Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

ShutterStock
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - 0113-KDIPT2-1.4011.325.2025.2.MGR

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

2 kwietnia 2025 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym ponownie rozpoczętej w trakcie roku działalności gospodarczej. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 20 maja 2025 r. (wpływ 20 maja 2025 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca (dalej również: „Podatnik”) dokonał rejestracji pozarolniczej działalności gospodarczej za pośrednictwem Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (dalej: „CEiDG”), składając wniosek o wpis do rejestru … 2024 r. Rejestracja działalności została dokonana … 2024 r., z datą rozpoczęcia działalności określoną na … 2025 r. Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym i swoją działalność wykonywał wyłącznie na terytorium Polski. Podatnik w 2025 r. uzyskał pierwszy przychód z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej. Dochody uzyskiwane z działalności gospodarczej były opodatkowane przez cały okres jej prowadzenia na zasadach ogólnych, określonych w art. 27 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: „u.p.d.o.f.”).

Działalność Podatnika opierała się na sprzedaży elementów złącznych, między innymi plastikowych elementów z tworzyw sztucznych oraz wyrobów metalowych typu gwoździe, kotwy oraz wkręty. Zgodnie z wpisem do ewidencji działalności gospodarczej przedmiotem działalności było PKD 46.90.Z - Sprzedaż hurtowa niewyspecjalizowana.

Wnioskodawca zdecydował się na likwidację działalności gospodarczej. Wykreślenie działalności gospodarczej z rejestru CEiDG nastąpiło … 2025 r. Jako datę zaprzestania działalności gospodarczej określono … 2025 r. Wnioskodawca wywiązał się z ustawowych obowiązków, sporządził spis z natury oraz dokonał wymaganych zgłoszeń do właściwego urzędu skarbowego. W rezultacie, Podatnik trwale i fizycznie zakończył prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej.

W przypadku, gdyby Podatnik w tym samym roku podatkowym postanowił ponownie założyć jednoosobową działalność gospodarczą, rozważałby wybór formy opodatkowania w postaci ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, zgodnie z ustawą z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (dalej: „u.z.p.d.o.f”).

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca doprecyzował, że nie otworzył ponownie działalności gospodarczej. Podatnik od czasu zlikwidowania działalności … 2025 r. nie prowadził żadnej innej działalności gospodarczej i nie osiągnął żadnego przychodu z tytułu pozarolniczej działalności gospodarczej. Wnioskodawca nie złożył oświadczenia o wyborze ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w 2025 r., wskutek czego dochody uzyskane z prowadzonej działalności były opodatkowane na zasadach określonych w art. 27 ust. 1 u.p.d.o.f., czyli tzw. zasadach ogólnych.

W przypadku ponownego rozpoczęcia działalności gospodarczej w 2025 r., Wnioskodawca będzie spełniać wszystkie warunki określone w art. 6 ust. 4 u.z.p.d.o.f. Do wykonywanej działalności nie będzie miało zastosowanie żadne wyłączenie zawarte w art. 8 u.z.p.d.o.f.

W przypadku podjęcia decyzji o ponownym założeniu działalności gospodarczej, Podatnik prowadziłby ją w tym samym zakresie, tj. sprzedaż elementów złącznych (PKD 46.90.Z).

Wyjaśnił Pan, że powodem likwidacji działalności gospodarczej była decyzja o zakończeniu jakiejkolwiek aktywności zawodowej i przejściu na emeryturę. Wnioskodawca, jako osoba uprawniona do pobierania świadczenia emerytalnego, planował definitywnie wycofać się z prowadzenia działalności gospodarczej i skoncentrować się na życiu prywatnym. Zaczął jednak rozważać, czy definitywne odejście od aktywności zawodowej było właściwym krokiem i nie wyklucza ewentualnego powrotu do prowadzenia działalności gospodarczej w przyszłości.

Pytanie

Czy po likwidacji działalności gospodarczej w .... 2025 r. i ponownym jej otwarciu w tym samym roku podatkowym, Wnioskodawca będzie mógł skorzystać z prawa do wyboru innej formy opodatkowania, tj. opodatkowania przychodów na zasadach ryczałtu ewidencjonowanego?

Pana stanowisko w sprawie

Zgodnie z art. 9 ust. 1 u.z.p.d.o.f., podatnik rozpoczynający prowadzenie działalności gospodarczej w danym roku podatkowym ma prawo do wyboru opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, pod warunkiem że zgłosi ten wybór we właściwym terminie. Pisemne oświadczenie o wyborze tej formy opodatkowania podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania, nie później niż do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód w roku podatkowym lub do końca roku podatkowego, jeśli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Z kolei, zgodnie z art. 9 ust. 1c u.z.p.d.o.f., oświadczenie o wyborze ryczałtu podatnik może również złożyć na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej oraz Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy.

W świetle obowiązujących przepisów, podstawową formą opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej jest opodatkowanie na zasadach ogólnych określonych w art. 27 ust. 1 u.p.d.o.f., według tzw. skali podatkowej. Podatnik nie musi składać oświadczenia o jej wyborze, gdyż wynika on z mocy prawa. Natomiast wybór ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych wymaga złożenia stosownego oświadczenia w terminie wyznaczonym w art. 9 ust. 1 u.z.p.d.o.f.

Jeśli podatnik w trakcie roku podatkowego likwiduje działalność gospodarczą i dokonuje jej trwałego wykreślenia z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG), ze wszystkimi konsekwencjami wynikającymi z przepisów prawa, a następnie ponownie rozpoczyna prowadzenie działalności gospodarczej w tym samym roku podatkowym, ma on prawo do ponownego wyboru formy opodatkowania. W takiej sytuacji powinien być traktowany jako podatnik rozpoczynający działalność gospodarczą, co umożliwia mu wybór ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, pod warunkiem spełnienia przewidzianych w ustawie warunków formalnych.

W ocenie Wnioskodawcy, nie ma podstaw aby odmówić statusu podatnika rozpoczynającego prowadzenie działalności gospodarczej w trakcie roku podatkowego. W związku z rozpoczęciem działalności gospodarczej, Podatnik może dokonać wyboru formy opodatkowania, zgodnie z przedstawionymi wyżej przepisami. W przypadku zaś niezłożenia oświadczenia o wyborze formy opodatkowania, dochody z działalności gospodarczej opodatkowane są na zasadach określonych w art. 27 u.p.d.o.f.

Wnioskodawca jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, która dokonała jej zamknięcia może w tym samym roku podatkowym otworzyć nową działalność gospodarczą w myśl wyżej wymienionej ustawy i złożyć stosowne oświadczenie na podstawie art. 9a ust. 1 u.p.d.o.f. W rezultacie, Jego przychody będą opodatkowane w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Zdaniem Wnioskodawcy, planowana działalność gospodarcza, mimo że będzie obejmować zbliżony zakres usług, co działalność prowadzona wcześniej, powinna być traktowana jako nowo rozpoczęta. Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne nie przewidują ograniczeń dotyczących ponownego rozpoczęcia działalności gospodarczej w tym samym zakresie. Żaden przepis nie wyklucza prawa do wyboru formy opodatkowania wyłącznie ze względu na tożsamość przedmiotu działalności.

Takie stanowisko znajduje potwierdzenie w licznych interpretacjach indywidualnych wydawanych przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: „Dyrektor KIS”).

Przykładem jest interpretacja indywidualna z 5 stycznia 2024 r. Nr 0113-KDIPT2-1.4011.726.2023.2.AP, w której Dyrektor KIS potwierdził, że podatnik, który skutecznie zamknął działalność gospodarczą i ponownie ją otworzył w tym samym roku podatkowym, może dokonać nowego wyboru formy opodatkowania. Dyrektor KIS uznał, że nawet gdy podatnik ponownie rozpocznie działalność gospodarczą w ciągu miesiąca od jej likwidacji, to wciąż zachowuje prawo do wyboru formy opodatkowania.

Takie stanowisko zdaje się wpisywać w pewną utrwalającą się linię interpretacyjną. W podobnych stanach faktycznych, dotychczasowa praktyka interpretacyjna organów podatkowych (m.in. interpretacja indywidualna Dyrektora KIS z 28 czerwca 2023 r. 0115-KDIT3.4011.380.2023.2.KP, interpretacja indywidualna Dyrektora KIS z 3 marca 2023 r. Nr 0115-KDIT3.4011.908.2022.5.KP) oraz sądów administracyjnych (m.in. wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 3 października 2014 r. sygn. akt II FSK 2062/12) wskazuje na możliwość ponownego wyboru formy opodatkowania.

W świetle powyższego, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że po likwidacji jednoosobowej działalności gospodarczej, w przypadku jej ponownego otwarcia w tym samym roku podatkowym, będzie miał możliwość wyboru formy opodatkowania w postaci ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz.U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 215252a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do art. 9a ust. 1 ww. ustawy:

Dochody osiągnięte przez podatników ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, są opodatkowane na zasadach określonych w art. 27, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, chyba że podatnicy złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego sporządzone na piśmie oświadczenie o zastosowaniu opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych określonego w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym.

Zgodnie z art. 9a ust. 2 ww. ustawy:

Podatnicy mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c. W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego sporządzonego na piśmie oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym został osiągnięty pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód został osiągnięty w grudniu tego roku podatkowego.

Zgodnie z postanowieniami art. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 776 ze zm.):

Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Jednocześnie należy wskazać, że warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Zgodnie z art. 9 ust. 1b powołanej ustawy:

Dokonany wybór formy opodatkowania, o którym mowa w ust. 1, dotyczy również lat następnych, chyba że w kolejnych latach podatnik w terminie określonym w ust. 1 złoży oświadczenie na piśmie właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego o rezygnacji z tej formy opodatkowania albo oświadczenie o wyborze opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym, w terminie określonym w art. 9a ust. 2 tej ustawy.

Stosownie do art. 9 ust. 1c ww. ustawy:

Oświadczenia, o których mowa odpowiednio w ust. 1-1b, podatnik może złożyć na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz.U. z 2022 r. poz. 541), zwanej dalej „ustawą o CEIDG”.

Z powyższych przepisów wynika, że podstawową formą opodatkowania podatkiem dochodowym z działalności gospodarczej jest opodatkowanie na tzw. zasadach ogólnych, czyli według skali podatkowej. Wymieniona forma opodatkowania przysługuje z mocy ustawy i podatnik nie musi składać oświadczenia o jej wyborze. Złożenie stosownego oświadczenia – w wymienionym w przepisach terminie – jest natomiast warunkiem koniecznym dla możliwości wyboru sposobu opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c, czy też skorzystania z opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Przy tym, w trakcie roku podatkowego - wybór sposobu opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej, jest możliwy tylko w przypadku rozpoczęcia prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej. W innych przypadkach oświadczenie o wyborze formy opodatkowania należy złożyć do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym został osiągnięty pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód został osiągnięty w grudniu tego roku podatkowego. Oznacza to, że jeżeli nie została zgłoszona likwidacja działalności gospodarczej, wyboru formy (lub sposobu) opodatkowania dochodów podatnik dokonuje na dany rok podatkowy.

Natomiast w sytuacji, kiedy w ciągu roku podatnik w sposób trwały zlikwidował pozarolniczą działalność gospodarczą i o tym fakcie zawiadomił naczelnika urzędu skarbowego, dokonał wykreślenia z ewidencji działalności gospodarczej, a następnie w tym samym roku podatkowym ponownie rozpoczął (po uzyskaniu wpisu do ewidencji) prowadzenie działalności gospodarczej, nie ma przeszkód do wyboru przez ten podmiot nowej formy opodatkowania.

Co do zasady, skoro podatnik zawiadomił wcześniej organ podatkowy o likwidacji prowadzonej działalności gospodarczej (ze wszelkimi konsekwencjami wynikającymi z przepisów prawnych), to gdy rozpocznie on ponownie działalność, nie ma podstaw aby odmówić mu statusu podatnika rozpoczynającego na nowo prowadzenie działalności gospodarczej w trakcie roku podatkowego.

W związku z rozpoczęciem działalności gospodarczej, podatnik powinien dokonać wyboru formy opodatkowania, zgodnie z cytowanymi przepisami. W przypadku zaś niezłożenia oświadczenia o wyborze formy opodatkowania, jego dochody z działalności gospodarczej opodatkowane są na zasadach ogólnych, a więc wg określonej w art. 27 ust. 1 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, skali podatkowej.

Z opisu sprawy wynika, że … 2024 r dokonał Pan rejestracji pozarolniczej działalności gospodarczej za pośrednictwem Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, z datą rozpoczęcia działalności określoną na … 2025 r. Dochody uzyskiwane z działalności gospodarczej były opodatkowane przez cały okres jej prowadzenia na zasadach ogólnych, określonych w art. 27 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Działalność opierała się na sprzedaży elementów złącznych, między innymi plastikowych elementów z tworzyw sztucznych oraz wyrobów metalowych typu gwoździe, kotwy oraz wkręty. Zdecydował się Pan na likwidację działalności gospodarczej, wykreślenie działalności gospodarczej z rejestru CEiDG nastąpiło … 2025 r. Jako datę zaprzestania działalności gospodarczej określono … 2025 r. W związku z likwidacją działalności sporządził Pan spis z natury oraz dokonał wymaganych zgłoszeń do właściwego urzędu skarbowego. W rezultacie, trwale i fizycznie zakończył Pan prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej. Panuje Pan w 2025 r. ponownie założyć jednoosobową działalność gospodarczą, opodatkowaną ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.

Mając na względzie przedstawione zdarzenie przyszłe oraz powołane wyżej przepisy prawa podatkowego stwierdzić należy, że o ile faktycznie zlikwidował Pan trwale i skutecznie uprzednio prowadzoną działalność gospodarczą i … 2025 r. wykreślił ją z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej ze wszelkimi konsekwencjami wynikającymi z przepisów prawnych i następnie ponownie planuje Pan w tym samym roku podatkowym rozpoczęcie prowadzenia działalności gospodarczej, to będzie Pan mógł dokonać wyboru ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, jako formy opodatkowania nowo rozpoczętej działalności gospodarczej, przy założeniu, że spełni Pan warunki opodatkowania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Reasumując - po likwidacji działalności gospodarczej w ...  2025 r. i ponownym otwarciu działalności w tym samym roku podatkowym ma Pan prawo do wyboru innej formy opodatkowania, tj. opodatkowania uzyskanych przychodów na zasadach zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Przy wydawaniu niniejszej interpretacji dokonałem wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe będzie zgodne ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego nie przeprowadzam postępowania dowodowego, lecz opieram się jedynie na zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Interpretacja dotyczy sprawy będącej przedmiotem zapytania. Inne kwestie nie podlegały ocenie.

W odniesieniu do powołanych przez Pana interpretacji indywidualnych oraz wyroku sądu administracyjnego zaznaczam, że zostały one wydane w indywidualnych sprawach innych podmiotów i nie mają zastosowania w sprawie będącej przedmiotem Pana wniosku.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.