
Temat interpretacji
W przypadku gdy pracownika łączą z jednym pracodawcą dwie umowy, przy obliczaniu zaliczki na podatek, zakład pracy jest zobowiązany uwzględniać koszty uzyskania od obydwu stosunków pracy w pełnej wysokości (art. 22 ust. 2 pkt 1 lub 3, w związku z art. 32 ust. 2 ustawy), bez względu na przekroczenie limitu rocznego.
Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14 poz. 176 ze zm.) nie przewidują ograniczenia ustalania kosztów w ciągu roku, lecz dopiero w zeznaniu rocznym.
Podobna sytuacja występuje również wtedy, gdy pracownik jest związany umowami o pracę z kilkoma pracodawcami, bowiem każdy z nich, potrącając zaliczkę od dochodu za dany miesiąc, stosuje koszty uzyskania przychodu w pełnej wysokości, natomiast pracownik w zeznaniu rocznym uwzględnia koszty we właściwej wysokości.
