
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
20 marca 2025 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełniła go Pani pismem z 3 czerwca 2025 r. (data wpływu 4 czerwca 2025 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
W dniu 27 grudnia 2021 r. rozwiązała Pani stosunek pracy składając wniosek o emeryturę, K (65 lat).
Poinformowała Pani, że w okresie 1 stycznia 2022 r. do 23 stycznia 2022 r. nie przebywała w miejscu zamieszkania, gdyż przebywała w sanatorium na leczeniu.
W roku 2022 uzyskała Pani przychody przekazane na r-k bankowy w dniu 7 stycznia 2022 r.: wynagrodzenie zaległe za pracę za m-c XII 2021 r. oraz nagrodę roczną za 2021 r., natomiast Decyzję z dnia 14 stycznia 2022 r. o przyznaniu emerytury otrzymała Pani listownie 21 stycznia 2022 r. wraz z przekazaniem na r-k bankowy kwot łącznej emerytury za okres 1 grudnia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. wraz ze świadczeniem za m-c styczeń 2022 r. - … zł … gr (po odliczeniu zaliczki na podatek odprowadzany do Urzędu Skarbowego w kwocie .. zł składki na ubezpieczenie zdrowotne … zł … gr.
W związku z nieprawidłowym wyliczeniem jej wysokości i stwierdzeniu nieprawidłowości, co zgłosiła Pani bezzwłocznie do ZUS .... , otrzymała Pani informację, że ponownie zostanie dokonane wyliczenie, i że przesłana kwota na rachunek bankowy w dniu 21 stycznia 2022 r. brutto nie ulegnie zmianie. ZUS ustalił termin płatności świadczenia na 10 dzień miesiąca.
W dniu 9 lutego 2022 r. otrzymała Pani na r-k bankowy emeryturę, która była nie pomniejszona o zaliczkę na podatek dochodowy w wysokości .. zł … gr, uwzględniającą Pani uwagi, również i w dniu 9 lutego 2022 r. została wypłacona Pani odprawa emerytalna.
W dniu 22 lutego 2022 r. wystąpiła Pani do ZUS ..... pismem z dnia 22 lutego 2022 r. o informację dot. wypłacenia świadczenia emerytalnego.
W dniu 28 marca 2023 r. otrzymała Pani z ZUS ..... pismo wyjaśniające, że po dokonaniu przez ZUS analizy poprawności wypłaty świadczenia, dokonano przeliczenia ponownego już w lutym 2022 r. wypłacając Pani nową emeryturę wyższą bez potrącania podatku, anulując poprzednie wyliczenia, poinformowano Panią jednocześnie o rozliczeniu rocznym.
Dzień 9 lutego 2022 r. jest terminem otrzymania wreszcie prawidłowej wysokości emerytury i do tej daty powinna Pani stosować ulgę dla seniora.
W dniu 16 marca 2022 r. otrzymała Pani Decyzję z ZUS z dnia 16 marca 2022 r. o ponownym przeliczeniu emerytury i jej ustaloną nową wysokość.
Poinformowała Pani, że w 2023 r., dokonując rozliczenia podatkowego PIT-37 za 2022 r. nie uwzględniła Pani zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy, tzw. ulgi dla seniora., chce Pani dokonać tego teraz.
Uzupełnienie wniosku
Ukończyła Pani 65 lat w dniu .. 2021 r. Data Pani urodzenia … 1956 r.
Z chwilą ukończenia 60 lat nie rozwiązała Pani stosunku pracy z pracodawcą ani nawet na jeden dzień, była Pani zatrudniona w pełnym wymiarze czasu pracy, nie wnioskowała Pani do ZUS o emeryturę, nadal kontynuowała Pani zatrudnienie u tego samego pracodawcy aż do dnia rozwiązania stosunku pracy, na mocy porozumienia stron - art. 30 § 1 pkt 1 Kodeksu pracy, do 27 grudnia 2021 r., tj. mając wiek, skończone już 65 lat.
Oprócz emerytury z ZUS - Decyzja z dnia 14 stycznia 2022 r. znak: … , w okresie którego dotyczy wniosek, nie otrzymała Pani i nie otrzymuje żadnych innych świadczeń wymienionych w art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wyszczególnionych w punkcie I. c. niniejszego pisma- wezwania Organu.
Z tytułu uzyskania przychodów ze stosunku pracy po ukończeniu 60 roku życia pracując nadal, nie rozwiązując ani na jeden dzień stosunku pracy, podlegała Pani w pełni tak jak wszyscy pracownicy, ubezpieczeniom społecznym w rozumieniu ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t. j. Dz.U z 2004 r. poz. 497 ze zm.), płacąc pełne składki na ubezpieczenie społeczne (emerytalne, rentowe) i zdrowotne.
Pytanie
Wobec powyższego, składając korektę PIT- 37 za 2022 r. uwzględniającą tzw. ulgę dla seniora wnosi Pani o decyzję, czy oprócz przychodów otrzymanych 7 stycznia 2022 r. w ramach limitu ulgi dla seniora prawidłowym jest wliczenie także wysokości odprawy emerytalnej przekazanej na rachunek w banku 9 lutego 2022 r.?
Pani stanowisko w sprawie
Mając na uwadze powyższe, uważa Pani, że dzień 9 lutego 2022 r., jest prawidłowym terminem otrzymania prawidłowej wysokości emerytury, i do tej daty powinna mieć zastosowanie ulga dla seniora, wraz z wypłaconą odprawą emerytalną, gdyż to ZUS określił termin wypłaty świadczenia na 10 dzień miesiąca nie wcześniej.
Dokonanie pełnej i prawidłowej korekty PIT-37 za 2022 r. w 2025 r. uwzględniającej tzw. ulgę dla seniora w ramach limitu ulgi dla seniora w Pani ocenie jest zasadne, (wynagrodzenia zaległe wypłacone 7 stycznia 2022 r. oraz odprawa emerytalna wypłacona 9 lutego 2022 r.) mając na uwadze interpretację Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z dnia 15 lipca 2024 r. sygn. 0115 KDIT2.4011.309.2024.2.ŁS.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest nieprawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
Treść powyższego przepisu wskazuje, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych zawartym w powyższej ustawie bądź, od których zaniechano poboru podatku.
Stosownie do art. 11 ust. 1 ww. ustawy:
Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
Przy czym, ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych wyraźnie rozróżnia źródła przychodów oraz sposób opodatkowania dochodów z poszczególnych źródeł.
Na podstawie art. 10 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy:
Źródłami przychodów są stosunek służbowy, stosunek pracy, w tym spółdzielczy stosunek pracy, członkostwo w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni zajmującej się produkcją rolną, praca nakładcza, emerytura lub renta.
Stosownie do art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.
Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Wolne od podatku dochodowego są: przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej, spółdzielczego stosunku pracy, z umów zlecenia, o których mowa w art. 13 pkt 8, z zasiłku macierzyńskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, oraz z pozarolniczej działalności gospodarczej, do których mają zastosowanie zasady opodatkowania określone w art. 27, art. 30c albo art. 30ca albo ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym w zakresie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, otrzymane przez podatnika po ukończeniu 60. roku życia w przypadku kobiety i 65. roku życia w przypadku mężczyzny, do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 85 528 zł pod warunkiem, że podatnik podlega z tytułu uzyskania tych przychodów ubezpieczeniom społecznym w rozumieniu ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych oraz podatnik, mimo nabycia uprawnienia, nie otrzymuje:
a)emerytury lub renty rodzinnej, o których mowa w ustawie z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników,
b)emerytury lub renty rodzinnej, o których mowa w ustawie z dnia 10 grudnia 1993 r. o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin (Dz.U. z 2024 r. poz. 242 i 1243),
c)emerytury lub renty rodzinnej, o których mowa w ustawie z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celno -Skarbowej i Służby Więziennej oraz ich rodzin (Dz.U. z 2024 r. poz. 1121, 1243, 1562 i 1871),
d)emerytury lub renty rodzinnej, o których mowa w ustawie z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1631 i 1674),
e)świadczenia, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 4a,
f)uposażenia przysługującego w stanie spoczynku lub uposażenia rodzinnego, o których mowa w ustawie z dnia 27 lipca 2001 r. - Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U. z 2024 r. poz. 334 i 1907),
g)świadczenia pieniężnego, o którym mowa w ustawie z dnia 8 lutego 2023 r. o świadczeniu pieniężnym przysługującym członkom rodziny funkcjonariuszy lub żołnierzy zawodowych, których śmierć nastąpiła w związku ze służbą albo podjęciem poza służbą czynności ratowania życia lub zdrowia ludzkiego albo mienia.
W myśl natomiast art. 21 ust. 39 ww. ustawy:
Przy obliczaniu kwoty przychodów podlegających zwolnieniu od podatku na podstawie ust. 1 pkt 148 i 152-154 nie uwzględnia się przychodów podlegających opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym na podstawie niniejszej ustawy, zwolnionych od podatku dochodowego oraz od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
Zgodnie z art. 21 ust. 44 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Suma przychodów zwolnionych od podatku na podstawie ust. 1 pkt 148 i 152-154 nie może w roku podatkowym przekroczyć kwoty 85 528 zł.
Stosownie do art. 31a ust. 8 ww. ustawy:
Jeżeli podatnik złoży płatnikowi, o którym mowa w art. 32, art. 34 lub art. 41 ust. 1, oświadczenie, że spełnia warunki do stosowania zwolnień, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 152-154, płatnik oblicza zaliczkę z uwzględnieniem tych zwolnień, przy czym w oświadczeniu dotyczącym spełnienia warunków do stosowania zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 152, podatnik wskazuje również rok rozpoczęcia i zakończenia stosowania zwolnienia przez płatnika.
W świetle natomiast art. 31a ust. 9 ww. ustawy:
Oświadczenie, o którym mowa w ust. 8, jest składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia i zawiera klauzulę o następującej treści: ,,Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
W ramach „Polskiego Ładu” wprowadzono przepisy dla osób, które pomimo osiągnięcia powszechnego wieku emerytalnego nadal pozostają aktywne zawodowo i nie pobierają świadczeń emerytalno-rentowych, zwane potocznie „ulgą dla pracujących seniorów”.
Ulga ta została uregulowana w art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Uprawnionymi do korzystania z tego przywileju podatkowego są kobiety po ukończeniu 60 roku życia i mężczyźni po ukończeniu 65 roku życia, pod warunkiem podlegania ubezpieczeniom społecznym z tytułu uzyskania objętych zwolnieniem przychodów. Analizowany przepis przewiduje zwolnienie z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych przychodów osiągniętych przez te osoby ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej, spółdzielczego stosunku pracy, z umów zlecenia zawieranych w ramach działalności wykonywanej osobiście, z zasiłku macierzyńskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa oraz z pozarolniczej działalności gospodarczej opodatkowanej według skali podatkowej, podatkiem liniowym lub ryczałtem ewidencjonowanym albo rozliczanych w ramach tzw. IP Box-a.
Zwolnienie to jest limitowane – dotyczy bowiem przychodów w wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 85 528 zł. Aby korzystać z omawianego zwolnienia, podatnik nie może również otrzymywać, mimo nabycia uprawnienia, świadczeń wymienionych enumeratywnie w art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Z przedstawionego opisu wynika, że w roku 2022 uzyskała Pani przychody przekazane na r-k bankowy w dniu 7 stycznia 2022 r.: wynagrodzenie zaległe za pracę za m-c XII 2021 r. oraz nagrodę roczną za 2021 r., natomiast Decyzję z dnia 14 stycznia 2022 r. o przyznaniu emerytury otrzymała Pani listownie 21 stycznia 2022 r. wraz z przekazaniem na r-k bankowy kwot łącznej emerytury za okres 1 grudnia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. wraz ze świadczeniem za m-c styczeń 2022 r. – … zł … gr (po odliczeniu zaliczki na podatek odprowadzany do Urzędu Skarbowego w kwocie … zł składki na ubezpieczenie zdrowotne .. zł.. gr. W związku z nieprawidłowym wyliczeniem jej wysokości i stwierdzeniu nieprawidłowości, co zgłosiła Pani bezzwłocznie do ZUS, otrzymała Pani informację, że ponownie zostanie dokonane wyliczenie, i że przesłana kwota na rachunek bankowy w dniu 21 stycznia 2022 r. brutto nie ulegnie zmianie. ZUS ustalił termin płatności świadczenia na 10 dzień miesiąca. W dniu 9 lutego 2022 r. otrzymała Pani na r-k bankowy emeryturę, która była nie pomniejszona o zaliczkę na podatek dochodowy w wysokości .. zł .. gr, uwzględniającą Pani uwagi, również i w dniu 9 lutego 2022 r. została wypłacona Pani odprawa emerytalna. W dniu 28 marca 2023 r. otrzymała Pani z ZUS pismo wyjaśniające, że po dokonaniu przez ZUS analizy poprawności wypłaty świadczenia, dokonano przeliczenia ponownego już w lutym 2022 r. wypłacając Pani nową emeryturę wyższą bez potrącania podatku, anulując poprzednie wyliczenia, poinformowano Panią jednocześnie o rozliczeniu rocznym.
Pani zdaniem, dzień 9 lutego 2022 r., jest terminem otrzymania wreszcie prawidłowej wysokości emerytury, i do tej daty powinna Pani stosować ulgę dla seniora.
W odniesieniu do powyższego opisu sprawy, mając na uwadze obowiązujące przepisy prawa należy stwierdzić, że Organ interpretacyjny nie podziela Pani stanowiska w zakresie prawa do zastosowania ulgi dla seniora w stosunku do przychodów wypłaconych Pani przez ZUS w dniu 9 lutego 2022 r., bowiem dnia 21 stycznia 2022 r. otrzymała Pani po raz pierwszy świadczenie emerytalne, nie zaś jak Pani twierdzi dopiero w 9 lutego 2022 r.
W odniesieniu do świadczenia emerytalnego wypłaconego Pani po raz pierwszy 21 stycznia 2022 r. ZUS dokonał jedynie ponownego przeliczenia Pani emerytury, już w lutym 2022 r. wypłacając Pani nową emeryturę wyższą bez potrącania podatku, anulując poprzednie wyliczenia informując Panią jednocześnie o rozliczeniu rocznym.
Z art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika, że wolne od podatku dochodowego są przychody otrzymane przez podatnika, który mimo nabycia uprawnienia (prawa) do emerytury, tej emerytury nie otrzymuje.
Tym samym, warunek „nieotrzymywania emerytury” jako warunek do zastosowania ww. zwolnienia podatkowego, powinien być spełniony na moment otrzymania przychodu, tj. na moment wypłaty należności ze stosunku pracy.
Odnosząc się natomiast do kwestii korekty rozliczeń za lata poprzednie, w rozpatrywanej sprawie za 2022 r., należy wskazać, że zgodnie z art. 81 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r., poz. 111 ze zm.):
Jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy, płatnicy i inkasenci mogą skorygować uprzednio złożoną deklarację.
Stosownie do art. 81 § 2 ww. ustawy:
Skorygowanie deklaracji następuje przez złożenie korygującej deklaracji.
Przy czym, w myśl z art. 3 pkt 5 tej ustawy:
Ilekroć w ustawie jest mowa o deklaracjach rozumie się przez to również zeznania, wykazy, zestawienia oraz informacje, do których składania obowiązani są, na podstawie przepisów prawa podatkowego, podatnicy, płatnicy i inkasenci.
Stosownie do art. 70 § 1 Ordynacji podatkowej:
Zobowiązanie podatkowe przedawnia się z upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku.
Korekta deklaracji może dotyczyć każdej jej pozycji, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej. Może więc ona dotyczyć kwot odliczeń od dochodu z tytułu ulgi podatkowej. Skorygowanie deklaracji polega na ponownym poprawnym wypełnieniu formularza z zaznaczeniem, że w tym przypadku mamy do czynienia z korektą uprzednio złożonej deklaracji.
Korektę deklaracji składa się wówczas, gdy następują – w wyniku jakichkolwiek zdarzeń gospodarczych – zmiany w zakresie danych wykazanych w tych deklaracjach (np. po stronie przychodów, kosztów ich uzyskania, zwolnień, odliczeń, wysokości podatku należnego).
Przepisy Ordynacji podatkowej nie określają szczególnych terminów, w których przysługuje powyższe uprawnienie. Należy więc powiązać tę możliwość ze zobowiązaniem podatkowym, którego deklaracja (zeznanie) dotyczy. Prawo do korekty deklaracji (zeznania) istnieje tak długo, jak długo istnieje zobowiązanie podatkowe, czyli 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku (art. 70 § 1 Ordynacji podatkowej). Okoliczności skutkujące przerwaniem lub zawieszeniem biegu przedawnienia wymienione zostały w art. 70 i art. 70a ww. ustawy.
Korekta zeznania rocznego może być więc dokonana do czasu przedawnienia zobowiązania podatkowego. Podatnik zatem może skutecznie skorygować wysokość zobowiązania podatkowego, o ile zobowiązanie to nie uległo przedawnieniu.
Mając na uwadze przedstawiony we wniosku opis sprawy oraz wskazane wyżej uregulowania prawne stwierdzić należy, że przychód uzyskany przez Panią 9 lutego 2022 r. z tytułu odprawy emerytalnej, nie korzysta ze zwolnienia podatkowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wypłata ww. świadczenia nastąpiła bowiem po wypłacie pierwszej emerytury, którą otrzymała Pani 21 stycznia 2022 r.
Zatem w sytuacji, gdy nie zastosowała Pani tej ulgi w rocznym zeznaniu podatkowym PIT-37 za 2022 r., może Pani złożyć korektę tego zeznania i zastosować tzw. „ulgę dla seniorów” w odniesieniu do kwot przychodów otrzymanych przed wypłatą pierwszej emerytury w dniu 21 stycznia 2022 r. do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 85 528 zł.
Dodatkowe informacje
W odniesieniu do powołanej przez Panią interpretacji organu podatkowego należy stwierdzić, że zapadła ona w indywidualnej sprawie i nie jest wiążąca dla organu wydającego przedmiotową interpretację.
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, które Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
-Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pani do interpretacji.
-Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
-Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w …. . Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
-w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
-w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
