Interpretacja indywidualna - stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe - Interpretacja - null

Shutterstock
Interpretacja indywidualna - stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe - Interpretacja - null

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna - stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest:

  • nieprawidłowe - w zakresie pytania nr 2,
  • prawidłowe - w zakresie pytania nr 1.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

17 kwietnia 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z 17 kwietnia 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej.

Uzupełnili go Państwo - w odpowiedzi na wezwanie - pismem z 18 czerwca 2025 r. (data wpływu 18 czerwca 2025 r.) oraz pismem z 26 czerwca 2025 r. (data wpływu 26 czerwca 2025 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca jest stroną licznych umów o pracę, funkcjonują u niego związki zawodowe. Planowane jest, m.in. na podstawie porozumienia ze związkami zawodowymi, oraz w oparciu o funkcjonujący u Wnioskodawcy regulamin Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych wprowadzenie zasad wykorzystania środków z tego Funduszu (dalej: „Plan wydatków ZFŚS”) przeznaczonych na działalność kulturalno-oświatową i sportowo-rekreacyjną, które to środki będą służyć dofinansowaniu przeznaczonemu dla określonych grup pracowników korzystających z usług kulturalno-oświatowych lub sportowo-rekreacyjnych względnie nabywających rzeczy określonego rodzaju (dalej łącznie określane jako „Usługi”), z wykorzystaniem opisanego poniżej systemu. Kwoty dofinansowania przypadające na danego pracownika będą mogły przewyższać limit z art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o PIT. Otrzymywanie towarów lub usług (dalej łącznie określanych jako „Usługi”) przez pracowników będzie się odbywało poprzez system (dalej: „System”) udostępniony przez firmę zewnętrzną, która w oparciu o umowy zawarte przez nią z licznymi dostawcami udostępnia oferowane przez nich Usługi, dostępne w licznych lokalizacjach w całym kraju. Usługi przykładowo mogą obejmować: usługi kulturalne (np. Bilety do kina, teatru, na koncert, do muzeum), nabywanie książek lub zabawek dla dzieci, nabywanie różnego rodzaju wyposażenia (np. Wózek dla dzieci, sprzęt sportowy). Mogą to też być np. Dofinansowania do wczasów lub obozów czy kolonii dla dzieci, dofinansowania do wycieczek turystycznych. Otrzymywanie usług przez pracowników usługi może polegać na nabyciu/zamówieniu wydanego przez dostawcę usługi np. Karnetu lub bonu lub innego podobnego dokumentu potwierdzającego obowiązek realizacji usługi przez dostawcę. Podane przykłady nie są wyczerpujące. Zakres Usług będzie obejmował kategorie świadczeń, których finansowanie (dofinansowanie) będzie zgodne z Planem wydatków ZFŚS. Ponadto firma ta będzie pośredniczyć w rozliczaniu należności za Usługi, tj. Przyjmować zapłatę za Usługi otrzymane przez pracowników i dokonywać rozliczeń z dostawcami Usług. System zostanie udostępniony pracownikom Wnioskodawcy po wyrażeniu przez nich wszelkich wymaganych zgód i zaakceptowaniu regulaminu Systemu. Funkcjonowanie Systemu będzie także oparte o umowę zawartą przez Wnioskodawcę z firmą prowadzącą System. Pracownicy będą mogli w trakcie roku skorzystać za pomocą Systemu z interesujących ich Usług w dogodnych dla nich lokalizacjach w następujący sposób: - dla każdego zainteresowanego pracownika zostanie utworzone konto w Systemie; - w każdym miesiącu konto pracownika zostanie zasilone określoną ilością punktów do wykorzystania przez pracownika przy korzystaniu przez niego z Usług oferowanych przez dostawców (1zł = 1 punkt, dalej „Punkty”); - ilość punktów dla poszczególnych pracowników będzie zgodna z przypisanymi im na dany rok środkami zgodnie z Planem Wydatków ZFŚS, tj. Wnioskodawca dokonana w systemie przypisania odpowiedniej ilości punktów poszczególnym pracownikom. Wnioskodawca uzyska dostęp do Systemu, m.in. w celu weryfikowania jego funkcjonowania w trakcie roku, oraz w celu realizowania ww. Dyspozycji dot. Ilości Punktów dla poszczególnych pracowników, czy też w celu przypisywania punktów poszczególnym pracownikom; - korzystając z określonej Usługi poprzez System pracownik jednocześnie wykorzysta określoną ilość Punktów z przypisanej mu w danym okresie puli Punktów, zaś wykorzystana przy nabyciu danej Usługi ilość Punktów będzie odpowiadać przyszłej płatności za Usługę (tj. Dokonywanej jn. opisano); - Punkty niewykorzystane w danym miesiącu przez pracownika będą zwiększać pulę Punktów do wykorzystania w kolejnym miesiącu; - pracownik, który nie wykorzysta Punktów do 10 grudnia danego roku w ramach Systemu, otrzyma środki odpowiadające niewykorzystanym Punktom wraz z wynagrodzeniem za grudzień. Wskazać należy, że zgodnie z przyjętymi u Wnioskodawcy zasadami funkcjonowania ZFŚS działania związane z działalnością kulturalno-oświatową oraz sportowo-rekreacyjną realizowane są w formie dofinansowania. Zatem Wnioskodawca co do zasady nie nabywa towarów lub usług w celu przekazania ich uprawnionym osobom, lecz realizuje cele ZFŚS poprzez dokonanie płatności, w szczególności jako zwrot lub refundacja kosztów działalności kulturalno-oświatowej lub sportowo-rekreacyjnej, czy też w jakiejkolwiek innej formie pieniężnej. Ponadto w porozumieniu ze związkami zawodowymi funkcjonujący u wnioskodawcy regulamin ZFŚS zostanie zmieniony w ten sposób, iż będzie w nim wprost przewidziana możliwość dokonywania dofinansowana poprzez korzystanie przez pracowników z opisanego w niniejszym wniosku sytemu. W związku z powyższym realizacja dofinansowania dla pracowników, w związku z otrzymanymi przez nich Usługami, będzie się odbywać następująco: - firma prowadząca System będzie pośredniczyć w rozliczeniach z dostawcami Usług otrzymanych przez pracowników, tj. zapewnia dokonanie zapłaty tym dostawcom; - co do zasady rozliczenia będą prowadzone za okresy miesięczne; - w tym celu po zakończeniu danego miesiąca firma prowadząca System wystawi i przekaże Wnioskodawcy dokument obciążeniowy (może to być faktura lub nota, dalej określany jako Nota), w którym wykazana zostanie kwota odpowiadająca należności dostawców Usług, które w danym miesiącu pracownicy otrzymali od dostawców poprzez System; - Wnioskodawca po otrzymaniu ww. Noty dokonywać będzie weryfikacji rozliczenia potwierdzanego w Nocie (w tym poprzez posiadany przez Wnioskodawcę dostęp do Systemu); - po pozytywnej weryfikacji (tj. Zaakceptowaniu rozliczenia) Wnioskodawca uiści kwotę wynikającą z Noty, tym samym dokonując płatności za pracowników z tytułu otrzymanych przez nich Usług, w ten sposób dokonując dofinansowania do otrzymanych przez pracowników Usług w zakresie, jaki wynika z Planu wydatków ZFŚS. Jednocześnie Wnioskodawca, m.in. korzystając z posiadanego dostępu do Systemu, będzie po zakończeniu danego miesiąca dysponował danymi nt. wartości Usług, które zostały otrzymane przez poszczególnych pracowników, co umożliwi Wnioskodawcy monitorowanie limitu z art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o PIT. Zaliczki na podatek (w razie przekroczenia ww. Limitu) będą pobierane z wynagrodzeń wypłacanych pracownikom. Zgodnie z Regulaminem Pracy funkcjonującym u Wnioskodawcy wynagrodzenie za pracę wypłacane jest raz w miesiącu z dołu najpóźniej w ostatnim dniu każdego miesiąca kalendarzowego. Jeżeli wypłata wynagrodzenia przypada na dzień wolny od pracy, wynagrodzenie wypłaca się w dniu poprzedzającym. Zatem rozliczenie może wyglądać jak w poniższym przykładzie: - w okresie od 1 stycznia do końca marca pracownik nie korzysta z dofinansowania, zaś w kwietniu pracownik otrzymuje za pośrednictwem Systemu Usługę o wartości 500 zł, a w maju o wartości 300 zł, zaś w czerwcu o wartości 350 zł; - wszystkie ww. Kwoty zostały objęte dofinansowaniem ujętym w Notach przekazywanych Wnioskodawcy przez firmę prowadzącą System odpowiednio w maju (za kwiecień), czerwcu (za maj) i lipcu (za czerwiec), i w związku z tym Wnioskodawca dokonuje płatności w tych ww. miesiącach; - oznacza to, że dofinansowanie za kwiecień i za maj mieściło się w limicie 1000 zł (z art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o PIT), natomiast dofinansowanie za czerwiec spowodowało przekroczenie limitu 1000 zł o kwotę 150 zł; - w związku z powyższym dokonując w lipcu wypłaty dla pracownika (jest to pierwsza wypłata dla pracownika po dokonaniu dofinansowania przez Wnioskodawcę poprzez uiszczenie kwot wykazanych w Nocie) Wnioskodawca do podstawy obliczenia zaliczki na podatek dolicza kwotę 150 zł, pobiera tak obliczoną zaliczkę z wypłacanego wynagrodzenia, i wpłaca ją na rachunek organu podatkowego. Jak wskazano powyżej, jeśli pracownik nie wykorzysta pewnej ilości przyznanych mu Punktów, otrzyma odpowiednią kwotę dofinansowania wraz z wynagrodzeniem za grudzień. W takim wypadku kwota dofinansowania, jeśli przekroczony zostanie limit z art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o PIT (która jest monitorowana jak powyżej opisano), zwiększy podstawę obliczenia zaliczki na podatek. Zatem pracownicy korzystać mogą z dwóch form dofinansowania, tj.: - zapłata przez Wnioskodawcę na podstawie ww. Noty przedstawionej przez firmę prowadzącą System należności za otrzymane przez pracowników Usługi, czyli jest to zapłata za pracownika, tj. za skonsumowane przez niego usługi, lub - bezpośrednie wypłacenie pracownikowi z wynagrodzeniem za grudzień kwoty odpowiadającej niewykorzystanym przez niego Punktom. Dodać należy, że funkcjonowanie Systemu pozwala Wnioskodawcy na zoptymalizowanie administrowania rozliczeniami dofinansowań z ZFŚS, ponieważ w miejsce licznych pojedynczych wniosków przedstawianych przez poszczególnych pracowników, dofinansowania będą dokonywane w sposób uporządkowany i systematyczny, co do zasady w oparciu o jedno zbiorcze rozliczenie za zakończony miesiąc (Nota przedstawiana przez firmę prowadzącą System). W oparciu o ten dokument oraz dane z Systemu Wnioskodawca będzie miał możliwość monitorowania limitu z art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o PIT, co umożliwi mu dokonanie przy dokonywaniu wypłat wynagrodzeń poboru podatku od kwot dokonanego dofinansowania przekraczającego ww. Limit. Dodatkowo wskazać należy, że funkcjonowanie systemu i opisane zasady rozliczeń pozostają koherentne z przyjętym u wnioskodawcy terminem dokonywania wypłaty wynagrodzenia w ostatnim dniu roboczym danego miesiąca (za ten miesiąc). Opisany sposób i termin dokonywania poboru podatku pozwala na dokonanie poboru w najwcześniejszym możliwym terminie w odniesieniu do dofinansowań zrealizowanych w ciągu danego miesiąca.

Uzupełnienie opisu zdarzenia przyszłego

Otrzymana przez pracownika wraz z wynagrodzeniem kwota odpowiadająca niewykorzystanym przez pracownika Punktom, będzie spełniać wymogi finansowania działalności socjalnej.

Pytania

1)Czy otrzymane przez pracowników w danym roku dofinansowanie (tj. płatność dokonywana przez Wnioskodawcę z tytułu Usług otrzymanych przez pracownika lub otrzymana przez pracownika wraz z wynagrodzeniem kwota odpowiadająca niewykorzystanym przez pracownika Punktom), nieprzekraczające limitu wskazanego w art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o PIT, będzie korzystać ze zwolnienia z podatku zgodnie z tym przepisem?

2)Czy począwszy od miesiąca, w którym dokonane na danego pracownika łącznie od początku roku dofinansowanie (tj. płatność dokonana przez Wnioskodawcę z tytułu Usług otrzymanych przez pracownika, na podstawie Noty przekazanej przez firmę prowadzącą System) przekroczy limit wskazany w art. art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o PIT, Wnioskodawca dokonując wypłaty wynagrodzenia dla pracownika będzie zobowiązany do poboru podatku od kwot dofinansowania przekraczających ww. limit?

Państwa stanowisko w sprawie

W ocenie Wnioskodawcy odpowiedź na oba pytania powinna być pozytywna.

Uzasadnienie do pytania 1:

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o PIT wolna od podatku dochodowego jest „wartość otrzymanych przez pracownika w związku z finansowaniem działalności socjalnej, o której mowa w przepisach o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, rzeczowych świadczeń oraz otrzymanych przez niego w tym zakresie świadczeń pieniężnych, sfinansowanych w całości ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych lub funduszy związków zawodowych, łącznie do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 1000 zł; rzeczowymi świadczeniami nie są bony, talony i inne znaki, uprawniające do ich wymiany na towary lub usługi”. Jak wynika z tego przepisu skorzystanie ze zwolnienia możliwe jest w sytuacji, gdy są spełnione łącznie następujące przesłanki: 1/ świadczenia otrzymuje pracownik, 2/ świadczenia mają związek z finansowaniem działalności socjalnej określonej w przepisach o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, 3/ źródłem finansowania są w całości środki z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych lub funduszy związków zawodowych, 4/ świadczenia mają charakter świadczenia rzeczowego (przy czym rzeczowymi świadczeniami nie są bony, talony i inne znaki, uprawniające do ich wymiany na towary lub usługi) lub świadczenia pieniężnego, 5/ świadczenia nie przekraczają w roku podatkowym kwoty 1000 zł. Jak wskazano w opisie, dofinansowanie będzie przyznawane wyłącznie pracownikom, zatem kryterium ad 1/ jest spełnione. Jak wskazano w opisie, dofinansowanie będzie przyznawane w związku z funkcjonującym u Wnioskodawcy Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych, oraz na podstawie Plan wydatków ZFŚS uzgodnionego z działającymi u Wnioskodawcy związkami zawodowymi. Zatem kryterium ad 2/ jest spełnione. Odnośnie kryterium ad 3/ również nie ma wątpliwości, iż będzie ono spełnione, ponieważ jedynym źródłem opisanego dofinansowania będzie funkcjonujący u Wnioskodawcy Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych. Niemniej jednak dodać należy, że kryterium to jest rozumiane następująco (pismo Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, z dnia 30 października 2019 r., 0115-KDIT2-2.4011.349.2019.1.MU): „Sformułowanie "sfinansowane w całości z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych lub funduszy związków zawodowych" oznacza, że pracodawca bądź związki zawodowe są ze swej strony zobligowane do finansowania lub współfinansowania świadczeń na rzecz pracownika wyłącznie z wymienionych w tym przepisie funduszy. Przepis ten zatem określa źródło finansowania świadczeń rzeczowych, uznając że dla zastosowania zwolnienia od podatku koniecznym jest, aby pracodawca nie sfinansował tych świadczeń z innych źródeł niż zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. Ustawodawca nie odnosi się natomiast do wielkości udziału w finansowaniu świadczeń rzeczowych, tj. Możliwe jest zarówno pokrycie przez zakład pracy 100% wartości świadczeń, bądź częściowe jego sfinansowanie z wymienionych w przepisie źródeł.” Podobne stanowisko przedstawiono w interpretacjach z 3 października 2024 r., 0113-KDIPT2-3.4011.502.2024.1.GG, z 1 października 2024 r. 0115-KDIT2.4011.381.2024.1.MM, z 21 czerwca 2024 r., 0114-KDIP3-1.4011.363.2024.3.MK1, z 31 października 2023 r., 0112-KDIL2-1.4011.665.2023.1.AK, z 1 września 2017 r., 0115-KDIT2-2.4011.206.2017.1.AG, z 7 marca 2014 r., IPTPB1/415-748/13-4/AP. Odnośnie kryterium ad 4/ stwierdzić należy, że - jak wynika z opisu - świadczenia polegać będą na dokonaniu dofinansowania na rzecz pracowników, co wynika z Planu wydatków ZFŚS oraz z funkcjonującego u Wnioskodawcy Regulaminu ZFŚS. Zatem pomoc z Funduszy polegać ma na finansowaniu, czyli dokonywaniu świadczenia pieniężnego. Z kolei wskazać należy, że w myśl art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych: „za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.” Biorąc pod uwagę ww. Przepis i odnosząc się do powyższego opisu, zgodnie z którym dokonywane jest dofinansowanie ze środków ZFŚS w dwóch formach, tj.: - poprzez dokonanie zapłaty za Usługi OTRZYMANE przez pracownika; - ewentualnie na koniec roku - poprzez dokonanie bezpośredniej płatności dla pracownika wraz z wynagrodzeniem za grudzień; stwierdzić należy, że w przypadku każdej z tych form dokonywane świadczenie ma charakter pieniężny, tj. W pierwszym przypadku jest „świadczeniem pieniężnym ponoszonym za pracownika”, czyli rodzajem świadczenia pieniężnego wprost wymienionym w art. 12 ust. 1 ustawy o PIT (w końcowej części dyspozycji tego przepisu), zaś w drugim przypadku stanowi dokonanie wypłaty pieniężnej bezpośrednio dla pracownika (w cyt. Przepisie kategoria: „wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne”). Tym samym kryterium ad 4 będzie spełnione.

Uzasadnienie do pytania 2:

Jak wskazano w opisie, świadczenia przyznawane zgodnie z funkcjonującymi u wnioskodawcy zasadami (regulamin ZFŚS i Plan wydatków ZFŚS) mają formę dofinansowania, czyli są to świadczenia pieniężne. Realizacja tych świadczeń następować będzie z chwilą dokonania płatności przez Wnioskodawcę na podstawie Noty - zweryfikowanej i zaakceptowanej do zapłaty przez Wnioskodawcę. Dopiero poprzez dokonanie tej płatności realizowane jest dofinansowanie. Innymi słowy, dokonanie tej płatności powoduje, że przychód z tytułu dofinansowania staje się definitywny po stronie pracownika. Przypomnieć tu należy, że jedną z konstytutywnych cech przychodu jest definitywność. I tak np. W wyroku z 21 listopada 2023 r., II FSK 1184/21, NSA stwierdził: „Zgodnie z art. 11 ust. 1 u.p.d.o.f., za przychód uznaje się otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze, wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń. Analiza powyższego przepisu prowadzi do wniosku, że dla rozpoznania przychodu konieczne jest łączne spełnienie dwóch warunków, tj. Świadczenie musi mieć wymierną korzyść dla podatnika oraz podatnik musi tę korzyść (świadczenie) otrzymać. Aby zatem stwierdzić powstanie przychodu konieczne jest ustalenie, że dane przysporzenie ma definitywny charakter." Można też wskazać, że dokonanie dofinansowania jest działaniem analogicznym do dokonania zwrotu pracownikowi poniesionego przez niego wydatku, w sytuacji w której ten zwrot jest dokonywany w związku z udzielaniem pomocy z ZFŚS. Ilustruje to następujący przykład: - pracownik zamierza skorzystać z dofinansowania zgodnego Planem wydatków ZFŚS przy nabyciu usługi edukacyjnej dla dziecka (udział dziecka w zajęciach przygotowujących do egzaminu ósmoklasisty), i uzyskuje wstępne potwierdzenie od pracodawcy, iż takie dofinansowanie może otrzymać; - zajęcia odbywają się 31 marca 2025 r., i tego samego dnia pracownik dokonuje zapłaty za zajęcia oraz otrzymuje rachunek od organizatora zajęć potwierdzający skorzystanie z tej usługi; - w kwietniu 2025 r. Pracownik przekazuje rachunek pracodawcy, pracodawca weryfikuje rachunek (ewentualnie także, w dowolny sposób, fakt zrealizowania usługi) i podejmuje ostateczną decyzję o dofinansowaniu, w efekcie pracownik otrzymuje zwrot wydatku; - zatem w miesiącu kwietniu pracownik otrzymuje dofinansowanie z ZFŚS, które, jeśli przekroczony zostanie limit z art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o PIT, podlega opodatkowaniu, tj. Wartość tego dofinansowania jest doliczana do dochodu będącego podstawą naliczania zaliczek na podatek za kwiecień 2025 r. W przykładzie tym, podobnie jak w związku z funkcjonowaniem Systemu, samo skorzystanie z usługi nie jest elementem decydującym o powstaniu przychodu, lecz dopiero w momencie zrealizowania dofinansowania z ZFŚS przychód po stronie pracownika jest definitywny. Nie ma znaczenia okoliczność, iż w powyższym przykładzie pracownik początkowo sam dokonuje wydatku, zaś w związku z funkcjonowaniem Systemu owego wydatku pracownik nie dokonuje - ta różnica (pomiędzy przykładem a Systemem) wynika jedynie z faktu, iż w ramach funkcjonowania Systemu płatności są odroczone (tj. dokonywane są po zakończeniu miesiąca) i są dokonywane za pośrednictwem organizatora Systemu. Niemniej zarówno w przykładzie jak i w ramach Systemu dofinansowanie odbywa się wówczas, gdy dokonana zostanie płatność objęta dofinansowaniem, co ma miejsce po dokonaniu przez pracodawcę odpowiedzialnego za funkcjonowanie ZFŚS ostatecznej pozytywnej weryfikacji (w przypadku Systemu: poprzez zweryfikowanie przez Wnioskodawcę Noty przekazanej przez organizatora Systemu, ewentualnie także w oparciu o dane z Systemu) i dokonaniu tej płatności. Odnośnie zastosowania limitu z art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o PIT zauważyć należy, że Wnioskodawca będzie (m.in. Korzystając z posiadanego dostępu do Systemu oraz w oparciu o otrzymane Noty) dysponował danymi nt. Wartości Usług, które otrzymywać będzie dany pracownik w poszczególnych okresach. Umożliwi to Wnioskodawcy monitorowanie wartości świadczenia pieniężnego dokonanego przez Wnioskodawcę za pracownika (tj. dokonanych płatności zgodnie z otrzymanymi i zaakceptowanymi notami), w rachunku narastającym od początku roku. W konsekwencji Wnioskodawca będzie ustalał, w którym miesiącu wartość dokonanego dofinansowania przekroczyła limit z art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o PIT, i doliczał do wartości dochodu, od którego są obliczane zaliczki na podatek, wartości ww. Świadczeń (tj. dokonanie poboru podatku wykonywanego zgodnie z art. 32 ust. 2 i 4 ustawy o PIT). Tym samym Wnioskodawca prawidłowo zastosuje kryterium kwotowe z art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o PIT, wykonując jednocześnie obowiązki płatnika w stosunku do kwot dofinansowania przekraczających ww. Limit. Ponadto wskazać należy, że przyjęcie opisanych zasad i terminów poboru podatku będzie koherentne z przyjętym u wnioskodawcy terminem dokonywania wypłaty wynagrodzenia, które jest wypłacane w ostatnim roboczym dniu miesiąca, za dany miesiąc, podczas którego pracownik korzystał z usług. Dodać należy, że opisany sposób i termin dokonywania poboru podatku pozwala na dokonanie poboru w najwcześniejszym możliwym terminie.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest:

  • nieprawidłowe - w zakresie pytania nr 2,
  • prawidłowe - w zakresie pytania nr 1.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Stosownie do art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych przewiduje zasadę powszechności opodatkowania.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy:

Źródłem przychodów jest stosunek służbowy, stosunek pracy, w tym spółdzielczy stosunek pracy, członkostwo w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni zajmującej się produkcją rolną, praca nakładcza, emerytura lub renta.

W myśl art. 11 ww. ustawy:

Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Art. 11 ust. 2 ww. ustawy stanowi:

Wartość pieniężną świadczeń w naturze, z zastrzeżeniem ust. 2c oraz art. 12 ust. 2-2c, określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca ich uzyskania.

W myśl art. 11 ust. 2a ww. ustawy:

Wartość pieniężną innych nieodpłatnych świadczeń ustala się:

1) jeżeli przedmiotem świadczenia są usługi wchodzące w zakres działalności gospodarczej dokonującego świadczenia - według cen stosowanych wobec innych odbiorców;

2) jeżeli przedmiotem świadczeń są usługi zakupione - według cen zakupu;

3) jeżeli przedmiotem świadczeń jest udostępnienie lokalu lub budynku - według równowartości czynszu, jaki przysługiwałby w razie zawarcia umowy najmu tego lokalu lub budynku;

4) w pozostałych przypadkach - na podstawie cen rynkowych stosowanych przy świadczeniu usług lub udostępnianiu rzeczy lub praw tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca udostępnienia.

Zgodnie z art. 12 ww. ustawy:

Za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.

Zgodnie z art. 12 ust. 4 ww. ustawy:

Za pracownika w rozumieniu ustawy uważa się osobę pozostającą w stosunku służbowym, stosunku pracy, stosunku pracy nakładczej lub spółdzielczym stosunku pracy.

W myśl art. 32 ust. 1 ww. ustawy:

Zakłady pracy będące osobami fizycznymi, osobami prawnymi oraz jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, z pracy nakładczej lub ze spółdzielczego stosunku pracy, z zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego wypłacanych przez zakłady pracy lub z tytułu udziału w nadwyżce bilansowej wypłacanej w spółdzielniach pracy.

Stosownie do art. 39 ust. 1 ww. ustawy:

Płatnicy, o których mowa w art. 32, art. 33 i art. 35, są obowiązani przesłać podatnikowi i urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania, imienne informacje sporządzone według ustalonego wzoru. Informację, o której mowa w zdaniu pierwszym, sporządza się również w przypadku dokonywania wypłaty świadczeń określonych w art. 21 ust. 1 pkt 46, 74, 148 i 152-154. W informacji tej wykazuje się również dochody zwolnione od podatku na podstawie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania lub innych umów międzynarodowych.

Jak wynika z wniosku, w ramach Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych Planowane jest, m.in. na podstawie porozumienia ze związkami zawodowymi, oraz w oparciu o funkcjonujący regulamin, wprowadzenie zasad wykorzystania środków z tego Funduszu przeznaczonych na działalność kulturalno-oświatową i sportowo-rekreacyjną, które to środki będą służyć dofinansowaniu przeznaczonemu dla określonych grup pracowników korzystających z usług kulturalno-oświatowych lub sportowo-rekreacyjnych względnie nabywających rzeczy określonego rodzaju. Nabywanie Usług przez pracowników będzie się odbywało poprzez system udostępniony przez firmę zewnętrzną, która w oparciu o umowy zawarte przez nią z licznymi dostawcami udostępnia oferowane przez nich Usługi, dostępne w licznych lokalizacjach w całym kraju. Pracownicy będą mogli w trakcie roku nabywać za pomocą Systemu interesujące ich Usługi w dogodnych dla nich lokalizacjach w następujący sposób: dla każdego zainteresowanego pracownika zostanie utworzone konto w Systemie, w każdym miesiącu konto pracownika zostanie zasilone określoną ilością punktów do wykorzystania przez pracownika przy nabywaniu przez niego Usług oferowanych przez dostawców (1zł = 1 punkt, dalej „Punkty”), ilość punktów dla poszczególnych pracowników będzie zgodna z przypisanymi im na dany rok środkami zgodnie z Planem Wydatków ZFŚS. W związku z powyższym realizacja dofinansowania dla pracowników, w związku z nabytymi przez nich Usługami, będzie się odbywać następująco: firma prowadząca System będzie pośredniczyć w rozliczeniach z dostawcami Usług nabytych przez pracowników, tj. zapewnia dokonanie zapłaty tym dostawcom, co do zasady rozliczenia będą prowadzone za okresy miesięczne, w tym celu po zakończeniu danego miesiąca firma prowadząca System wystawi i przekaże Wnioskodawcy dokument obciążeniowy (Nota), w którym wykazana zostanie kwota odpowiadająca należności dostawców Usług, które w danym miesiącu pracownicy nabyli od dostawców poprzez System.

Niewątpliwie więc świadczenia te stanowią dla Państwa Pracowników przychód ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przychód ten powstaje w momencie otrzymania nieodpłatnie określonego świadczenia (towaru i/lub usługi), tj. w momencie wymiany punktów na świadczenie dostępne w ramach Systemu.

Jednakże, w myśl art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Zwalnia się od podatku dochodowego wartość otrzymanych przez pracownika w związku z finansowaniem działalności socjalnej, o której mowa w przepisach o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, rzeczowych świadczeń oraz otrzymanych przez niego w tym zakresie świadczeń pieniężnych, sfinansowanych w całości ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych lub funduszy związków zawodowych, łącznie do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 1000 zł; rzeczowymi świadczeniami nie są bony, talony i inne znaki, uprawniające do ich wymiany na towary lub usługi.

Przy czym, zgodnie z art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz. U. z 2024 r., poz. 288 ze zm.):

Użyte w ustawie określenia oznaczają:

1) działalność socjalna - usługi świadczone przez pracodawców na rzecz różnych form wypoczynku, działalności kulturalno-oświatowej, sportowo-rekreacyjnej, opieki nad dziećmi w żłobkach, klubach dziecięcych, sprawowanej przez dziennego opiekuna lub nianię, w przedszkolach oraz innych formach wychowania przedszkolnego, udzielanie pomocy materialnej - rzeczowej lub finansowej, a także zwrotnej lub bezzwrotnej pomocy na cele mieszkaniowe na warunkach określonych umową.

Zgodnie z art. 8 ust. 2 ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych:

Zasady i warunki korzystania z usług i świadczeń finansowanych z Funduszu, z uwzględnieniem ust. 1-1b, oraz zasady przeznaczania środków Funduszu na poszczególne cele i rodzaje działalności socjalnej określa pracodawca w regulaminie ustalanym zgodnie z art. 27 ust. 1 albo art. 30 ust. 6 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (Dz.U. z 2022 r. poz. 854). Pracodawca, u którego nie działa zakładowa organizacja związkowa, uzgadnia regulamin z pracownikiem wybranym przez załogę do reprezentowania jej interesów.

Uwzględniając powyższe stwierdzić należy, że zwolniona od podatku na podstawie przepisu art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest wartość świadczeń otrzymywanych przez pracownika, jeżeli spełnione zostaną łącznie następujące przesłanki:

  • świadczenie otrzymuje pracownik,
  • świadczenie ma związek z finansowaniem działalności socjalnej określonej w przepisach o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych,
  • świadczenia mają charakter świadczenia rzeczowego bądź pieniężnego,
  • źródłem finansowania są w całości środki z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych lub funduszy związków zawodowych.
  • ich wysokość nie przekracza w roku podatkowym kwoty 1.000 zł.

Limit zwolnienia ustalony przez ustawodawcę jest jeden i dotyczy wszystkich świadczeń wypłacanych w danym roku z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i funduszy związków zawodowych, niezależnie od tego, w ilu zakładach dany pracownik jest zatrudniony i od ilu podmiotów uprawnionych (pracodawców i związków zawodowych) otrzymuje świadczenia z ww. funduszy. Innymi słowy, jeśli ze wszystkich zakładów pracy, łącznie pracownik otrzyma więcej niż określony przez ustawodawcę limit kwotowy, to nadwyżka ponad tę kwotę podlega u niego opodatkowaniu. Przy czym ustawodawca nie nałożył na podmiot (pracodawcę lub związek zawodowy) wypłacający świadczenia z funduszy wymienionych w art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych obowiązku monitorowania, czy pracownik uzyskał już w roku podatkowym ww. świadczenia od innego świadczeniodawcy.

Również brak jest przepisu, który zobowiązywałby pracownika do złożenia oświadczenia pracodawcy, z którego wynikałoby, że pracownik wykorzystał już kwotę limitowanego zwolnienia oraz oświadczenia dotyczącego przeznaczenia pomocy finansowej z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.

Tym samym podmiot wypłacający świadczenie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jest zobowiązany, zgodnie z brzmieniem tego przepisu, opodatkować wypłacone świadczenie (nadwyżkę ponad limit zwolnienia) jedynie w sytuacji, gdy suma przekazanych przez tenże podmiot świadczeń przekroczy ustalony przez ustawodawcę limit. Natomiast obowiązkiem pracownika jest kontrolować wysokość otrzymanych w roku podatkowym świadczeń i ich nadwyżkę ponad kwotę limitowanego zwolnienia opodatkować w zeznaniu podatkowym.

Podkreślenia wymaga, iż użyte w tym przepisie sformułowanie „sfinansowane w całości z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych lub funduszy związków zawodowych” oznacza, że pracodawca bądź związki zawodowe są ze swej strony zobligowane do finansowania lub współfinansowania świadczeń na rzecz pracownika wyłącznie z wymienionych w tym przepisie funduszy.

Przepis ten zatem określa źródło finansowania świadczeń rzeczowych, uznając że dla zastosowania zwolnienia od podatku koniecznym jest, aby pracodawca nie sfinansował tych świadczeń z innych źródeł niż zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. Ustawodawca nie odnosi się natomiast do wielkości udziału w finansowaniu świadczeń rzeczowych, tj. możliwe jest zarówno pokrycie przez zakład pracy 100% wartości świadczeń, bądź częściowe jego sfinansowanie z wymienionych w przepisie źródeł.

Z opisu zdarzenia przyszłego wynika, że są Państwo stroną licznych umów o pracę, funkcjonują u Państwa związki zawodowe. Planowane jest, m.in. na podstawie porozumienia ze związkami zawodowymi, oraz w oparciu o funkcjonujący u Państwa regulamin Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych wprowadzenie zasad wykorzystania środków z tego Funduszu przeznaczonych na działalność kulturalno-oświatową i sportowo-rekreacyjną, które to środki będą służyć dofinansowaniu przeznaczonemu dla określonych grup pracowników korzystających z usług kulturalno-oświatowych lub sportowo-rekreacyjnych względnie nabywających rzeczy określonego rodzaju, z wykorzystaniem opisanego poniżej systemu. Kwoty dofinansowania przypadające na danego pracownika będą mogły przewyższać limit z art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o PIT. Pracownicy będą mogli w trakcie roku nabywać za pomocą Systemu interesujące ich Usługi w dogodnych dla nich lokalizacjach w następujący sposób: - dla każdego zainteresowanego pracownika zostanie utworzone konto w Systemie; - w każdym miesiącu konto pracownika zostanie zasilone określoną ilością punktów do wykorzystania przez pracownika przy nabywaniu przez niego Usług oferowanych przez dostawców (1zł = 1 punkt); - ilość punktów dla poszczególnych pracowników będzie zgodna z przypisanymi im na dany rok środkami zgodnie z Planem Wydatków ZFŚS, tj. Wnioskodawca udzieli firmie prowadzącej System szczegółowej dyspozycji co do ilości Punktów przypadających poszczególnym pracownikom, Wnioskodawca uzyska dostęp do Systemu, m.in. w celu weryfikowania jego funkcjonowania w trakcie roku, oraz w celu realizowania ww. dyspozycji dot. ilości Punktów dla poszczególnych pracowników; - nabywając określoną Usługę poprzez System pracownik jednocześnie wykorzysta określoną ilość Punktów z przypisanej mu w danym okresie puli Punktów, zaś wykorzystana przy nabyciu danej Usługi ilość Punktów będzie odpowiadać przyszłej płatności za Usługę (tj. dokonywanej jn. opisano); - Punkty niewykorzystane w danym miesiącu przez pracownika będą zwiększać pulę Punktów do wykorzystania w kolejnym miesiącu; - pracownik, który nie wykorzysta Punktów do 10 grudnia danego roku w ramach Systemu, otrzyma środki odpowiadające niewykorzystanym Punktom wraz z wynagrodzeniem za grudzień. Pracownicy korzystać mogą z dwóch form dofinansowania, tj.: - zapłata przez Wnioskodawcę na podstawie ww. Noty przedstawionej przez firmę prowadzącą System należności za nabyte przez pracowników Usługi, czyli jest to zapłata za pracownika, lub - bezpośrednie wypłacenie pracownikowi z wynagrodzeniem za grudzień kwoty odpowiadającej niewykorzystanym przez niego Punktom.

W analizowanym przypadku dofinansowanie otrzymane przez pracowników w danym roku z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, przeznaczone dla określonych grup pracowników korzystających z usług kulturalno-oświatowych lub sportowo-rekreacyjnych lub otrzymanych przez pracowników wraz z wynagrodzeniem kwot odpowiadającym niewykorzystanym przez pracowników punktom, podlega zwolnieniu o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, do wysokości nie przekraczającej w roku podatkowym kwoty 1.000 zł.

Zatem Państwa stanowisko w zakresie pytania nr 1 należało uznać za prawidłowe.

Niemniej jednak nie można zgodzić się Państwa stanowiskiem, że samo skorzystanie z usługi nie jest elementem decydującym o powstaniu przychodu, lecz dopiero w momencie zrealizowania dofinansowania z ZFŚS przychód po stronie pracownika jest definitywny. Jak już wyżej wspominałem świadczenia z ZFŚS stanowią dla Państwa Pracowników przychód ze stosunku pracy, który powstaje w momencie otrzymania nieodpłatnie określonego świadczenia (towaru i/lub usługi), tj. w momencie wymiany punktów na świadczenie dostępne w ramach Systemu.

W związku z powyższym nie można się z Państwem zgodzić, że będą Państwo zobowiązani do poboru podatku od kwot dofinansowania przekraczających limit o którym mowa art. 21 ust. 1 pkt 67 ww. ustawy, począwszy od miesiąca, w którym dokonano na danego pracownika dofinansowania tj. płatności z tytułu usług nabytych przez pracownika, na podstawie Noty przekazanej przez firmę prowadzącą System.

Dofinansowanie przekroczy limit wskazany w art. 21 ust. 1 pkt 67 ww. ustawy, w momencie wymiany punktów na świadczenie dostępne w ramach Systemu. W związku z powyższym od tego momentu, będą Państwo zobowiązani do poboru podatku od kwot dofinansowania przekraczających ww. limit. Tym samym będą ciążyć na Państwa Spółce obowiązki płatnika, o których mowa w art. 32 ust. 1 i art. 39 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Z uwagi na powyższe Państwa stanowisko w zakresie pytania nr 2 należało uznać za nieprawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Państwa i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

W odniesieniu do powołanych interpretacji indywidualnych, należy zauważyć, że interpretacje przepisów prawa podatkowego wydawane są w indywidualnych sprawach podatników i niewątpliwie kształtują sytuację prawną tych podatników w sprawach będących przedmiotem rozstrzygnięcia, lecz dotyczą konkretnych stanów faktycznych/zdarzeń przyszłych co oznacza, że należy je traktować indywidualnie.

Niniejszą interpretację wydano w oparciu o opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest ustalanie stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego), stanowi to bowiem domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Organ nie prowadzi postępowania dowodowego, ograniczając się do analizy okoliczności podanych we wniosku. W stosunku do tych okoliczności wyraża swoje stanowisko, które zawsze musi być jednak ustosunkowaniem się do poglądu (stanowiska) prezentowanego w danej sprawie przez wnioskodawcę. Jeżeli w toku ewentualnego postępowania organ uzna, że zdarzenie opisane we wniosku różni się od zdarzenia występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie Państwa chroniła.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
  • Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

  • Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”). Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.