Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

shutterstock
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych w zakresie pytania nr 2 w części odnoszącej się do oceny, czy na Panu będą ciążyły obowiązki płatnika w związku z planowanym przedsięwzięciem jako konkursem lub sprzedażą premiową jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

27 marca 2025 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełnił go Pan pismem z 14 maja 2025 r. (wpływ 15 maja 2025 r.) w odpowiedzi na wezwanie. Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca mieszka na stałe w Polsce i posiada tutaj centrum interesów osobistych (ośrodek interesów życiowych), ponieważ ma tutaj rodzinę, źródło utrzymania oraz tutaj koncentruje się Jego życie. Nie prowadzi działalności gospodarczej oraz nie jest zarejestrowany jako podatnik VAT czynny.

Wnioskodawca zamierza podjąć działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży tzw. zwrotów konsumenckich (dalej zamiennie oznaczonych we wniosku jako „zwroty”). Polegać ona ma na tym, że będzie On zakupywał palety ze zwrotami konsumenckimi, tj. towarami, które z różnych względów zostały zwrócone po zakupie przez konsumentów, od firm, które takie zwroty przechowują i handlują nimi.

Są to podmioty prowadzące w tym celu specjalne magazyny, w których takie zwrócone towary się znajdują. Jest to jedna z gałęzi działalności takich firm. Wśród nich można wymienić firmy prowadzące jednocześnie internetowe platformy sprzedażowe. Sprzedają one specjalne palety z takimi zwrotami. Oferowane towary zwrócone przez konsumentów pochodzą zarówno z Polski, jak i z zagranicy. Są to różne towary, takie jak sprzęt AGD, RTV, zabawki, różnego rodzaju akcesoria itp. Na ten moment Wnioskodawca nie przewiduje żadnych ograniczeń w zakresie tego, co będzie kupował jako taki zwrot.

Wnioskodawca będzie zakupywał zwroty konsumenckie u różnych firm, nie planuje podpisywać żadnej stałej współpracy w tym zakresie. Zakupów będzie dokonywał zarówno przez Internet, jak i tradycyjnie, w miejscu, gdzie podmioty prowadzą sprzedaż palet. Transport palet będzie organizować, według ustaleń stron, sprzedający palety ze zwrotami lub Wnioskodawca. Kolejno, Wnioskodawca zamierza sprzedawać zwroty konsumenckie stacjonarne, na stoisku w różnych miejscach do tego przeznaczonych (np. placach targowych). Początkowo nie zamierza sprzedawać ich przez Internet.

Co do samej techniki i sposobu sprzedaży zwrotów, Wnioskodawca wskazuje, że będzie ustalał w stosunku do każdego zwrotu cenę w odniesieniu np. do masy czy rozmiarów takiego zwrotu. Wyznacznikiem ceny danego zwrotu nie będzie jego zawartość. Zwroty będą sprzedawane w paczkach owiniętych papierem oraz taśmą w taki sposób, że nie będzie wiadomo co jest sprzedawane. Zawartością zwrotów mogą być bowiem różne towary, o różnej rynkowej cenie, jak wskazano wyżej.

Cena za dany zwrot będzie więc określona przez Wnioskodawcę w oderwaniu od ceny rynkowej zawartości paczki ze zwrotem. W istocie klienci Wnioskodawcy będą więc tylko wiedzieć, że kupują zwrot, ale nie będą wiedzieć jaki to jest zwrot i co jest w środku. Ten element zaskoczenia i niepewności co jest w paczce będzie więc ryzykiem gospodarczym dla obu stron tej transakcji, bo jak wskazano wyżej, cena za dany zwrot nie będzie odzwierciedlała ceny rynkowej towaru, który jest tym zwrotem. Towary będą zbywane na podstawie zawieranych umów sprzedaży i będą do nich miały zastosowania wszystkie przepisy dotyczące tego typu umów, w tym np. przepisy dotyczące rękojmi.

Wnioskodawca w ramach swojej działalności gospodarczej, przynajmniej na samym początku, będzie działał samodzielnie na każdym etapie prowadzenia tej działalności, tj. nie będzie z nikim współpracował, a także nie będzie zatrudniał żadnych pracowników czy generalnie personelu na podstawie innych umów. Wnioskodawca nie będzie prowadził także działalności gospodarczej wespół z innymi wspólnikami. Dopiero później, jeśli działalność będzie się rozwijać, nie wyklucza zatrudnienia pracowników czy współpracy z innymi osobami.

Wnioskodawca ze swoimi klientami będzie zawierał tylko i wyłącznie umowy sprzedaży towarów.

Zatem, nie będą miały do niego zastosowania konstrukcje z innych umów cywilnoprawnych (jak np. ponoszenie odpowiedzialności wobec osób trzecich za rezultat i wykonanie czynności w zakresie prowadzonej działalności).

Uzupełnienie wniosku

Wnioskodawca na ten moment nie wie dokładnie od kiedy rozpocznie sprzedaż wymienionych we wniosku zwrotów konsumenckich. Wnioskodawca przewiduje natomiast, że może rozpocząć sprzedaż w 2025 r.

Wnioskodawca nie zamierza zarejestrować się jako czynny podatnik podatku od towarów i usług. Wnioskodawca planuje korzystać ze zwolnienia o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Wnioskodawca nigdy nie był i nie jest zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Wnioskodawca wskazuje, że sprzedaż zwrotów konsumenckich będzie dokonywana wyłącznie na terytorium Polski – na targowiskach i placach.

Wnioskodawca rozważa także prowadzenie sprzedaży za pośrednictwem portalu społecznościowego – poprzez organizowanie tzw. „live”, tj. prezentacji na tej platformie zwrotów konsumenckich w czasie rzeczywistym i oferowaniu tam ich sprzedaży po stałej cenie, analogicznie jak na targowisku (bez licytacji). Wnioskodawca będzie korzystał tylko z takiej platformy, w taki właśnie sposób, bez prowadzenia swojej strony internetowej. Sprzedaż będzie dokonywana poprzez ten kanał wedle planów Wnioskodawcy również tylko na terenie Polski i do polskich konsumentów.

Wnioskodawca wskazuje, że klientami na rzecz których będzie dokonywał sprzedaży zwrotów konsumenckich będą osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej. Będą to konsumenci zakupujący zwroty konsumenckie od Wnioskodawcy na targowiskach/placach przy stoisku, a także za pośrednictwem portalu społecznościowego (jeśli Wnioskodawca wybierze także taką formę prowadzenia sprzedaży zwrotów konsumenckich).

Pytania

1.Czy planowana przez Wnioskodawcę sprzedaż zwrotów konsumenckich w sposób i na warunkach opisanych w zdarzeniu przyszłym będzie organizowaniem lub prowadzeniem gry hazardowej w rozumieniu art. 1 ust. 2 w zw. z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych („ustawa o grach”) i tym samym będzie On podatnikiem podatku od gier na podstawie art. 71 ust. 1 ustawy o grach?

2.Czy na Wnioskodawcy w związku z planowaną sprzedażą zwrotów konsumenckich będą spoczywać obowiązki płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych związane z pobraniem i wpłacaniem do urzędu skarbowego podatku oraz złożeniu odpowiednich deklaracji do urzędu skarbowego z tego tytułu na podstawie art. 41 ust. 4 ustawy o ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych („ustawa o PIT”)?

3.Czy planowana przez Wnioskodawcę sprzedaż zwrotów konsumenckich w sposób i na warunkach opisanych w zdarzeniu przyszłym wniosku będzie odpłatną dostawą towarów w rozumieniu art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług („ustawa o VAT”) i tym samym będzie on podatnikiem podatku od towarów i usług podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o VAT?

Przedmiotem niniejszego rozstrzygnięcia jest odpowiedź na pytanie nr 2 dotyczące podatku dochodowego od osób fizycznych w części odnoszącej się do oceny, czy na Panu będą ciążyły obowiązki płatnika w związku z planowanym przedsięwzięciem jako konkursem lub sprzedażą premiową. W pozostałym zakresie zostały wydane odrębne rozstrzygnięcia.

Pana stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy odpowiedź na to pytanie powinna być negatywna, tj. nie będą ciążyć na Nim obowiązki płatnika w rozumieniu ustawy o PIT, ponieważ nie będzie On organizował konkursów, gier i zakładów wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową.

Zgodnie z art. 41 ust. 4 ustawy o PIT, płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a, 13-16 oraz art. 30a ust. 1 pkt 1-11 oraz 11b-12, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5, 10, 12 i 21.

W art. 41 ust. 7 pkt 1 ustawy o PIT wskazano, że jeżeli przedmiotem wygranych (nagród), o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT nie są pieniądze, podatnik jest obowiązany wpłacić płatnikowi kwotę zaliczki lub należnego zryczałtowanego podatku przed udostępnieniem wygranej (nagrody) lub świadczenia.

Płatnicy na podstawie art. 42 ust. 1 ustawy o PIT, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jednakże w przypadku, gdy podatek został pobrany zgodnie z art. 30a ust. 2a, płatnicy, o których mowa w art. 41 ust. 10, przekazują kwotę tego podatku na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

Na podstawie art. 42 ust. 1a ustawy o PIT, w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 41, są obowiązani przesłać do urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, roczne deklaracje, według ustalonego wzoru.

Jednakże roczne deklaracje dotyczące podatku pobranego zgodnie z art. 30a ust. 2a płatnicy, o których mowa w art. 41 ust. 10, przesyłają do urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania. Przepis art. 38 ust. 1b stosuje się odpowiednio.

Rzecz jednak w tym, że aby powyższe obowiązki się zaktualizowały, sprzedaż przez Wnioskodawcę zwrotów konsumenckich musiałaby zostać uznana za organizowanie konkursów, gier i zakładów wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową. Nie ma jednak ku temu podstaw, ponieważ:

1)Za konkurs uznaje się zgodnie z wyrokiem Wojewódzkiego Sadu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 7 maja 2015 r. sygn. akt I SA/Wr 303/15, Legalis: „Aby dane przedsięwzięcie zostało uznane za konkurs wymagane jest: istnienie regulaminu konkursu określającego nazwę, organizatora i uczestników konkursu, nagrody oraz zasady wyboru zwycięzców, ograniczenie liczby zwycięzców (nagrody nie mogą zostać przekazane wszystkim uczestnikom), wyłonienie zwycięzców na drodze wzajemnej rywalizacji, z występującym elementem współzawodnictwa pomiędzy uczestnikami w celu osiągnięcia najlepszego rezultatu (w powszechnym rozumieniu konkurs to postępowanie mające na celu wyłonienie zwycięzcy lub zwycięzców spośród grupy najlepszych uczestników spełniających określone kryteria), wskazanie osób odpowiedzialnych za prawidłowy, zgodny z regulaminem, przebieg akcji (komisja konkursowa, jury), wydanie nagród zwycięzcy/zwycięzcom”.

Tymczasem, jak wskazano wyżej, Wnioskodawca żadnych takich działań jak określenie regulaminu konkursu czy wyznaczanie zasad uczestnictwa nie będzie podejmował. Jego sprzedaż zwrotów konsumenckich nie będzie mogła więc w żadnym razie być uznana za organizację konkursu.

2)Za grę losową uznaje się grę w rozumieniu ustawy o grach. Argumentacja w zakresie tego została przedstawione w stanowisku Wnioskodawcy w zakresie pytania 1.

3)Zakładem wzajemnym jest zgodnie z art. 2 ust. 2 ustawy o grach zakłady o wygrane pieniężne lub rzeczowe, polegające na odgadywaniu:

a)wyników sportowego współzawodnictwa ludzi lub zwierząt, w których uczestnicy wpłacają stawki, a wysokość wygranej zależy od łącznej kwoty wpłaconych stawek – totalizatory,

b)zaistnienia różnych zdarzeń, w których uczestnicy wpłacają stawki, a wysokość wygranych zależy od umówionego, między przyjmującym zakład a wpłacającym stawkę, stosunku wpłaty do wygranej – bukmacherstwo. W oczywisty sposób sprzedaż zwrotów konsumenckich tak rozumianym zakładem wzajemnym nie jest.

4)Sprzedaż premiowa to sprzedaż, która jest połączona z wydaniem nagrody, stanowiącej zachętę dla klienta. Ze sprzedażą premiową mamy do czynienia, gdy podmiot dokonujący sprzedaży przekazuje należną (zgodnie z zasadami ustalonymi w regulaminie dostępnym dla klientów) nagrodę każdemu nabywcy spełniającemu określone przez sprzedawcę przesłanki. Nagroda może być przyznana za dokonanie jednorazowego zakupu, jak również za przekroczenie określonego poziomu zakupów w określonym czasie (…) Z praktyki organów podatkowych wynika, że wypłata pieniężna lub wydanie dodatkowych towarów lub usług, które były przedmiotem sprzedaży nie powinny być traktowane jako nagroda, ale rabat (J. Marciniuk (red.), Podatek dochodowy od osób fizycznych. Komentarz. Wyd. 18, Warszawa 2017, wersja elektroniczna Legalis, kom. do art. 30 ustawy o PIT, cz. II B, Nb 5.).

Wnioskodawca w ramach sprzedaży zwrotów konsumenckich nie będzie przyznawał żadnych dodatkowych nagród za zakupienie Jego towarów przez klientów, tak więc nie będzie to sprzedaż premiowa.

Z uwagi więc na powyższe, jako że Wnioskodawca będzie prowadził sprzedaż towarów, a nie organizował wyżej wskazanych konkursów, gier, zakładów wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, nie powstanie obowiązek w zakresie PIT u Jego kontrahentów i tym samym nie zaktualizuje się Jego obowiązek płatnika PIT na podstawie wyżej wskazanych przepisów.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.)

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do treści art. 11 ust. 1 ww. ustawy:

Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Z ogólnej definicji przychodów zawartej w art. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika, iż przychodami są w szczególności otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Pana wątpliwości w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych odnoszą się do Pana obowiązków jako płatnika w związku z planowaną sprzedażą zwrotów konsumenckich.

W myśl art. 41 ust. 1 ww. ustawy:

Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.

Z kolei stosownie do art. 41 ust. 4 tej ustawy:

Płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a, 13-17 oraz art. 30a ust. 1 pkt 1-11 oraz 11b-13, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5, 10, 12 i 21.

Z przedstawionego we wniosku opisu sprawy wynika, że zamierza Pan podjąć działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży tzw. zwrotów konsumenckich (dalej zamiennie oznaczonych we wniosku jako „zwroty”). Polegać ona ma na tym, że będzie Pan kupował palety ze zwrotami konsumenckimi, tj. towarami, które z różnych względów zostały zwrócone po zakupie przez konsumentów, od firm, które takie zwroty przechowują i handlują nimi, a później zamierza Pan sprzedawać zwroty konsumenckie stacjonarne, na stoisku w różnych miejscach do tego przeznaczonych (np. placach targowych). Początkowo nie zamierza Pan sprzedawać ich przez Internet. Co do samej techniki i sposobu sprzedaży zwrotów, Wnioskodawca wskazuje, że będzie ustalał w stosunku do każdego zwrotu cenę w odniesieniu np. do masy czy rozmiarów takiego zwrotu. Wyznacznikiem ceny danego zwrotu nie będzie jego zawartość. Zwroty będą sprzedawane w paczkach owiniętych papierem oraz taśmą w taki sposób, że nie będzie wiadomo co jest sprzedawane. Zawartością zwrotów mogą być bowiem różne towary, o różnej rynkowej cenie, jak wskazano wyżej.

Z przedstawionego we wniosku opisu sprawy nie wynika, że będzie Pan organizował konkursy czy przyznawał jakiekolwiek nagrody, zatem nie będą na Panu ciążyć obowiązki płatnika w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z tytułu wygranych w konkursach lub nagród związanych ze sprzedażą premiową.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

W zakresie pytania nr 2 odnoszącego się do oceny, czy będą na Panu ciążyły obowiązki płatnika w związku z planowanym przedsięwzięciem jako grą lub zakładem wzajemnym (grą hazardową) zostanie wydane osobne rozstrzygnięcie.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.