POSTANOWIENIE - Interpretacja - DD/406/34/06

ShutterStock
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 04.07.2006, sygn. DD/406/34/06, Urząd Skarbowy w Chełmie

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

POSTANOWIENIE

Na podstawie art. 216, art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) Naczelnik Urzędu Skarbowego, po rozpatrzeniu wniosku o pisemną interpretację co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej rozliczenia dotacji otrzymanej od Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - postanawia uznać
przedstawione stanowisko w zakresie rozliczenia otrzymanej dotacji na remont pomieszczeń za nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 02.06.2006 r. do tutejszego organu podatkowego wpłynął wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji w zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego dotyczący sposobu rozliczenia dotacji otrzymanej od Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego - Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw. Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż spółka cywilna złożyła w Regionalnej Instytucji Finansującej wniosek o dofinansowanie realizacji projektu w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego - Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw. Zgodnie z warunkami zawartymi w Wytycznych dla Wnioskodawców działania związane z projektem można rozpocząć po złożeniu wniosku o dofinansowanie. Spólka cywilna rozpoczęła realizację projektu polegającą na remoncie pomieszczeń i zakupie środków trwałych w kwietniu 2005 r. a zakończyła w lipcu 2005 r. Umowa o dofinansowanie projektu pomiędzy spółką, a Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości została zawarta 29.11.2005 r. Wniosek o płatność końcową został złożony przez przedsiębiorstwo 23.12.2005 r. Wypłata środków nastąpiła 18.05.2006 r. W okresie realizacji projektu przedsiębiorstwo odnosiło w koszty wydatki dotyczące remontu i amortyzację środków trwałych od chwili oddania do użytku do chwili obecnej w pełnej wysokości. Zdaniem Podatniczki, od chwili otrzymania dotacji, należy odpowiednio zmniejszyć koszty o wydatki remontowe w części pokrytej dotacją.

Naczelnik Urzędu Skarbowego po przeanalizowaniu przedstawionej przez Podatniczkę sytuacji stosownie do art. 14a § 1 ustawy Ordynacja podatkowa informuje, iż zgodnie z art. 14 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) przychodem z działalności gospodarczej są również dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne świadczenia otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków, z wyjątkiem gdy przychody te są związane z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których, zgodnie z art. 22a-22o, dokonuje się odpisów amortyzacyjnych.

Zatem część dotacji przeznaczona na pokrycie wydatków związanych z remontem pomieszczeń stanowi, zgodnie z cytowanym wyżej przepisem, przychód z działalności gospodarczej.

Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny oraz wymienione przepisy tutejszy organ podatkowy postanawia jak na wstępie.

Niniejsza interpretacja odnosi się do stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia. Zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej niniejsza interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika lub inkasenta, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej - do czasu zmiany lub uchylenia w trybie określonym w art. 14b § 2 Ordynacji podatkowej.

Urząd Skarbowy w Chełmie