POSTANOWIENIE - Interpretacja - 1435/FO3/415-136/05/MS

Shutterstock

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 13.01.2006, sygn. 1435/FO3/415-136/05/MS, Pierwszy Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

POSTANOWIENIE

Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście działając na podstawie art. 14a §1-5 oraz art. 216 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), w związku z wnioskiem z dnia roku (wpływ w dniu r.) uzupełnionym pismem z dnia roku o interpretację przepisów prawa podatkowego, po przeanalizowaniu przedstawionego stanu faktycznego oraz stanowiska w sprawie

postanawia

potwierdzić stanowisko zawarte w piśmie z dnia, stanowiące uzupełnienie do wniosku z dnia (wplyw w dniu roku).

UZASADNIENIE

W piśmie z dnia oraz w uzupełnieniu do w/w pisma z dnia roku strona przedstawia następujący stan faktyczny:

w 2005 roku poniosła wydatki na remont i modernizację lokalu mieszkalnego,

zakres remontu obejmował:

1. nagazowanie instalacji (zamontowanie gazomierza),

2. zamontowanie wodomierzy,

3. zakup i montaż gniazd elektrycznych, puszek, przewodów elektrycznych,

4. modernizację instalacji gazowej wraz z podłączeniem kuchni gazowej,

5. montaż wkrętów i kołków rozporowych, które użyto do budowy ścianki karton - gipsowej,

6. montaż kratki wentylacyjnej,

7. montaż umywalki wraz z szafką pod umywalkę, zakupioną w komplecie,

8. montaż drzwi antywłamaniowych,

na potwierdzenie czego strona posiada faktury VAT, oraz

9. wykonanie trwałej zabudowy - szafy wnękowej z pawlaczami; wydatek ten nie jest udokumentowany fakturą VAT.

Pytanie dotyczy możliwości dokonania odliczeń z tytułu powyższych wydatków poniesionych na remont i modernizację lokalu mieszkalnego.

Zdaniem strony dokonanie zakupu w/w artykułów i usług spełni wymogi określone w przepisach dotyczących dokonywania odliczeń z tytułu wydatków poniesionych na remont i modernizację lokalu mieszkalnego.

W powyższej sprawie nie toczy się postępowanie podatkowe, kontrola podatkowa lub postępowanie przed sądem administracyjnym.

W przedstawionym stanie faktycznym zastosowanie mają następujące przepisy prawa:

art. 27a ust.1 pkt 1, ust.6 pkt 1 i ust.17 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176. z późn. zm.) - w brzmieniu obowiązującym w 2003 roku;

rozporządzenie Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 grudnia 1996 roku w sprawie określenia rodzajów wydatków na remont i modernizację budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego, o które zmniejsza się podatek dochodowy (Dz. U. Nr 156, poz.788), obowiązujące w 2003 roku.

Zgodnie z art.27a ust.1 pkt 1 w/w ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych podatek dochodowy od osób, o których mowa w art.3 ust.1, obliczony zgodnie z art.27, obniżony zgodnie z art.27b o kwotę składki na powszechne ubezpieczenie zdrowotne, zmniejsza się na zasadach określonych w ust. 2 - 15, jeżeli w roku podatkowym podatnik poniósł wydatki na własne cele mieszkaniowe, przeznaczone na remont i modernizację - zajmowanego na podstawie tytułu prawnego - budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego oraz wpłaty na wyodrębniony fundusz remontowy spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej, utworzonych na podstawie odrębnych przepisów.

Powyższego odliczenia można dokonać pod warunkiem, że wydatek został poniesiony na artykuły lub usługi, które były wymienione w wyżej cytowanym rozporządzeniu Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa, o czy stanowi treść art.27a ust.17 w/w ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wydatki poniesione przez Panią na remont i modernizację lokalu mieszkalnego, wymienione w poz. 1 - 9 niniejszego postanowienia były wymienione w powyższym rozporządzeniu. W związku z powyższym oraz posiadaniem faktur VAT dokumentujących wydatki wymienione w pkt 1 - 8 może Pani dokonać odliczenia z tytułu remontu i modernizacji lokalu mieszkalnego, natomiast nie nabyła Pani uprawnień do dokonania w/w odliczenia z tytułu wydatku wymienionego w pkt 9, ponieważ nie posiada Pani faktury VAT potwierdzającej ten wydatek. Powyższe wynika z art.27a ust.6 pkt 1 w/w ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Biorąc pod uwagę powyższe postanowiono jak w sentencji.

POUCZENIE

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia.

Interpretacja ta nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika lub inkasenta, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej do czasu jej zmiany lub uchylenia w drodze decyzji przez organ odwoławczy.Na postanowienie służy prawo wniesienia zażalenia do Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie za pośrednictwem tutejszego organu w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia, o czym stanowi art. 236 § 2 pkt 1 Ordynacji podatkowej.

Pierwszy Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście