podstawą opodatkowania w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych za rok 2024. W złożonym zeznaniu podatkowym powiększył Pan podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych za rok 2024 o kwotę zł, tj. o kwotę wierzytelności zaliczonych do kosztów uzyskania w roku podatkowym 2024, które nie opłaciła do dnia 1 kwietnia 2025 r., dalej nieopłacone wierzytelności, do dnia złożenia zeznania podatkowego, w terminie określonym w art. 26i ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. nieopłaconych wierzytelności w terminie 90 dni od dnia zapłaty. Także w przyszłych latach podatkowych przewiduje Pan, że będzie miał niepłacone ww. wierzytelności na dzień złożenia zeznania podatkowego. Niepłacone wierzytelności dotyczyły nabytych przez podatnika materiałów budowlanych wykorzystanych przy prowadzeniu działalności gospodarczej i także w przyszłości nieopłacone wierzytelności będą dotyczyły wydatków zaliczonych przez stronę do kosztów uzyskania przychodu. Jest Pan także podatnikiem daniny solidarnościowej za rok 2025. W złożonej w dniu 23 kwietnia 2025 r. deklaracji (DSF-1), tj. deklaracji o wysokości daniny solidarnościowej za rok 2025 r., dalej deklaracji DSF-1, podatnik w pozycji 20 ww. deklaracji wskazał, iż dochód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym za rok 2024 jest to kwota faktycznie uzyskanego dochodu z działalności gospodarczej wykazany ww. deklaracji, powiększony o uzyskane wynagrodzenie z tytułu pełnienia funkcji prezesa zarządu w kwocie zł, czyli kwotę w wysokości zł. Ustalając podstawę do opodatkowania daniną solidarnościową podatnik ww. kwotę pomniejszył na podstawie art. 30h ust. 2 p.d.o.f. o kwotę 1 000 000 zł. W dniu 12 czerwca 2025 r. kierując się ustną sugestią pracownicy organu podatkowego, dokonał Pan korekty podstawy naliczania daniny solidarnościowej i wykazał w pozycji deklaracji 20 kwotę w wysokości zł, czyli powiększył podstawę naliczania o zapłacone do dnia 23 kwietnia 2025 r. zaległe wierzytelności w kwocie ogółem zł.

Powziął Pan wątpliwość czy przy ustalaniu podstawy naliczania daniny solidarnościowej za rok podatkowy 2025 (oraz w przyszłości) spoczywał/będzie spoczywał na Panu obowiązek doliczenia do dochodu uzyskanego z tytułu prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej w roku podatkowym 2024 oraz w latach następnych, wartości opłaconych wierzytelności, o których mowa w art. 26i ust. 1 pkt 1 i ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 26i ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Podstawa obliczenia podatku ustalona zgodnie z art. 26 ust. 1, art. 30c ust. 2 lub art. 30ca ust. 3 oraz po uprzednim odliczeniu kwot określonych w art. 26e, art. 26ga, art. 26gb, art. 26h-26hd i art. 52jb:

1) może być zmniejszona o zaliczaną do przychodów należnych wartość wierzytelności o zapłatę świadczenia pieniężnego w rozumieniu art. 4 pkt 1a ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom, która nie została uregulowana lub zbyta, przy czym zmniejszenia dokonuje się w zeznaniu podatkowym składanym za rok podatkowy, w którym upłynęło 90 dni od dnia upływu terminu zapłaty określonego na fakturze (rachunku) lub w umowie;

2) podlega zwiększeniu o zaliczaną do kosztów uzyskania przychodów wartość zobowiązania do zapłaty świadczenia pieniężnego w rozumieniu art. 4 pkt 1a ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom, które nie zostało uregulowane, przy czym zwiększenia dokonuje się w zeznaniu podatkowym składanym za rok podatkowy, w którym upłynęło 90 dni od dnia upływu terminu zapłaty określonego na fakturze (rachunku) lub w umowie.

W myśl art. 26i ust. 8 ww. ustawy:

W przypadku gdy po roku podatkowym, za który dokonano zwiększenia na podstawie ust. 1 pkt 2 i ust. 4 lub zmniejszenia na podstawie ust. 2 pkt 2, zobowiązanie zostanie uregulowane, podatnik zmniejsza podstawę obliczenia podatku lub zwiększa stratę w zeznaniu podatkowym składanym za rok podatkowy, w którym zobowiązanie zostało uregulowane. Jeżeli wartość zmniejszenia podstawy obliczenia podatku jest wyższa od tej podstawy, zmniejszenia podstawy obliczenia podatku o nieodliczoną wartość dokonuje się w kolejnych latach podatkowych, nie dłużej jednak niż przez okres 3 lat, licząc od końca roku podatkowego, za który powstało prawo do zmniejszenia.

Podstawa obliczenia daniny solidarnościowej uwzględnia ściśle określone odliczenia od dochodu i nie są one tożsame z odliczeniami przysługującymi podatnikowi w zeznaniu rocznym.

W powołanym powyżej art. 30h ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie została wymieniona tzw. „ulga za złe długi”, o której mowa w art. 26i ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zatem z uwagi na fakt, że ulga na złe długi nie została wymieniona w art. 30h ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie mógł Pan jej uwzględnić przy obliczaniu podstawy obliczenia daniny solidarnościowej za 2025 r. a także nie będzie Pan mógł jej uwzględnić za lata następne.

Tym samym, opłacone do dnia 23 kwietnia 2025 r. a także w przyszłości, zaległe wierzytelności pozostają bez wpływu na podstawę naliczenia daniny solidarnościowej.

W związku z tym Pana stanowisko należy uznać za nieprawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia oraz zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Ponadto informuję, że prawidłowość, bądź nieprawidłowość przedstawionych we wniosku kwot podlega weryfikacji przez właściwy organ podatkowy w toku, np. postępowania kontrolnego, postępowania podatkowego, czy też czynności sprawdzających, natomiast Organ wydający interpretację nie jest do tego uprawniony.

Tym samym w przedmiotowej interpretacji nie potwierdzam prawidłowości czy nieprawidłowości zaprezentowanych przez Pana kwot/wyliczeń.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.