Interpretacja indywidualna - Interpretacja - null

ShutterStock
Interpretacja indywidualna - Interpretacja - 0111-KDIB2-1.4010.253.2025.2.AS

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna

– stanowisko nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

30 maja 2025 r., za pośrednictwem usługi e-Doręczenia wpłynął Państwa wniosek z tego samego dnia o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczący podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy mogą Państwo odliczyć od dochodu opisane w stanie faktycznym darowizny na podstawie art. 18 ust. 1 pkt 8 w zw. z art. 18 ust. 1c ustawy o CIT.

Wniosek uzupełnili Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 1 lipca 2025 r. (wpływ tego samego dnia za pośrednictwem usługi e-Doręczenia oraz platformy ePUAP).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

X Sp. z o.o. (dalej: „Wnioskodawca”, „Spółka” lub „Darczyńca”) jest osobą prawną z siedzibą w Polsce, zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego. Spółka specjalizuje się (…). Spółka od lat wspiera lokalne instytucje, w tym w szczególności otacza opieką młodzież, która kształci się i posiada zainteresowania w zawodach, które w przyszłości mogłyby wykonywać między innymi w zakładzie Spółki.

12 kwietnia 2024 r. Spółka dokonała na rzecz Powiatu (…) (dalej: „Powiat”), zdefiniowanego w umowie jako Obdarowany, darowizny w kwocie X zł z przeznaczeniem na remont pomieszczeń dydaktycznych (pracowni (…)) w budynku Y w Z. Darowizna przekazana została na rachunek bankowy Powiatu. Obdarowany w umowie oświadczył, że darowiznę spożytkuje zgodnie z przeznaczeniem zaakceptowanym przez organ prowadzący szkołę (Powiat (…)).

Ponadto wskazano, że jest to darowizna na cele kształcenia zawodowego publicznej szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe.

Ponadto 19 czerwca 2024 r. Spółka dokonała na rzecz Powiatu, zdefiniowanego w umowie jako Obdarowany, darowizny w kwocie XX zł z przeznaczeniem na remont pomieszczeń dydaktycznych w budynku (…). Obdarowany w umowie oświadczył, że darowiznę spożytkuje zgodnie z przeznaczeniem zaakceptowanym przez organ prowadzący szkołę (Powiat (…)). Ponadto wskazano, że jest to darowizna na cele kształcenia zawodowego publicznej szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe.

Z jest jednostką organizacyjną Powiatu (…) z siedzibą w (…). Organem prowadzącym szkołę jest Powiat (…).

Z prowadzi praktyczną naukę zawodu w ramach szkoły dziennej oraz działa jako szkoła zaoczna dla dorosłych (…). Zgodnie ze Statutem Szkoły, w skład Z wchodzą (…).

W placówce realizowane są również kwalifikacyjne kursy zawodowe.

Dodatkowo, zgodnie ze Statutem Y w Z, Y wchodzi w skład Z. Y jest placówką o charakterze feryjnym. Kształcenie w Y odbywa się w formach szkolnych i pozaszkolnych. Organem prowadzącym Y jest Powiat (…). Kształcenie (…) odbywa się w formie stacjonarnej i zaocznej.

Statut definiuje też pojęcia ucznia i słuchacza, i tak zgodnie ze Statutem, kiedy mowa o:

1)uczniach - należy przez to rozumieć młodzież kształcącą się (…) - uczestników kształcenia się w Y w Z, (...)

3)słuchaczach - należy przez to rozumieć uczestników kształcenia się w Y w Z.

Y funkcjonuje w ramach zespołu szkół, jako grupa podmiotów, o których mowa w art. 93 Prawo oświatowe. (…)

W uzupełnieniu wniosku ujętym w piśmie z 1 lipca 2025 r. (wpływ tego samego dnia) wskazali Państwo ponadto, że:

1.W zamian za darowiznę Spółka nie uzyskała i nie uzyska żadnego ekwiwalentnego świadczenia ze strony Y, jego uczniów lub słuchaczy.

2.Środki, które Spółka przekazała celem darowizny, nie zostały i nie zostaną w żadne sposób Spółce zwrócone.

3.Darowizna z 19 czerwca 2024 r. została przekazana przelewem na rachunek bankowy Powiatu. Jest zatem udokumentowana wyciągiem z rachunku bankowego, który jest dostępny w dokumentacji finansowej Spółki. Cel wpłaty wynika z zawartej umowy z Powiatem. W umowie cel zdefiniowany został następująco: Jest to darowizna na cele kształcenia zawodowego publicznej szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe. W innym punkcie umowy wskazano, że darowizna ma być przeznaczona na remont pomieszczeń dydaktycznych w budynku Y. Dodatkowo, w umowie Powiat zdefiniowany jako obdarowany oświadczył, że wymienioną w umowie kwotę przyjmie i spożytkuje zgodnie z przeznaczeniem zaakceptowanym przez organ prowadzący szkołę (Powiat (…)).

Zapisy umowy i forma przekazania środków pieniężnych są podobne w przypadku umowy darowizny z 12 kwietnia 2024 r. z tą tylko różnicą, że cel zasadniczy, czyli dokonanie darowizny na cele kształcenia zawodowego publicznej szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe, w innym punkcie umowy rozszerzono o wskazanie, że darowizna ma być przeznaczona na remont pomieszczeń dydaktycznych (pracowni (…)) w budynku Y.

4.Wartość darowizny wynika zarówno z umowy darowizny, jak i z potwierdzenia na wyciągu bankowym. Cel i oświadczenie obdarowanego o przyjęciu wynika z umowy darowizny. W obu umowach wskazuje się, że obdarowany oświadcza, że wymienioną w umowie kwotę przyjmie i spożytkuje zgodnie z przeznaczeniem zaakceptowanym przez organ prowadzący szkołę (Powiat (…)).

5.Kwoty darowizn nie zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, w kalkulacji CIT zostały wyłączone z kosztów uzyskania przychodów.

6.Darowizny nie przekroczyły 10% dochodu uzyskanego w roku podatkowym, w którym doszło do ich przekazania. Nawet po zsumowaniu z innymi darowiznami, które nie są przedmiotem niniejszego wniosku, a które Spółka odliczyła od dochodu roku 2024, wszystkie darowizny nie przekroczą 10% dochodu uzyskanego w roku podatkowym.

Pytanie

Czy Wnioskodawca może odliczyć od dochodu opisane w stanie faktycznym darowizny na podstawie art. 18 ust. 1 pkt 8 w zw. z art. 18 ust. 1c ustawy o CIT?

Państwa stanowisko w sprawie

Spółka stoi na stanowisku, że dokonane darowizny na cele kształcenia zawodowego w publicznej szkole prowadzącej kształcenie zawodowe mogą zostać odliczone od dochodu zgodnie z art. 18 ust. 1 pkt 8 w zw. z art. 18 ust. 1c ustawy o CIT.

Uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy

Zgodnie z art. 18 ust. 1 pkt 8 ustawy o CIT, podstawę opodatkowania, z zastrzeżeniem art. 21, art. 22, art. 24a, art. 24aa, art. 24b, art. 24ca, art. 24d, art. 24f i art. 28h, stanowi dochód ustalony zgodnie z art. 7 albo art. 7a, po odliczeniu darowizn przekazanych na cele kształcenia zawodowego publicznym szkołom prowadzącym kształcenie zawodowe, o których mowa w art. 4 pkt 28a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, oraz publicznym placówkom i centrom, o których mowa w art. 2 pkt 4 tej ustawy - łącznie do wysokości nieprzekraczającej 10% dochodu, o którym mowa w art. 7 ust. 3 albo w art. 7a ust. 1.

Jak stanowi z kolei art. 18 ust. 1c ustawy o CIT, odliczenie darowizn, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, 7 i 8, oraz odliczenie wynikające z odrębnych ustaw stosuje się, jeżeli wysokość darowizny jest udokumentowana dowodem wpłaty na rachunek płatniczy obdarowanego lub jego rachunek w banku, inny niż rachunek płatniczy, a w przypadku darowizny innej niż pieniężna - dokumentem, z którego wynika wartość tej darowizny, oraz oświadczeniem obdarowanego o jej przyjęciu.

Art. 4 pkt 28a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 737 ze zm.) stanowi, że przez szkoły prowadzące kształcenie zawodowe - należy rozumieć:

a)szkoły, o których mowa w art. 18 ust. 1 pkt 2 lit. b, c, e i f, prowadzące kształcenie w zawodach określonych w klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego, do których są przyjmowane:

• w przypadku szkół, o których mowa w art. 18 ust. 1 pkt 2 lit. b i c - osoby niepełnoletnie oraz niepełnoletnie i pełnoletnie osoby objęte kształceniem specjalnym zorganizowanym zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 127 ust. 19 pkt 2,

• w przypadku szkół, o których mowa w art. 18 ust. 1 pkt 2 lit. e i f - niepełnoletnie i pełnoletnie osoby, oraz

b)szkoły artystyczne.

W zakresie wskazanego powyżej art. 18 ust. 1 pkt 2 lit. b i c ustawy Prawo oświatowe, są to szkoły ponadpodstawowe: pięcioletnie technikum oraz trzyletnia branżowa szkoła I stopnia, natomiast w zakresie wskazanego powyżej art. 18 ust. 1 pkt 2 lit. e i f są to szkoły ponadpodstawowe: trzyletnia szkoła specjalna przysposabiająca do pracy oraz dwuletnia branżowa szkoła II stopnia.

Wobec powyższego Wnioskodawca wskazuje, że Z prowadzący kształcenie zawodowe stanowi szkołę prowadzącą kształcenie zawodowe w myśl art. 4 pkt 28a ustawy Prawo oświatowe.

Zgodnie z art. 56 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1061 ze zm.) czynność prawna wywołuje nie tylko skutki w niej wyrażone, lecz również te, które wynikają z ustawy, z zasad współżycia społecznego i z ustalonych zwyczajów. Należy zauważyć, że pojęcie „treść czynności prawnej” trzeba rozumieć szeroko - chodzi nie tylko o to, co zostało wprost w samej czynności wyrażone, ale także i o to, co wynika z obowiązujących przepisów, zasad współżycia społecznego i ustalonych zwyczajów (tak na przykład w wyroku Sądu Apelacyjnego w Katowicach z 25 października 2022 r., sygn. akt V AGa 429/21).

Jak wskazano z kolei w wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie z 20 grudnia 2017 r., sygn. akt V ACa 983/17 sens analizowanego przepisu Kodeksu cywilnego jest taki, że skutki wynikające z ustawy, zasad współżycia społecznego lub z ustalonych zwyczajów powstają na zasadzie przypisania normatywnego, a więc nie ze względu, lecz bez względu na wolę stron. Ta ostatnia obejmuje bowiem bezpośrednio tylko zawarcie umowy.

Spółka wskazuje, że faktycznym obdarowanym w stanie faktycznym będącym przedmiotem wniosku o interpretację indywidualną jest Z, placówka prowadząca kształcenie zawodowe. To na remont pomieszczeń dydaktycznych Y, wchodzącego w skład tej placówki były przeznaczone dokonane przez Spółkę darowizny. Przekazanie kwot darowizn na rachunek bankowy Powiatu oraz zawarcie umów darowizny przez Powiat nie zmienia faktu, że obdarowanym w tej sytuacji jest Z. Powyższe wynika z faktu, że Powiat jest organem prowadzącym Z, z tego też powodu to Powiat jest stroną umów darowizny ze Spółką.

Jak wskazano w interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 25 sierpnia 2023 r., sygn. 0114-KDIP2-1.4010.361.2023.1.MW, aby dana wypłata mogła zostać zakwalifikowana jako darowizna i tym samym można ją było odpowiednio odliczyć od dochodu:

-   obdarowanymi muszą być publiczne szkoły prowadzące kształcenie zawodowe, o których mowa w art. 4 pkt 28a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, oraz publiczne placówki i centra, o których mowa w art. 2 pkt 4 tej ustawy,

-   musi być przekazana na cele kształcenia zawodowego.

Dokonanie darowizn przez Wnioskodawcę zostało również we właściwej formie udokumentowane.

Biorąc powyższe pod uwagę, zdaniem Wnioskodawcy darowizny dokonane przez Spółkę powinny podlegać odliczeniu od dochodu na podstawie art. 18 ust. 1 pkt 8 w zw. z art. 18 ust. 1c ustawy o CIT, ponieważ zostały przeznaczone expressis verbis na cele kształcenia zawodowego oraz spełniony został warunek podmiotowy dotyczący statusu obdarowanego, tj. faktycznie korzystającym z darowizny jest publiczna szkoła prowadząca kształcenie zawodowe.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które Państwo przedstawili we wniosku jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 7 pkt 1 i 2 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 278 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”):

1. Przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów. W przypadkach, o których mowa w art. 21, art. 22 i art. 24b, przedmiotem opodatkowania jest przychód.

2. Dochodem ze źródła przychodów, z zastrzeżeniem art. 11c, art. 11i, art. 24a, art. 24b, art. 24ca, art. 24d i art. 24f, jest nadwyżka sumy przychodów uzyskanych z tego źródła przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.

Z powyższej regulacji wynika więc jednoznacznie, że ustalenie dochodu (podstawy opodatkowania) w danym roku podatkowym, dokonuje się poprzez wyliczenie różnicy między sumą przychodów osiągniętych w danym roku podatkowym, a kosztami ich uzyskania poniesionymi w tymże roku podatkowym.

Przepis art. 18 ustawy o CIT reguluje zasady określania podstawy opodatkowania w podatku dochodowym od osób prawnych, uwzględniając występujące w tym artykule odliczenia.

I tak, zgodnie z art. 18 ust. 1 pkt 8 ustawy o CIT:

Podstawę opodatkowania, z zastrzeżeniem art. 21, art. 22, art. 24a, art. 24aa, art. 24b, art. 24ca, art. 24d, art. 24f i art. 28h, stanowi dochód ustalony zgodnie z art. 7 albo art. 7a, po odliczeniu darowizn przekazanych na cele kształcenia zawodowego publicznym szkołom prowadzącym kształcenie zawodowe, o których mowa w art. 4 pkt 28a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, oraz publicznym placówkom i centrom, o których mowa w art. 2 pkt 4 tej ustawy - łącznie do wysokości nieprzekraczającej 10% dochodu, o którym mowa w art. 7 ust. 3 albo w art. 7a ust. 1

Wysokość odliczenia zmniejszającego dochód przed jego opodatkowaniem ustawodawca ograniczył w art. 18 ust. 1a ww. ustawy, wskazując, że:

Łączna kwota odliczeń z tytułów określonych w ust. 1 pkt 1, 7 i 8 nie może przekroczyć 10% dochodu, o którym mowa w art. 7 ust. 3 albo w art. 7a ust. 1, z tym że odliczeniom nie podlegają darowizny na rzecz:

1) osób fizycznych;

2) osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, prowadzących działalność gospodarczą polegającą na wytwarzaniu wyrobów przemysłu elektronicznego, paliwowego, tytoniowego, spirytusowego, winiarskiego, piwowarskiego, a także pozostałych wyrobów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, oraz wyrobów z metali szlachetnych albo z udziałem tych metali, lub handlu tymi wyrobami.

Ponadto, należy mieć na uwadze postanowienia zawarte w art. 18 ust. 1c ustawy o CIT, zgodnie z którym:

Odliczenie darowizn, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, 7 i 8, oraz odliczenie wynikające z odrębnych ustaw stosuje się, jeżeli wysokość darowizny jest udokumentowana dowodem wpłaty na rachunek płatniczy obdarowanego lub jego rachunek w banku, inny niż rachunek płatniczy, a w przypadku darowizny innej niż pieniężna - dokumentem, z którego wynika wartość tej darowizny, oraz oświadczeniem obdarowanego o jej przyjęciu.

Istotne jest zatem właściwe udokumentowanie odliczanych darowizn. Konieczne jest posiadanie dowodu dokonania danej wpłaty w postaci, np. potwierdzenia przelewu lub, w przypadku darowizn niepieniężnych, stosowny dokument, z którego wynika wartość darowanej rzeczy i poświadczenie przyjęcia przez obdarowanego.

Przy czym należy zauważyć, że art. 18 ust. 1 pkt 8 ustawy o CIT należy interpretować w połączeniu z art. 18 ust. 1ca tejże ustawy, w myśl którego:

Odliczenie darowizn, o którym mowa w ust. 1 pkt 8, stosuje się w przypadku gdy przedmiotem darowizny są materiały dydaktyczne lub środki trwałe, z wyjątkiem materiałów dydaktycznych lub środków trwałych, które nie są kompletne, zdatne do użytku lub są starsze niż 12 lat.

Z opisu sprawy wynika, że na podstawie umowy darowizny dokonali Państwo przekazania świadczenia w postaci darowizn pieniężnych (12 kwietnia 2024 r. w kwocie X zł oraz 19 czerwca 2024 r. w kwocie XX zł) na rzecz Powiatu (…), z przeznaczeniem na remont pomieszczeń dydaktycznych (umowa darowizny z 19 czerwca 2024 r. została rozszerzona o wskazanie, że darowizna ma być przeznaczona na remont pomieszczeń dydaktycznych - pracowni (…)) w budynku Y w Z. Wartość darowizn wynika zarówno z umowy darowizny, jak i potwierdzenia na wyciągu bankowym. Cel wpłaty również wynika z zawartej z Powiatem umowy, w której wskazali Państwo, że są to darowizny na cele kształcenia zawodowego publicznej szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe. Dodatkowo w umowie Powiat zdefiniowany jako obdarowany oświadczył, że wymienioną w umowie kwotę darowizny przyjmie i spożytkuje zgodnie z przeznaczeniem zaakceptowanym przez organ prowadzący szkołę (Powiat (…)). Darowizny została przekazane przelewem na rachunek bankowy Powiatu. Są zatem udokumentowane wyciągiem z rachunku bankowego, który jest dostępny w Państwa dokumentacji finansowej. W zamian za darowizny Spółka nie uzyskała i nie uzyska żadnego ekwiwalentnego świadczenia ze strony Y, jego uczniów lub słuchaczy. Środki które przekazali Państwo celem darowizny nie zostały i nie zostaną Państwu w żaden sposób zwrócone. Kwot darowizn nie zaliczyli Państwo również do kosztów uzyskania przychodów. Darowizny nie przekroczyły 10% dochodu uzyskanego w roku podatkowym, w którym doszło do ich przekazania.

Mając na uwadze treść powołanych powyżej przepisów, a także opis stanu faktycznego należy wskazać, że darowizny pieniężne przekazane na rzecz Powiatu (…), z przeznaczeniem na remont pomieszczeń dydaktycznych (w tym również pracowni (…)) w budynku Y w Z nie mogą podlegać odliczeniu od podstawy opodatkowania na podstawie art. 18 ust. 1 pkt 8 ustawy o CIT. Państwa darowizny miały bowiem charakter pieniężny, a na podstawie ww. przepisu odliczeniu mogą podlegać wyłącznie darowizny rzeczowe, których przedmiotem są wyłącznie materiały dydaktyczne lub środki trwałe, o czym jednoznacznie stanowi przepis art. 18 ust. 1ca ustawy o CIT.

Tym samym, Państwa stanowisko należy uznać za nieprawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Państwa i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie stanu faktycznego podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Odnosząc się do powołanej przez Państwa interpretacji indywidualnej należy zauważyć, że interpretacje wydawane są w indywidualnych sprawach podatników w oparciu o aktualnie obowiązujące przepisy prawa i stan faktyczny/zdarzenie przyszłe przedstawiony przez danego podatnika. Interpretacje nie stanowią źródła powszechnie obowiązującego prawa, więc zawartego w nich stanowiska organu podatkowego nie można wprost przenosić na grunt innej sprawy. Każdą sprawę Organ jest zobowiązany rozpatrywać indywidualnie. Ponadto interpretacje mogą podlegać weryfikacji i ewentualnej zmianie przez Szefa KAS.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

-   Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

-   Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

-   Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

-w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

-w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.