
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
28 marca 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z 28 marca 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
(…) realizuje projekt pn. „(…)" w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus. Projekt jest przeprowadzany w oparciu o podstawę prawną: Program Fundusze Europejskie (…) 2021-2027 (…) uchwalony przez (…) Uchwałą nr (…) z dnia (…) 2022 r., zatwierdzony decyzją Komisji Europejskiej z dnia (…) 2022 r. nr (…). Projekt jest realizowany w ramach konkursu nr (…) w ramach programu Fundusze Europejskie (…) 2021-2027.
Wartość całkowita Projektu zaplanowana została na kwotę (…) zł, w tym dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej (…) zł.
Czas realizacji Projektu to okres od (…) 2025 r. do (…) 2026 r.
Celem projektu jest poprawa warunków pracy oraz zdrowia pracowników (…) poprzez eliminację zdrowotnych czynników ryzyka w miejscu pracy. Realizacja projektu przyczyni się do zmniejszenia liczby absencji chorobowych, podniesienia ergonomii stanowisk pracy oraz zwiększenia efektywności zawodowej uczestników (zapobieganie problemom lub wczesna ich identyfikacja to większe szanse na dłuższą i zdrowszą aktywność w miejscu pracy). Projekt wspiera realizację zasad zrównoważonego rozwoju oraz równości szans.
W ramach projektu zaplanowano zakupy sprzętu mającego wspomóc pracowników (…) w pracy i zapobiec ich wcześniejszemu rezygnowaniu z zatrudnienia ze względu na negatywne czynniki zdrowotne na stanowiskach pracy.
W (…) zatrudnionych jest (…) pracowników. Większość kadry stanowią pracownicy administracyjno-biurowi, których praca wymaga wymuszonej pozycji statycznej i związana jest z pracą przy komputerze ponad cztery godziny dziennie, tj. urzędnicy oraz kadra kierownicza (...). Na stanowiskach robotniczych zatrudnianych jest … pracowników, w tym … kobiet i … mężczyzn. W grupie wiekowej powyżej 50 roku życia znajduje się … kobiet i … mężczyzn, co stanowi …% załogi.
Wnioskodawca zakłada, że nie wszyscy zatrudnieni pracownicy będą uczestniczyć w działaniach projektowych z różnych względów (zwolnienia lekarskie, nieprzewidziane absencje, zmiana pracodawcy). W związku z powyższym planowana liczba uczestników jest niższa. Niemniej udział w rekrutacji brać będą wszyscy pracownicy zatrudnieni przez projektodawcę ze szczególnym uwzględnieniem osób po 50 roku życia oraz osób z niepełnosprawnościami.
Utworzona zostanie lista rezerwowa, w której zakres wchodzić będą wszyscy pracownicy, którzy nie uzyskali dostatecznej ilości punktów podczas rekrutacji. Do listy rezerwowej na bieżąco dodawani będą nowozatrudnieni pracownicy.
Dla otrzymania dofinansowania konieczne jest zaplanowanie trzech komponentów wsparcia, tj. szkoleń poszerzających wiedzę z zakresu ergonomii, badań profilaktycznych oraz zakup wyposażenia ergonomicznego. Przedmiotowy projekt zawierać będzie następując formy wsparcia:
1.Szkolenia: „…” oraz „…” każdorazowo dla (…) osób zatrudnionych na co najmniej 0,5 etatu (dofinansowanie: … zł).
2.Badania profilaktyczne i na potrzeby diagnostyki chorób dla (…) osób zatrudnionych na co najmniej 0,5 etatu. Kompleksowe badania krwi dla kobiet i mężczyzn z konsultacją lekarską zawierać będą pakiet (…) wskaźników umożliwiających diagnostykę stanu zdrowia, w tym ocenę stanu zapalnego w organizmie, ocenę funkcji układu krwiotwórczego, układu krzepnięcia, tarczycy, serca, wątroby i nerek (dofinansowanie: … zł).
Zakres badań finansowanych w projekcie wykracza poza obowiązkowe badania z zakresu medycyny pracy. Pakiet badań został ustalony na podstawie zidentyfikowanych czynników ryzyka w Analizie. Kompleksowe badania krwi dla kobiet i mężczyzn z konsultacją lekarską zawierać będą pakiet (…) wskaźników:
(…)
3.Zakup ponadstandardowego wyposażenia w ilości (…) sztuk. Szczegółową listę sprzętów wraz z szacowanym kosztem zakupu przedstawia załącznik nr (…) do niniejszego materiału (dofinansowanie: … zł).
Do wykonania wszystkich zadań wyłonione zostaną podmioty zewnętrzne zgodnie z obowiązującym w (…) regulaminem zamówień publicznych. Wynagrodzenie wykonawców i dostawców będzie finansowane w pełni ze środków Unii Europejskiej. Faktury będą wystawiane na (…). Pracownicy nie będą przedkładać faktur. Wszystkie świadczenia otrzymają w 100% nieodpłatnie.
Przedmiotem niniejszego wniosku jest jeden z elementów Projektu, tj.: pakiet badań profilaktycznych z konsultacją lekarską. Pracownikom, którzy przystąpią do tej formy wsparcia zostaną bezpłatnie wykonane badania profilaktyczne. Po otrzymaniu wyników każdy z uczestników projektu i tej formy wsparcia odbędzie konsultację lekarską, podczas której zostaną szczegółowo omówione wyniki badań. Pracownik uzyska również dalsze wskazówki co do postępowania lub skierowania na dodatkowe badania. Wszystkie działania realizowane w ramach projektu nie zastępują obowiązkowych działań z zakresu medycyny pracy, do których jest zobowiązany pracodawca na podstawie przepisów (w tym: Kodeks pracy oraz ustawa o służbie medycyny pracy).
Beneficjentem środków jest (…), a płatnikiem podatku dochodowego (…).
Pytanie
Czy w związku z otrzymaniem nieodpłatnego świadczenia w postaci pakietu badań profilaktycznych oraz konsultacji lekarskiej powstanie po stronie płatnika obowiązek opodatkowania tego nieodpłatnego świadczenia podatkiem dochodowym od osób fizycznych oraz odprowadzenia zaliczki na ten podatek do właściwego urzędu skarbowego?
Państwa stanowisko w sprawie
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2025 r. poz. 163; dalej: ustawy o PIT), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a, 52c oraz dochodów, od których na podstawie Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
W myśl art. 11 ust. 1 ww. ustawy o PIT, przychodami, z zastrzeżeniem niemającymi znaczenia dla przedmiotowy sprawy, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
Z art. 11 ust. 2 ustawy o PIT wynika z kolei, iż wartość pieniężną świadczeń w naturze, z zastrzeżeniem ust. 2c oraz art. 12 ust. 2-2c, określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca ich uzyskania.
Stosownie natomiast do treści art. 11 ust. 2a cytowanej ustawy, wartość pieniężną innych nieodpłatnych świadczeń ustala się:
1)jeżeli przedmiotem świadczenia są usługi wchodzące w zakres działalności gospodarczej dokonującego świadczenia - według cen stosowanych wobec innych odbiorców;
2)jeżeli przedmiotem świadczeń są usługi zakupione - według cen zakupu;
3)jeżeli przedmiotem świadczeń jest udostępnienie lokalu lub budynku - według równowartości czynszu, jaki przysługiwałby w razie zawarcia umowy najmu tego lokalu lub budynku;
4)w pozostałych przypadkach - na podstawie cen rynkowych stosowanych przy świadczeniu usług lub udostępnianiu rzeczy lub praw tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca udostępnienia.
Co niezwykle istotne dla przedmiotowej sprawy, ustawa o PIT w art. 21 zawiera zamknięty katalog zwolnień przedmiotowych, czyli wyliczenie przychodów, które nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
Zwolnienia przedmiotowe są ograniczeniem zasad powszechności i równości podatku dochodowego.
I tak zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o PIT, wolna od podatku dochodowego jest wartość otrzymanych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych oraz wartość świadczeń rzeczowych (w naturze) finansowanych lub współfinansowanych ze środków budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, ze środków agencji rządowych, agencji wykonawczych lub ze środków pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych, w ramach rządowych programów oraz programów służących realizacji umowy partnerstwa i programów rozwoju, o których mowa w przepisach dotyczących wdrażania funduszy unijnych.
Z treści cytowanego wyżej przepisu wynika, że aby podatnik mógł skorzystać ze zwolnienia od podatku określonego tym przepisem musi otrzymać:
-nieodpłatne świadczenie, świadczenie częściowo odpłatne lub świadczenie rzeczowe (w naturze),
-świadczenie to musi być sfinansowane lub współfinansowane ze środków budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, ze środków agencji rządowych, agencji wykonawczych lub ze środków pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych,
-świadczenie to musi zostać przekazane w ramach rządowych programów, programów służących realizacji umowy partnerstwa i programów rozwoju, o których mowa w przepisach dotyczących wdrażania funduszy unijnych.
Należy podkreślić, iż z brzmienia przepisu wynika, że wszystkie te trzy warunki muszą być spełnione łącznie.
W ustawie z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 (Dz. U. z 2022 r. poz. 1079 z późn. zm.) zostały zdefiniowane następujące pojęcia:
-w art. 2 pkt 4: finansowanie UE – jako:
a)środki pochodzące z budżetu środków europejskich, o którym mowa w art. 117 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305, z późn. zm.), oraz podlegające refundacji przez Komisję Europejską środki budżetu państwa przeznaczone na realizację projektów pomocy technicznej, wypłacane na rzecz beneficjenta na podstawie umowy o dofinansowanie projektu albo decyzji o dofinansowaniu projektu albo wydatkowane przez państwową jednostkę budżetową w ramach projektu - w przypadku krajowego, lub regionalnego programu, oraz
b)środki Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego lub Instrumentu Sąsiedztwa oraz Współpracy Międzynarodowej i Rozwojowej, o którym mowa w art. 10 rozporządzenia Interreg, pochodzące z budżetu programu Interreg, wypłacane na rzecz beneficjenta w ramach projektu - w przypadku programu Interreg;
-w art. 2 pkt 15: krajowy program - jako program służący realizacji umowy partnerstwa w zakresie polityki spójności w rozumieniu art. 5 pkt 7a lit. a ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, uchwalony przez Radę Ministrów i przyjęty przez Komisję Europejską, odzwierciedlający cele zawarte w umowie partnerstwa, które mają być osiągnięte za pomocą funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności lub Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji, będący podstawą realizacji określonych w nim działań, stanowiący program, o którym mowa w art. 22 rozporządzenia ogólnego;
-w art. 2 pkt 22: projekt - jako przedsięwzięcie zmierzające do osiągnięcia założonego celu określonego wskaźnikami, z określonym początkiem i końcem realizacji, zgłoszone do objęcia albo objęte finansowaniem UE jednego z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności albo Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji w ramach programu.
Na podstawie powyższego nie sposób zatem uznać, że krajowe i regionalne programy operacyjne, o których mowa w ustawie z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 (Dz. U. z 2022 r. poz. 1079 z późn. zm.) stanowiące wraz z Umową Partnerstwa (opracowywaną, zatwierdzaną oraz negocjowaną z Komisją Europejską na szczeblu rządowym) spójny system dokumentów strategicznych i programowych na perspektywę finansową 2021-2027, nie mieszczą się w pojęciu „program rządowy”, użytym w art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o PIT.
Tym bardziej, że programy operacyjne, zgodnie z art. 14i ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2025 r. poz. 198), muszą realizować cele zgodne z Umową Partnerstwa z uwzględnieniem uwarunkowań krajowych lub regionalnych.
Skora zatem, planowana przez (…) realizacja Projektu w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus zapewni pracownikom (…) nieodpłatny dostęp do badań profilaktycznych oraz konsultacji lekarskich, koszt których pokryty zostanie ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego Fundusze Europejskie (…), to należy uznać, że to nieodpłatne przysporzenie korzysta ze zwolnienia z opodatkowania PIT na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o PIT.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z przepisem art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
Katalog źródeł przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych zawiera art. 10 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Stosownie do art. 10 ust. 1 pkt 1 tej ustawy:
Źródłami przychodów są: stosunek służbowy, stosunek pracy, w tym spółdzielczy stosunek pracy, członkostwo w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni zajmującej się produkcją rolną, praca nakładcza, emerytura lub renta.
W myśl art. 11 ust. 1 ww. ustawy:
Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
Za przychody, należy zatem uznać każdą formę przysporzenia majątkowego, zarówno formę pieniężną, jak i niepieniężną, w tym nieodpłatne świadczenia otrzymane przez podatnika. Dla celów podatkowych nieodpłatne świadczenie obejmuje każde działanie lub zaniechanie na rzecz innej osoby oraz wszystkie zjawiska gospodarcze i zdarzenia prawne, których następstwem jest uzyskanie korzyści kosztem innego podmiotu lub te wszystkie zdarzenia prawne i zdarzenia gospodarcze w działalności osób, których skutkiem jest nieodpłatne – to jest niezwiązane z kosztami lub inną formą ekwiwalentu – przysporzenie majątku innej osobie, mające konkretny wymiar finansowy.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.
Przy czym, zgodnie z art. 12 ust. 4 ww. ustawy:
Za pracownika w rozumieniu ustawy uważa się osobę pozostającą w stosunku służbowym, stosunku pracy, stosunku pracy nakładczej lub spółdzielczym stosunku pracy.
Na podmiotach dokonujących świadczeń z powyższego tytułu (pracodawcach) ciążą natomiast obowiązki płatnika, wynikające z art. 32 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z którym:
Zakłady pracy będące osobami fizycznymi, osobami prawnymi oraz jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, z pracy nakładczej lub ze spółdzielczego stosunku pracy, z zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego wypłacanych przez zakłady pracy lub z tytułu udziału w nadwyżce bilansowej wypłacanej w spółdzielniach pracy.
Z cytowanych powyżej przepisów wynika, że do przychodów ze stosunku pracy zalicza się każde świadczenie, które pracownik otrzymał w związku z faktem pozostawania w stosunku pracy z pracodawcą. Użyty w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zwrot „w szczególności” oznacza, że wymieniane kategorie przychodów stanowią katalog otwarty. Przychodem ze stosunku pracy i stosunków pokrewnych są więc wszelkiego rodzaju wypłaty i świadczenia skutkujące u podatnika powstaniem przysporzenia majątkowego, mające swoje źródło w łączącym pracownika z pracodawcą stosunku pracy lub stosunku pokrewnym. Ponadto treść tego przepisu wskazuje, że do przychodów pracownika zaliczyć należy praktycznie wszystkie otrzymane przez niego świadczenia, które mógł on otrzymać od pracodawcy. Są nimi bowiem nie tylko wynagrodzenia, czyli świadczenia wprost wynikające z zawartej umowy o pracę, ale również wszystkie inne przychody (świadczenia), niezależnie od podstawy ich wypłaty, jeżeli w jakikolwiek sposób wiążą się z faktem wykonywania pracy.
Oznacza to, że do przychodów pracownika ustawodawca zaliczył nie tylko pieniądze, ale także wartość świadczeń w naturze, czy świadczeń nieodpłatnych otrzymanych od pracodawcy. W związku z konstrukcją otwartego katalogu świadczeń zaliczonych do wyżej wskazanych przychodów każde świadczenie, które otrzymuje pracownik w związku ze stosunkiem pracy, stanowi zatem jego przychód z tego źródła.
Zatem nieodpłatne świadczenia, które otrzymają Państwa pracownicy w postaci pakietu badań profilaktycznych z konsultacją lekarską, będą stanowiły ich przychód ze stosunku pracy. Nie oznacza to jednak automatycznie ich opodatkowania. Ustawodawca w art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zawarł katalog przychodów, które korzystają ze zwolnienia od opodatkowania.
I tak, stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Wolna od podatku dochodowego jest wartość otrzymanych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych oraz wartość świadczeń rzeczowych (w naturze) finansowanych lub współfinansowanych ze środków budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, ze środków agencji rządowych, agencji wykonawczych lub ze środków pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych, w ramach rządowych programów oraz programów służących realizacji umowy partnerstwa i programów rozwoju, o których mowa w przepisach dotyczących wdrażania funduszy unijnych.
Z treści cytowanego wyżej przepisu wynika, że aby podatnik mógł skorzystać ze zwolnienia od podatku określonego tym przepisem musi otrzymać:
-nieodpłatne świadczenie, świadczenie częściowo odpłatne lub świadczenie rzeczowe (w naturze),
-świadczenie to jest finansowane lub współfinansowane ze środków budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, ze środków agencji rządowych, agencji wykonawczych lub ze środków pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych,
-świadczenie zostało przekazane w ramach rządowych programów, programów służących realizacji umowy partnerstwa i programów rozwoju, o których mowa w przepisach dotyczących wdrażania funduszy unijnych.
Wszystkie te trzy warunki muszą być spełnione łącznie.
Krajowe i regionalne programy operacyjne, o których mowa w ustawie z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1079 ze zm.) stanowiące wraz z Umową Partnerstwa (opracowywaną, zatwierdzaną oraz negocjowaną z Komisją Europejską na szczeblu rządowym) spójny system dokumentów strategicznych i programowych na perspektywę finansową 2021-2027, pośrednio mieszczą się w pojęciu „program rządowy” użytym w art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Programy operacyjne, zgodnie z art. 14i ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 198), muszą realizować cele zgodne z Umową Partnerstwa z uwzględnieniem uwarunkowań krajowych lub regionalnych.
Zatem nieodpłatne świadczenia, w postaci pakietu badań profilaktycznych z konsultacją lekarską otrzymane przez Państwa pracowników ze względu na realizację Projektu w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, koszt których pokryty zostanie ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego Fundusze Europejskie (…) 2021-2027, objęte będą zwolnieniem przedmiotowym, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Podsumowując, otrzymane świadczenia w postaci pakietu badań profilaktycznych z konsultacją lekarską będą stanowić dla Państwa pracowników przychód ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jednakże przychód ten będzie korzystał ze zwolnienia od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 114 ww. ustawy. W konsekwencji, jako płatnik nie będą mieć Państwo obowiązku: naliczenia i potrącenia, z wynagrodzenia pracowników korzystających ze świadczeń w ramach opisanego projektu (będących przedmiotem Państwa zapytania) podatku dochodowego od osób fizycznych oraz odprowadzenia zaliczki na ten podatek do właściwego urzędu skarbowego.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
