
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenie przyszłe w podatku dochodowym od osób fizycznych - jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
15 maja 2025 r. wpłynął Pana wniosek z 15 maja 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełnił go Pan pismami z: 17 czerwca 2025 r. (wpływ 17 czerwca 2025 r.), 13 lipca 2025 r. (wpływ 14 lipca 2025 r.) oraz 21 lipca 2025 r. (wpływ 21 lipca 2025 r.) - w odpowiedzi na wezwania. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Prowadzi Pan jednoosobową działalność gospodarczą jako programista (zasady ogólne).
Wynajmuje Pan - jako osoba fizyczna - trzypokojowe mieszkanie: 64 m² - wyłącznie „na cele mieszkaniowe”. Umowa nie zezwala na formalne prowadzenie firmy i wpisywanie adresu zamieszkania do CEiDG (oprócz adresu do korespondencji), ale nie zabrania pracy zdalnej.
Fizycznie wydziela Pan pokój (zajmuje około: 20% lokalu) - na gabinet używany tylko do działalności.
Co miesiąc płaci czynsz najmu: 5.000 zł (faktura na właściciela) oraz zaliczki na media: 1.300 zł.
Chce Pan ujmować: 20% czynszu i wydatki na prąd według użycia w gabinecie na podstawie licznika prądu, pełne wydatki na meble i sprzęt (środki trwałe lub jednorazowe w zależności od wartości) [kwestia doprecyzowana w uzupełnieniach wniosku – przypis organu].
W złożonych uzupełnieniach wniosku – w odpowiedzi na następujące pytania – wyjaśnił Pan ponadto, że:
1)Od kiedy prowadzi Pan działalność gospodarczą?
Od 1 czerwca 2025 r. działalność ponowiona i w obecnym momencie Pan ją prowadzi.
2)Jakiego okresu dotyczy Pana wniosek?
Rozpoczynając od 1 lipca 2025 r., ponieważ do tego dnia jest i będzie Pan za granicą. W obecnym momencie, końcem okresu jest koniec umowy najmu mieszkania, tj. 31 maja 2026 r.
3)Od kiedy wynajmuje Pan mieszkanie?
Od 1 czerwca 2025 r. do 31 maja 2026 r.
4)Czy dwa pozostałe pokoje wykorzystuje Pan na wspomniane „cele mieszkaniowe”? Jeśli nie – proszę żeby Pan podał na jakie cele przeznacza Pan pozostałe pokoje?
Pozostałe dwa pokoje używane na cele mieszkaniowe zgodnie z zawartą umową (sypialnia i pokój dzienny).
5)Od kiedy (od jakiej daty) prowadzi Pan w wydzielonym pokoju (gabinecie) działalność gospodarczą?
Liczy Pan, że od 1 lipca 2025 r., bo w punkcie: 2 wskazał Pan, że jest Pan za granicą aż do końca czerwca 2025 r.
6)Czy na prowadzenie działalności gospodarczej przeznacza Pan 20% całkowitej powierzchni lokalu (co wynika z treści zdarzenia przyszłego), czy 25% całkowitej powierzchni lokalu (co podnosi Pan we własnym stanowisku w sprawie)?
Poprawia Pan: 17% - powierzchnia pokoju wynosi około: 11 m2 z 64 m2 całego mieszkania.
7)Wobec informacji w opisie sprawy: „Umowa nie zezwala na formalne prowadzenie firmy i wpisywanie adresu zamieszkania do CEIDG (oprócz adresu do korespondencji), ale nie zabrania pracy zdalnej - Fizycznie wydziela pokój (zajmuję około 20% lokalu) na gabinet, używany tylko do działalności” proszę, żeby Pan wyjaśnił:
a)Czy w umowie najmu jest zapis, że w mieszkaniu jest wydzielony jeden pokój, który służy Panu jako gabinet?
b)Na czym to „fizyczne wydzielenie” polega?
c)Czy „wydzielonego pokoju” nie wykorzystuje Pan do innych celów niezwiązanych z wykonywaniem działalności gospodarczej?
a)Umowa najmu wskazuje na ten pokój jako: „sypialnia 2”. Natomiast, faktycznie nie jest wykorzystywany jako sypialnia, bo po pierwsze - dla dwóch osób zamieszkałych w trzypokojowym mieszkaniu (Pan i małżonka) - jedna sypialnia jest wystarczająca dla własnych potrzeb, a po drugie, pokój, o którym mowa, nie zawiera jakiegokolwiek wyposażenia albo mebli, aby być traktowanym jako sypialnia. Jeżeli jakikolwiek akt lub umowa musi wskazywać, że pokój jest gabinetem, prosi Pan, żeby w jasny sposób to odnotować. Dodatkowo, po sprawdzeniu aktu notarialnego z opisem mieszkania przez właściciela, w dokumencie przeznaczenie pokoju nie jest wyznaczona, więc; „sypialnia 2” można poprawić dodatkowym aneksem do umowy, że ten pokój jest: „gabinetem” (przy odpowiedniej zgodzie właściciela).
b)To jest osobny pokój w mieszkaniu, ma własne drzwi.
c)Nie, jest pokojem dla cichej i spokojnej pracy w domu - w konkretnie podanym przypadku.
8)Co obejmuje/co składa się na wydatek dotyczący: „miesięcznego czynszu najmu”?
Miesięczny czynsz najmu mieszkania - zgodne z umową - wynosi 5.000 zł. Miesięczny czynsz administracyjny wynosi 1.300 zł i zawiera zaliczki na ogrzewanie i wodę. Osobną fakturę wysyła właściciel mieszkania za prąd i ta faktura jest wystawiona na Jego imię. Umowa najmu konkretnie opisuje procedurę opłaty za prąd. Skoro Pana działalność wiąże się z programowaniem, to do odliczenia w pierwszej kolejności interesuje Pana część czynszu najmu mieszkania, bo jest to największy koszt dla Pana i część kosztów zużycia prądu w wyżej wskazanym pokoju.
9)Czy wydatek, który ponosi Pan z tytułu „miesięcznego czynszu najmu” nie został/nie zostanie Panu w jakikolwiek sposób zwrócony/zrefundowany?
Miesięczny czynsz najmu o kwocie 5.000 zł nie może być zrefundowany w żaden sposób.
10)Czy w umowie najmu zawarty jest zapis, że to Pan opłaca zużycie prądu?
Dokładnie tak. Prąd płaci Pan osobiście zgodnie z umową.
11)Czy wydatek, który ponosi Pan z tytułu zużycia prądu nie został/nie zostanie Panu w jakikolwiek sposób zwrócony/zrefundowany?
Może być zrefundowany, bo faktura jest prognozą, ale przy dokładnym udokumentowaniu i obliczaniu zużycia, np. używając licznik prądu, to można mieć dokładną kwotę do odliczenia jako koszt uzyskania przychodu (o tym mowa dalej).
12)Czy „opłaty za prąd według zużycia” przekazuje Pan na rachunek właściciela lokalu, czy rachunek dostawcy prądu?
Rachunek właściciela zgodnie z umową.
13)Czy faktury za zużycie prądu były/są/będą wystawione/wystawiane na właściciela lokalu, czy na Pana?
Na właściciela mieszkania.
14)Jeśli nie posiada Pan faktur, to w jaki sposób udokumentuje Pan wydatek, który ponosi Pan z tytułu zużycia prądu?
Są watomierze dla gniazdek, w Pana przypadku wystarczy, aby obliczyć zużycie prądu i do tego stosować stawkę dostawcy prądu.
15)Czy informację: „według użycia w gabinecie na podstawie liczniku prądu” należy rozumieć w ten sposób, że gabinet ma odrębny licznik prądu? Jeśli nie – proszę żeby Pan wskazał w jaki sposób ustalił/ustala/będzie Pan ustalał zużycie prądu przypadające na gabinet?
Nie, ale planowany jest do zakupienia watomierz do gniazdka, przez który połączy Pan przedłużacz, a do przedłużacza sprzęt: monitor, laptop, lampa do oświetlenia biurka, ładowarka, drukarka, niszczarka dokumentów.
16)O jakim „sprzęcie IT” mowa w pytaniu?
17)Jakie – konkretne – „meble i/lub niskocenne wyposażenie” Pan kupił/zamierza Pan kupić?
18)Czy wydatek na nabycie każdego „mebla/niskocennego składnika wyposażenia” nie został/nie zostanie Panu w jakikolwiek sposób zwrócony/zrefundowany?
19)Jaki związek z prowadzoną przez Pana działalnością gospodarczą ma/będzie miało nabycie każdego „mebla/niskocennego składnika wyposażenia”?
20)W jaki sposób wydatek na każdy „mebel/niskocenny składnik wyposażenia” wpłynął/wpływa/wpływać będzie na zachowanie, powstanie i zabezpieczenie źródła przychodów?
21)Czy „meble/niskocenne składniki wyposażenia” (które konkretnie?) stanowią/będą stanowiły środki trwałe w Pana działalności gospodarczej? Jeśli tak – proszę żeby Pan podał do jakiej, podgrupy i rodzaju Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT) zaklasyfikowane zostały/zostaną?
22)Czy „sprzęt IT” (który konkretnie?) stanowi/będzie stanowić środki trwałe w Pana działalności gospodarczej? Jeśli tak – proszę żeby Pan podał do jakiej, podgrupy i rodzaju Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT) zaklasyfikowane zostały/zostaną?
23)Czy wydatek na nabycie „sprzętu IT”/środka trwałego nie został/nie zostanie Panu w jakikolwiek sposób zwrócony/zrefundowany?
24)Jaki związek z prowadzoną przez Pana działalnością gospodarczą ma/będzie miało nabycie każdego „sprzętu IT”/środka trwałego miało/ma/będzie miało?
25)W jaki sposób wydatek na „sprzęt IT”/środek trwały wpłynął/wpływa/wpływać będzie na zachowanie, powstanie i zabezpieczenie źródła przychodów?
Powyższe pytania 16-26 pozostawia Pan bez odpowiedzi, bo już nie są przedmiotem sprawy i odpowiedzi znalazł Pan samodzielnie.
Pytanie sformułowane ostatecznie w uzupełnieniu wniosku złożonym 14 lipca 2025 r.
Czy ma Pan prawo - na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - zaliczać do kosztów uzyskania przychodów proporcjonalną (17%) część miesięcznego czynszu najmu i opłat za prąd według użycia w konkretnym pokoju?
Pana stanowisko w sprawie
Przedstawiając własne stanowisko w sprawie - w uzupełnieniach wniosku - wskazał Pan, że zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych koszty uzyskania przychodów to wydatki poniesione w celu osiągnięcia, zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów.
Zauważył Pan również, że art. 23 tej ustawy określam, że koszt uzyskania przychodu nie obejmuje wydatków wymienionych w katalogu zamkniętym. Twierdzi Pan, że czynszu najmu i kosztów na energię nie ma na tej liście.
Podkreśla Pan, że lokal jest użytkowany w części na cele działalności, poniesione wydatki dzielą się proporcjonalnie do powierzchni użytkowanej - gabinet a reszta mieszkania. Prąd dolicza się do tego.
Zaznacza Pan, że Pana stanowisko jest prawidłowe, ponieważ:
·spełnia Pan wszystkie przesłanki ustawowe,
·oparte jest na prawidłowej analizie stanu faktycznego (pokój gabinetu),
·odnosi się do konkretnych przepisów (art. 22, 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych),
·umożliwia organowi jednoznaczną ocenę (proporcja metrażowa, dokumentacja),
·jest spójny z zakresem wniosku.
Artykuł 14c § 1 ustawy Ordynacja podatkowa wymaga bowiem, żeby interpretacja zawierała wyczerpujący opis stanu faktycznego i ocenę stanowiska wraz z uzasadnieniem prawnym. Pana zdaniem, Pana stanowisko spełnia ten warunek.
Ponadto, w uzupełnieniu z 21 lipca 2025 r. dodał Pan, że - w Pana opinii - przysługuje Panu prawo do odliczenia kosztów czynszu najmu i zużycia prądu w wymienionym przypadku.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
W myśl art. 22 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz.U. 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23.
Zgodnie więc z powyższą zasadą, aby określony wydatek można było uznać za koszt uzyskania przychodu, to pomiędzy tym wydatkiem, a osiągnięciem przychodu musi zachodzić związek tego typu, że poniesienie wydatku ma lub może mieć wpływ na powstanie lub zwiększenie przychodu, zachowanie lub zabezpieczenie źródła przychodów.
Ustawodawca nie definiuje jednak, co należy rozumieć pod przytoczonymi wyżej pojęciami. Z tego powodu - posiłkując się do Słownikiem Języka Polskiego PWN [https://sjp.pl] zauważam, że:
·„cel” - wyraża:
coś do czego się dąży
·„celowość” - oznacza:
1. dostosowanie środków do celów, przydatność do założonego celu, 2. świadome zmierzanie do celu, 3. według teleologii: taki przebieg zdarzeń, zjawisk oraz działań ludzkich, jakby w swym rozwoju zmierzały one do określonego celu, np. celowość życia człowieka
·„zabezpieczyć” - to:
1. zapewnić ochronę przed czymś niebezpiecznym lub szkodliwym, 2. uczynić bezpiecznym, 3. zapewnić utrzymanie się czegoś w dotychczasowym stanie.
·„zachować” - oznacza:
1. pozostać w posiadaniu czegoś; 2. dochować coś w niezmienionym stanie mimo upływu czasu lub niesprzyjających okoliczności; 3. uchronić przed zapomnieniem.
A zatem, koszty poniesione:
·„w celu osiągnięcia przychodów” - to takie koszty, które są poniesione w trakcie dążenia do uzyskania przychodów, z taką chęcią i zamiarem,
·„w celu zachowania źródła przychodu” - to koszty, które poniesione zostały, aby przychody z danego źródła przychodów w dalszym ciągu uzyskiwano oraz, aby takie źródło w ogóle dalej istniało,
·„w celu zabezpieczenia źródła przychodów” - to koszty poniesione na ochronę istniejącego źródła przychodów, w sposób gwarantujący bezpieczne funkcjonowanie tego źródła. Istotą tego rodzaju kosztów jest więc ich obligatoryjne poniesienie w celu niedopuszczenia do utraty źródła przychodów w przyszłości.
Z wyżej wskazanych powodów, konstrukcja art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, umożliwia podatnikowi odliczenie - dla celów podatkowych - wszelkich kosztów (niewymienionych w art. 23 ust. 1 wskazanej ustawy), pod warunkiem, że wykaże ich bezpośredni lub pośredni związek z prowadzoną działalnością, a ich poniesienie ma lub może mieć wpływ na wysokość osiągniętych przychodów bądź zachowanie/zabezpieczenie źródła przychodów. Jednakże, to na podatniku - jako podmiocie odnoszącym korzyść z faktu zaliczenia wskazanych we wniosku wydatków do kosztów uzyskania przychodów - spoczywa obowiązek wykazania związku przyczynowo-skutkowego poniesionego wydatku z prowadzoną działalnością gospodarczą, jak również obowiązek właściwego jego udokumentowania.
Z przedstawionych przez Pana we wniosku informacji wynika m.in., że:
·prowadzi Pan jednoosobową działalność gospodarczą,
·wynajmuje Pan - jako osoba fizyczna - trzypokojowe mieszkanie – wyłącznie na: „cele mieszkaniowe”,
-czas trwania umowy najmu: 1 czerwca 2025 r. - 31 maja 2026 r.,
·fizycznie wydziela Pan pokój na gabinet, używany tylko do działalności,
-jest to osobny pokój w mieszkaniu,
-pozostałe dwa pokoje używane są na cele mieszkaniowe zgodnie z zawartą umową (sypialnia i pokój dzienny),
·co miesiąc płaci Pan czynsz najmu (faktura na właściciela) oraz zaliczki na media,
·w kosztach podatkowych chce Pan ujmować m.in. następujące wydatki:
-17% czynszu:
§powierzchnia pokoju stanowi około: 11 m2 z 64 m2 całego mieszkania,
-prąd według użycia w gabinecie na podstawie licznika prądu,
§informację: „według użycia w gabinecie na podstawie liczniku prądu” należy rozumieć w ten sposób, że planuje Pan zakupić watomierz do gniazdka, przez który połączy Pan przedłużacz, a do przedłużacza sprzęt: monitor, laptop, lampa do oświetlenia biurka, ładowarka, drukarka, niszczarka dokumentów,
§prąd płaci Pan osobiście zgodnie z umową.
Zgadzam się z Panem, że w sytuacji wykorzystywania na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej jedynie części nieruchomości, wydatki ponoszone na potrzeby prowadzenia tej działalności, co do zasady można rozliczać stosując proporcję wielkości powierzchni wykorzystywanej w działalności gospodarczej do całej powierzchni nieruchomości.
W praktyce życia gospodarczego mogą wystąpić jednak szczególne sytuacje, w których - przykładowo - z uwagi na przedmiot prowadzonej działalności gospodarczej i rodzaj wykorzystywanych w niej urządzeń, może dojść do zużywania dużej (wyższej niż przeciętnie), np. ilości energii elektrycznej, wobec czego niemożliwe staje się ustalenie w wyżej wskazany sposób, jaka część poniesionych wydatków stanowi koszt uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej, a jaka (wysokość wydatków) nie jest związana z tą działalnością. Ma to miejsce w opisanej sprawie, gdyż - jak Pan zaznacza:
Pana działalność wiąże się z programowaniem, to do odliczenia w pierwszej kolejności interesuje Pana część czynszu najmu mieszkania, bo jest to największy koszt dla Pana i część kosztów zużycia prądu w wyżej wskazanym pokoju.
Ponadto, ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie zawiera unormowań, które jednoznacznie wskazywałyby na dopuszczalne prawem metody, w oparciu o które, powinna zostać określona proporcja wydatków ponoszonych na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej, jak również nie warunkuje możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych wydatków poniesionych na czynsz, czy media od wyodrębnienia pomieszczenia, w którym prowadzona jest działalność gospodarcza.
Zatem, jeżeli wydatki, które stanowią przedmiot Pana pytania zostaną przez Pana właściwie udokumentowane, to:
· „opłaty za prąd według użycia w tym konkretnym pokoju” będą mogły stanowić dla Pana koszt podatkowy w myśl art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdyż - jak Pan poinformował, zakupiony „watomierz do gniazdka”, pozwoli Panu na ustalenie faktycznie zużywanej przez Pana (na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej) energii elektrycznej w gabinecie,
· czynsz najmu - w proporcji jaka przypada na powierzchnię lokalu mieszkalnego wykorzystywaną przez Pana na cele prowadzonej działalności gospodarczej w stosunku do całej powierzchni tego lokalu, również będzie mógł stanowić dla Pana koszt uzyskania przychodów, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Z wyżej podanych powodów, Pana stanowisko uznaję więc za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Końcowo zaznaczam, że:
·przedstawiany przez Pana zakres żądania (zadane pytania) zakreśla granice w jakich mogę wydać interpretację indywidualną. Przedmiotowe rozstrzygnięcie dotyczy więc tylko wyznaczonego przez Pana przedmiotu wniosku - zakresu Pana pytania,
·przedmiotem interpretacji indywidualnej może być wyłącznie sam przepis prawa. Procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega bowiem regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Nie prowadzę również postępowania dowodowego. Z powyższych powodów w interpretacji indywidualnej nie można jednoznacznie przesądzić, co będzie wystarczającym dokumentem do ujęcia wydatku w kosztach podatkowych. Ostateczna ocena, czy wydatek został prawidłowo udokumentowany, leży w kompetencjach organów podatkowych właściwych dla Podatnika w danej sprawie w toku odpowiedniego postępowania. Z tych samych względów w niniejszej interpretacji nie potwierdziłem i nie zweryfikowałem wskazanej przez Pana proporcji określającej stosunek wykorzystywania powierzchni lokalu do prowadzenia przez Pana działalności gospodarczej w odniesieniu do całej powierzchni tego lokalu.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm., dalej jako „PPSA”.
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA).
Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA) albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
