
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
27 marca 2025 r. wpłynął Pani wniosek z 27 marca 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Jest Pani obecnie na emeryturze. Dnia (…) 2019 r. ukończyła Pani 60 lat i osiągnęła wiek emerytalny, ale nie wystąpiła Pani o ustalenie prawa do emerytury i nie otrzymywała świadczenia wymienionego w art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z zapisami ustawy i wprowadzonym zapisem w ustawie od 1 stycznia 2022 r. korzystała Pani ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych (tzw. ulgi dla pracujących seniorów ) aż do końca lutego 2024 r. W lutym podjęła Pani decyzję o przejściu na emeryturę i z dniem 26 lutego 2024 r. rozwiązała Pani umowę o pracę z byłym pracodawcą. Z dniem rozwiązania umowy również wygasła ulga dla pracujących seniorów.
Od byłego pracodawcy w roku 2024 r. otrzymała Pani następujące przychody:
1)9 stycznia 2024 r. wynagrodzenie za grudzień brutto (…) zł/netto na konto (…) zł;
2)7 lutego 2024 r. wynagrodzenie za styczeń brutto (…) zł/netto (…) zł.
W wynagrodzeniach wypłaconych w styczniu i w lutym zastosowano ulgę dla pracującego seniora. Po ustaniu zatrudnienia pracodawca wypłacił w marcu 2024 r. należności pomniejszając o zaliczkę na podatek:
3)6 marca 2024 r. - wynagrodzenie za luty wraz z ekwiwalentem za niewykorzystany urlop brutto (…) zł/netto na konto (…) zł;
4)22 marca 2024 r. - II rata (…) za 2023 r. brutto (…) zł/netto (…) zł.
Pozycje 3 i 4 objęte były ubezpieczeniem społecznym (składkami emerytalnymi, rentowymi itd.) i podatkiem.
5)25 marca 2024 r. - nagroda jubileuszowa za (…) lat brutto (…) zł/netto (…) zł;
6)26 marca 2024 r. - odprawa emerytalna brutto (…) zł/netto (…) zł.
Pozycje 5 i 6 pomniejszono o zaliczkę na podatek. Dochody 3, 4, 5, 6 są bezpośrednio związane z wykonywaną pracę w czasie zatrudnienia. Tak więc Pani dochód od pracodawcy do dnia 26 marca 2024 r. wynosi łącznie (…) zł (…. zł dochód z ulgą dla seniora + przychód opodatkowany … zł {zaliczka na podatek – …. zł}).
Decyzją nr (…) z dnia 21 marca 2024 r. została przyznana Pani emerytura od 1 lutego 2024 r. Pierwsza emerytura wpłynęła na Pani konto 27 marca 2024 r. Wszystkie te świadczenia od byłego pracodawcy wpłynęły przed pierwszą emeryturą. Po dacie wpływu pierwszej emerytury pracodawca przelał jeszcze na konto bonus miesięczny (…) za miesiąc luty w kwocie brutto (…) zł/(…) zł.
Dokumentami potwierdzającymi w tym opisie są:
1.(…).
Pani roczne dochody opodatkowane w 2024 r. z zatrudnienia (wynagrodzenia, nagroda jubileuszowa i odprawa emerytalna) i emerytury przekroczyły kwotę (…) zł.
Pytanie
Czy w związku ze spełnieniem warunków do skorzystania ze zwolnienia z podatku, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 154 o podatku dochodowym od osób fizycznych (tzn. ulga dla seniora), może Pani zastosować ulgę do przychodów uzyskanych w miesiącu marcu 2024 r. przed wypłatą pierwszej emerytury 27 marca 2024 r.?
Pani stanowisko w sprawie
Pani zdaniem, ma Pani prawo do zastosowania zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, spełnia Pani warunki do zastosowania ulgi dla seniora, mimo ukończenia (…) lat nadal Pani pracowała i nie pobierała emerytury. Na dzień 1 stycznia 2024 r. nie miała Pani ustalonego prawa do emerytury. Wynagrodzenia/przychody w roku 2022 i 2023 oraz w styczniu i w lutym 2024 r. aż do rozwiązania umowy były już objęte ulgą dla seniora. Przychody wypłacone w marcu 2024 r. - wynagrodzenie wraz z ekwiwalentem oraz gratyfikacja były obciążone ubezpieczeniem społecznym i podatkiem, nagroda jubileuszowa i odprawa emerytalna pomniejszone były o zaliczkę na podatek i zostały wypłacone przed pierwszą emeryturą, tzn. przed 27 marca 2024 r.
Ulga dla seniora jest limitowana. Dotyczy bowiem przychodów w wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 85 528 zł. Pani przychody ze stosunku pracy mieszczą się w tym limicie i wynoszą: przychód z zastosowaniem ulgi (… zł) + przychód opodatkowany (… zł) łącznie (…) zł.
Swoje stanowisko oparła Pani na podobnych przykładach do Pani sytuacji:
-interpretacja indywidualna z dnia 27 lutego 2025 r. Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.626.2024.2.ŁS;
-interpretacja indywidualna z dnia z 6 września 2022 r., sygn. 0112-KDIL2-1.4011.550.2022.2.KF.
Chciałaby Pani rozliczyć się z Urzędem Skarbowym według prawa podatkowego za 2024 r.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
Treść powyższego przepisu wskazuje, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych zawartym w powyższej ustawie bądź, od których zaniechano poboru podatku.
Stosownie do art. 11 ust. 1 ww. ustawy:
Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
Przy czym, ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych wyraźnie rozróżnia źródła przychodów oraz sposób opodatkowania dochodów z poszczególnych źródeł.
Na podstawie art. 10 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy:
Źródłami przychodów są stosunek służbowy, stosunek pracy, w tym spółdzielczy stosunek pracy, członkostwo w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni zajmującej się produkcją rolną, praca nakładcza, emerytura lub renta.
Stosownie do art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.
Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Wolne od podatku dochodowego są: przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej, spółdzielczego stosunku pracy, z umów zlecenia, o których mowa w art. 13 pkt 8, z zasiłku macierzyńskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, oraz z pozarolniczej działalności gospodarczej, do których mają zastosowanie zasady opodatkowania określone w art. 27, art. 30c albo art. 30ca albo ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym w zakresie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, otrzymane przez podatnika po ukończeniu 60. roku życia w przypadku kobiety i 65. roku życia w przypadku mężczyzny, do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 85 528 zł pod warunkiem, że podatnik podlega z tytułu uzyskania tych przychodów ubezpieczeniom społecznym w rozumieniu ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych oraz podatnik, mimo nabycia uprawnienia, nie otrzymuje:
a)emerytury lub renty rodzinnej, o których mowa w ustawie z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników,
b)emerytury lub renty rodzinnej, o których mowa w ustawie z dnia 10 grudnia 1993 r. o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin (Dz.U. z 2024 r. poz. 242 i 1243),
c)emerytury lub renty rodzinnej, o których mowa w ustawie z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celno-Skarbowej i Służby Więziennej oraz ich rodzin (Dz.U. z 2024 r. poz. 1121, 1243, 1562 i 1871),
d)emerytury lub renty rodzinnej, o których mowa w ustawie z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1631 i 1674),
e)świadczenia, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 4a,
f)uposażenia przysługującego w stanie spoczynku lub uposażenia rodzinnego, o których mowa w ustawie z dnia 27 lipca 2001 r. - Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U. z 2024 r. poz. 334 i 1907),
g)świadczenia pieniężnego, o którym mowa w ustawie z dnia 8 lutego 2023 r. o świadczeniu pieniężnym przysługującym członkom rodziny funkcjonariuszy lub żołnierzy zawodowych, których śmierć nastąpiła w związku ze służbą albo podjęciem poza służbą czynności ratowania życia lub zdrowia ludzkiego albo mienia.
Stosownie zaś do art. 21 ust. 39 ww. ustawy:
Przy obliczaniu kwoty przychodów podlegających zwolnieniu od podatku na podstawie ust. 1 pkt 148 i 152-154 nie uwzględnia się przychodów podlegających opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym na podstawie niniejszej ustawy, zwolnionych od podatku dochodowego oraz od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
W myśl art. 21 ust. 44 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Suma przychodów zwolnionych od podatku na podstawie ust. 1 pkt 148 i 152-154 nie może w roku podatkowym przekroczyć kwoty 85 528 zł.
Stosownie do art. 31a ust. 8 ww. ustawy:
Jeżeli podatnik złoży płatnikowi, o którym mowa w art. 32, art. 34 lub art. 41 ust. 1, oświadczenie, że spełnia warunki do stosowania zwolnień, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 152-154, płatnik oblicza zaliczkę z uwzględnieniem tych zwolnień, przy czym w oświadczeniu dotyczącym spełnienia warunków do stosowania zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 152, podatnik wskazuje również rok rozpoczęcia i zakończenia stosowania zwolnienia przez płatnika.
W świetle natomiast art. 31a ust. 9 ww. ustawy:
Oświadczenie, o którym mowa w ust. 8, jest składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia i zawiera klauzulę o następującej treści: ,,Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
W ramach „Polskiego Ładu” wprowadzono przepisy dla osób, które pomimo osiągnięcia powszechnego wieku emerytalnego nadal pozostają aktywne zawodowo i nie pobierają świadczeń emerytalno-rentowych, zwane potocznie „ulgą dla pracujących seniorów”. Ulga ta zapisana została w przytoczonym powyżej art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Uprawnionymi do korzystania z tego przywileju podatkowego są kobiety po ukończeniu 60. roku życia i mężczyźni po ukończeniu 65. roku życia pod warunkiem podlegania ubezpieczeniom społecznym z tytułu uzyskania objętych zwolnieniem przychodów. Analizowany przepis przewiduje zwolnienie z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych przychodów osiągniętych przez te osoby ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej, spółdzielczego stosunku pracy, z umów zlecenia zawieranych w ramach działalności wykonywanej osobiście, z zasiłku macierzyńskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa oraz z pozarolniczej działalności gospodarczej opodatkowanej według skali podatkowej, podatkiem liniowym lub ryczałtem ewidencjonowanym albo rozliczanych w ramach tzw. IP Box-a. Prawo do omawianego zwolnienia będzie zatem przysługiwało podatnikowi, który w ramach wymienionych wyżej rodzajów aktywności zawodowej (uzyskiwanych źródeł przychodów) jest objęty tytułem ubezpieczeń społecznych. Przy czym omawiany przepis nie różnicuje tego tytułu, co oznacza, że podatnik, któremu w ramach pracy na etacie wypłacono przychód składający się w części np. z odprawy emerytalnej, od której nie są pobierane składki na ubezpieczenia społeczne, będzie uprawniony do zastosowania zwolnienia dla pracujących seniorów w odniesieniu do całości przychodu uzyskiwanego w ramach stosunku pracy. Ponadto, ww. zwolnienie jest limitowane - dotyczy bowiem przychodów w wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 85 528 zł. Aby korzystać z tego zwolnienia, podatnik nie może również otrzymywać, mimo nabycia uprawnienia, świadczeń wymienionych enumeratywnie w art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Z art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika także, że zwolnione z podatku są przychody otrzymane przez podatnika, który mimo nabycia uprawnienia (prawa) do emerytury, tej emerytury nie otrzymuje. Tym samym, warunek „nieotrzymywania emerytury” jako warunek do zastosowania ww. zwolnienia podatkowego powinien być spełniony na moment otrzymania przychodu, tj. na moment wypłaty należności ze stosunku pracy. Zatem - jak wynika z treści art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - przychód powstaje w momencie otrzymania środków pieniężnych lub postawienia ich do dyspozycji podatnika.
Z analizy Pani opisu sprawy wynika w szczególności, że obecnie jest Pani na emeryturze. 60 lat ukończyła Pani w 2019 r., ale nie wystąpiła Pani o ustalenie prawa do emerytury i nie otrzymywała świadczenia wymienionego w art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Od 1 stycznia 2022 r. korzystała Pani ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych (tzw. ulgi dla pracujących seniorów ) aż do końca lutego 2024 r. W lutym podjęła Pani decyzję o przejściu na emeryturę i z dniem 26 lutego 2024 r. rozwiązała Pani umowę o pracę z byłym pracodawcą. Z dniem rozwiązania umowy również wygasła ulga dla pracujących seniorów. Od byłego pracodawcy w roku 2024 r. otrzymała Pani następujące przychody: 9 stycznia 2024 r. wynagrodzenie za grudzień i 7 lutego 2024 r. wynagrodzenie za styczeń (w wynagrodzeniach tych zastosowano ulgę dla pracującego seniora). Po ustaniu zatrudnienia pracodawca wypłacił Pani w marcu 2024 r. należności pomniejszając o zaliczkę na podatek: 6 marca 2024 r. wynagrodzenie za luty wraz z ekwiwalentem za niewykorzystany urlop; 22 marca 2024 r. II ratę gratyfikacji za 2023 r. (ww. świadczenia objęte były ubezpieczeniem społecznym, tj. składkami emerytalnymi, rentowymi itd. i podatkiem); 25 marca 2024 r. nagrodę jubileuszową i 26 marca 2024 r. odprawę emerytalną (pomniejszone o zaliczkę na podatek). Ww. dochody są bezpośrednio związane z wykonywaną pracą w czasie zatrudnienia. Wszystkie te świadczenia od byłego pracodawcy wpłynęły przed pierwszą emeryturą. Bowiem decyzją z 21 marca 2024 r. została przyznana Pani emerytura od 1 lutego 2024 r., natomiast pierwsza emerytura wpłynęła na Pani konto 27 marca 2024 r.
Wątpliwość Pani w niniejszej sprawie budzi kwestia, czy może Pani skorzystać z tzw. ulgi dla seniora do przychodów uzyskanych w miesiącu marcu 2024 r. przed wypłatą pierwszej emerytury 27 marca 2024 r.
Odnosząc się wprost do zadanego we wniosku pytania uznać należy, że w związku ze spełnianiem warunków do skorzystania ze zwolnienia z podatku o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 154 o podatku dochodowym od osób fizycznych (tzw. ulgą dla seniora) przysługuje Pani możliwość zastosowania ww. ulgi do przychodów, będących przedmiotem Pani zapytania (tj. przychodów wymienionych we wniosku, a uzyskanych w miesiącu marcu 2024 r. przed wypłatą pierwszej emerytury 27 marca 2024 r.). Wypłata ww. świadczeń nastąpiła bowiem po ukończeniu przez Panią 60 roku życia i przed wypłatą pierwszej emerytury, którą otrzymała Pani 27 marca 2024 r. Jednocześnie nadmienić należy, że może zastosować Pani „ulgę dla seniora” w odniesieniu do kwot przychodów do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 85 528 zł.
Tym samym Pani stanowisko uznałem za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
W związku z tym, że pytanie zadane we wniosku dotyczy kwestii rozliczenia rocznego za 2024 r. – zatem uznałem, że wniosek dotyczy jednego stanu faktycznego i w takim zakresie zostało wydane rozstrzygnięcie w odniesieniu do podatku dochodowego od osób fizycznych w niniejszej sprawie.
W odniesieniu do przedstawionych kwot we wniosku wskazuję, że ich nie analizowałem - kwestie te nie należą bowiem do kompetencji organu interpretacyjnego. Zgodnie bowiem z zasadą samoopodatkowania, obowiązującego w polskim systemie podatkowym na podatniku spoczywa obowiązek dokonania oceny własnej sytuacji prawnopodatkowej, a po jej dokonaniu zachowania się zgodnie z przepisami prawa podatkowego, bowiem prawidłowość takiego rozliczenia podlega weryfikacji przez organ podatkowy. Podkreślić także należy, że zakres interpretacji indywidualnej, zdeterminowany jest przedstawionym przez Panią stanem faktycznym. Nie jestem uprawniony do dokonywania samodzielnych ustaleń faktycznych ponad to, co podała Pani we wniosku. Stąd też wskazuję, że dołączone do wniosku dokumenty nie podlegały analizie w toku postępowania w sprawie wydania interpretacji indywidualnej.
Końcowo, odnosząc się do powołanych interpretacji indywidualnych wyjaśniam, że dotyczą one konkretnych, indywidualnych spraw podatników w określonym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym i w tych sprawach rozstrzygnięcia w nich zawarte są wiążące.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
