
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
3 marca 2025 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełnili go Państwo – na wezwanie organu – pismami z 29 kwietnia 2025 r. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Są Państwo terenową jednostką organizacyjną stowarzyszenia Polski Związek Wędkarski, posiadającą samodzielną osobowość prawną na podstawie art. 10a ust. 3 ustawy o stowarzyszeniach oraz odrębny wpis do Krajowego Rejestru Sądowego (nr (...)).
Polski Związek Wędkarski jest organizacją hobbystyczną, skupiają wędkarzy, miłośników wędkarstwa i sportu wędkarskiego. Związek opiera swoją działalność na pracy społecznej swoich członków. Jednym z najważniejszych celów statutowych Związku jest ochrona wód, w szczególności ichtiofauny.
Dla ichtiofauny i stanu Państwa wód jednym z największych zagrożeń jest kłusownictwo, które stało się plagą. Środowisko wodne na skutek działania kłusowników ponosi niepowetowane straty. Wymierne straty ponoszą wszyscy rybacy, użytkownicy wód, w tym Polski Związek Wędkarski. Dlatego też Okręg podejmuje wszelkie możliwe działania mające na celu zwalczanie kłusownictwa w jego zapobieganiu.
W tym celu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym tworzą Państwo społeczne straże rybackie dla Państwa wód, zatrudniają Państwo pracowników ochrony wód, apelują Państwo nie tylko do wędkarzy o informowanie Państwa o wszelkich nieprawidłowościach mających miejsce nad wodami.
Utworzone przez właściwe rady powiatów Społeczne Straże Rybackie Okręgu PZW w (...) funkcjonują w powiatach (...). Państwa Okręg finansuje te straże, w tym zapewnia odpowiednie środki techniczne i osobiste umożliwiające ich funkcjonowanie. Z tytułu wykonywania obowiązków Strażnicy nie otrzymują żadnego wynagrodzenia, działają całkowicie społecznie.
Wynikający z ustawy o rybactwie śródlądowym zakres obowiązków i działań straży obejmuje:
-ochronę środowiska wodnego i jego żywych zasobów w tym szczególnie ryb w rzekach i jeziorach, na tarliskach i w miejscach zarybień,
-przeciwdziałanie procederowi kłusownictwa ryb,
-kontrolę przestrzegania przepisów ustawy o rybactwie śródlądowym i prawa wodnego oraz przepisów wydanych na ich podstawie.
Zarówno Straży jak i Strażników nie wiążą żadne umowy z Państwa Okręgiem.
Z uwagi na powyższe okoliczności zamierzają Państwo wprowadzić możliwość nagradzania osób, które w sposób efektywny i skuteczny przyczyniły się do ochrony wód. Chodzi Państwu przede wszystkim o Strażników Społecznych Straży Rybackich, ale nie tylko. Nagrody miałyby być zarówno pieniężne jak i rzeczowe. Przyznawane byłyby przez Zarząd Okręgu w konkretnie uzasadnionych przypadkach.
Okręg PZW w (...) przyznawać będzie nagrody dla osób fizycznych niebędących pracownikami, zleceniobiorcami Okręgu (powołanie przez Starostę). Narody nie będą miały związku z działalnością gospodarczą. Przyznane nagrody mogą mieć charakter pieniężny lub rzeczowy. Jednorazowa wartość nagrody nie może być wyższa niż 1 500 zł. Łączna suma nagród w danym roku kalendarzowym dla jednej osoby nie może przekroczyć 3 000 zł.
Uzupełnienie opisu zdarzenia przyszłego
Nagrody będą przyznawana na podstawie specjalnego regulaminu, który uchwali Zarząd Okręgu PZW w (...). Regulamin ten będzie określał tryb i zasady przyznawania nagród.
Zgodnie z regulaminem:
-nagrody będą mogły być przyznane osobom fizycznym za efektywne i skuteczne przyczynienia się do ochrony wód, a więc za działania podejmowane w tym aspekcie,
-przyznanie nagrody nastąpić będzie mogło wyłącznie na wniosek, który złożyć mogą określone osoby, tj. każdy z członków Zarządu Okręgu PZW oraz każdy z Komendantów Społecznych Straży Rybackich realizujących swoje zadania na wodach Okręgu PZW w (...),
-aby wniosek mógł zostać rozpatrzony będzie musiał spełniać określone warunki formalne. Te warunki to:
1)imię, nazwisko oraz funkcja w strukturach Okręgu PZW w (...) (lub stanowisko dot. Komendantów SSRyb) osoby składającej wniosek,
2)imię i nazwisko osoby wskazanej do wyróżnienia nagrodą,
3)krótki opis działań które przyczyniły się do efektywnej i skutecznej ochrony wód,
4)efekt podjętych działań,
5)wnioskowana kwota nagrody, lub jej przedmiot i wartość,
6)podpis wnioskodawcy.
-wnioski spełniające warunki formalne podlegać będą zaopiniowaniu przez Prezesa Zarządu Okręgu PZW w (...) oraz Wiceprezesa Okręgu PZW w (...) ds. Ochrony Wód,
-ostateczną decyzję w sprawie przyznania nagrody podejmować będzie uchwałą Zarząd Okręgu PZW w (...).
Co do zasady każda osoba fizyczna, która swoim działaniem lub zachowaniem przyczyniła się do efektywnej i skutecznej ochrony wód może otrzymać nagrodę. Wyłączone będą tylko osoby będące pracownikami oraz powiązane umową zlecenia z Okręgiem PZW w (...). Osoby powiązane z Okręgiem innego typu umowami mogłyby nagrodę otrzymać.
Pytania
1)Jak należy opodatkować nagrody pieniężne i nagrody rzeczowe (niebędące przychodem ze stosunku pracy) przyznawane Strażnikom Społecznej Straży Rybackiej i innym osobom, którzy osiągnęli wysokie wyniki i efekty w działalności ochrony wód?
2)Czy od ww. nagród jest obowiązek pobrania zaliczki na podatek dochodowy, czy należy wystawić tym osobom informację PIT-11?
Państwa stanowisko w sprawie
Państwa zdaniem, zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
Na podstawie art. 11 ust. 1 ww. ustawy przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
W myśl art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy źródłami przychodów są również inne źródła.
Zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych a przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.
Mając na uwadze wymienione przepisy przyjmują Państwo stanowisko, że nagrody (niebędące przychodem ze stosunku pracy lub innego stosunku prawnego) za osiągnięte wyniki i efekty w działalności ochrony wód przyznawane osobom fizycznym przez Zarząd Okręgu PZW (...) będą stanowiły przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W tym przypadku wypłacający ww. nagrody nie jest obowiązany do poboru zaliczki na podatek dochodowy, a jedynie spoczywa na nim obowiązek sporządzenia dla tych osób informacji PIT-11. Wypłacona nagroda nie mieści się w kategorii przychodu ze stosunku pracy w rozumieniu przepisów o podatku dochodowego od osób fizycznych a w kategorii „inne źródła”, gdyż nie jest ona wynagrodzeniem za świadczoną pracę.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku, jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Podstawową zasadą obowiązującą w przepisach ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163) jest zasada powszechności opodatkowania, która wyrażona została w art. 9 ust. 1 tej ustawy. Zgodnie z jego treścią:
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
Z treści powyższego przepisu wynika, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych, zawartym w ww. ustawie, bądź od których zaniechano poboru podatku.
Stosownie do art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
Tym samym, za przychody należy uznać każdą formę przysporzenia majątkowego, zarówno formę pieniężną, jak i niepieniężną, w tym nieodpłatne świadczenia otrzymane przez podatnika.
Ponadto systematyka ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zakłada, że przychody osób fizycznych podlegające opodatkowaniu przyporządkowane są źródłom przychodów wymienionych w art. 10 ust. 1 tej ustawy. Każde źródło przychodów ma przypisane zasady opodatkowania.
Stosownie do przepisów tej ustawy odrębnymi źródłami przychodów są określone w art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy inne źródła.
Na mocy art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.
Użycie w powyższym przepisie sformułowania „w szczególności” wskazuje, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w przepisie art. 20 ust. 1 tej ustawy. W związku z tym, świadczenie mające realną korzyść finansową, o ile nie stanowi konkretnej kategorii przychodu zaliczanego do jednego ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1-8b ww. ustawy, jest dla świadczeniobiorcy przychodem z innych źródeł.
Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że są Państwo terenową jednostką organizacyjną stowarzyszenia Polski Związek Wędkarski, posiadającą samodzielną osobowość prawną na podstawie art. 10a ust. 3 ustawy o stowarzyszeniach oraz odrębny wpis do Krajowego Rejestru Sądowego (nr (...)). Polski Związek Wędkarski jest organizacją hobbystyczną, skupiają wędkarzy, miłośników wędkarstwa i sportu wędkarskiego. Związek opiera swoją działalność na pracy społecznej swoich członków. Jednym z najważniejszych celów statutowych Związku jest ochrona wód w szczególności ichtiofauny. Dla ichtiofauny i stanu Państwa wód jednym z największych zagrożeń jest kłusownictwo, które stało się plagą. Środowisko wodne na skutek działania kłusowników ponosi niepowetowane straty. Wymierne straty ponoszą wszyscy rybacy, użytkownicy wód, w tym Polski Związek Wędkarski. Dlatego też Okręg podejmuje wszelkie możliwe działania mające na celu zwalczanie kłusownictwa w jego zapobieganiu. W tym celu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym tworzą Państwo społeczne straże rybackie dla Państwa wód, zatrudniają Państwo pracowników ochrony wód, apelują Państwo nie tylko do wędkarzy o informowanie Państwa o wszelkich nieprawidłowościach mających miejsce nad wodami. Utworzone przez właściwe rady powiatów Społeczne Straże Rybackie Okręgu PZW w (...) funkcjonują w powiatach (...). Państwa Okręg finansuje te straże, w tym zapewnia odpowiednie środki techniczne i osobiste umożliwiające ich funkcjonowanie. Z tytułu wykonywania obowiązków Strażnicy nie otrzymują żadnego wynagrodzenia, działają całkowicie społecznie. Wynikający z ustawy o rybactwie śródlądowym zakres obowiązków i działań straży obejmuje:
-ochronę środowiska wodnego i jego żywych zasobów w tym szczególnie ryb w rzekach i jeziorach, na tarliskach i w miejscach zarybień,
-przeciwdziałanie procederowi kłusownictwa ryb,
-kontrolę przestrzegania przepisów ustawy o rybactwie śródlądowym i prawa wodnego oraz przepisów wydanych na ich podstawie.
Zarówno Straży jak i Strażników nie wiążą żadne umowy z Państwa Okręgiem. Z uwagi na powyższe okoliczności zamierzają Państwo wprowadzić możliwość nagradzania osób, które w sposób efektywny i skuteczny przyczyniły się do ochrony wód. Chodzi Państwu przede wszystkim o Strażników Społecznych Straży Rybackich, ale nie tylko. Nagrody miałyby być zarówno pieniężne jak i rzeczowe. Przyznawane byłyby przez Zarząd Okręgu w konkretnie uzasadnionych przypadkach. Okręg PZW w (...) przyznawać będzie nagrody dla osób fizycznych niebędących pracownikami, zleceniobiorcami Okręgu (powołanie przez Starostę). Narody nie będą miały związku z działalnością gospodarczą. Przyznane nagrody mogą mieć charakter pieniężny lub rzeczowy. Jednorazowa wartość nagrody nie może być wyższa niż 1 500 zł. Łączna suma nagród w danym roku kalendarzowym dla jednej osoby nie może przekroczyć 3 000 zł. Nagrody będą przyznawane na podstawie specjalnego regulaminu, który uchwali Zarząd Okręgu PZW w (...). Regulamin ten będzie określał tryb i zasady przyznawania nagród.
Zgodnie z regulaminem:
-nagrody będą mogły być przyznane osobom fizycznym za efektywne i skuteczne przyczynienia się do ochrony wód, a więc za działania podejmowane w tym aspekcie,
-przyznanie nagrody nastąpić będzie mogło wyłącznie na wniosek, który złożyć mogą określone osoby, tj. każdy z członków Zarządu Okręgu PZW oraz każdy z Komendantów Społecznych Straży Rybackich realizujących swoje zadania na wodach Okręgu PZW w (...),
-aby wniosek mógł zostać rozpatrzony będzie musiał spełniać określone warunki formalne.
Co do zasady każda osoba fizyczna, która swoim działaniem lub zachowaniem przyczyniła się do efektywnej i skutecznej ochrony wód może otrzymać nagrodę. Wyłączone będą tylko osoby będące pracownikami oraz powiązane umową zlecenia z Okręgiem PZW w (...). Osoby powiązane z Okręgiem innego typu umowami mogłyby nagrodę otrzymać.
Ocena skutków podatkowych Państwa sytuacji
Z analizy przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego wynika, że zamierzają Państwo wprowadzić możliwość nagradzania osób, które w sposób efektywny i skuteczny przyczyniły się do ochrony wód. Planują Państwo uchwalić regulamin, który będzie określał tryb i zasady przyznawania nagród. Przyznanie nagrody nastąpić będzie mogło wyłącznie na wniosek, który złożyć mogą określone osoby, tj. każdy z członków Zarządu Okręgu PZW oraz każdy z Komendantów Społecznych Straży Rybackich realizujących swoje zadania na wodach Okręgu PZW w (...). Wnioski spełniające warunki formalne podlegać będą zaopiniowaniu przez Prezesa Zarządu Okręgu PZW w (...) oraz Wiceprezesa Okręgu PZW w (...) ds. Ochrony Wód. Ostateczną decyzję w sprawie przyznania nagrody podejmować będzie uchwałą Zarząd Okręgu PZW w (...). Przyznane nagrody mogą mieć charakter pieniężny lub rzeczowy. Jednorazowa wartość nagrody nie może być wyższa niż 1 500 zł. Łączna suma nagród w danym roku kalendarzowym dla jednej osoby nie może przekroczyć 3 000 zł. Narody nie będą miały związku z działalnością gospodarczą. Wyłączone będą tylko osoby będące pracownikami oraz powiązane umową zlecenia z Okręgiem PZW w (...). Osoby powiązane z Okręgiem innego typu umowami mogłyby nagrodę otrzymać. Nagrodę otrzymać może co do zasady każda osoba fizyczna, która swoim działaniem lub zachowaniem przyczyniła się do efektywnej i skutecznej ochrony wód, a więc katalog osób uprawnionych do nagrody jest szeroki.
W świetle przedstawionych we wniosku informacji oraz obowiązujących przepisów prawa podatkowego stwierdzam, że wartość nagród przyznawanych za efektywne i skuteczne działania na rzecz ochrony wód, które otrzymać może szerokie grono osób fizycznych (każda osoba fizyczna, która swoim działaniem lub zachowaniem przyczyniła się do efektywnej i skutecznej ochrony wód, z wyłączeniem pracowników i osób powiązanych umową zlecenia z Okręgiem PZW) – w tym również Strażnicy Społecznej Straży Rybackiej – i których przyznanie nie ma związku z prowadzoną przez otrzymujące je osoby fizyczne działalnością gospodarczą lub związku z zawartymi z Państwem umowami cywilnoprawnymi, należy zakwalifikować do przychodów z innych źródeł, o których mowa w art. 20 ust. 1, w związku z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zakwalifikowanie przychodów do innych źródeł, w rozumieniu ww. przepisów powoduje, że nie są Państwo obowiązani do poboru zaliczki na podatek dochodowy od wypłaty ww. nagród. Spoczywa na Państwu wyłącznie obowiązek sporządzenia dla ww. osób informacji o dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy – PIT-11, stosownie do treści art. 42a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z którym:
Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.
Wobec powyższego Państwa stanowisko uznałem za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
