POSTANOWIENIE w sprawie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego. Stosownie do postanowień art. 14a § 4 w związku z art. ... - Interpretacja - PD/415-10/2005

ShutterStock

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 28.04.2005, sygn. PD/415-10/2005, Urząd Skarbowy w Tomaszowie Lubelskim

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

POSTANOWIENIE
w sprawie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego. Stosownie do postanowień art. 14a § 4 w związku z art. 14a § 1 i § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (jednolity tekst Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60) Naczelnik Urzędu Skarbowego po zapoznaniu się ze stanowiskiem zawartym we wniosku z dnia 12.03.2005 r. uzupełnionym wnioskiem z dnia 11.04.2005 r. i dokonaniu oceny prawnej; orzeka w następujący sposób:
- stanowisko jest prawidłowe

UZASADNIENIE
Przepis art. 14a § 1 ustawy Ordynacja podatkowa (jednolity tekst Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60) zobowiązuje, stosownie do swojej właściwości organy podatkowe do udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnych sprawach podatników, płatników lub inkasentów, w których nie toczy się postępowanie podatkowe, kontrola podatkowa i postępowanie przed sądem administracyjnym na ich pisemny wniosek. Stosownie zaś do przepisu art. 14a § 4 ustawy Ordynacja podatkowa, udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego następuje w drodze postanowienia.

W dniu 18.03.2005 r. zwrócono się do tutejszego organu z wnioskiem o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego. We wniosku odwołano się do następującego stanu faktycznego;Jest Pan asystentem grupy posłów do Parlamentu Europejskiego zatrudnionym na podstawie umów świadczenia usług (zlecenia). Ze względu na specyficzny charakter transferów dokonywanych przez Parlament Europejski, bezpośrednio na Pana konto z pominięciem zleceniodawcy, zmuszony jest Pan do osobistego wpłacania zaliczek na rzecz podatku dochodowego. Pana wątpliwości dotyczą momentu jaki powinien Pan uznać za powrót do kraju - czy moment fizycznego pojawienia się w nim, czy moment zakończenia wykonywania świadczenia za granicą. Odnosząc powyższy stan faktyczny do regulacji prawnej zawartej w przepisie art. 44 ust. 7 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (jedn. tekst Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.) przedstawiono następujące stanowisko - cyt. "uważam, iż powinien to być moment mojego faktycznego pojawienia się w kraju".

Mając na względzie treść przepisu art. 14a § 3 ustawy Ordynacja podatkowa oraz przepis art. 44 ust. 7 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (jedn. tekst Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.) Naczelnik Urzędu Skarbowego dokonując oceny prawnej przedstawionego stanowiska uznał, że stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe. Stosownie do treści art. 44 ust. 7 w/w ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych; podatnicy, podlegający w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, czasowo przebywający za granicą, którzy osiągają dochody ze źródeł przychodów położonych poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, są obowiązani wpłacić zaliczkę na podatek w wysokości 19% tych dochodów, w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym wrócili do kraju.

Urząd Skarbowy w Tomaszowie Lubelskim