W ramach ulgi rehabilitacyjnej może Pani odliczyć wydatki poniesione na zakup implantu i usług rehabilitacyjnych. Natomiast pozostałe wydatki poniesio... - Interpretacja - 0114-KDIP2-2.4011.525.2022.4.RK

Shutterstock

Interpretacja indywidualna z dnia 21 września 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4011.525.2022.4.RK

Temat interpretacji

W ramach ulgi rehabilitacyjnej może Pani odliczyć wydatki poniesione na zakup implantu i usług rehabilitacyjnych. Natomiast pozostałe wydatki poniesione przez Panią na zabieg endoprotezy stanu kolanowego nie uprawniają do skorzystania z odliczenia w ramach ulgi rehabilitacyjnej.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko w części prawidłowe, i w części nieprawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych w zakresie możliwości odliczenia wydatków w ramach ulgi rehabilitacyjnej, poniesionych w 2018 r. na:

implant użyty w trakcie endoprotezy stawu kolanowego i usługi rehabilitacyjne – jest prawidłowe;

pozostałe wydatki związane z zabiegiem medycznym– jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

22 czerwca 2022 r. wpłynął Pana wniosek z 15 czerwca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości  odliczenia w ramach ulgi rehabilitacyjnej wydatków poniesionych na operacją.

Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwania – pismem z 21 sierpnia 2022 r. (data wpływu 23 sierpnia 2022 r.) oraz pismem z 12 września 2022r. (data wpływu 16 września 2022 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Posiada Pani orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, symbol 05–R (niepełnosprawność narządu ruchu) – w zał. orzeczenie z dnia 5 grudnia 2013 r. Orzeczenie wydane jest na stałe. Interpretacja dotyczy roku 2018, w tym roku została wykonana operacja stawu kolanowego lewego. Operacja została wykonana prywatnie, gdyż termin z NFZ został wyznaczony na 2023 rok.  Karta informacyjna leczenia szpitalnego (…) w załączniku.

Uzupełnienie i doprecyzowanie opisu stanu faktycznego.

W 2018 r. odbyła się Pani druga operacja stawu kolanowego, w tej chwili stan jest dobry. Wniosek dotyczy stanu faktycznego. Z ulgi rehabilitacyjnej chce Pani skorzystać za rok 2018. Wydatki były poniesione w 2018 r.

Orzeczenie o niepełnosprawności było wydane 5 grudnia 2013 r. przez Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w (…).

Chce Pani skorzystać z ulgi rehabilitacyjnej z tytułu emerytury od osób fizycznych. Wydatki związane z endoprotezą stawu kolanowego nie zostały sfinansowane ze środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych, nie zostały zwrócone w jakiejkolwiek formie.

Endoproteza stawu kolanowego w 2018 r. była zabiegiem rehabilitacyjno-medycznym. Endoproteza stawu kolanowego służy przywracaniu sprawności organizmu, ułatwia Pani wykonywanie czynności życiowych. Za ww. zabieg zapłaciła Pani wynagrodzenie w kwocie 18.000 zł. Na wynagrodzenie składa się w szczególności: wizyta kwalifikacyjna, implanty, opieka lekarska, anestezjologiczna, pielęgniarska, wyżywienie, pobyt w oddziale, opieka ambulatoryjna, tj. trzy  wizyty (w tym usunięcie szwów), pięć wizyt rehabilitacyjnych w ośrodku (…)-Rehabilitacja.

Specyfikacja do faktury nr (…)

Faktura o numerze (…) z dn. 30.07.2018 r. dotyczy wykonania zabiegu endoprotezoplastyki stawu kolanowego lewego. Kwota 18000 zł obejmuje:

pobyt w Oddziale Szpitalnym,

wykonanie zabiegu operacyjnego,

koszt implantu - 6000 zł,

rehabilitacja w trakcie pobytu w Oddziale Szpitalnym - 700 zł,

badania laboratoryjne,

opiekę lekarską i pielęgniarską,

wyżywienie,

wizyty kontrolne pozabiegowe lekarskie i rehabilitacyjne.

Pytanie

Proszę o wydanie interpretacji dotyczącej możliwości odliczenia wydatku z tytułu  ulgi rehabilitacyjnej, wydatku z zakresu ortopedii, polegającego na wykonaniu endoprotezy stawu kolanowego (w zał. umowa).

Pani stanowisko w sprawie

Pani zdaniem, przysługuje Pani ulga rehabilitacyjna za rok 2018.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku, dotyczące możliwości odliczenia wydatków w ramach ulgi rehabilitacyjnej, poniesionych w 2018 r. na:

implant użyty w trakcie endoprotezy stawu kolanowego i usługi rehabilitacyjne – jest prawidłowe;

pozostałe wydatki związane z zabiegiem medycznym– jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Stosownie do art. 26 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1509, ze zm.),

Podstawę obliczenia podatku, z zastrzeżeniem art. 29-30cb i art. 30c, art 30e i art 30f, stanowi dochód ustalony zgodnie z art. 9, art. 24 ust. 1, 2, 3b-3e, 4-4e i 6 lub art. 24b ust. 1 i 2, lub art. 25, po odliczeniu kwot:

6) wydatków na cele rehabilitacyjne oraz wydatków związanych z ułatwieniem wykonywania czynności życiowych, poniesionych w roku podatkowym przez podatnika będącego osobą niepełnosprawną lub podatnika, na którego utrzymaniu są osoby niepełnosprawne.

Rodzaje wydatków na cele rehabilitacyjne uprawniające do odliczeń od dochodu przed opodatkowaniem zostały wymienione w art. 26 ust. 7a ustawy, zaś zasady i warunki dokonywania tych odliczeń określone zostały w ust. 7 i 7b-7g tego artykułu.

Stosownie do treści art. 26 ust. 7b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,

Wydatki, o których mowa w ust. 7a, podlegają odliczeniu od dochodu, jeżeli nie zostały sfinansowane (dofinansowane) ze środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych, zakładowego funduszu aktywności, Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych lub ze środków Narodowego Funduszu Zdrowia, zakładowego funduszu świadczeń socjalnych albo nie zostały zwrócone podatnikowi w jakiejkolwiek formie. W przypadku gdy wydatki były częściowo sfinansowane (dofinansowane) z tych funduszy (środków), odliczeniu podlega różnica pomiędzy poniesionymi wydatkami a kwotą sfinansowaną (dofinansowaną) z tych funduszy (środków) lub zwróconą w jakiejkolwiek formie.

W myśl art. 26 ust. 7 pkt 4 ww. ustawy,

Wysokość wydatków na cele określone w ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 7c, ustala się na podstawie dokumentu stwierdzającego ich poniesienie, zawierającego w szczególności: dane identyfikujące kupującego (odbiorcę usługi lub towaru) i sprzedającego (towar lub usługę), rodzaj zakupionego towaru lub usługi oraz kwotę zapłaty – w przypadkach innych niż wymienione w pkt 1-3.

Zgodnie z art. 26 ust. 7d ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,

Warunkiem odliczenia wydatków, o których mowa w ust. 7a, jest posiadanie przez osobę, której dotyczy wydatek:

1) orzeczenia o zakwalifikowaniu przez organy orzekające do jednego z trzech stopni niepełnosprawności, określonych w odrębnych przepisach, lub

2) decyzji przyznającej rentę z tytułu całkowitej lub częściowej niezdolności do pracy, rentę szkoleniową albo rentę socjalną, albo

3) orzeczenia o niepełnosprawności osoby, która nie ukończyła 16 roku życia, wydanego na podstawie odrębnych przepisów.

W myśl art. 26 ust. 7f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,

Ilekroć w przepisach ust. 7a jest mowa o osobach zaliczonych do:

1) I grupy inwalidztwa - należy przez to rozumieć odpowiednio osoby, w stosunku do których, na podstawie odrębnych przepisów, orzeczono:

a) całkowitą niezdolność do pracy oraz niezdolność do samodzielnej egzystencji albo

b) znaczny stopień niepełnosprawności;

2) II grupy inwalidztwa - należy przez to rozumieć odpowiednio osoby, w stosunku do których, na podstawie odrębnych przepisów, orzeczono:

a) całkowitą niezdolność do pracy albo

b) umiarkowany stopień niepełnosprawności.

Stosownie do treści art. 26 ust. 13a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,

Wydatki na cele określone w ust. 1 podlegają odliczeniu od dochodu, jeżeli nie zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodów lub nie zostały odliczone od przychodu na podstawie ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym albo nie zostały zwrócone podatnikowi w jakiejkolwiek formie.

Z treści wniosku wynika, że posiada Pani orzeczenie o umiarkowanym stopniu  niepełnosprawności wydane 5 grudnia 2013 r. przez Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w (…). Orzeczenie wydane jest na stałe. W roku 2018 przeszła Pani operację (zabieg rehabilitacyjno – medyczny) endoprotezy stawu kolanowego. Operacja została wykonana prywatnie. Na wynagrodzenie składa się w szczególności: wizyta kwalifikacyjna, implanty, opieka lekarska, anestezjologiczna, pielęgniarska, wyżywienie, pobyt w oddziale, opieka ambulatoryjna, tj. trzy  wizyty (w tym usunięcie szwów), pięć wizyt rehabilitacyjnych w ośrodku (…)- Rehabilitacja. Posiada Pani dokument (specyfikacja do faktury), w którym wyodrębnione zostały wszystkie elementy składające się na wynagrodzenie za wykonaną operację (w szczególności wyodrębnione zostały wydatki na implant i zabiegi rehabilitacyjne).

Pani wątpliwości dotyczą możliwości odliczenia wydatku z tytułu wykonania operacji stawu kolanowego w ramach ulgi rehabilitacyjnej za 2018 r.

Podkreślić należy, że katalog wydatków wymienionych w art. 26 ust. 7a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest wykazem zamkniętym, co oznacza, że odliczeniu podlegają jedynie wydatki enumeratywnie w nim wymienione.

Zgodnie z art. 26 ust. 7a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,

Za wydatki na cele rehabilitacyjne uważa się wydatki poniesione na:

1)adaptację i wyposażenie mieszkań oraz budynków mieszkalnych stosownie do potrzeb wynikających z niepełnosprawności;

2)przystosowanie pojazdów mechanicznych do potrzeb wynikających z niepełnosprawności;

3)zakup i naprawę indywidualnego sprzętu, urządzeń i narzędzi technicznych niezbędnych w rehabilitacji oraz ułatwiających wykonywanie czynności życiowych, stosownie   do potrzeb wynikających z niepełnosprawności, z wyjątkiem sprzętu gospodarstwa domowego;

4)zakup wydawnictw i materiałów (pomocy) szkoleniowych, stosownie do potrzeb wynikających z niepełnosprawności;

5)odpłatność za pobyt na turnusie rehabilitacyjnym;

6)odpłatność za pobyt na leczeniu w zakładzie lecznictwa uzdrowiskowego, za pobyt w zakładzie rehabilitacji leczniczej, zakładach opiekuńczo-leczniczych i   pielęgnacyjno-opiekuńczych oraz odpłatność za zabiegi rehabilitacyjne;

7)opłacenie przewodników osób niewidomych I lub II grupy inwalidztwa oraz osób z niepełnosprawnością narządu ruchu zaliczonych do I grupy inwalidztwa, w kwocie   nieprzekraczającej w roku podatkowym 2280 zł;

8)utrzymanie psa asystującego, o którym mowa w ustawie o rehabilitacji zawodowej, w kwocie nieprzekraczającej w roku podatkowym 2280 zł;

9)opiekę pielęgniarską w domu nad osobą niepełnosprawną w okresie przewlekłej choroby uniemożliwiającej poruszanie się oraz usługi opiekuńcze świadczone dla osób   niepełnosprawnych zaliczonych do I grupy inwalidztwa;

10)  opłacenie tłumacza języka migowego;

11)  kolonie i obozy dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz dzieci osób niepełnosprawnych, które nie ukończyły 25. roku życia;

12)  leki - w wysokości stanowiącej różnicę pomiędzy faktycznie poniesionymi wydatkami w danym miesiącu a kwotą 100 zł, jeśli lekarz specjalista stwierdzi, że osoba   niepełnosprawna powinna stosować określone leki (stale lub czasowo);

13)  odpłatny, konieczny przewóz na niezbędne zabiegi leczniczo-rehabilitacyjne:

a)osoby niepełnosprawnej - karetką transportu sanitarnego,

b)osoby niepełnosprawnej, zaliczonej do I lub II grupy inwalidztwa, oraz dzieci niepełnosprawnych do lat 16 - również innymi środkami transportu niż wymienione w lit. a);

14)  używanie samochodu osobowego, stanowiącego własność (współwłasność) osoby niepełnosprawnej lub podatnika mającego na utrzymaniu osobę niepełnosprawną   albo dziecko niepełnosprawne, które nie ukończyło 16. roku życia - w wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 2280 zł;

15)  odpłatne przejazdy środkami transportu publicznego związane z pobytem:

a)    na turnusie rehabilitacyjnym,

b)    w zakładach, o których mowa w pkt 6,

c)    na koloniach i obozach dla dzieci i młodzieży, o których mowa w pkt 11.

Zgodnie z konstrukcją i systematyką ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wszelkie ulgi i zwolnienia podatkowe stanowią wyjątek od generalnej zasady powszechności opodatkowania wyrażonej w art. 9 ust. 1 tej ustawy. W związku z tym, jak powszechnie przyjmuje się w orzecznictwie, wykładnia przepisów regulujących ulgi podatkowe powinna być ścisła, a nie rozszerzająca, gdyż mogłaby doprowadzić do zastosowania ulg wobec osób, które zdaniem ustawodawcy nie spełniają ustanowionych przez niego warunków.

Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie zawiera pojęcia „zabieg”, „rehabilitacja” oraz „rehabilitacja lecznicza”, zatem konieczne jest wyjaśnienie tych pojęć w oparciu o definicje encyklopedyczne oraz wydaną z zakresu rehabilitacji literaturę. Zgodnie z definicją tych pojęć zawartą w „Słowniku wyrazów obcych” (PWN, Warszawa 1991 r.) oraz „Encyklopedii” PWN, zabieg stanowi interwencję mającą na celu wywołanie określonego skutku, zwykle będącą środkiem zaradczym przeciwdziałającym czemuś (np. skutkom choroby), z kolei „rehabilitacja” jest to przywrócenie choremu sprawności fizycznej i psychicznej poprzez stosowanie odpowiednich zabiegów leczniczych, natomiast „rehabilitacja lecznicza” jest to połączenie leczenia z postępowaniem usprawniającym, które obejmuje zabiegi fizykoterapeutyczne, wodolecznictwo, światłolecznictwo, elektrolecznictwo, mechanoterapię i kinezyterapię.

Dokonując wykładni art. 26 ust. 7a pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych należy stwierdzić, że kontekst, w którym ustawodawca wymienił odpłatność za zabiegi rehabilitacyjne ma zasadnicze znaczenie dla wyjaśnienia, jakiego rodzaju zabiegów ulga ta dotyczy. Okoliczność, że odpłatność za zabiegi rehabilitacyjne, jako podlegająca odliczeniu od dochodu, została wymieniona w punkcie, który przewiduje odliczenie odpłatności za pobyt w różnego rodzaju ośrodkach zajmujących się rehabilitacją leczniczą oznacza, że reguluje on kompleksowo odliczenia od dochodu wydatków poniesionych za pobyt i leczenie oraz za zabiegi rehabilitacyjne wykonane w tego rodzaju zakładach.

Przepis art. 26 ust. 7a pkt 3 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stanowi, że za wydatki o których mowa w ust. 1 pkt 6, czyli wydatki na cele rehabilitacyjne oraz wydatki związane z ułatwianiem wykonywania czynności życiowych uważa się wydatki poniesione na: zakup i naprawę indywidualnego sprzętu, urządzeń i narzędzi technicznych niezbędnych w rehabilitacji oraz ułatwiających wykonywanie czynności życiowych, stosownie do potrzeb wynikających z niepełnosprawności, z wyjątkiem sprzętu gospodarstwa domowego.

Określenie „indywidualny sprzęt, urządzenia i narzędzia techniczne niezbędne w rehabilitacji” oznacza, że można zaliczyć do nich tylko i wyłącznie sprzęt, urządzenia i narzędzia techniczne, mające cechy sprzętu, urządzeń czy narzędzi o charakterze szczególnym (niestandardowym), konieczne w rehabilitacji osoby niepełnosprawnej i ułatwiające tej osobie wykonywanie czynności życiowych, których utrudnienie wykonania wynika z niepełnosprawności. Oznacza to, że taki sprzęt musi posiadać określone właściwości.

Z uregulowań zawartych w ww. przepisie wynika zatem, że:

1)pomiędzy rodzajem nabytego sprzętu a rodzajem niepełnosprawności pozostawać musi ścisły związek,

2)zakupiony sprzęt musi być wykorzystywany (używany) w rehabilitacji oraz służyć przywracaniu sprawności organizmu i ułatwiać wykonywanie czynności życiowych,

3)cechą zakupionego lub wypożyczonego sprzętu musi być jego indywidualny charakter.

W związku z powyższym, wydatki poniesione przez Panią na usługi rehabilitacyjne (wyszczególnione w specyfikacji do faktury nr (...), w kwocie 700 zł) wykonywane przez niepubliczny zakład leczniczy mieszczą się w zakresie art. 26 ust. 7a pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, skoro jak wynika z wniosku, są to usługi rehabilitacyjne zakupione po operacji stawu kolanowego. W konsekwencji przysługuje Pani prawo do odliczenia od dochodu  za 2018 r. wydatku poniesionego na ww. zabiegi rehabilitacyjne.

Natomiast wydatki poniesione przez Panią na zakup implantu  (wyszczególnione w specyfikacji do faktury nr (...), w kwocie 6000 zł) wykorzystane podczas zabiegu operacyjnego mieszczą się w zakresie art. 26 ust. 7a pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wydatki te może Pani również odliczyć od dochodu za 2018 r. w ramach ulgi rehabilitacyjnej.

Na powyższe wydatki posiada Pani dokument (specyfikację do faktury) wystawiony na Panią, w którym zostały wyszczególnione m.in. wydatki poniesione na implant i usługi rehabilitacyjne (pięć wizyt rehabilitacyjnych w ośrodku (…) - Rehabilitacja) i tylko te wydatki kwalifikują się do odliczenia w ramach ulgi rehabilitacyjnej za 2018 r.

Odnosząc się natomiast do możliwości skorzystania z odliczenia przez Panią w ramach ulgi rehabilitacyjnej wydatków związanych z zabiegiem medycznym, w skład którego wchodzą również  inne wydatki, tj. wizyta kwalifikacyjna, opieka lekarska, anestezjologiczna, pielęgniarska, wyżywienie, pobyt w oddziale, opieka ambulatoryjna, tj. trzy  wizyty (w tym usunięcie szwów), mimo że niewątpliwie są to wydatki poniesione w celu przywrócenia Pani sprawności – to jednak nie mogą zostać odliczone przez Panią od dochodu w rocznym zeznaniu podatkowym w ramach ulgi rehabilitacyjnej. Wydatki te nie mogą zostać odliczone zarówno na podstawie art. 26 ust. 7a pkt 3 i 6 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jak również z żadnego innego przepisu traktującego o odliczeniu wydatków poniesionych na cele rehabilitacyjne lub związanych z ułatwieniem wykonywania czynności życiowych. Jak Pani wskazała w opisie sprawy, zabieg medyczny endoprotezy stawu kolanowego jest zabiegiem operacyjnym. Ustawodawca wyraźnie wskazał, że odliczeniu od dochodu podlegają wydatki poniesione na zabiegi rehabilitacyjne lub leczniczo-rehabilitacyjne. W związku z tym, nie przysługuje Pani prawo odliczenia od dochodu w ramach ulgi rehabilitacyjnej pozostałych ww. wydatków poniesionych w 2018 r. na zabieg medyczny.

Tym samym, w ramach ulgi rehabilitacyjnej może Pani odliczyć wydatki poniesione na zakup implantu i usług rehabilitacyjnych. Natomiast pozostałe wydatki poniesione przez Panią na zabieg endoprotezy stanu kolanowego nie uprawniają do skorzystania z odliczenia w ramach ulgi rehabilitacyjnej.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawyz dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pani do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm.; dalej jako „PPSA”).  

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na  adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na  platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).