Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

ShutterStock
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - 0112-KDIL2-1.4011.765.2025.1.TR

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

10 września 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z 5 września 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu zdarzenia przyszłego

Prowadzą Państwo (dalej: Spółka) działalność, której podstawowym przedmiotem jest sprzedaż (…). Spółka jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług w kraju oraz podlega w Polsce opodatkowaniu podatkiem dochodowym od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania.

Sprzedaż towarów oferowanych przez Spółkę odbywa się przez sieć sklepów stacjonarnych, jak i przez sklep internetowy (tzw. e-commerce). (…).

W ramach strategii biznesowej, w celu zwiększenia realizowanych wyników sprzedaży oferowanych towarów, pozyskania nowych klientów jak również zwiększenia satysfakcji i lojalności dotychczasowych klientów, Spółka podejmuje liczne działania, które z jednej strony wspierają bezpośrednio i/lub pośrednio sprzedaż oferowanych towarów, a z drugiej wpływają na rozwój marki Spółki i wzrost jej rozpoznawalności.

Aktualnie Spółka planuje zorganizowanie promocji (dalej: Promocje) na wybrane, oferowane towary (dalej: Towary Promocyjne).

Dla potrzeb realizacji danej Promocji stworzony będzie Regulamin Promocji (dalej: Regulamin). Będzie on określał m.in. okres trwania Promocji, adresatów Promocji, zasady Promocji, zasady realizacji Kuponów Rabatowych, itd. Każdorazowo Regulamin będzie obowiązywał wszystkich klientów do których skierowane będą Promocje, zatem warunki danej Promocji będą takie same dla wszystkich klientów.

Głównymi założeniami do tych form Promocji będzie przyznanie rabatu kwotowego na kolejne zakupy w wysokości uzależnionej od kwoty wydanej na zakup Towarów Promocyjnych w sklepach Spółki. Warunkiem koniecznym dla skorzystania przez klientów z tego rodzaju Promocji (otrzymania rabatu na kolejne zakupy) będzie zakup, szczegółowo określonych w Regulaminie, Towarów Promocyjnych o wartości określonej także w Regulaminie.

Spółka wskazuje, że Promocje skierowane będą do konsumentów i klientów detalicznych dokonujących zakupów w sklepach Spółki. Klientami korzystającymi z Promocji mogą być także pracownicy Spółki.

Przy czym w zależności od konkretnej Promocji mogą być one przeprowadzane przykładowo: w wybranych przez Spółkę sklepach stacjonarnych Spółki, we wszystkich sklepach stacjonarnych Spółki albo we wszystkich sklepach stacjonarnych Spółki i sklepie internetowym. Każdorazowo lista sklepów, w których organizowane będą Promocje zawarta będzie w załączniku do Regulaminu danej Promocji.

Klienci sklepów Spółki, którzy w okresie trwania określonej Promocji zakupią lub złożą zamówienie na Towary Promocyjne dostępne w sklepach Spółki wskazanych w Regulaminie, jednorazowo na określoną w Regulaminie wartość, otrzymają określony rabat kwotowy na następne zakupy dokonywane we wskazanych sklepach Spółki. Maksymalna kwota rabatu przyznawanego w ramach danej Promocji będzie każdorazowo określona w jej Regulaminie. Rabat przyznany danemu klientowi w ramach Promocji zostanie naliczony na kupon rabatowy (dalej: Kupon Rabatowy). Spółka zakłada, że Kupon Rabatowy zostanie przesłany danemu klientowi (…) wskazany w toku składania danego zamówienia. Będą mogły wystąpić sytuacje, w których Kupon rabatowy będzie wydawany w formie papierowej. Fakt otrzymania przez klienta w jakiejkolwiek formie Kuponu Rabatowego nie będzie stanowił dla klienta obowiązku skorzystania z posiadanego Kuponu Rabatowego. Klient będzie mógł nie zrealizować Kuponu Rabatowego, będzie mógł ten Kupon Rabatowy zrealizować na zakupy w mniejszej wartości niż wartość rabatu wskazanego na nim albo będzie mógł zrealizować Kupon Rabatowy na zakupy o wyższej wartości niż wartość rabatu wskazanego na nim z obowiązkiem dopłaty różnicy.

Na Kuponie Rabatowym wskazana będzie wartość przyznanego rabatu oraz okres jego ważności. Kupony Rabatowe będą wydawane uprawnionym klientom zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie danej Promocji. W Regulaminie danej Promocji każdorazowo zostanie ustalona minimalna wartość zakupu Towarów Promocyjnych powyżej której klient będzie mógł otrzymać Kupon Rabatowy z wartością przyznanego rabatu oraz maksymalna wartość rabatu wskazanego na Kuponie Rabatowym, gdyż po przekroczeniu ustalonego maksymalnego poziomu wartości zakupu Towarów Promocyjnych bez względu na nadwyżkę dokonanych zakupów ponad poziom maksymalny, klient zawsze otrzyma Kupon Rabatowy ze wskazanym rabatem do maksymalnej wartość.

Okres realizacji Kuponów Rabatowych wydawanych na podstawie danej Promocji będzie każdorazowo wskazany w Regulaminie danej Promocji i zawsze będzie on inny niż okres trwania Promocji. Po upływie tego terminu prawo do skorzystania z uprawnienia do obniżenia wartości kolejnej transakcji, zgodnie z zasadami Promocji będzie wygasać a Kupon Rabatowy straci ważność. Dokonując kolejnych zakupów klient będzie mógł wykorzystać jednorazowo Kupon Rabatowy w sklepach wskazanych w Regulaminie danej Promocji, przykładowo: w wybranych przez Spółkę sklepach stacjonarnych Spółki, we wszystkich sklepach stacjonarnych Spółki albo we wszystkich sklepach stacjonarnych Spółki i sklepie internetowym. Klient będzie mógł wykorzystać Kupon Rabatowy, z naliczonym rabatem do obniżenia ceny zakupów dowolnych produktów znajdujących się w ofercie Spółki w okresie jego ważności.

W przypadku kiedy klient zechce skorzystać z Kuponu Rabatowego będzie musiał poinformować sprzedawcę i kasjera o zamiarze skorzystania z Kuponu Rabatowego z chwilą przystąpienia do składania zamówienia lub przed dokonaniem płatności w kasie. Brak takiego zgłoszenia będzie oznaczał, że klient nie wyraża woli do skorzystania z Kuponu Rabatowego.

Jeden Kupon Rabatowy, z naliczonym rabatem będzie jednorazowy, tzn. będzie mógł zostać wykorzystany w ramach tylko jednej, niepodzielnej transakcji, czyli zakupu lub zamówienia dokonanych w jednym dniu i objęte jednym dokumentem sprzedaży lub zamówieniem wraz z zapłatą ceny w terminach wskazanych w Ogólnych Warunkach Sprzedaży Spółki.

W przypadku gdy przy dokonywaniu zakupu klient wykorzystuje Kupon Rabatowy, a wartość wykorzystanego rabatu będzie niższa niż kwota rabatu naliczonego na Kupon Rabatowy to powstała nadwyżka wartości naliczonej na Kuponie Rabatowym nad wartością rabatu wykorzystywaną w transakcji zakupu lub złożenia zamówienia nie podlega wymianie na gotówkę i nie może być wykorzystana przy innych zakupach. Taki Kupon Rabatowy uznawany będzie za zrealizowany. W ramach jednej transakcji będzie mógł zostać wykorzystany tylko jeden Kupon Rabatowy, a niewykorzystana część rabatu nie będzie mogła być wykorzystana przy innej transakcji (przy czym za transakcję rozumie się zakup lub zamówienie jednego lub wielu towarów będących w ofercie na jednym dokumencie sprzedaży).

W przypadku użycia Kuponu Rabatowego, wartość towaru podlegającego obniżce ustalona będzie na podstawie cen po wszelkich obniżkach i rabatach i od tej wartości zostanie udzielony rabat wynikający z Kuponu Rabatowego.

Spółka pragnie podkreślić, że planowane Promocje, skierowane do konsumentów i klientów detalicznych, będą miały powszechny charakter, czyli będą mogli z nich skorzystać wszyscy potencjalni klienci Spółki. Klientami mogą być także pracownicy Spółki. Krąg klientów mogących skorzystać z Promocji będzie zatem nieograniczony, a uprawnionymi do skorzystania z rabatów będą klienci, którzy wypełnili warunki danej Promocji. Warunki danej Promocji będą takie same dla wszystkich klientów.

Spółka wskazuje, że zasady przyznawania rabatów w ramach planowanych Promocji będą tożsame dla wszystkich klientów, do których będzie skierowana dana Promocja. Innymi słowy, Promocje nie będą miały charakteru indywidualnego/zindywidualizowanego, co w takiej sytuacji oznacza, że mamy do czynienia z obniżeniem ceny zakupu towarów, z której może skorzystać potencjalnie nieograniczona grupa osób. W rezultacie skorzystania z rabatu udzielonego na kolejne zakupy, zapłacona kwota po uwzględnieniu rabatu stanowić będzie dla klientów rzeczywistą cenę zakupu towaru.

Pytanie

Czy przyznanie przez Spółkę klientom, którzy skorzystają z Promocji (w tym pracownikom Spółki, jeśli skorzystają z Promocji) rabatów, naliczonych na Kuponach Rabatowych, w cenach oferowanych towarów oraz skorzystanie przez klientów (w tym pracowników Spółki) z tych rabatów przy następnych zakupach, nie będzie skutkowało powstaniem u któregokolwiek z klientów przychodu odpowiadającemu wartości udzielonego rabatu, w tym w szczególności przychodu z innych źródeł w rozumieniu art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych lub przychodu ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ww. ustawy, a w konsekwencji czy Spółka nie będzie zobowiązana ani do pełnienia roli płatnika ww. podatku, ani do sporządzania informacji podatkowej PIT-11?

Państwa stanowisko w sprawie

W Państwa ocenie, przyznanie przez Spółkę klientom, którzy skorzystają z Promocji (w tym pracownikom Spółki, jeśli skorzystają z Promocji) rabatów, naliczonych na Kuponach Rabatowych, w cenach oferowanych towarów oraz skorzystanie przez klientów (w tym pracowników Spółki) z tych rabatów przy następnych zakupach, nie będzie skutkowało powstaniem u któregokolwiek z klientów przychodu odpowiadającemu wartości udzielonego rabatu, w tym w szczególności przychodu z innych źródeł w rozumieniu art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2025 r. poz. 163 t.j. ze zm.) - dalej u.p.d.o.f., lub przychodu ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ust. 1 u.p.d.o.f., a w konsekwencji Spółka nie będzie zobowiązana ani do pełnienia roli płatnika ww. podatku, ani do sporządzania informacji podatkowej PIT-11.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 u.p.d.o.f., opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52C oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Przepisy u.p.d.o.f. definiują również poszczególne kategorie źródeł przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 u.p.d.o.f., źródłami przychodów są m.in.:

1)stosunek służbowy, stosunek pracy, w tym spółdzielczy stosunek pracy, członkostwo w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni zajmującej się produkcją rolną, praca nakładcza, emerytura lub renta;

2)pozarolnicza działalność gospodarcza;

3)inne źródła.

Zgodnie z art. 11 ust. 1 u.p.d.o.f., przychód stanowią otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne, a także wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Stosownie natomiast do art. 12 ust. 1 u.p.d.o.f., za przychody ze stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.

Natomiast art. 20 ust. 1 u.p.d.o.f. stanowi, iż za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 tej ustawy, uważa się m.in. nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 u.p.d.o.f.

Wartość pieniężną świadczeń w naturze określa się, zgodnie z art. 11 ust. 2 u.p.d.o.f., zasadniczo na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca ich uzyskania.

Jeżeli natomiast przedmiotem świadczenia są usługi wchodzące w zakres działalności gospodarczej dokonującego świadczenia wartość pieniężną innych nieodpłatnych świadczeń ustala się według cen stosowanych wobec innych odbiorców - zgodnie z art. 11 ust. 2a pkt 1 u.p.d.o.f.

Stosownie do art. 11 ust. 2b u.p.d.o.f., jeżeli z kolei mamy do czynienia ze świadczeniami częściowo odpłatnymi – przychodem świadczeniobiorcy jest różnica pomiędzy wartością otrzymanych świadczeń, ustaloną według ww. zasad, a ponoszoną przez podatnika odpłatnością.

Zgodnie z art. 32 u.p.d.o.f., osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów przychody ze stosunku pracy. Zaliczki te płatnicy przekazują w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki, na rachunek właściwego urzędu skarbowego, na podstawie art. 38 ust. 1 u.p.d.o.f.

Jednocześnie, płatnicy, o których mowa w art. 32 u.p.d.o.f., są na podstawie art. 39 ust. 1 u.p.d.o.f. zobowiązani w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym przesłać do właściwego urzędu skarbowego roczną deklarację, według ustalonego wzoru.

Zgodnie z art. 42a ust. 1 u.p.d.o.f., podmioty dokonujące świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1 tej ustawy (tj. stanowiących przychody z innych źródeł, o których dokonujący świadczenia nie pobiera podatku), są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego przekazać podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika.

Mając na uwadze powyżej powołane przepisy u.p.d.o.f., zgodnie z pytaniem Spółki sformułowanym w niniejszym wniosku, rozstrzygnięcia wymaga czy na gruncie powołanych przepisów skorzystanie z rabatu będzie skutkować powstaniem przychodu podatkowego u klientów korzystających z Promocji, a co za tym idzie powstaniem po stronie Spółki określonych obowiązków podatkowych. W ramach strategii biznesowej w celu zwiększenia realizowanych wyników sprzedaży oferowanych produktów oraz pozyskania nowych klientów jak również zwiększenia satysfakcji i lojalności dotychczasowych klientów, Spółka podejmuje liczne działania, które z jednej strony wspierają bezpośrednio i/lub pośrednio sprzedaż oferowanych produktów, a z drugiej wpływają na rozwój marki Spółki i wzrost jej rozpoznawalności. Do działań planowanych do podjęcia przez Spółkę zaliczyć można m.in. akcje promocyjne, w ramach których Spółka będzie udzielać różnego rodzaju rabatów na oferowane towary.

Zdaniem Spółki, w świetle przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego, w pierwszej kolejności należy ustalić znaczenie pojęcia "rabat", którego nie definiuje ustawa u.p.d.o.f. Zgodnie ze słownikiem Języka Polskiego PWN "rabat" oznacza "zniżkę, ustępstwo procentowe od ustalonych cen towaru, głównie na rzecz nabywców płacących gotówką, kupujących dużą ilość towaru jednorazowo lub w określonym czasie, upust" (Słownik Języka Polskiego PWN R-Z, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996).

W praktyce udzielenie rabatu polega więc na obniżeniu ceny zakupu usług lub towarów, czyli wartości, którą kupujący jest obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę.

Należy wskazać, że udzielanie rabatów jest powszechnie stosowaną w praktyce rynkowej formą wspierania sprzedaży przez przedsiębiorców, mającą zachęcić do dokonywania zakupów towarów czy usług osoby, do których jest dana akcja rabatowa skierowana.

Nie zawsze otrzymanie rzeczy/usługi nieodpłatnie skutkuje powstaniem jakiegokolwiek przychodu po stronie otrzymującego takie świadczenie. Zgodnie z wypracowanym przez organy podatkowe i sądy administracyjne podejściem, przychód podatkowy nie powstaje jeżeli np. świadczenie przyznawane jest otwartej grupie odbiorców (również spełniającej pewne warunki) i każdy z tej grupy może skorzystać z tego świadczenia. A contario, oznacza to, że świadczenie nieodpłatne stanowiące przychód w kontekście u.p.d.o.f. nie może być dostępne dla szerokiego grona odbiorców, lecz musi ono mieć charakter indywidualizowany, wyjątkowy, skierowany tylko do wąskiego, bardzo ograniczonego grona odbiorców. Tylko wtedy można mówić o wystąpieniu realnych, indywidualnych korzyści majątkowych po stronie podatnika.

Tak jak wskazano w opisie stanu faktycznego, Promocje skierowane będą do konsumentów i klientów detalicznych Spółki. Klientami korzystającymi z Promocji mogą być także pracownicy Spółki.

Promocje organizowane przez Spółkę będą skierowane do szerokiego grona klientów, gdzie warunki skorzystania z rabatu będą identyczne dla wszystkich klientów. Co oznacza, zdaniem Spółki, że w żaden sposób nie można uznać, iż przyznawane w ramach Promocji rabaty będą miały zindywidualizowany i wyjątkowy charakter i będą one skierowane tylko do wąskiego, bardzo ograniczonego grona klientów. Przeciwnie, grono klientów mogących skorzystać z Promocji będzie bardzo szerokie i zróżnicowane – innymi słowy nieograniczone.

Oznacza to, że nie można w tej sytuacji mówić o cenie po udzieleniu rabatu jako nieodzwierciedlającej wartości rynkowej. Każdy kto zechce skorzystać z Promocji może uzyskać rabat na takich samych zasadach, według tych samych kryteriów.

Jak wskazano w opisie stanu faktycznego dla potrzeb realizacji danej Promocji stworzony będzie Regulamin. Będzie on określał m.in. okres trwania Promocji, adresatów Promocji, zasady Promocji, zasady realizacji Kuponów Rabatowych, itd. Każdorazowo Regulamin będzie obowiązywał wszystkich klientów chcących skorzystać z Promocji.

Skorzystanie z rabatu przez klientów w związku z Promocjami nie będzie stanowić częściowo nieodpłatnego świadczenia ponieważ po skorzystaniu z rabatu udzielonego na kolejne zakupy, na zasadach określonych w Regulaminie obowiązującym dla wszystkich klientów, zapłacona kwota po uwzględnieniu rabatu stanowić będzie dla klienta rzeczywistą cenę zakupu towaru.

Wszystkie osoby, do których skierowane będą Promocje powinny być traktowane w sposób tożsamy z punktu widzenia powstania lub niepowstania przychodu podatkowego, skoro wszystkich będą obowiązywać te same zasady Promocji i te same zasady przyznawania rabatów. Dla wszystkich klientów, przyznanie rabatu w ramach Promocji będzie stanowiło obniżenie ceny towarów nabywanych przy następnych zakupach.

Jak wskazano powyżej Promocje będą skierowane do szerokiego grona klientów, gdzie warunki skorzystania z rabatu będą identyczne dla wszystkich klientów. Po spełnieniu warunków wynikających z Regulaminu danej promocji klienci będą mogli nabyć towary będące w ofercie znajdującej się w określonych sklepach Spółki z uwzględnieniem rabatów naliczonych na Kuponach Rabatowych.

Zatem skoro możliwość dokonania zakupu z rabatem dotyczyć będzie potencjalnie nieograniczonego grona nabywców po spełnieniu określonych warunków Promocji, to przyznanie takiego rabatu nie będzie generować po ich stronie powstania przychodu w rozumieniu u.p.d.o.f.

Zaprezentowane powyżej stanowisko potwierdzają także organy podatkowe, w wydawanych interpretacjach indywidualnych, przykładowo Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z dnia 30 września 2024 r., nr 0114-KDIP3-1.4011.590.2024.4.MG, stwierdził:

„Jak wynika z opisu sprawy, akcja promocyjna będzie skierowana do szerokiego grona Państwa Klientów, tj. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, gdzie warunki skorzystania z rabatu będą identyczne dla nieograniczonego kręgu Państwa Klientów. Ponadto, akcje promocyjne będą prowadzone w celu zwiększenia obrotów z danym Klientem, pozyskania nowych Klientów, oraz zwiększenia satysfakcji oraz lojalności dotychczasowych Klientów.

Skoro możliwość dokonania zakupu z rabatem dotyczyć będzie potencjalnie nieograniczonego grona Państwa Klientów, to przyznanie takiego rabatu nie generuje po stronie Klientów powstania przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wartość rabatu przyznanego Klientowi w ramach działań promocyjnych w odniesieniu do sprzedawanych przez Państwa towarów/usług nie będzie zatem stanowić dla któregokolwiek z Klientów Spółki przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Tym samym na Państwu nie będzie spoczywał obowiązek płatnika, tj. obowiązek w zakresie obliczenia, pobrania i odprowadzenia zaliczek na podatek dochodowy, ani też obowiązek informacyjny”.

Podobnie wypowiedział się Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z dnia 2 sierpnia 2023 r., nr 0113-KDIPT2-3.4011.443.2023.1.MS, gdzie organ podatkowy uznał poniższe stanowisko Wnioskodawcy za prawidłowe:

„Mając na uwadze powyższe, w ocenie Wnioskodawcy, kwoty rabatów, które będą udzielane przez Wnioskodawcę w ramach Programu Zniżkowego opisanego w zdarzeniu przyszłym, nie będą stanowiły przychodu w rozumieniu ustawy PIT u żadnego z Uczestników, a w związku z tym na Wnioskodawcy nie będą ciążyć żadne obowiązki płatnika podatku PIT przewidziane w przepisach ustawy PIT”.

Również w interpretacji indywidualnej z dnia 23 września 2020 r., nr 0112-KDIL2-1.4011.559.2020.1.TR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej potwierdził, że w przypadku udzielania rabatu szerokiemu gronu beneficjentów, gdzie skorzystanie z rabatów nie będzie ograniczone wyłącznie do jednego grona beneficjentów, przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie powstanie.

Ponadto w odniesieniu do pracowników Spółki, jeżeli skorzystają z Promocji, należy podkreślić, że nie będą oni jedyną i wyjątkową grupą klientów, którym będą przysługiwać rabaty w cenach towarów w ramach Promocji. Dostępne dla pracowników zniżki będące zachętą zakupową nie będą niczym się różnić od zachęt zakupowych dostępnych dla innych klientów niebędących pracownikami Spółki. Nie można więc uznać, że przyznanie w ramach Promocji rabatu pracownikowi będzie mieć wyjątkowy i zindywidualizowany charakter. Spółka wskazuje na wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 30 października 2014 r. (sygn. akt II FSK 2451/12), zgodnie z którym fakt zaadresowania rabatów cenowych przez spółkę do jej pracowników nie może stawiać tych pracowników w gorszej sytuacji niż innych klientów na rynku.

W przypadku świadczeń przekazywanych na rzecz pracowników należy uwzględnić także wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 8 lipca 2014 r. (sygn. K 7/13), w którym wskazano m.in., że o tym, czy świadczenie jest przychodem ze stosunku pracy decyduje okoliczność, czy może je otrzymać wyłącznie pracownik, czy także inna osoba niezwiązana z pracodawcą.

W ocenie Spółki nie można uznać, że zasady przyznawania rabatów w ramach Promocji dla klientów spółki będących jej pracownikami, odbiegają od zasad obowiązujących pozostałych klientów gdyż dla danej Promocji będzie obowiązywał jeden Regulamin dla wszystkich. W związku z tym nie można twierdzić, że rabaty będą stanowiły dla pracowników przychody z częściowo nieodpłatnych świadczeń, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy u.p.d.o.f.

Biorąc więc pod uwagę, że do klientów będących pracownikami oraz pozostałych klientów niebędących pracownikami Spółki będą skierowane dokładnie te same Promocje, w których pracownicy są tylko potencjalną grupą klientów, należy uznać, że przyznanie pracownikom rabatu nie stanowi częściowo nieodpłatnego świadczenia, lecz obniżenie ceny towarów. W związku z tym skorzystanie przez pracowników z takiego rabatu nie może, zdaniem Spółki, powodować powstania przychodu po stronie pracowników jako klientów korzystających z Promocji.

Stanowisko to jest akceptowane również przez organy podatkowe, które w wydawanych interpretacjach podkreślają, że gdy grono beneficjentów nie będzie ograniczone wyłącznie do pracowników, to brak jest podstaw do uznania, że po stronie pracowników powstaje przychód w rozumieniu u.p.d.o.f. Przykładowo w interpretacji indywidualnej z dnia 10 sierpnia 2021 r., nr 0112- KDIL2-1.4011.493.2021.1.AMN, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej potwierdził, że w opisanym zdarzeniu przyszłym, gdzie będzie nieograniczony krąg uprawnionych do skorzystania z udostępnionych poprzez Aplikację dodatkowych kuponów, uprawniających w okresie ich ważności do uzyskania rabatu na towary nabywane od Wnioskodawcy z wykorzystaniem Aplikacji, po stronie któregokolwiek z uczestników Programu (w tym po stronie pracownika Wnioskodawcy) nie powstanie przychód w rozumieniu u.p.d.o.f. (w tym w szczególności przychód ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ust. 1 u.p.d.o.f. lub przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 u.p.d.o.f.), odpowiadający wartości udzielonego rabatu.

Podobnie Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z dnia 2 grudnia 2022 r., nr 0115 KDWT.4011.931.2022.1.AK, potwierdził, że z związku z programem rabatowym skierowanym do pracowników, zleceniobiorców, osób świadczących usługi na rzecz wnioskodawcy, pracowników przedsiębiorstw współpracujących z wnioskodawcą, stałych klientów, po stronie żadnego z uczestników programu nie przychód opodatkowany podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Podsumowując Spółka pragnie podkreślić, że planowane Promocje, skierowane do konsumentów i klientów detalicznych, będą miały powszechny charakter, czyli będą mogli z nich skorzystać wszyscy potencjalni klienci Spółki. Klientami mogą być także pracownicy Spółki. Krąg klientów mogących skorzystać z Promocji będzie zatem nieograniczony, a uprawnionymi do skorzystania z rabatów będą klienci, którzy wypełnili warunki danej Promocji. Warunki danej Promocji będą takie same dla wszystkich klientów.

Spółka wskazuje, że zasady przyznawania rabatów w ramach planowanych Promocji będą tożsame dla wszystkich klientów do których będzie skierowana dana Promocja. Innymi słowy, Promocje nie będą miały charakteru indywidualnego/zindywidualizowanego, co w takiej sytuacji oznacza, że mamy do czynienia z obniżeniem ceny zakupu towarów, z której może skorzystać potencjalnie nieograniczona grupa osób. W rezultacie skorzystania z rabatu udzielonego na kolejne zakupy, zapłacona kwota po uwzględnieniu rabatu stanowić będzie dla klientów rzeczywistą cenę zakupu towaru.

W ocenie Spółki skorzystanie przez klientów w ramach Promocji z rabatów przy następnych zakupach, nie wywołuje u nich żadnych konsekwencji na gruncie u.p.d.o.f.

Mając na uwadze powyższe, w ocenie Spółki przyznanie przez Spółkę klientom, którzy skorzystali z Promocji (w tym pracownikom Spółki, jeśli skorzystają z Promocji) rabatów, naliczonych na Kuponach Rabatowych, w cenach oferowanych towarów oraz skorzystanie przez klientów (w tym pracowników Spółki) z tych rabatów przy następnych zakupach, nie będzie skutkowało powstaniem u któregokolwiek z klientów przychodu odpowiadającemu wartości udzielonego rabatu, w tym w szczególności przychodu z innych źródeł w rozumieniu art. 20 ust. 1 u.p.d.o.f., lub przychodu ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ust. 1 u.p.d.o.f., a w konsekwencji Spółka nie będzie zobowiązana ani do pełnienia roli płatnika ww. podatku, ani do sporządzania informacji podatkowej PIT-11.

Powyższe wnioski, potwierdzają także inne, poza wskazanymi powyżej, indywidualne interpretacje prawa podatkowego wydawane w podobnych sprawach. Przykładowo w interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej:

·z 24 czerwca 2022 r., nr 0111-KDIB1-2.4010.207.2022.1.MZA, organ podatkowy wskazał, że w przypadku nabycia towaru za symboliczną złotówkę, co uwarunkowane było dokonaniem wcześniejszych, określonych zakupów, po stronie nabywcy nie powstaje przychód z tytułu otrzymania częściowo nieodpłatnego świadczenia, gdyż nabywca otrzymuje możliwość zakupu towaru z rabatem po symbolicznej złotówce wskutek wzięcia udziału w promocji sprzedawcy i spełnienia warunków zastrzeżonych w regulaminie akcji promocyjnej;

·z 16 lipca 2019 r., nr 0114-KDIP3-2.4011.301.2019.1.AK, w której organ podatkowy uznał za prawidłowe stanowisko, zgodnie z którym zaoferowanie możliwości zakupu Produktów po cenach uwzględniających przyznany Rabat oraz faktyczne skorzystanie z tego uprawnienia przez osoby zatrudnione na podstawie umów o pracę oraz na podstawie umów zlecenia, przedsiębiorców świadczący usługi na rzecz wnioskodawcy, pracowników kontrahentów nie będzie stanowiło jakiegokolwiek świadczenia powodującego powstanie przychodu w rozumieniu ustawy PIT.

Tożsame wnioski płyną przykładowo z następujących interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej:

·z dnia 11 marca 2022 r. nr 0113-KDIPT2-3.4011.1198.2021.1.KS,

·z 28 września 2021 r., nr 0112-KDIL2-1.4011.632.2021.1.MKA,

·z 28 stycznia 2020 r., nr 0114-KDIP3-2.4011.589.2019.2.JK2.

Spółka nadmienia, że jest świadoma, iż przedstawione we wniosku interpretacje indywidualne nie posiadają waloru ochronnego w stosunku do niej, jednak ze względu na tożsamość stosowanych regulacji prawa podatkowego, stanowią potwierdzenie linii interpretacyjnej organu podatkowego i zostały potraktowane, jako wskazówka interpretacyjna w opisanym zdarzeniu przyszłym będącym przedmiotem wniosku.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

W myśl art. 8 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.):

Płatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, obowiązana na podstawie przepisów prawa podatkowego do obliczenia i pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu.

Na płatniku ciążą zatem trzy podstawowe obowiązki podatkowe, tj.:

1)obliczenie,

2)pobranie,

3)wpłacenie

-podatku, zaliczki.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do art. 11 ust. 1 ww. ustawy:

Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

W myśl art. 11 ust. 2a cytowanej ustawy,

Wartość pieniężną innych nieodpłatnych świadczeń ustala się:

1)jeżeli przedmiotem świadczenia są usługi wchodzące w zakres działalności gospodarczej dokonującego świadczenia – według cen stosowanych wobec innych odbiorców;

2)jeżeli przedmiotem świadczeń są usługi zakupione – według cen zakupu;

3)jeżeli przedmiotem świadczeń jest udostępnienie lokalu lub budynku – według równowartości czynszu, jaki przysługiwałby w razie zawarcia umowy najmu tego lokalu lub budynku;

4)w pozostałych przypadkach – na podstawie cen rynkowych stosowanych przy świadczeniu usług lub udostępnianiu rzeczy lub praw tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca udostępnienia.

Natomiast zgodnie z art. 11 ust. 2b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Jeżeli świadczenia są częściowo odpłatne, przychodem podatnika jest różnica pomiędzy wartością tych świadczeń, ustaloną według zasad określonych w ust. 2 lub 2a, a odpłatnością ponoszoną przez podatnika.

W myśl art. 10 ust. 1 źródłami przychodów są m.in.:

-stosunek służbowy, stosunek pracy, w tym spółdzielczy stosunek pracy, członkostwo w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni zajmującej się produkcją rolną, praca nakładcza, emerytura lub renta (pkt 1);

-pozarolnicza działalność gospodarcza (pkt 3);

-inne źródła (pkt 9).

Jak wynika z art. 12 ust. 1 ww. ustawy:

Za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.

Treść powyższego przepisu wskazuje, że do przychodów pracownika zaliczyć należy praktycznie wszystkie otrzymane przez niego świadczenia, które mógł on otrzymać jako pracownik. Są nimi bowiem nie tylko wynagrodzenia, czyli świadczenia wprost wynikające z zawartej umowy o pracę, ale również wszystkie inne przychody (świadczenia), niezależnie od podstawy ich wypłaty, jeżeli w jakikolwiek sposób wiążą się z faktem wykonywania pracy.

Tak szerokie zdefiniowanie pojęcia przychodu pracownika wskazuje, że w każdym przypadku, w którym uzyska on realną korzyść będzie to rodzić obowiązek zwiększenia jego przychodu, z wyjątkiem świadczeń określonych w katalogu zwolnień przedmiotowych zawartych w art. 21, 52, 52a i 52c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie natomiast z art. 12 ust. 4 ustawy:

Za pracownika w rozumieniu ustawy uważa się osobę pozostającą w stosunku służbowym, stosunku pracy, stosunku pracy nakładczej lub spółdzielczym stosunku pracy.

Treść art. 32 ust. 1 ww. ustawy stanowi, że:

Zakłady pracy będące osobami fizycznymi, osobami prawnymi oraz jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, z pracy nakładczej lub ze spółdzielczego stosunku pracy, z zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego wypłacanych przez zakłady pracy lub z tytułu udziału w nadwyżce bilansowej wypłacanej w spółdzielniach pracy.

Stosownie do art. 38 ust. 1 ustawy:

Płatnicy, o których mowa w art. 32-35, przekazują, z zastrzeżeniem ust. 2 i 2a, kwoty pobranych zaliczek na podatek w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki, na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jeżeli między kwotą potrąconego podatku a kwotą wpłaconego podatku występuje różnica, należy ją wyjaśnić w deklaracji, o której mowa w ust. 1a.

Według art. 39 ust. 1 tejże ustawy:

Płatnicy, o których mowa w art. 32, art. 33 i art. 35, są obowiązani przesłać podatnikowi i urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania, imienne informacje sporządzone według ustalonego wzoru. Informację, o której mowa w zdaniu pierwszym, sporządza się również w przypadku dokonywania wypłaty świadczeń określonych w art. 21 ust. 1 pkt 46, 74, 148 i 152-154. W informacji tej wykazuje się również dochody zwolnione od podatku na podstawie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania lub innych umów międzynarodowych.

Obowiązki płatnika, o których mowa w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych nie mają zastosowania do źródła przychodów jakim jest pozarolnicza działalność gospodarcza.

Z kolei w myśl art. 20 ust. 1 cytowanej ustawy:

Za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

Natomiast zgodnie z art. 42a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

W tym miejscu należy zauważyć, że ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie definiuje pojęcia „rabat”.

Zgodnie ze słownikowym znaczeniem tego pojęcia, rabat oznacza „zniżkę, ustępstwo procentowe od ustalonych cen towaru, głównie na rzecz nabywców płacących gotówką, kupujących dużą ilość towarów jednorazowo lub w określonym czasie, upust” (Słownik Języka Polskiego PWN R-Z, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996).

Skoro cena towarów ulega zmniejszeniu, nabywca za tę samą kwotę nabywa większą ilość towaru. W rezultacie zapłacona kwota, dla nabywcy stanowi rzeczywistą cenę zakupu wszystkich towarów (w tym także tych wydanych jako rabat), a udzielony rabat nie stanowi dla konsumenta przychodu.

Zatem nie można uznać, że osoba otrzymująca rabat, czy korzystająca z takiego rabatu nabywając towar (usługę) po cenie niższej od regularnej oferty, osiąga korzyść majątkową odpowiadającą różnicy w cenie produktu (usługi). Nie ma wątpliwości, że każdy rabat (jako zniżka ceny) uzyskany w związku z jego realizacją stanowi określoną korzyść dla nabywcy towaru (usługi) objętego (objętej) tym rabatem. Jednakże przyjęcie stanowiska, że stanowi on przychód w postaci wartości pieniężnej oznaczałoby, iż każdy konsument nabywający towar (usługę) po obniżonej cenie w stosunku do pierwotnej ceny towaru (usługi), każdorazowo powinien wykazywać przychód podlegający opodatkowaniem podatkiem dochodowym od osób fizycznych w części odpowiadającej różnicy pomiędzy ceną pierwotną, a rzeczywistą ceną zapłaconą za dany towar (usługę).

W niniejszej sprawie, jak wynika z jej opisu, program rabatowy będzie skierowany do szerokiego grona odbiorców, tj.:

(…) planowane Promocje, skierowane do konsumentów i klientów detalicznych, będą miały powszechny charakter, czyli będą mogli z nich skorzystać wszyscy potencjalni klienci Spółki. Klientami mogą być także pracownicy Spółki. Krąg klientów mogących skorzystać z Promocji będzie zatem nieograniczony, a uprawnionymi do skorzystania z rabatów będą klienci, którzy wypełnili warunki danej Promocji. Warunki danej Promocji będą takie same dla wszystkich klientów. (…) zasady przyznawania rabatów w ramach planowanych Promocji będą tożsame dla wszystkich klientów, do których będzie skierowana dana Promocja. Innymi słowy, Promocje nie będą miały charakteru indywidualnego/zindywidualizowanego, co w takiej sytuacji oznacza, że mamy do czynienia z obniżeniem ceny zakupu towarów, z której może skorzystać potencjalnie nieograniczona grupa osób.

Wobec tego, krąg uprawnionych do skorzystania z Promocji, przyznającej rabat kwotowy na następne zakupy, będzie potencjalnie nieograniczony.

Skoro możliwość dokonania zakupów po obniżonej cenie w ramach Promocji będzie dotyczyła szerokiej grupy beneficjentów to nie będzie generowała po stronie Klientów powstania przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zatem, w związku z planowanym wprowadzeniem przez Państwa Promocji, w ramach której Klienci otrzymają rabat kwotowy na następne zakupy – po stronie Klientów uczestniczących w Promocji (będącej przedmiotem Państwa zapytania) nie powstanie przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Tym samym, na gruncie opisanego zdarzenia, przyznanie przez Spółkę (Państwa) klientom, którzy skorzystają z Promocji (w tym pracownikom Spółki, jeśli skorzystają z Promocji) rabatów, naliczonych na Kuponach Rabatowych, w cenach oferowanych towarów oraz skorzystanie przez klientów (w tym pracowników Spółki) z tych rabatów przy następnych zakupach, nie będzie skutkowało powstaniem u któregokolwiek z klientów przychodu odpowiadającemu wartości udzielonego rabatu, w tym w szczególności przychodu z innych źródeł w rozumieniu art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych lub przychodu ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ww. ustawy, a w konsekwencji Spółka (Państwo) nie będzie zobowiązana z rzeczonego tytułu ani do pełnienia roli płatnika ww. podatku, ani do sporządzania informacji podatkowej PIT-11.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.