
Temat interpretacji
Na podstawie art. 14a § 4 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), Naczelnik Urzędu Skarbowego Łódź-Widzew uznaje za prawidłowe stanowisko przedstawione w złożonym wniosku w sprawie interpretacji dotyczącej przepisów prawa podatkowego z dnia 20.01.2006r w części dotyczącej skorygowania PIT-5 .
Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że w związku z wystawieniem do sześciu faktur na zabiegi dezynfekcyjne faktur korygujących w których zwiększono powierzchnie wykonanych zabiegów, uwzględniających fakt osadzania się preparatu w całej kubaturze pomieszczeń, faktury po miesiącu zostały zwrócone z pismem w którym kontrahent powołał się na niezgodności wyliczeń z zawartą umową i zamówieniem publicznym.Z przedstawionego we wniosku stanowiska wynika, iż ma Pan prawo do wycofania zakwestionowanych faktur korygujących oraz korekty podatku VAT ideklaracji PIT-5.
Odnosząc się do kwestii korekty deklaracji PIT-5, mając na uwadze postanowienie w sprawie interpretacji dotyczącej przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku VAT, Naczelnik Urzędu Skarbowego Łódź ? Widzew stwierdza, co następuje: Prawo podatnika do skorygowania uprzednio złożonej deklaracji, daje się wywieść wprost z treści art. 81 § 1 i § 2 Ordynacji podatkowej. Istotą konstrukcji deklaracji jest składanie oświadczeń odpowiadających stanowi rzeczywistemu. Ujawnienie niezgodności ich treści z tym stanem uzasadnia zatem przeprowadzenie niezbędnej weryfikacji przy zachowaniu wynikających z przepisów prawa podatkowego wymagań i rygorów. Zanegowanie możliwości jej dokonania byłoby nie do pogodzenia z powołanymi przepisami Ordynacji podatkowej.Skorygowanie deklaracji następuje przez złożenie korygującej deklaracji wraz z dołączonym pisemnym uzasadnieniem przyczyn korekty.
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia.
