
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
12 grudnia 2024 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy obowiązku złożenia zeznania podatkowego. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 11 kwietnia 2025 r. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawca … w 2017 r. wyjechał na stałe do Irlandii (Irlandia Południowa). W Polsce przed wyjazdem prowadził działalność gospodarczą pod firmą … Firma …. Zgodnie z wpisem w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej zaprzestał On wykonywania indywidualnej działalności gospodarczej pod ww. nazwą z dniem … 2017 r. Wpis został zaś wykreślony z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej z dniem … 2024 r.
Wnioskodawca od momentu wyjazdu do Irlandii nie wykonywał już pracy zarobkowej na terytorium Polski i nie prowadził firmy, a tym samym nie uzyskiwał żadnego dochodu na terytorium Polski. W Irlandii Wnioskodawca w 2017 r. zamieszkał wraz ze swoją partnerką i tam ułożył swoje życie osobiste i zawodowe. Wnioskodawca w Irlandii mieszka w wynajmowanym mieszkaniu.
Wnioskodawca w Polsce bywa jedynie w okresie dwóch tygodni w grudniu każdego roku oraz raz na dwa lata w okresie Świąt Wielkanocnych. W trakcie pobytu w Polsce w ww. okresach czasu Wnioskodawca wraz z partnerką nocuje u swoich rodziców lub rodziców swojej partnerki.
Wnioskodawca nie uzyskuje na terenie Polski żadnych dochodów od momentu wyjazdu do Irlandii (2017 r.).
Wnioskodawca jest współwłaścicielem, w udziale 1/2, w nieruchomości położonej w…, która zabudowana jest budynkiem mieszkalnym (do generalnego remontu, nienadającego się do zamieszkania).
Cały majątek Wnioskodawca posiada na terenie Irlandii, poza wskazaną wyżej nieruchomością przy ulicy …, która została zakupiona przez Wnioskodawcę, jako lokata kapitału.
Od 2017 r. Wnioskodawca jest zatrudniony w Irlandii na podstawie kontraktu (umowy o pracę). Od 2017 r. do chwili obecnej Wnioskodawca, zgodnie z dokumentami wystawionymi przez organ podatkowy Irlandii, jest rezydentem podatkowym Irlandii.
Przed wyjazdem do Irlandii Wnioskodawca miał miejsce zamieszkania i zameldowania w …, w 2021 r. Wnioskodawca złożył informację do organu podatkowego, że w Polsce, jego miejscem zamieszkania i zameldowania jest miejscowość …. Wskutek zmiany miejscowości nastąpiła zmiana organu podatkowego właściwego do ewentualnych rozliczeń podatkowych. W rzeczywistości jednak z uwagi na powyższe Wnioskodawca mieszkał na stałe na terenie Irlandii, a pod adresem w …, a dalej w … miał jedynie miejsce czasowego pobytu.
Uzupełnienie wniosku
Wnioskodawca wyjechał do Irlandii w celach zarobkowych oraz z zamiarem stałego pobytu w 2017 r. i nie zamierza wrócić do Polski. Wnioskodawca wskazał, że certyfikat podatkowy jest wydawany na każdy rok podatkowy. Posiada On certyfikaty za okres objęty wnioskiem o wydanie indywidualnej interpretacji podatkowej, tj. za lata 2021-2023. Wnioskodawca w okresie 2021-2023 nie posiadał nieograniczonego obowiązku podatkowego w Polsce. Nie przebywał w Polsce ponad 183 dni w roku od 2017 r. W latach 2021-2023 Wnioskodawca przebywał w Polsce tylko w okresie Świąt ... (od 1 tygodnia do maksymalnie 2 tygodni) w odwiedzinach u rodziny. Co dwa lata spędza też w Polsce ... (pobyty do tygodnia). Pozostały czas spędzał na terenie Irlandii. Od 2017 r. w tym w szczególności w latach 2021-2023, posiadał centrum interesów osobistych i gospodarczych w Irlandii i posiada certyfikat podatkowy. Wnioskodawca posiada jedno obywatelstwo - polskie. Wnioskodawca nie należał, i nie należy do organizacji i klubów. Aktywność społeczna, polityczna, kulturalna, obywatelska, czy przynależność Wnioskodawcy do organizacji czy klubów, miała miejsce w Jego przypadku tylko na terytorium Irlandii. W okresie objętym zapytaniem Wnioskodawca posiadał konto bankowe tylko w Irlandii, w Polsce posiada samochód od 2017 r. (jest on nieużywany). Wnioskodawca posiada ubezpieczenie na terenie Irlandii - wykupione indywidualnie na terenie Irlandii i zapewnione przez pracodawcę. Wnioskodawca ma stałe miejsce zamieszkania od 2017 r. ma na terenie Irlandii. W Irlandii jest traktowany jako rezydent podatkowy od 2017 r. do chwili obecnej. Wnioskodawca ma w Polsce dzieci z poprzedniego związku, na które płaci alimenty. W Irlandii przebywał On cały rok począwszy od 2017 r. do chwili obecnej poza incydentalnymi wizytami w Polsce - okres świąt (...). Wynagrodzenie Wnioskodawcy wypłacał pracodawca, który posiada siedzibę na terytorium Irlandii.
Pytania
1.Czy dochód uzyskany w Irlandii powinien zostać rozliczony w Polsce na formularzu (PIT-36 wraz z PIT-ZG), czy też w Irlandii skoro Wnioskodawca jest irlandzkim rezydentem podatkowym?
2.Czy w opisanej sytuacji Wnioskodawca powinien dochody uzyskane w Irlandii rozliczyć również w Polsce z zastosowaniem metody proporcjonalnego wyliczenia?
Pana stanowisko w sprawie
Ad 1
Wnioskodawca wskazuje, że skoro Jego centrum życiowe (życie osobiste i zawodowe) jest w Irlandii i jest On rezydentem podatkowym Irlandii to dochód nabyty w Irlandii powinien być rozliczony tylko w Irlandii, gdyż tutaj jest rezydentura podatkowa Wnioskodawcy. W konsekwencji Wnioskodawca nie jest zobowiązany do składania zeznania podatkowego (PIT-36 i PIT-ZG) i zastosowania zasady proporcjonalnego wyliczenia.
Ad 2
Wnioskodawca wskazuje, że nie powinien rozliczać w Polsce dochodu uzyskanego w Irlandii i stosować w związku z tym metody proporcjonalnego wyliczenia skoro nie osiąga w Polsce żadnych dochodów, a jedyny dochód Wnioskodawcy pochodzi z Irlandii.
Ustalenie miejsca zamieszkania podatnika decyduje o zakresie ciążącego na nim obowiązku podatkowego. Od miejsca zamieszkania zależy czy podatnik podlega nieograniczonemu, czy ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce. Nieograniczonym obowiązkiem podatkowym objęci są podatnicy, którzy w Polsce mają miejsce zamieszkania. Podlegają oni obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów. Natomiast, jeśli podatnik będzie miał miejsce zamieszkania za granicą, to w Polsce będzie płacił podatek tylko od dochodów (przychodów) uzyskanych w danym roku podatkowym w Polsce (ograniczony obowiązek podatkowy).
Wskazana wyżej zasada ograniczonego obowiązku podatkowego stanowi, że Rzeczpospolita Polska ma prawo do opodatkowania osób fizycznych niebędących jej rezydentami podatkowymi, ale tylko w zakresie dochodów uzyskiwanych ze źródła przychodów położonych na jej terytorium. Nie są natomiast w Polsce opodatkowane osoby fizyczne z tytułu dochodów, których źródło jest położone za granicą. Warunkiem posiadania w Polsce statusu podmiotu o ograniczonym obowiązku podatkowym jest brak na terytorium Polski miejsca zamieszkania lub zakładu.
Wnioskodawca uważa zatem, że w Polsce podlega ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu określonemu w art. 3 ust. 2a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W Polsce Wnioskodawca podlega opodatkowaniu tylko od dochodów uzyskanych na terenie Polski, których jak już wskazano wyżej nie uzyskuje jednak od 2017 r. Wnioskodawca nie ma miejsca zamieszkania w Polsce zgodnie z wyżej przywołaną podstawą prawną.
W konsekwencji, Wnioskodawca nie jest zobowiązany do składania zeznania podatkowego (PIT-36 i PIT-ZG) i zastosowania zasady proporcjonalnego wyliczenia. Sam fakt, że Wnioskodawca faktycznie w 2021 r. wskazał polskiemu organu podatkowemu, iż zmienia miejsce zameldowania i zamieszkania z … na … nie może przesądzać, iż Wnioskodawca ma miejsc zamieszkania w Polsce i jest rezydentem podatkowym Polski. Zasadnicze znaczenie ma bowiem stan faktyczny sprawy, a nie deklaracja złożona przez Wnioskodawcę. Nawet przy przyjęciu, że Wnioskodawca ma dwa miejsca zamieszkania (w dwóch krajach) w ocenie Wnioskodawcy reguły kolizyjne decydują, że Wnioskodawca podlega ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu.
Z uwagi na stan faktyczny sprawy, Wnioskodawca, w związku z art. 3 ust. 1a cyt. ustawy, nie posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych), jak również nie przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w roku podatkowym. Nie jest zatem rezydentem podatkowym Polski, a Irlandii.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j.; Dz. U. z 2021 r. poz. 1128 ze zm., Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.):
Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).
Natomiast art. 3 ust. 2a cytowanej ustawy stanowi, że:
Osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (ograniczony obowiązek podatkowy).
Stosownie do art. 3 ust. 2b ww. ustawy:
Za dochody (przychody) osiągane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników, o których mowa w ust. 2a, uważa się w szczególności dochody (przychody) z:
1)pracy wykonywanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy, bez względu na miejsce wypłaty wynagrodzenia;
2)działalności wykonywanej osobiście na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, bez względu na miejsce wypłaty wynagrodzenia;
3)działalności gospodarczej prowadzonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym poprzez położony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zagraniczny zakład;
4)położonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nieruchomości lub praw do takiej nieruchomości, w tym ze zbycia jej w całości albo w części lub zbycia jakichkolwiek praw do takiej nieruchomości;
5)papierów wartościowych oraz pochodnych instrumentów finansowych niebędących papierami wartościowymi, dopuszczonych do publicznego obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w ramach regulowanego rynku giełdowego, w tym uzyskane ze zbycia tych papierów albo instrumentów oraz z realizacji praw z nich wynikających;
6)tytułu przeniesienia własności udziałów (akcji) w spółce, ogółu praw i obowiązków w spółce niebędącej osobą prawną lub tytułów uczestnictwa w funduszu inwestycyjnym, instytucji wspólnego inwestowania lub innej osobie prawnej i praw o podobnym charakterze lub z tytułu należności będących następstwem posiadania tych udziałów (akcji), ogółu praw i obowiązków, tytułów uczestnictwa lub praw - jeżeli co najmniej 50% wartości aktywów tej spółki, spółki niebędącej osobą prawną, tego funduszu inwestycyjnego, tej instytucji wspólnego inwestowania lub osoby prawnej, bezpośrednio lub pośrednio, stanowią nieruchomości położone na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub prawa do takich nieruchomości;
6a)tytułu przeniesienia własności udziałów (akcji), ogółu praw i obowiązków, tytułów uczestnictwa lub praw o podobnym charakterze w spółce nieruchomościowej;
7)tytułu należności regulowanych, w tym stawianych do dyspozycji, wypłacanych lub potrącanych, przez osoby fizyczne, osoby prawne albo jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, mające miejsce zamieszkania, siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, niezależnie od miejsca zawarcia umowy i wykonania świadczenia;
8)niezrealizowanych zysków, o których mowa w art. 30da.
Na podkreślenie zasługuje fakt, że katalog dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o których mowa w powoływanym przepisie art. 3 ust. 2b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie jest katalogiem zamkniętym. Tak więc, ustawodawca dopuszcza istnienie także innych dochodów, które należy uznać za osiągnięte na terytorium Polski. Jeżeli źródło przychodów nierezydenta znajduje się na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej, to Rzeczpospolita Polska ma prawo opodatkować dochody uzyskane z tego źródła na zasadach obowiązujących w kraju (ograniczony obowiązek podatkowy).
W myśl art. 4a ww. ustawy:
Przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b ww. ustawy stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie zapobiegania podwójnemu opodatkowaniu, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.
W opisanej sprawie zastosowanie znajdzie umowa z dnia 13 listopada 1995 r. między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Irlandii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, sporządzonej w Madrycie dnia 13 listopada 1995 r. (Dz. U. z 1996 r. Nr 29 poz. 129), zmodyfikowanej przez Konwencję wielostronną implementującą środki traktatowego prawa podatkowego mające na celu zapobieganie erozji podstawy opodatkowania i przenoszeniu zysku (Dz. U. z 2018 r. poz. 1369).
Stosownie do art. 4 ust. 1 umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Irlandii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu:
Określenie „osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie” oznacza każdą osobę, która zgodnie z prawem tego Państwa podlega tam opodatkowaniu z uwagi na jej miejsce zamieszkania, pobytu, siedzibę, miejsce zarządu albo inne kryterium o podobnym charakterze. Jednakże określenie to nie obejmuje żadnej osoby, która podlega opodatkowaniu w tym Państwie z tytułu dochodu osiąganego ze źródeł położonych tylko w tym Państwie.
Stosownie do art. 4 ust. 2 ww. umowy, jeżeli stosownie do postanowień ustępu 1 osoba fizyczna ma miejsce zamieszkania w obu Umawiających się Państwach, to jej status będzie określony w następujący sposób:
a) osobę uważa się za mająca miejsce zamieszkania w tym Państwie, w którym ma ona stałe miejsce zamieszkania; jeżeli ma ona stałe miejsce zamieszkania w obu Umawiających się Państwach, to uważa się ją za mającą miejsce zamieszkania w tym Państwie, z którym ma ona silniejsze powiązania osobiste lub gospodarcze (ośrodek interesów życiowych);
b) jeżeli nie można ustalić, w którym Państwie osoba ma ośrodek interesów życiowych albo jeżeli nie posiada ona stałego miejsca zamieszkania w żadnym z Państw, to uważa się ją za mającą miejsce zamieszkania w tym Umawiającym się Państwie, w którym zwykle przebywa;
c) jeżeli przebywa ona zazwyczaj w obydwu Państwach lub nie przebywa zazwyczaj w żadnym z nich, to uważa się, że ma ona miejsce zamieszkania w tym Państwie, którego jest obywatelem;
d) jeżeli jest ona obywatelem obydwu Państw lub nie jest obywatelem żadnego z nich, to właściwe władze Umawiających się Państw rozstrzygną sprawę w drodze wzajemnego porozumienia.
Definicja „osoby mającej miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie” odnosi się zatem bezpośrednio do określenia „miejsca zamieszkania” przyjętego w ustawodawstwach wewnętrznych państw i uwzględnia różne formy więzi osobistej z państwem, które we własnym ustawodawstwie ustala podstawę do nieograniczonego obowiązku podatkowego.
Przy tym wskazać należy, iż według Komentarza do Modelowej Konwencji OECD posiadanie stałego ogniska domowego oznacza, iż osoba fizyczna urządziła je i zastrzegła dla swojego trwałego użytkowania, w przeciwieństwie do przebywania w konkretnym miejscu, ale w takich warunkach, z których wynika, że dany pobyt jest zamierzony na krótki czas. Zgodnie z Komentarzem, istotnym czynnikiem jest trwałość zamieszkania, dbałość o ognisko domowe, co należy rozumieć, że osoba zainteresowana czyni wszystko, co jest niezbędne, aby mieć to mieszkanie do własnej dyspozycji w każdym czasie, w sposób ciągły, a nie od czasu do czasu, na pobyt, który z różnych względów może mieć charakter krótkotrwały. Jeżeli osoba fizyczna posiada ognisko domowe w obu Umawiających się państwach, wówczas pierwszeństwo ma państwo, z którym osobiste i ekonomiczne powiązania danej osoby są ściślejsze. Przez takie powiązania, Komentarz nakazuje rozumieć ośrodek interesów życiowych, przy ustalaniu którego należy wziąć pod uwagę stosunki rodzinne i towarzyskie, zatrudnienie, działalność polityczną, kulturalną i wszelką inną, miejsce działalności gospodarczej i miejsce, z którego zarządza swoim mieniem. Wszystkie te okoliczności należy rozważyć w całości, uwzględniając indywidualne postępowanie danej osoby. Jeśli miejsca zamieszkania nie można ustalić na podstawie tego kryterium, należy ustalić je biorąc pod uwagę przede wszystkim miejsce, w którym osoba fizyczna zwykle przebywa, a następnie obywatelstwo danej osoby.
Z opisu sprawy wynika, że ma Pan stałe miejsce zamieszkania od 2017 r. na terenie Irlandii gdzie zamieszkał Pan wraz ze swoją partnerką i tam ułożył swoje życie osobiste i zawodowe, i tam mieszka Pan w wynajmowanym mieszkaniu. Nie uzyskuje Pan na terenie Polski żadnych dochodów o momentu wyjazdu do Irlandii (2017 r.). W Irlandii jest Pan traktowany jako rezydent podatkowy od 2017 r. do chwili obecnej. Od 2017 r., w tym w szczególności w latach 2021-2023 (których dotyczy Pana zapytanie), posiadał Pan centrum interesów osobistych i gospodarczych w Irlandii. Posiada Pan certyfikaty podatkowe za te okresy. Posiada Pan jedno obywatelstwo - polskie. Pana aktywność społeczna, polityczna, kulturalna, obywatelska, czy przynależność do organizacji czy klubów, miała miejsce tylko na terytorium Irlandii. Posiadał Pan konto bankowe tylko w Irlandii. W latach 2021-2023 przebywał Pan w Polsce tylko w okresie Świąt ... (od 1 tygodnia do maksymalnie 2 tygodni) w odwiedzinach u rodziny. Co dwa lata spędza Pan też w Polsce Wielkanoc (pobyty do tygodnia). Pozostały czas spędzał Pan na terenie Irlandii. Wskazał Pan, że wyjechał do Irlandii w celach zarobkowych oraz z zamiarem stałego pobytu w 2017 r. i nie zamierza wrócić do Polski.
Biorąc pod uwagę opisany we wniosku stan faktyczny oraz przepisy prawa podatkowego, stwierdzam, że w latach 2021-2023 r. podlegał Pan w Polsce ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, tj. obowiązkowi podatkowemu, tylko od dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na zasadach określonych w art. 3 ust. 2a ustawy z uwzględnieniem postanowień polsko-irlandzkiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania. Zatem, można zgodzić się z Panem, że nie powinien Pan wykazywać w zeznaniu PIT-36 i informacji PIT-ZG w Polsce, dochodu uzyskanego w Irlandii za lata 2021-2023 i stosować metody proporcjonalnego wyliczenia.
Tym samym Pana stanowisko należało uznać za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dacie zaistnienia zdarzenia.
Wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem Pana zapytania. Inne kwestie wynikające z opisu sprawy i własnego stanowiska, nieobjęte pytaniem, nie zostały rozpatrzone w tej interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
