Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

ShutterStock
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - 0112-KDIL2-1.4011.750.2025.1.KF

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

3 września 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z 3 września 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości zastosowania zwolnienia podatkowego do środków wypłaconych pracownikowi z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych na dofinansowanie wypoczynku dziecka. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Są Państwo placówką (…), nieposiadającą osobowości prawnej, działającą w formie jednostki budżetowej, dla której organem prowadzącym jest (…). Będąc pracodawcą prowadzącym działalność w formie jednostki budżetowej mają Państwo obowiązek tworzenia zakładowego funduszu świadczeń socjalnych bez względu na liczbę zatrudnionych. Stan zatrudnienia na dzień złożenia niniejszego wniosku wynosi (…) zatrudnionych. Obowiązuje u Państwa Regulamin Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, w ramach którego przyznawane są świadczenia socjalne, w tym m.in. dofinansowanie do wypoczynku dziecka do ukończenia przez nie 19 roku życia (do końca roku kalendarzowego) zorganizowanego we własnym zakresie albo wypoczynku zorganizowanego w formie kolonii, obozu, zimowiska, zielonej szkoły lub innej.

Zgodnie z postanowieniami ww. regulaminu, warunkiem uzyskania dopłaty do wypoczynku dziecka jest przedłożenie do wglądu dokumentów potwierdzających poniesienie kosztów związanych z wypoczynkiem dziecka. W przypadku wypoczynku zorganizowanego w formie kolonii, obozu, zimowiska, zielonej szkoły lub innej konieczne jest przedłożenie oryginalnego, imiennego rachunku wystawionego przez organizatora wypoczynku. Ponadto, w ww. regulaminie zamieszczono również postanowienie, zgodnie z którym: „Warunkiem skorzystania ze zwolnienia od podatku dochodowego refundacji udokumentowanych kosztów zorganizowanego wypoczynku dzieci do lat 18 jest załączenie do wniosku dokumentów potwierdzających wymagania określone w powszechnie obowiązujących przepisach prawa. Dokumenty, o których mowa w zdaniu poprzedzającym przechowuje się w (…) przez okres niezbędny i konieczny dla realizacji celu, w jakim przedłożono je (…), uwzględniając przy tym treść właściwych wewnętrznych aktów prawnych, obowiązujących w (…)”.

Na podstawie postanowień ww. regulaminu ZFŚS, Państwa pracownik złożył wniosek o dofinansowanie wypoczynku dzieci załączając do tego wniosku dokument księgowy w postaci faktury nr (…) z dnia (…) czerwca 2025 r., potwierdzający poniesione koszty na pobyt zorganizowany dzieci. Na fakturze w opisie usługi widnieje sformułowanie: „Pobyt zorganizowany – (…), termin: (…) r. oraz imiona i nazwiska dwójki dzieci”, a obok kwota brutto za każde dziecko. Wystawcą dokumentu jest podmiot działający pod firmą: (…) sp. z o.o. z siedzibą w (…) (KRS: …), widniejący w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych, o którym mowa w art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Wypoczynek objęty ww. dokumentem księgowym nie był jednak zgłoszony kuratorowi oświaty w trybie, o którym mowa w art. 92d ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. Nie odnaleziono bowiem wpisu dot. ww. wypoczynku na właściwej stronie internetowej (...).

Wniosek pracownika o dofinansowanie wypoczynku dzieci ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych zasługuje na uwzględnienie w związku z czym pracownik otrzyma stosowną kwotę pieniężną, wynikającą z tabeli dofinansowania. W tak określonym stanie faktycznym, po Państwa stronie powstała natomiast wątpliwość, czy od przyznanej pracownikowi kwoty dofinansowania ze środków ZFŚS należy pobrać zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych.

Pytania

1.Czy zakup przez pracownika wczasów dla dzieci pracownika za pośrednictwem biura podróży, wpisanego do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Powiązanych Usług Turystycznych umożliwia zastosowanie zwolnienia podatkowego z art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w stosunku do przyznanego ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych dofinansowania wypoczynku dzieci pracownika?

2.Czy warunkiem koniecznym dla zastosowania zwolnienia podatkowego z art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (przy spełnieniu pozostałych przesłanek z przepisu) jest to, aby podmiot prowadzący działalność w zakresie organizacji wypoczynku dokonał u właściwego kuratora oświaty zgłoszenia zamiaru zorganizowania wypoczynku w trybie przepisów ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty?

Państwa stanowisko w sprawie

Państwa zdaniem, w świetle art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego są „dopłaty do: wypoczynku zorganizowanego przez podmioty prowadzące działalność w tym zakresie, w formie wczasów, kolonii, obozów i zimowisk, w tym również połączonego z nauką, pobytu na leczeniu sanatoryjnym, w placówkach leczniczo-sanatoryjnych, rehabilitacyjno-szkoleniowych i leczniczo-opiekuńczych, oraz przejazdów związanych z tym wypoczynkiem i pobytem na leczeniu – dzieci i młodzieży do lat 18: (a) z funduszu socjalnego, zakładowego funduszu świadczeń socjalnych oraz zgodnie z odrębnymi przepisami wydanymi przez właściwego ministra – niezależnie od ich wysokości, (b) z innych źródeł – do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 760 zł”.

Z literalnego brzmienia zacytowanego wyżej przepisu wynika, że dopłaty do wypoczynku podlegają zwolnieniu od podatku dochodowego, jeżeli spełnione są łącznie niżej wskazane przesłanki/warunki:

a)wypoczynek jest zorganizowany,

b)organizatorem wypoczynku jest podmiot prowadzący działalność w tym zakresie,

c)forma wypoczynku nie odbiega swoim charakterem od wymienionych form wypoczynku, takich jak wczasy, kolonie, obozy lub zimowiska, przy czym może to być również połączony z nauką pobyt na leczeniu sanatoryjnym, w placówkach leczniczo-sanatoryjnych, rehabilitacyjno-szkoleniowych, leczniczo-opiekuńczych,

d)dopłata dotyczy dzieci i młodzieży uczestniczących w wypoczynku, które nie ukończyły 18 tego roku życia.

W Państwa ocenie, w świetle literalnej wykładni art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dokonanie przez organizatora wypoczynku u właściwego kuratora oświaty zgłoszenia zamiaru zorganizowania wypoczynku nie jest warunkiem koniecznym dla możliwości zastosowania zwolnienia podatkowego, o którym mowa w ww. przepisie. W żadnej indywidualnej interpretacji podatkowej, z którą Państwo się zapoznali nie wskazano wprost oraz jednoznacznie, że brak dokonania zgłoszenia zamiaru zorganizowania wypoczynku u kuratora oświaty powoduje brak możliwości zastosowania zwolnienia podatkowego z art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W Państwa ocenie, łączne spełnienie wyżej wskazanych czterech przesłanek/warunków powoduje możliwość zastosowania zwolnienia podatkowego z art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w stosunku do przyznanego pracownikowi ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych dofinansowania do wypoczynku dzieci pracownika.

W piśmie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 31 grudnia 2018 r. (0115-KDIT2-2.4011.421.2018.1.MM) wskazano, że:

„Jeżeli zatem wypoczynek organizuje podmiot świadczący usługi wypoczynkowe w ramach prowadzonej działalności, w tym biuro podróży lub podmiot, o którym mowa w art. 92c ustawy o systemie oświaty, to dofinansowanie wypłacane do tego rodzaju wypoczynku na dziecko do ukończenia 18 roku życia (nawet wówczas, gdy są to wczasy, podczas których dziecko, co do zasady znajduje się pod opieką rodziców) korzysta z ww. zwolnienia przedmiotowego. Tym samym nie sposób zgodzić się z twierdzeniem Wnioskodawcy, według którego z formą zorganizowanego wypoczynku dla dzieci korzystającego ze zwolnienia podatkowego z art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych mamy do czynienia tylko wówczas gdy wypoczynek ten organizowany jest przez podmiot typowo uprawniony do organizacji wypoczynku dla dzieci i młodzieży, podczas którego dziecko ma zapewnioną opiekę przez organizatora, dostosowany program pobytu na wypoczynku, odpowiednio zagospodarowany czas wolny itp., a wypoczynek w którym dziecko bierze udział jest zgłoszony przez organizatora do właściwego kuratorium oświaty. Co do zasady inaczej wygląda sprawowanie opieki nad dzieckiem podczas wczasów (gdzie opiekę nad dzieckiem z reguły sprawuje rodzic), a inaczej sprawowanie opieki podczas wyjazdu dziecka, na obozy lub kolonie (gdzie dziecko posiada zorganizowaną opiekę, program zagospodarowania czasu wolnego) jednakże skoro ustawodawca wskazał, że przedmiotowym zwolnieniem objęte są dopłaty do wypoczynku zorganizowane w tym również w formie wczasów, to uznać należy, że intencją ustawodawcy było objęcie zwolnieniem przedmiotowych dopłat także do wypoczynku, na który dziecko wyjeżdża wraz z rodzicami. Ww. zwolnienie ma zastosowanie zarówno w sytuacji, gdy osoba sama wykupiła wczasy w ośrodku wypoczynkowym, który organizuje takowy wypoczynek, jak i w sytuacji, gdy osoba wykupiła wczasy w biurze podróży”.

W konsekwencji powyższego, Państwa zdaniem:

1.Zakup przez pracownika wczasów dla dzieci pracownika za pośrednictwem biura podróży, wpisanego do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Powiązanych Usług Turystycznych umożliwia zastosowanie zwolnienia podatkowego z art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w stosunku do przyznanego ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych dofinansowania wypoczynku dzieci pracownika.

2.Zgłoszenie przez organizatora wypoczynku u kuratora oświaty zamiaru zorganizowania wypoczynku w trybie, o którym mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty nie stanowi warunku koniecznego dla zastosowania przez pracodawcę zwolnienia podatkowego z art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w stosunku do przyznanego ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych dofinansowania wypoczynku dzieci pracownika, a tym samym brak ww. zgłoszenia zamiaru zorganizowania wypoczynku u kuratora oświaty nie stanowi przeszkody dla możliwości zastosowania zwolnienia podatkowego z art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z przepisem art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Za przychody należy zatem uznać każdą formę przysporzenia zarówno w formie pieniężnej, jak i niepieniężnej.

Jednocześnie, stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Wolne od podatku dochodowego są dopłaty do: wypoczynku zorganizowanego przez podmioty prowadzące działalność w tym zakresie, w formie wczasów, kolonii, obozów i zimowisk, w tym również połączonego z nauką, pobytu na leczeniu sanatoryjnym, w placówkach leczniczo-sanatoryjnych, rehabilitacyjno-szkoleniowych i leczniczo-opiekuńczych, oraz przejazdów związanych z tym wypoczynkiem i pobytem na leczeniu – dzieci i młodzieży do lat 18:

a)z funduszu socjalnego, zakładowego funduszu świadczeń socjalnych oraz zgodnie z odrębnymi przepisami wydanymi przez właściwego ministra – niezależnie od ich wysokości,

b)z innych źródeł – do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 2000 zł.

W świetle powyższego należy stwierdzić, że dopłaty do wypoczynku podlegają zwolnieniu od podatku dochodowego, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:

-wypoczynek jest zorganizowany,

-organizatorem wypoczynku jest podmiot prowadzący działalność w tym zakresie,

-forma wypoczynku nie odbiega swoim charakterem od wymienionych form wypoczynku, takich jak wczasy, kolonie, obozy lub zimowiska, przy czym może to być również wypoczynek połączony z nauką, pobyt na leczeniu sanatoryjnym, w placówkach leczniczo-sanatoryjnych, rehabilitacyjno-szkoleniowych, leczniczo-opiekuńczych,

-dopłata dotyczy dzieci i młodzieży uczestniczących w wypoczynku, które nie ukończyły 18 roku życia.

Wskazanie przez ustawodawcę w ww. przepisie form wypoczynku, oznacza, że nie każda dopłata do wypoczynku może korzystać ze zwolnienia, a tylko ta, która związana jest z wypoczynkiem zorganizowanym. Intencją ustawodawcy jest bowiem wyłączenie z zakresu przedmiotowego zwolnienia dopłat do niezorganizowanych form wypoczynku, takich jak np. wczasy potocznie nazywane „pod gruszą”.

Definiując powyższe formy wypoczynku zgodnie z Uniwersalnym Słownikiem Języka Polskiego Wydawnictwa Naukowego PWN S.A., pod ich pojęciem należy rozumieć:

-wczasy, czyli wypoczynek, którego organizatorzy za opłatą zapewniają noclegi, wyżywienie, a niekiedy także rozrywki;

-kolonie, czyli zorganizowany pobyt wypoczynkowy dzieci i młodzieży szkolnej w czasie wakacji poza miejscem stałego zamieszkania;

-obóz, czyli forma zorganizowanego wypoczynku grupy ludzi, połączona z uprawianiem sportu, nauką czegoś;

-zimowisko, czyli zorganizowany wyjazd wypoczynkowy dla dzieci w czasie ferii zimowych;

-wycieczka, czyli wędrówka lub wyjazd w celach turystycznych.

Mając na uwadze ww. definicje słownikowe należy przyjąć, że wczasy (zarówno wykupione w ośrodku wypoczynkowym osobiście, jak i wykupione w biurze podróży) stanowią jedną z form wypoczynku, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jednak, aby omawiane zwolnienie miało zastosowanie, wypoczynek powinien być zorganizowany przez podmiot, który ma formalno-prawne umocowanie do wykonywania czynności związanych z organizowaniem wypoczynku, określone w dokumentach stanowiących podstawę jego funkcjonowania. Istotne jest zatem, aby podmiot organizujący wypoczynek prowadził działalność w tym zakresie lub też statutowo zajmował się tego typu działalnością.

Do podmiotów prowadzących działalność w zakresie wypoczynku zaliczyć zatem można podmioty, które świadczą usługi wypoczynkowe w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, np. biura turystyczne czy inne podmioty prowadzące działalność w formie domów wczasowych, pensjonatów, gospodarstw agroturystycznych, natomiast do podmiotów, które zajmują się statutowo tego rodzaju działalnością należy zakwalifikować m.in. szkoły, domy kultury, kościoły, których działalnością statutową może być organizowanie wypoczynku zorganizowanego, a także stowarzyszenia, organizacje charytatywne, fundacje – które również zajmują się statutowo tego rodzaju działalnością.

Ustawodawca w art. 92c ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 881) wskazuje, że:

Organizatorami wypoczynku mogą być:

1)szkoły i placówki;

2)przedsiębiorcy wpisani do rejestru organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych, o którym mowa w art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz.U. z 2022 r. poz. 511);

3)osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, inne niż wymienione w pkt 1 i 2, organizujące wypoczynek w celu:

a)niezarobkowym albo

b)zarobkowym, jeżeli organizowany wypoczynek nie stanowi imprezy turystycznej, o której mowa w art. 4 pkt 2 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych.

Z art. 92a ust. 1 ww. ustawy wynika natomiast, że:

Ilekroć w art. 92b-92t i art. 96a jest mowa o wypoczynku, należy przez to rozumieć wypoczynek organizowany dla dzieci i młodzieży w celach rekreacyjnych lub regeneracji sił fizycznych i psychicznych, połączony ze szkoleniem lub pogłębianiem wiedzy, rozwijaniem zainteresowań, uzdolnień lub kompetencji społecznych dzieci i młodzieży, trwający nieprzerwanie co najmniej 2 dni, w czasie ferii letnich i zimowych oraz wiosennej i zimowej przerwy świątecznej, w kraju lub za granicą, w szczególności w formie kolonii, półkolonii, zimowiska, obozu i biwaku.

Jeżeli zatem wypoczynek organizuje podmiot świadczący usługi wypoczynkowe w ramach prowadzonej działalności, w tym biuro podróży lub podmiot, o którym mowa w art. 92c ustawy o systemie oświaty, to dofinansowanie wypłacane do tego rodzaju wypoczynku na dziecko do ukończenia 18 roku życia korzysta z ww. zwolnienia przedmiotowego.

Przy czym zwolnienie wynikające z art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ma zastosowanie zarówno w sytuacji, gdy osoba sama wykupiła wczasy np. w ośrodku wypoczynkowym czy pensjonacie, który organizuje takowy wypoczynek, jak i w sytuacji, gdy osoba wykupiła wczasy w biurze podróży.

Jednocześnie, ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie wprowadza żadnych dodatkowych warunków, aby możliwe było skorzystanie z omawianego zwolnienia. W szczególności nie wymaga, aby wypoczynek, w którym dziecko bierze udział był zgłoszony przez organizatora do właściwego kuratorium oświaty.

Biorąc zatem pod uwagę przedstawiony stan faktyczny oraz powołane przepisy prawa, stwierdzić należy, że dofinansowanie ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych do wypoczynku dziecka, które nie ukończyło 18 lat, do wypoczynku w formie wczasów zorganizowanego przez podmiot prowadzący działalność w tym zakresie, korzysta ze zwolnienia przedmiotowego, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W związku z powyższym, odnosząc się bezpośrednio do zadanych przez Państwo pytań, zakup przez pracownika wczasów dla dzieci pracownika za pośrednictwem biura podróży, wpisanego do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Powiązanych Usług Turystycznych, pozwala na zastosowanie zwolnienia przedmiotowego, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w stosunku do przyznanego ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych dofinansowania wypoczynku dzieci pracownika. Jednocześnie brak zgłoszenia przez organizatora zamiaru zorganizowania wypoczynku u kuratora oświaty nie wyłącza możliwości zastosowania ww. zwolnienia podatkowego.

W odniesieniu do powołanej przez Państwa interpretacji indywidualnej informuję, że została ona wydana w indywidualnej sprawie i nie ma zastosowania ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do żadnego innego zaistniałego stanu faktycznego czy też zdarzenia przyszłego.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.