Naczelnik Urzędu Skarbowego w Olsztynie działając na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (j.t. Dz. U. ... - Interpretacja - US.II/PDF/415/75/06

ShutterStock
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 21.09.2006, sygn. US.II/PDF/415/75/06, Urząd Skarbowy w Olsztynie

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Olsztynie działając na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (j.t. Dz. U. z 2005 r. nr 8, poz. 60 z późn. zm.) uznał stanowisko wnioskodawcy zajęte we wniosku z dnia 29.06.2006 r. (złożonego w US - 04.07.2006 r., uzupełnionego - 18.07.2006 r. i 12.09.2006 r.) o pisemną interpretację co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w przedmiocie braku obowiązku składania informacji SSE-M i rozliczenia SSE-R

- za prawidłowe.

W dniu 04.07.2006 r. w trybie art. 14a § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (j.t. Dz.U. z 2005 r. nr 8, poz. 60 ze zm.) złożył Pan wniosek o pisemną interpretację co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego przedstawiając, po uzupełnieniu wniosku w dniu 18.07.2006 r. i 12.09.2006 r., następujący stan faktyczny.

Prowadzi Pan pozarolniczą działalność gospodarczą - Zakład ... na terenie Warmińsko-Mazurskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej na podstawie zezwolenia nr 33/2000 z dnia 21.12.2000 r. wydanego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 20 października 1994 r. (Dz. U. nr 123, poz.600 ze zm.), którego warunkami był:

  • termin rozpoczęcia działalności do dnia 30.06.2006 r.oraz
  • poniesienie wydatków inwestycyjnych w wysokości min. 400.000 EURO w terminie do dnia 30.06.2006 r.

Firma działa na podstawie tzw. "starych przepisów", bowiem nie występował Pan o zmianę warunków zezwolenia po wejściu w życie nowelizacji ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych.

Dochody uzyskane z tej działalności w ramach objętych zezwoleniem korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego na zasadach określonych ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych, a pozostałe przychody: takie jak oprocentowanie rachunku bankowego oraz innych usług - opodatkowane są w wysokości i na zasadach określonych powyższą ustawą.

Podmiot przez okres 5 lat korzysta ze zwolnienia z podatku od nieruchomości, której wielkość zaliczana jest do pomocy publicznej udzielonej przedsiębiorcy.
Biorąc za podstawę powyższe uwarunkowania - uważa Pan, iż będąc średnim przedsiębiorcą działającym na podstawie tzw. "starych przepisów" nie jest Pan obowiązany do składania informacji SSE-M i rozliczenia SSE-R.Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny i prawny - Naczelnik Urzędu Skarbowego w Olsztynie stwierdza co następuje.
Stosownie do przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 22 lutego 2005r. w sprawie przekazywania i rozliczania wpływów z podatku dochodowego na rachunek Funduszu Strefowego oraz objaśnienia do formularzy SSE-R i SSE-M i ich załączników (Dz. U. z dnia 08 marca 2005r. nr 38, poz. 338) - formularze te przeznaczone są dla podatników podatku dochodowego będących beneficjentami pomocy w rozumieniu przepisów o pomocy publicznej oraz będących wspólnikami spółek osobowych, z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej zgodnie z ustawą z dnia 20 października 1994r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. nr 123, poz. 600 ze zm.), na podstawie zezwolenia wydanego przed dniem 01.01.2001r. i zmienionego stosownie do art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 02 października 2003r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw (Dz. U. nr 188, poz. 1840 oraz z 2004r. nr 123, poz.1291 i nr 273 poz. 2703), zwanej dalej "ustawą". Oznacza to, że informacji nie sporządzają mali i średni przedsiębiorcy.
Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wnika, że jest Pan średnim przedsiębiorcą, który prowadzi pozarolniczą działalność gospodarczą na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia wydanego przed dniem 01 stycznia 2001r., nie zmienionego stosownie do art. 6 znowelizowanej ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych, a co za tym idzie - nie zobowiązanego do przekazywania wpływów z podatku dochodowego na rachunek Funduszu Strefowego - stąd na podstawie cytowanego wyżej przepisu nie jest Pan obowiązany do składania informacji SSE-M i rozliczenia SSE-R.
W świetle powyższego Naczelnik Urzędu Skarbowego w Olsztynie uznał, że stanowisko wnioskodawcy jest prawidłowe i postanowił jak w sentencji. Powyższa interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia.
Stosownie do art. 14b § 1 interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika lub inkasenta. Wiąże natomiast organy podatkowe i organy kontroli skarbowej właściwe dla wnioskodawcy do czasu zmiany lub uchylenia zgodnie z art. 14b § 2 ustawy - Ordynacja podatkowa.
Interpretacja traci moc w momencie zmiany stanu prawnego. Na niniejsze postanowienie przysługuje prawo wniesienia zażalenia do Dyrektora Izby Skarbowej w Olsztynie za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego w Olsztynie w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia (art. 236 § 2 pkt 1 Ordynacji podatkowej).
Zażalenie zgodnie z zapisem art. 222 wyżej cyt. ustawy - Ordynacja podatkowa winno zawierać zarzuty przeciw postanowieniu, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem zażalenia oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.
Strona wnosząca zażalenie winna uiścić z góry opłatę skarbową w wysokości określonej art. 1 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 09 września 2000 r. o opłacie skarbowej (j.t. Dz.U. z 2004 r. Nr 253, poz. 2532 ze zm.), tj. w kwocie 5 zł na zażalenie oraz 0,50 zł od każdego załącznika.

Biorąc za podstawę powyższe uwarunkowania - uważa Pan, iż będąc średnim przedsiębiorcą działającym na podstawie tzw. "starych przepisów" nie jest Pan obowiązany do składania informacji SSE-M i rozliczenia SSE-R.Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny i prawny - Naczelnik Urzędu Skarbowego w Olsztynie stwierdza co następuje.

Stosownie do przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 22 lutego 2005 r. w sprawie przekazywania i rozliczania wpływów z podatku dochodowego na rachunek Funduszu Strefowego oraz objaśnienia do formularzy SSE-R i SSE-M i ich załączników (Dz. U. z dnia 08 marca 2005 r. nr 38, poz. 338) - formularze te przeznaczone są dla podatników podatku dochodowego będących beneficjentami pomocy w rozumieniu przepisów o pomocy publicznej oraz będących wspólnikami spółek osobowych, z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej zgodnie z ustawą z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. nr 123, poz. 600 ze zm.), na podstawie zezwolenia wydanego przed dniem 01.01.2001 r. i zmienionego stosownie do art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 02 października 2003 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw (Dz. U. nr 188, poz. 1840 oraz z 2004 r. nr 123, poz. 1291 i nr 273 poz.2703), zwanej dalej "ustawą". Oznacza to, że informacji nie sporządzają mali i średni przedsiębiorcy.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wnika, że jest Pan średnim przedsiębiorcą, który prowadzi pozarolniczą działalność gospodarczą na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia wydanego przed dniem 01 stycznia 2001 r., nie zmienionego stosownie do art. 6 znowelizowanej ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych, a co za tym idzie - nie zobowiązanego do przekazywania wpływów z podatku dochodowego na rachunek Funduszu Strefowego - stąd na podstawie cytowanego wyżej przepisu nie jest Pan obowiązany do składania informacji SSE-M i rozliczenia SSE-R.

W świetle powyższego Naczelnik Urzędu Skarbowego w Olsztynie uznał, że stanowisko wnioskodawcy jest prawidłowe i postanowił jak w sentencji.

Powyższa interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia.

Stosownie do art. 14b § 1 interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika lub inkasenta. Wiąże natomiast organy podatkowe i organy kontroli skarbowej właściwe dla wnioskodawcy do czasu zmiany lub uchylenia zgodnie z art. 14b § 2 ustawy - Ordynacja podatkowa.

Interpretacja traci moc w momencie zmiany stanu prawnego.

Na niniejsze postanowienie przysługuje prawo wniesienia zażalenia do Dyrektora Izby Skarbowej w Olsztynie za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego w Olsztynie w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia (art. 236 § 2 pkt 1 Ordynacji podatkowej).

Zażalenie zgodnie z zapisem art. 222 wyżej cyt. ustawy - Ordynacja podatkowa winno zawierać zarzuty przeciw postanowieniu, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem zażalenia oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.

Strona wnosząca zażalenie winna uiścić z góry opłatę skarbową w wysokości określonej art. 1 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 09 września 2000 r. o opłacie skarbowej (j.t. Dz.U. z 2004 r. Nr 253, poz. 2532 ze zm.), tj. w kwocie 5 zł na zażalenie oraz 0,50 zł od każdego załącznika.

Urząd Skarbowy w Olsztynie