Opodatkowanie renty wdowiej z Irlandii. - Interpretacja - 0113-KDIPT2-2.4011.476.2022.3.ACZ

Shutterstock

Interpretacja indywidualna z dnia 8 września 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-2.4011.476.2022.3.ACZ

Temat interpretacji

Opodatkowanie renty wdowiej z Irlandii.

Interpretacja indywidualna  – stanowisko prawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

9 maja 2022 r. wpłynął Pani wniosek z 4 maja 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania renty wdowiej z Irlandii. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwania – pismami  z 8 sierpnia 2022 r. (wpływ 11 sierpnia 2022 r.) oraz z 29 sierpnia 2022 r. (wpływ  31 sierpnia 2022 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego

Mieszka Pani w Polsce i jest Pani wdową. Od 2013 r., z wyrównaniem od 2011 r., otrzymuje Pani z Irlandii rentę wdowią po mężu, który przez kilka lat mieszkał i pracował w Irlandii, gdzie płacił składki na ubezpieczenie społeczne oraz podatki.

Renta wdowia z Irlandii wpływa do polskiego banku …, gdzie jest przewalutowana na złotówki. Polski bank od otrzymywanego świadczenia pobierał i pobiera nadal zaliczki na podatek dochodowy oraz składkę zdrowotną.

W Irlandii renta wdowia jest zwolniona z podatku.

Rentę wypłaca Zakład Opieki Społecznej, Wydział Ochrony Socjalnej, na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych w Irlandii.

Wielokrotnie rozmawiała Pani z urzędem skarbowym i bankiem, ponieważ uważała Pani, że nie powinna Pani płacić podatku od tej renty. Otrzymywała Pani odpowiedź, że jest to zgodne z naszym prawem.

W uzupełnieniu wniosku z 8 sierpnia 2022 r. wskazała Pani, że posiada pani obywatelstwo polskie. Prosi Pani o wydanie interpretacji od 2018 r.

… rozpoczęła pobieranie zaliczek na podatek dochodowy od 2015 r.

W okresie otrzymywania świadczenia z Irlandii, posiadała Pani i nadal posiada miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

W okresie obejmującym przedmiotowy wniosek, poza rentą wdowią z Irlandii, otrzymywała Pani rentę rodzinną – od 6 sierpnia 2011 r., następnie emeryturę – od 1 lipca 2018 r. do nadal.

Organy podatkowe w Irlandii zostały poinformowane, że mieszka i przebywa Pani na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ciągle, czyli dłużej niż 183 dni w roku.

W składanych rocznych zeznaniach podatkowych od osób fizycznych wykazywała Pani do opodatkowania uzyskiwane świadczenie z Irlandii na podstawie PIT-11, wystawionego przez ….

Podaje Pani kwoty od 2018 r.:

·2018 r. – przychód: 43 745 zł 99 gr; zaliczka pobrana przez płatnika i rozliczona w zeznaniu rocznym: 4 484 zł,

·2019 r. – przychód: 46 005 zł 56 gr; zaliczka pobrana przez płatnika i rozliczona w zeznaniu rocznym: 4 602 zł,

·2020 r. – przychód: 47 712 zł 58 gr; zaliczka pobrana przez płatnika i rozliczona w zeznaniu rocznym: 4 412 zł,

·2021 r. – przychód: 49 145 zł 44 gr; zaliczka pobrana przez płatnika i rozliczona w zeznaniu rocznym: 4 547 zł,

·2022 r. – brak PIT-11 (potrącenie podatku odbywało się co miesiąc).

Podaje Pani łączną kwotę podatku ze składką zdrowotną, ponieważ bank w potrąceniu nie wskazuje, ile na podatek, ile na składkę zdrowotną. Wynika to dopiero po otrzymaniu PIT-11.

2022 r.:

·styczeń – 3575 zł 14 gr – 966 zł 66 gr,

·luty – 3 578 zł 79 gr – 969 zł 73 gr,

·marzec – 3 820 zł 61 gr – 1037 zł 18 gr,

·kwiecień – 3 698 zł 18 gr – 1004 zł 69 gr,

·maj – 3 746 zł 80 gr – 1008 zł 04 gr,

·czerwiec – 3 653 zł 37 gr – 991 zł 19 gr,

·lipiec – 3 755 zł 36 gr – 817 zł 15 gr.

W uzupełnieniu wniosku z 29 sierpnia 2022 r. wskazała Pani, że renta wdowia została Pani przyznana dożywotnio przez irlandzki urząd (Social Welfare Services, Department of Social Protection, College Road), począwszy od 12 sierpnia 2011 r. Rentę wypłaca Zakład Opieki Społecznej - Wydział Ochrony Socjalnej, na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych obowiązujących w Irlandii. Wypłacający wskazał w przedmiotowej decyzji, że Urząd nie będzie potrącał podatku dochodowego od świadczenia.

Pytania

1.Czy renta wdowia po mężu, otrzymywana z Irlandii, podlega opodatkowaniu w Polsce i czy w związku z tym słusznie odprowadzała Pani w latach 2016-2021 zaliczki na podatek dochodowy?

2.Czy w 2022 r. renta wdowia po mężu, otrzymywana z Irlandii, podlega opodatkowaniu w Polsce i czy w związku z tym powinna Pani odprowadzać zaliczki na podatek dochodowy?

Pani stanowisko w sprawie

W Pani ocenie, nie ma Pani wątpliwości co do tego, że renta wdowia otrzymywana z Irlandii przez Panią jako wdowę mieszkającą w Polsce, podlega opodatkowaniu tylko w Polsce. Przesądzają o tym przepisy Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Irlandii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, sporządzonej w Madrycie dnia 13 listopada 1995 r., zmodyfikowanej przez Konwencję wielostronną implementującą środki traktatowego prawa podatkowego mające na celu zapobieganie erozji podstawy opodatkowania i przenoszeniu zysku, podpisanej przez Polskę i Irlandię w dniu  7 czerwca 2017 r. („Konwencja MLI”).

Uważa Pani natomiast, że jeżeli renta wypłacana jest na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych obowiązujących w Irlandii, to jest ona zwolniona z opodatkowania polskim podatkiem dochodowym na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Tym samym, nie ciąży na Pani obowiązek odprowadzania z tego tytułu zaliczek na podatek dochodowy. Nie ma też, co do zasady, obowiązku wykazywania w zeznaniu rocznym świadczenia, które podlega zwolnieniu przedmiotowemu.

Z uwagi na powyższe uważa Pani, że błędem było odprowadzania podatku dochodowego za lata 2016-2021 od osób fizycznych od otrzymywanego przez Panią świadczenia rodzinnego z Irlandii, zwanego rentą wdowią (Widow's Contributory Pension).

Świadczenie rodzinne „renta wdowia” zostało przyznane wdowie dożywotnio od sierpnia 2011 r. na podstawie decyzji z dnia 23 kwietnia 2013 r. przez irlandzki urząd. Renta wdowia z Irlandii wpływa do polskiego banku na rachunek w euro i jest przewalutowana na złotówki. Bank w Polsce od otrzymywanego świadczenia pobiera zaliczki na podatek dochodowy. W Irlandii renta wdowia jest zwolniona z podatku dochodowego. Rentę wypłaca Zakład Opieki Społecznej - Wydział Ochrony Socjalnej (Social Welfare Serrices, Department of Social Protection) na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych obowiązujących w Irlandii.

Nie znając przepisów prawa podatkowego od tej renty, godziła się Pani z pobieraniem od świadczenia zaliczki na podatek dochodowy w latach 2016-2021.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego są świadczenia rodzinne otrzymane na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych, dodatki rodzinne i pielęgnacyjne, zasiłki dla opiekunów otrzymane na podstawie przepisów o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, świadczenia pieniężne otrzymane w przypadku bezskuteczności egzekucji alimentów, zasiłki porodowe otrzymane na podstawie odrębnych przepisów oraz świadczenie wychowawcze otrzymane na podstawie przepisów o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci.

Pani zdaniem, renta wdowia wypłacana polskiemu rezydentowi podatkowemu na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych obowiązujących w Irlandii, jest zwolniona z opodatkowania polskim podatkiem dochodowym na podstawie w art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Uwzględniając powyższe uważa Pani również, że w oparciu o art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie powinna Pani uiszczać podatku dochodowego od osób fizycznych od renty wdowiej otrzymywanej z Irlandii  w 2022 r.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z przepisem art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2032 ze zm.; Dz. U. z 2018 r. poz. 200 ze zm.;  Dz. U. z 2018 r. poz. 1509 ze zm.; Dz. U. z 2019 r. poz. 1387 ze zm.; Dz. U. z 2020 r. poz. 1426 ze zm.; Dz. U. z 2021 r. poz. 1128 ze zm.):

Jak stanowi art. 3 ust. 1a ww. ustawy:

Za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:

1)posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub

2)przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w roku podatkowym.

W myśl art. 3 ust. 2a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (ograniczony obowiązek podatkowy).

Stosownie do treści art. 4a ww. ustawy:

Przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.

Ustawodawca przesądził zatem, że zgodnie z zasadą nieograniczonego obowiązku podatkowego osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów. Stąd też do tej kategorii osób mają zastosowanie ogólne reguły podatkowe korygowane wyłącznie treścią umów międzynarodowych w sprawie zapobieżenia podwójnemu  opodatkowaniu.

W sytuacji zatem, gdy w latach 2016-2021 i w 2022 r. miała, ma i będzie Pani miała miejsce zamieszkania w Polsce, a otrzymywana renta wdowia pochodzi z Irlandii, w przedmiotowej sprawie zastosowanie znajduje Umowa zawarta między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Irlandii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, sporządzona w Madrycie dnia 13 listopada 1995 r. (Dz. U. z 1996 r., Nr 29, poz. 129), zmodyfikowana przez Konwencję wielostronną implementującą środki traktatowego prawa podatkowego mające na celu zapobieganie erozji podstawy opodatkowania i przenoszeniu zysku, podpisanej przez Polskę i Irlandię w dniu 7 czerwca 2017 r. („Konwencja MLI”).

W myśl art. 18 ust. 1 ww. Umowy:

z uwzględnieniem postanowień artykułu 19 ustęp 2, emerytury i inne podobne świadczenia wypłacane osobie mającej miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie z tytułu jej wcześniejszego zatrudnienia oraz każda renta wypłacana takiej osobie podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie.

Stosownie do art. 18 ust. 2 ww. Umowy:

Określenie „renta” oznacza określoną kwotę wypłacaną okresowo w ustalonych terminach dożywotnio lub przez konkretny lub dający się wymierzyć okres, jako spełnienie zobowiązania dokonywania płatności w zamian za uprzednio w pełni wykonane świadczenie pieniężne lub w równoważniku pieniężnym.

Jak stanowi art. 22 ust. 1 ww. Umowy:

Części dochodu osoby mającej miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie, bez względu na to, skąd są one osiągane, a które nie zostały objęte postanowieniami poprzednich artykułów niniejszej umowy, podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie.

Zgodnie z zapisami ww. umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Irlandii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu emerytury, renty i podobne świadczenia wypłacane z Irlandii rezydentowi podatkowemu Polski podlegają opodatkowaniu tylko w Polsce. Oznacza to, że do jego opodatkowania w Polsce stosuje się przepisy polskiego prawa podatkowego.

Biorąc pod uwagę opisany we wniosku stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe, a także przedstawiony powyżej stan prawny stwierdzić należy, że zgodnie z postanowieniami Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Irlandii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, renta wdowia otrzymywana przez Panią z Irlandii podlega opodatkowaniu tylko w Polsce.

Stosownie do przepisu art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy:

Źródłami przychodów są:

1)stosunek służbowy, stosunek pracy, w tym spółdzielczy stosunek pracy, członkostwo w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni zajmującej się produkcją rolną, praca nakładcza, emerytura lub renta.

Jak stanowi art. 11 ust. 1 ww. ustawy, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2018 r.:

Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19, art. 25b i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Natomiast, jak stanowi art. 11 ust. 1 ww. ustawy, w brzmieniu obowiązującym od  1 stycznia 2019 r.:

Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

W myśl art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym do 31 marca 2016 r.:

Wolne od podatku dochodowego są świadczenia rodzinne otrzymane na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych, dodatki rodzinne i pielęgnacyjne, zasiłki dla opiekunów otrzymane na podstawie przepisów o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, świadczenia pieniężne otrzymane w przypadku bezskuteczności egzekucji alimentów oraz zasiłki porodowe otrzymane na podstawie odrębnych przepisów.

Zgodnie natomiast z treścią art. 21 ust. 1 pkt 8 ww. ustawy – w brzmieniu obowiązującym od 1 kwietnia 2016 r.:

Wolne od podatku dochodowego są świadczenia rodzinne otrzymane na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych, dodatki rodzinne i pielęgnacyjne, zasiłki dla opiekunów otrzymane na podstawie przepisów o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, świadczenia pieniężne otrzymane w przypadku bezskuteczności egzekucji alimentów, zasiłki porodowe otrzymane na podstawie odrębnych przepisów oraz świadczenie wychowawcze otrzymane na podstawie przepisów o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci.

Mając na uwadze przedstawiony we wniosku stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe, a także powołane wyżej przepisy prawa, stwierdzić należy, że zgodnie z postanowieniami Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Irlandii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, renta wdowia otrzymywana przez Panią z Irlandii podlega opodatkowaniu tylko w Polsce.

Jednocześnie, jeżeli, jak wskazała Pani we wniosku, otrzymywana renta wypłacana jest na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych obowiązujących w Irlandii to jest ona zwolniona z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Tym samym, nie ciążył na Pani w latach 2016-2021 obowiązek odprowadzania z tego tytułu zaliczek na podatek dochodowy oraz nie występował obowiązek wykazywania ww. świadczenia w zeznaniach rocznych. Nie powinna Pani również w 2022 r. odprowadzać zaliczek na podatek dochodowy od otrzymywanej z Irlandii renty wdowiej oraz wykazywać ww. świadczenia w zeznaniu rocznym za 2022 r.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Panią i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Panią i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Końcowo należy wskazać, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretację opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego podanego we wniosku – nie prowadzi postępowania dowodowego. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. Pełna weryfikacja prawidłowości Pani stanowiska może być dokonana jedynie w toku ewentualnego postępowania podatkowego, kontroli podatkowej lub postępowania kontrolnego organu kontroli celno-skarbowej, będącego poza zakresem instytucji interpretacji indywidualnej, do której zastosowanie mają przepisy określone w art. 14h (w zamkniętym katalogu) ustawy Ordynacja  podatkowa.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego .... Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co  do  zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).