
Temat interpretacji
Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2001, r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 134, poz. 1509) spółdzielnie mieszkaniowe są obowiązane sporządzić za rok kalendarzowy w trzech egzemplarzach, według ustalonego wzoru, imienne informacje o wysokości wycofanego wkładu budowlanego lub mieszkaniowego
wniesionego do spółdzielni od dnia 1 stycznia 1992, r. chyba, że podatnik złoży spółdzielni oświadczenie, że wycofany wkład nie był odliczony od jego dochodu lub od podatku.
Od 2003 r. w terminie do 31 stycznia roku następującego po roku podatkowym spółdzielnie przekazują jeden egzemplarz informacji osobom, które wycofały ze spółdzielni wkład budowlany lub mieszkaniowy, a drugi egzemplarz urzędowi skarbowemu właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika.
Zdaniem tut. organu z wycofaniem wkładu budowlanego mamy do czynienia jedynie do czasu przydzielenia lokalu lub zamieszkania przez członka w przydzielonym lokalu.
Mając na uwadze powyższe oraz przedstawiony stan faktyczny w zapytaniu skierowanym do tut. organu należy stwierdzić, iż Spółdzielnia nie ma obowiązku sporządzania informacji PIT-14.
Z opisanej sytuacji wynika bowiem, iż członkowie Waszej Spółdzielni, którzy posiadają spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu po ostatecznym rozliczeniu kosztów mieszkania
otrzymują zwrot nadpłaconego w części wkładu budowlanego.
W przedmiotowej sprawie nie mamy do czynienia z wycofaniem wkładu budowlanego.
W przedstawionej sytuacji ma zastosowanie obowiązujący w 2003, r. przepis art. 27a ust. 14 ustawy z dnia 26 lipca 1991, r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000, r. Nr 14 poz. 176 ze zm.).
