Naczelnik Urzędu Skarbowego Kraków-Stare Miasto działając w trybie art. 14 a par. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr ... - Interpretacja - DF-3/415/42/04

shutterstock
Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 02.11.2004, sygn. DF-3/415/42/04, Urząd Skarbowy Kraków-Stare Miasto

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

Naczelnik Urzędu Skarbowego Kraków-Stare Miasto działając w trybie art. 14 a par. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137 poz. 926 ze zm.) w odpowiedzi na pismo z dnia 07.10.2004 r. (data wpływu do tut. Urzędu 12.10.2004 r.), uzupełnione znaczkami opłaty skarbowej dnia 26.10.2004 r., dotyczące dokumentowania wpłaty na poczet funduszu remontowego w formie zaświadczeń wystawianych przez administrację właścicielom lokali informuje:

Zgodnie z treścią art. 12 ust. 2 znowelizowanej ustawy z dnia 12 listopada 2003 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 202, poz. 1956) - wydatki, o których mowa w art. 27 a ust. 1 pkt. 1 ustawy wymienionej w art. 1, w brzmieniu obowiązującym w 2003 r., poniesione w latach 2004-2005 podlegają odliczeniu od podatku, w wysokości i na zasadach określonych w art. 27 a i art. 45 ust. 3 a pkt. 1 ustawy wymienionej w art. 1, w brzmieniu obowiązującym w 2003 r.

Mając na uwadze powyższy przepis w myśl art. 27 a ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) w brzmieniu obowiązującym w 2003 r. podatek dochodowy od osób fizycznych, o których mowa w art. 3 ust. 1, obliczony zgodnie z art. 27, obniżony zgodnie z art. 27 b o kwotę składki na powszechne ubezpieczenie zdrowotne, zmniejsza się na zasadach określonych w ust. 2-15, jeżeli w roku podatkowym podatnik poniósł wydatki na własne potrzeby mieszkaniowe, przeznaczone na remont i modernizację - zajmowanego na podstawie tytułu prawnego - budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego oraz wpłaty na wyodrębniony fundusz remontowy spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej, utworzonych na podstawie odrębnych przepisów.

Zgodnie z art. 27 a ust. 6 pkt. 1 ww. ustawy wysokość wydatków na cele określone w ust. 1 pkt. 1 ustala się na podstawie dokumentów stwierdzających ich poniesienie z tym, że wydatki na cele wymienione w ust. 1 pkt. 1 ustala się w przypadku wpłat na wyodrębniony fundusz remontowy spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej - na podstawie dowodu tej wpłaty.

W związku z tym, iż "dowód wpłaty" jest pojęciem szerokim, za dowód wpłaty można również uznać wydane przez Administrację Wspólnoty zaświadczenie, o dokonanej przez podatnika (właściciela lokalu), zgodnie z podjętą uchwałą Wspólnoty Mieszkaniowej wpłacie na fundusz remontowy.

Urząd Skarbowy Kraków-Stare Miasto